Pierścień centrujący 72,60 - 70,40

czym podkuwamy nasze konie

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
MakAdams
Młodszy Forumowicz
Posty: 35
Rejestracja: 2015-04-17, 11:29
Model: 2010 Premium
Silnik: V6 4.0
Kolor: Tungsten Gray
Kontakt:

Pierścień centrujący 72,60 - 70,40

Post autor: MakAdams » 2015-05-04, 22:35

Witajcie,

znalazłem felgi:
http://www.oponeo.pl/felga-aluminiowa/b ... 0#14416334" onclick="window.open(this.href);return false;

Mam pytanie odnośnie otworu centrującego.
Piasta w mustangu ma szerokość 70,40, felga powyżej otwór szerokości 72,60.
Czy przy tak małej różnicy należy stosować pierścień centrujący?
Nie znalazłem nigdzie pierścienia na tak małą różnicę, czy tokarz będzie w stanie wykonać coś takiego?

Czy felga z ET 35,00 będzie dobrze siedziała w nadkolu, nie będzie wystawać poza obrys samochodu?

Planuję założyć i na przód i na tył opony 235/18/50.



Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2122
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: Pierścień centrujący 72,60 - 70,40

Post autor: stang232 » 2015-05-05, 07:23

Ja przy takiej różnicy bym dał.
Do moich felg potrzebowałem takiego samego rozmiaru. Tylko że okazało się, ze jeszcze potrzebowałem dystansów.
Ostatecznie kupiłem i złożyłem dystanse z wytoczonym wałeczkiem na otwór 72,6mm.

Fabrycznie w s197 jest chyba ET45, także te felgi będą niezauważalnie różnić się głębokością osadzenia w nadkolu, zwłaszcza że planujesz jakieś wąskie bo 235 to chyba na 8" felgę


Obrazek

Awatar użytkownika
MakAdams
Młodszy Forumowicz
Posty: 35
Rejestracja: 2015-04-17, 11:29
Model: 2010 Premium
Silnik: V6 4.0
Kolor: Tungsten Gray
Kontakt:

Re: Pierścień centrujący 72,60 - 70,40

Post autor: MakAdams » 2015-05-05, 11:06

Dzięki za informacje.
Odwiedzę w takim razie tokarza i dowiem się czy będzie w stanie mi zrobić ten pierścień.



Awatar użytkownika
MakAdams
Młodszy Forumowicz
Posty: 35
Rejestracja: 2015-04-17, 11:29
Model: 2010 Premium
Silnik: V6 4.0
Kolor: Tungsten Gray
Kontakt:

Re: Pierścień centrujący 72,60 - 70,40

Post autor: MakAdams » 2015-05-06, 12:46

Dowiedziałem się, że tak cienkie pierścienie mogą pękać na etapie obróbki.

Znalazłem inną felgę, tym razem z otworem centrującym 71,6. pozostałe parametry idealne pod mustanga łącznie z ET 45.
Jak myślicie, czy przy tak małej różnicy - 1 mm na średnicy czyli 0,5 mm po promieniu - bez pierścienia można bezpiecznie zakładać felgę?


http://allegro.pl/felgi-18-dotz-rapier- ... 62447.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.opomarket.pl/p11354,felga-al ... 0ka45.html" onclick="window.open(this.href);return false;



harry
Stowarzyszenie MKP
Posty: 410
Rejestracja: 2014-09-08, 21:15
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: żółty
Lokalizacja:: warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: Pierścień centrujący 72,60 - 70,40

Post autor: harry » 2015-05-06, 18:14

Witam
No niestety,uważam,że milimetr to za duży luz.Otwór centrujący powinien być zgody ze średnica piasty.

hharry



Awatar użytkownika
Lukask
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 2011-02-20, 15:47
Model: 2005 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: biały

Re: Pierścień centrujący 72,60 - 70,40

Post autor: Lukask » 2015-09-16, 09:41

Podbijam temat czy ktoś wie, gdzie można dostać takie pierścienie jak w tytule czyli 72,60 - 70,40 ?


Lukask Movie Projects
https://www.youtube.com/user/lukas200sxturbo" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2393
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: Pierścień centrujący 72,60 - 70,40

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2015-09-16, 11:25

najlepiej dorobić u tokarza



koby
Młodszy Forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: 2015-07-18, 21:57
Model: 2014 GT Track Pack
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czarny

Re: Pierścień centrujący 72,60 - 70,40

Post autor: koby » 2015-09-16, 11:53

RAFAŁ (GROSZEK) pisze:najlepiej dorobić u tokarza
mi tak zrobiona, pod felgę i tarcze i mam idealnie
mogę podać numer do tokarza, było to tanie ale solidne
pytanie czy takie coś nie powinno się robić na miejscu, aby dokładnie dokonać wszelkich pomiarów



Awatar użytkownika
Lukask
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 2011-02-20, 15:47
Model: 2005 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: biały

Re: Pierścień centrujący 72,60 - 70,40

Post autor: Lukask » 2015-09-16, 18:01

Doba kupię felgi a potem ogarnę tokarza skoro mówicie, że da się takie dorobić :)


Lukask Movie Projects
https://www.youtube.com/user/lukas200sxturbo" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „17. koła i ogumienie”