Pierścień centrujący 72,60 - 70,40
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
- MakAdams
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 2015-04-17, 11:29
- Model: 2010 Premium
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Tungsten Gray
- Kontakt:
Pierścień centrujący 72,60 - 70,40
Witajcie,
znalazłem felgi:
http://www.oponeo.pl/felga-aluminiowa/b ... 0#14416334" onclick="window.open(this.href);return false;
Mam pytanie odnośnie otworu centrującego.
Piasta w mustangu ma szerokość 70,40, felga powyżej otwór szerokości 72,60.
Czy przy tak małej różnicy należy stosować pierścień centrujący?
Nie znalazłem nigdzie pierścienia na tak małą różnicę, czy tokarz będzie w stanie wykonać coś takiego?
Czy felga z ET 35,00 będzie dobrze siedziała w nadkolu, nie będzie wystawać poza obrys samochodu?
Planuję założyć i na przód i na tył opony 235/18/50.
znalazłem felgi:
http://www.oponeo.pl/felga-aluminiowa/b ... 0#14416334" onclick="window.open(this.href);return false;
Mam pytanie odnośnie otworu centrującego.
Piasta w mustangu ma szerokość 70,40, felga powyżej otwór szerokości 72,60.
Czy przy tak małej różnicy należy stosować pierścień centrujący?
Nie znalazłem nigdzie pierścienia na tak małą różnicę, czy tokarz będzie w stanie wykonać coś takiego?
Czy felga z ET 35,00 będzie dobrze siedziała w nadkolu, nie będzie wystawać poza obrys samochodu?
Planuję założyć i na przód i na tył opony 235/18/50.
- stang232
- Forumowicz
- Posty: 2131
- Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
- Model: stang'95
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czarny
- Lokalizacja:: Bełchatów
- Stajnia: Stajnia Łódzka
Re: Pierścień centrujący 72,60 - 70,40
Ja przy takiej różnicy bym dał.
Do moich felg potrzebowałem takiego samego rozmiaru. Tylko że okazało się, ze jeszcze potrzebowałem dystansów.
Ostatecznie kupiłem i złożyłem dystanse z wytoczonym wałeczkiem na otwór 72,6mm.
Fabrycznie w s197 jest chyba ET45, także te felgi będą niezauważalnie różnić się głębokością osadzenia w nadkolu, zwłaszcza że planujesz jakieś wąskie bo 235 to chyba na 8" felgę
Do moich felg potrzebowałem takiego samego rozmiaru. Tylko że okazało się, ze jeszcze potrzebowałem dystansów.
Ostatecznie kupiłem i złożyłem dystanse z wytoczonym wałeczkiem na otwór 72,6mm.
Fabrycznie w s197 jest chyba ET45, także te felgi będą niezauważalnie różnić się głębokością osadzenia w nadkolu, zwłaszcza że planujesz jakieś wąskie bo 235 to chyba na 8" felgę

- MakAdams
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 2015-04-17, 11:29
- Model: 2010 Premium
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Tungsten Gray
- Kontakt:
Re: Pierścień centrujący 72,60 - 70,40
Dzięki za informacje.
Odwiedzę w takim razie tokarza i dowiem się czy będzie w stanie mi zrobić ten pierścień.
Odwiedzę w takim razie tokarza i dowiem się czy będzie w stanie mi zrobić ten pierścień.
- MakAdams
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 2015-04-17, 11:29
- Model: 2010 Premium
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Tungsten Gray
- Kontakt:
Re: Pierścień centrujący 72,60 - 70,40
Dowiedziałem się, że tak cienkie pierścienie mogą pękać na etapie obróbki.
Znalazłem inną felgę, tym razem z otworem centrującym 71,6. pozostałe parametry idealne pod mustanga łącznie z ET 45.
Jak myślicie, czy przy tak małej różnicy - 1 mm na średnicy czyli 0,5 mm po promieniu - bez pierścienia można bezpiecznie zakładać felgę?
http://allegro.pl/felgi-18-dotz-rapier- ... 62447.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.opomarket.pl/p11354,felga-al ... 0ka45.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Znalazłem inną felgę, tym razem z otworem centrującym 71,6. pozostałe parametry idealne pod mustanga łącznie z ET 45.
Jak myślicie, czy przy tak małej różnicy - 1 mm na średnicy czyli 0,5 mm po promieniu - bez pierścienia można bezpiecznie zakładać felgę?
http://allegro.pl/felgi-18-dotz-rapier- ... 62447.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.opomarket.pl/p11354,felga-al ... 0ka45.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 410
- Rejestracja: 2014-09-08, 21:15
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: żółty
- Lokalizacja:: warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
- Kontakt:
Re: Pierścień centrujący 72,60 - 70,40
Witam
No niestety,uważam,że milimetr to za duży luz.Otwór centrujący powinien być zgody ze średnica piasty.
hharry
No niestety,uważam,że milimetr to za duży luz.Otwór centrujący powinien być zgody ze średnica piasty.
hharry
- Lukask
- Forumowicz
- Posty: 109
- Rejestracja: 2011-02-20, 15:47
- Model: 2005 GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: biały
Re: Pierścień centrujący 72,60 - 70,40
Podbijam temat czy ktoś wie, gdzie można dostać takie pierścienie jak w tytule czyli 72,60 - 70,40 ?
Lukask Movie Projects
https://www.youtube.com/user/lukas200sxturbo" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/user/lukas200sxturbo" onclick="window.open(this.href);return false;
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2438
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 13
- Rejestracja: 2015-07-18, 21:57
- Model: 2014 GT Track Pack
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czarny
Re: Pierścień centrujący 72,60 - 70,40
mi tak zrobiona, pod felgę i tarcze i mam idealnieRAFAŁ (GROSZEK) pisze:najlepiej dorobić u tokarza
mogę podać numer do tokarza, było to tanie ale solidne
pytanie czy takie coś nie powinno się robić na miejscu, aby dokładnie dokonać wszelkich pomiarów
- Lukask
- Forumowicz
- Posty: 109
- Rejestracja: 2011-02-20, 15:47
- Model: 2005 GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: biały
Re: Pierścień centrujący 72,60 - 70,40
Doba kupię felgi a potem ogarnę tokarza skoro mówicie, że da się takie dorobić 

Lukask Movie Projects
https://www.youtube.com/user/lukas200sxturbo" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/user/lukas200sxturbo" onclick="window.open(this.href);return false;