kąt natarcia i zejscia
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU
- gapiszon
 - Młodszy Forumowicz
 - Posty: 15
 - Rejestracja: 2016-02-05, 15:03
 - Model: EcoBoost
 - Kolor: Race Red
 
kąt natarcia i zejscia
Czy może ktoś dotarł do tych wielkości ? Bo mam pewne obawy, że jak za miesiąc mój konik dopłynie to nie uda mi się wjechać do garażu w piwnicy. Sąsiad kilka dni przerabiał zjazd zanim udało mu się bezproblemowo wjechać do środka Panamerą  
			
									
									- 
				
				MONTWA
 - Forumowicz
 - Posty: 394
 - Rejestracja: 2008-08-29, 19:15
 - Model: shelby GT 2008
 - Silnik: V8 4.6
 - Kolor: vista blue
 
Re: kąt natarcia i zejscia
Albo poproś kogoś kto w autocadzie zrobi analizę biorąc pod uwagę geometrię auta i geometrię wjazdu...albo zrób to sobie samodzielnie.
tzn:
- weź w goglu-grafika znajdz w miarę rzetelny rysunek elewacji/ boku auta
-odczytaj z danych technicznych rozstaw osi
-zeskaluj (np. 1:50) rysunek z gogla by się zgadzał wymiar dla skali 1:50
-wytnij sobie nożyczkami auto
-narysuj i wytnij nożyczkami geometrię wjazdu do garażu
-posymuluj wjazd i wyjazd
 
Ale generalnie to albo obmierz auto w salonie...albo zeskaluj z googla. Ja osobiście to kąty z przodu i z tyłu bym sobie pomierzył w salonie podkładając deskę pod przednie i tylne koło i mierząc jak wysoko się podnosi na określonym odcinku (np. 1m)
			
									
									tzn:
- weź w goglu-grafika znajdz w miarę rzetelny rysunek elewacji/ boku auta
-odczytaj z danych technicznych rozstaw osi
-zeskaluj (np. 1:50) rysunek z gogla by się zgadzał wymiar dla skali 1:50
-wytnij sobie nożyczkami auto
-narysuj i wytnij nożyczkami geometrię wjazdu do garażu
-posymuluj wjazd i wyjazd
Ale generalnie to albo obmierz auto w salonie...albo zeskaluj z googla. Ja osobiście to kąty z przodu i z tyłu bym sobie pomierzył w salonie podkładając deskę pod przednie i tylne koło i mierząc jak wysoko się podnosi na określonym odcinku (np. 1m)
- gapiszon
 - Młodszy Forumowicz
 - Posty: 15
 - Rejestracja: 2016-02-05, 15:03
 - Model: EcoBoost
 - Kolor: Race Red
 
Re: kąt natarcia i zejscia
Dzięki za porady ale to tylko półśrodki. Mieszkam pod Szczecinem i w okolicznych salonach Forda Mustangów brak. Grafik dobrej jakości w internecie, które można powiększyć i odczytać wiarygodne wielkości tych kątów, także nie uświadczyłem. Widzę jeszcze trzy możliwości rozwiązania:
- może ktoś z forumowiczów posiada te dane i mi poda
- napiszę do Forda, może w instrukcjach serwisowych mają te dane albo jest w niej dobrej jakości grafika wymiarowa
- może ktoś z okolicznych posiadaczy nowego Mustanga umożliwiłby mi dokonanie szybkiego pomiaru tych kątów
			
									
									- może ktoś z forumowiczów posiada te dane i mi poda
- napiszę do Forda, może w instrukcjach serwisowych mają te dane albo jest w niej dobrej jakości grafika wymiarowa
- może ktoś z okolicznych posiadaczy nowego Mustanga umożliwiłby mi dokonanie szybkiego pomiaru tych kątów
- 
				
				Piotrek
 - Forumowicz
 - Posty: 190
 - Rejestracja: 2010-10-17, 22:25
 - Model: GT 2005
 - Silnik: V8 4.6
 - Kolor: wiśniowy
 
Re: kąt natarcia i zejscia
to nie chodzi o kąty natarcia i zejścia - to sie mierzy w terenówkach
a mustang się zawiesza podwoziem - środkiem - przy wjeździe np do standardowego garażu podziemnego w standardowym bloku, bo jest niski i długi
tzn. nie zawiesza się ale przyciera czymś od spodu
			
									
									a mustang się zawiesza podwoziem - środkiem - przy wjeździe np do standardowego garażu podziemnego w standardowym bloku, bo jest niski i długi
tzn. nie zawiesza się ale przyciera czymś od spodu
Piotrek
						- gapiszon
 - Młodszy Forumowicz
 - Posty: 15
 - Rejestracja: 2016-02-05, 15:03
 - Model: EcoBoost
 - Kolor: Race Red
 
Re: kąt natarcia i zejscia
Nie masz racji - w moim przypadku na pewno chodzi o kąty natarcia i zejścia. 
Początek zjazdu mam łagodnie wyprofilowany i auto na pewno nie zahaczy środkiem podwozia (nawet przy bardzo małym prześwicie). Gorzej wygląda koniec zjazdu i jest obawa, że przód lub tył auta może szorować o posadzkę w garażu (przód) lub o nawierzchnię zjazdu (tył). Zdobycie informacji o kącie natarcia i kącie zejścia umożliwiłoby mi, jeśli zajdzie taka potrzeba, odpowiednie przeprofilowanie tego fragmentu zjazdu do garażu.
			
									
									Początek zjazdu mam łagodnie wyprofilowany i auto na pewno nie zahaczy środkiem podwozia (nawet przy bardzo małym prześwicie). Gorzej wygląda koniec zjazdu i jest obawa, że przód lub tył auta może szorować o posadzkę w garażu (przód) lub o nawierzchnię zjazdu (tył). Zdobycie informacji o kącie natarcia i kącie zejścia umożliwiłoby mi, jeśli zajdzie taka potrzeba, odpowiednie przeprofilowanie tego fragmentu zjazdu do garażu.
- robin
 - Stowarzyszenie MKP
 - Posty: 602
 - Rejestracja: 2015-11-15, 23:21
 - Model: S550
 - Silnik: V8 5.0
 - Lokalizacja:: Bydgoszcz
 - Stajnia: Stajnia Bydgoszcz
 
Re: kąt natarcia i zejscia
dobrze prawisz mialem tak z zony obnizonym c30 przod ocieral w garazu a tyl zjazdugapiszon pisze:Nie masz racji - w moim przypadku na pewno chodzi o kąty natarcia i zejścia.
Początek zjazdu mam łagodnie wyprofilowany i auto na pewno nie zahaczy środkiem podwozia (nawet przy bardzo małym prześwicie). Gorzej wygląda koniec zjazdu i jest obawa, że przód lub tył auta może szorować o posadzkę w garażu (przód) lub o nawierzchnię zjazdu (tył). Zdobycie informacji o kącie natarcia i kącie zejścia umożliwiłoby mi, jeśli zajdzie taka potrzeba, odpowiednie przeprofilowanie tego fragmentu zjazdu do garażu.
pomoglo zamocowanie najazdow pomiedzy plaszczyzna zjazdu i podjazdu
- gapiszon
 - Młodszy Forumowicz
 - Posty: 15
 - Rejestracja: 2016-02-05, 15:03
 - Model: EcoBoost
 - Kolor: Race Red
 
Re: kąt natarcia i zejscia
robin pisze:dobrze prawisz mialem tak z zony obnizonym c30 przod ocieral w garazu a tyl zjazdu
pomoglo zamocowanie najazdow pomiedzy plaszczyzna zjazdu i podjazdu
- jager
 - Forumowicz
 - Posty: 180
 - Rejestracja: 2015-07-25, 22:10
 - Model: Mustang GT 5.0 conv.
 - Silnik: V8 5.0
 - Kolor: 1.czarny i 2. biały
 - Kontakt:
 
Re: kąt natarcia i zejscia
Jeśli masz czas zapraszam na pomiary do Kołbaskowagapiszon pisze:..... może ktoś z okolicznych posiadaczy nowego Mustanga umożliwiłby mi dokonanie szybkiego pomiaru tych kątów
U mnie w garażu także lekko przecierał listwą przedniego spojlera.
Zrobiłem mały najazd ze sklejki wodoodpornej 20 mm i teraz jest oki.
Jager.
GT 5.0 Cabrio zamówiony w kwietniu 2015.
Odebrany w Łodzi u najlepszego dealera Forda 18 września 2015, ... a następny GT odebrany 5 m-cy później.
--
Obecnie w stajni 911 S Coupe, Boxster S, Mustang GT,
Jednak musclecar-y to moja miłość od dzieciaka ;o)
						Odebrany w Łodzi u najlepszego dealera Forda 18 września 2015, ... a następny GT odebrany 5 m-cy później.
--
Obecnie w stajni 911 S Coupe, Boxster S, Mustang GT,
Jednak musclecar-y to moja miłość od dzieciaka ;o)
- lukas220
 - Forumowicz
 - Posty: 143
 - Rejestracja: 2014-12-07, 22:20
 - Model: GT
 - Silnik: V8 5.0
 - Kolor: magnetic gray
 
Re: kąt natarcia i zejscia
Mam podobny problem co kolega gapiszon. Mustang VI jest samochodem długim o stosunkowo krótkim rozstawie osi. W porównaniu do mojej E90 jest jakieś 25 cm dłuższy a rozstaw osi ma 10cm krótszy więc problem może się pojawić w zwisach konia 
. Ja wyskalowałem dwa zdjęcia  ( E90 i konia ) i wynika, że głównie problem to daleko wysunięty spojler przodu. Zamówiłem 5.0. EB ma chyba krótszą dokładkę z elementem pionowym.
			
									
									GT magnetic -> odebrany 23.08 Ford Store Opole
						- gapiszon
 - Młodszy Forumowicz
 - Posty: 15
 - Rejestracja: 2016-02-05, 15:03
 - Model: EcoBoost
 - Kolor: Race Red
 
Re: kąt natarcia i zejscia
Sprawa niedługo powinna się wyjaśnić bo kolega jager zaprosił mnie na pomiary "z natury"  
 
A ponadto dzwonili z Forda z informacją, ze mój temat przesłano do USA bo sami nie wiedzą
 . Amerykanie zapytali ich o moją konfigurację (coupe EcoBoost) oraz czy kąty potrzebne są na pusto czy w obciążeniu (w obciążeniu). Wszystko podam na forum bo kolega jager ma cabrio 5,0 i wielkości te mogą się nieco różnić.
			
									
									A ponadto dzwonili z Forda z informacją, ze mój temat przesłano do USA bo sami nie wiedzą
- lukas220
 - Forumowicz
 - Posty: 143
 - Rejestracja: 2014-12-07, 22:20
 - Model: GT
 - Silnik: V8 5.0
 - Kolor: magnetic gray
 
Re: kąt natarcia i zejscia
Wystarczy zmierzyć odległość osi przedniej i tylnej do najbardziej wysuniętego elementu zderzaków  oraz wysokość podwozia dokładnie między osiami. W sieci brak danych. Czekam na info
			
									
									GT magnetic -> odebrany 23.08 Ford Store Opole
						- lukas220
 - Forumowicz
 - Posty: 143
 - Rejestracja: 2014-12-07, 22:20
 - Model: GT
 - Silnik: V8 5.0
 - Kolor: magnetic gray
 
Re: kąt natarcia i zejscia
Jeśli chodzi o kąty to masz racje, ale może taka informacja będzie potrzebna dla osób, które mają ryzyko przytarcia podwozia np. na krótkiej górce ...gapiszon pisze:wysokość podwozia między osiami nie ma tutaj nic do rzeczy
GT magnetic -> odebrany 23.08 Ford Store Opole
						- gapiszon
 - Młodszy Forumowicz
 - Posty: 15
 - Rejestracja: 2016-02-05, 15:03
 - Model: EcoBoost
 - Kolor: Race Red
 
Re: kąt natarcia i zejscia
w takim razie mówimy o kącie rampowym i ew. zagrożeniu przytarcia podwoziem podczas początkowego etapu wjazdu do garażulukas220 pisze:Jeśli chodzi o kąty to masz racje, ale może taka informacja będzie potrzebna dla osób, które mają ryzyko przytarcia podwozia np. na krótkiej górce ...
- lukas220
 - Forumowicz
 - Posty: 143
 - Rejestracja: 2014-12-07, 22:20
 - Model: GT
 - Silnik: V8 5.0
 - Kolor: magnetic gray
 
Re: kąt natarcia i zejscia
Dokładnie tak  
 Może ktoś nam to zwymiaruje na swoim  i pozwoli spokojnie spać   
  
  
			
									
									GT magnetic -> odebrany 23.08 Ford Store Opole