większe doładowanie=wieksze spalanie ??

nasze modyfikacje

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

większe doładowanie=wieksze spalanie ??

Post autor: Koral » 2010-04-23, 12:49

zauwazylem u siebie po zmianei rolki z 3,8" na 3,2" wieksze spalanie,i po miescie i w trasie..wczesniej w trasie przy oszczednej jezdzie schodzil mi ponizej 9l/100km teraz pali litr wiecej ,a przy dynamicznej 2-3litry wiecej.. tzn w tamtym roku doi Berlina spalil mi 11,5 litra, a teraz jak lecialem do Poznania 14-15l/100km,oczywiscie odcinek sporo krotszy a w d.. dalem tyle samo razy co wtedy do Berlina,wiec ciezko porownywac z krotszym odcinkiem,jednak spalanie 1-2litry wiecej w trasie stalo sie faktem a po miescie przy dynamicznej jezdzie 5litrow,przy spokojnej chyba nei ma duzej roznicy

Po zmianie rolki na mniejsza juz na wolnych obrotach boost mam wiekszy o powiedzmy 0,2-0,3psi, wiec dostaje sie do komory spalania wiecej powietrza-no i PYTANIE- czy juz na wolnych obrotach auto dostaje wiecej paliwa ze wzgledu na wieksza ilosc powietrza ? ja w to powatpiewam,no ale si enie znam,mysle ze dostaje tyle paliwa co wczesniej,a jak dobiera meiszanke i radzi sobei z nadmiarem powietrza juz na wolnych obrotach nie mam pojecia.. wiem ze od tego jest przeplywomierz itp itd ale czy wieksze doladowanie powoduje wieksze spalanie gdy np jedziemy np rowno na 5biegu na tempomacie 2tys.obr w stosunku do mniejszego doladowania? bo jesli si enie korzysta z mocy powinien pailc tyle samo a nawet mniej? czy niekoniecznie?

wracajac z Poznqania jechalem naprawde oszczednie i wolno,no tyle ze przez kilka miast tez,w tym Konin,Turek i wiele innych miejscowosci z predkoscia 50-60km/h ,moze to spowodowalo ze nie udalo mi sie zejsc ponizej 9l/100km? od Konina juz jechalem prawie ciagle 90-110km/h zwalniajac w Turlku,uniejowie,szadku ,łasku,zelowie i innych miejscowosciach- a spalanie 8,5l/100km uzyskalem na gierkowce od bielska bialej do belchatowa,wiec glownie trasa..

bynajmneij ciekawi mnei to jak wieksze doladowanie(boost) wplywa na spalanei przy normalnej(oszczednej) jezdzie, moze tak jest ze boost w granicach 5-7psi jest optymalny dla idealnego spalania mieszanki a jzu 10-11psi powoduje wieksze spalanie ?

ja do codziennej jazdy prawdopodobnei zrobie sobie rolke 3,4" (9,5-10psi) a na zloty czy wyscigi bede uzywal tej 3,2" (10,5-11psi)-oczywiscie mneijsza rolka nei ze wzgledu na mneijsze spalanie,ale i na wieksze bezpieczenstwo dla silnika i podzespolow-tyle z ena codzien nei korzystam z pelnej mocy,wiec nie wiem czy jest sens robic druga rolke..

pozdro


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Duchu
Młodszy Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 2008-11-02, 22:48
Model: Mustang 67
Silnik: inny V8

Post autor: Duchu » 2010-04-23, 15:09

Spoko koral mi spalił 14 chyba ale też się tylko toczyłem :hyhy: a mam tylko 200 koników



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-04-23, 15:53

Duchu pisze:Spoko koral mi spalił 14 chyba ale też się tylko toczyłem :hyhy: a mam tylko 200 koników
no chyba nam podobnie pala,bo mi pokazywalo 14,3l/100km i ktos przez CB mowil ze jemu tez pokazuje 14,widac tak pala ,no ale ja 250km/h nie przekraczalem bo mi antene CB zrzucalo :D

no ale i tak mnie interesuje jak to jest z tym spalaniem,sam juz nie jestem pewien czy mi wiecej pali czy nie, na pewno wiecej jak korzystam z mocy,a czy wiecej jak jade oszczednie to juz sam nie wiem..


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-08-14, 10:03

wiecej powietrza=wiecej paliwa



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-08-14, 10:59

zgodze sie ale na wysokich obrotach, bo tak to by na luzie tez wiecej palil bo np moj kompresor daje juz niezly boost na niskich obrotach, wiec wychodziloby ze wiecej wtedy dostaje paliwa.. zaobserwowalem ze na niskich obrotach mniej pali niz niedoladowane GT, mialem wczesniej dwa i zaden nie zszedl ponizej 9,5l/100km w trasie ,a obezny na tej samej trasie ze slaska do mnie spalil mi 7,8l/100km-mimo ze kilka razy przycisnalem ,ale wiekszosc trasy jechalem ok 120km/h-wiec jak to wytlumaczysz? ja lepszym spalaniem mieszkanki i co za tym idzie wieksza moca i nizszym spalaniem-a jak to jest skonstruowane ze majac na luzie czy niskich obrotach prawie 1psi auto wiecej nie pali nie wiem-ale jest to faktem,dopiero pewnie od boostu 3czy4psi zaczyna wiecej palic,aleniedoladowany GT tez jak sie daje sporo pali.. w sumie korzystajac z 300KM czyli powiedzmy 60% mocy spali na pewno mniej niz niedoladowany GT ktory korzysta z 300KM (100% mocy)..


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „20. przeróbki i tuning”