Okresowe Badanie(a) Techniczne naszych pojazdów, przepisy...
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
- zaborjr
- Forumowicz
- Posty: 169
- Rejestracja: 2009-07-09, 08:25
- Model: 2014
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: RubyRed
Okresowe Badanie(a) Techniczne naszych pojazdów, przepisy...
Jak powszechnie wiadomo samochody zza oceanu stwarzają sporo problemów przy wizytach na Stacjach Kontroli Pojazdów oraz podczas rutynowej kontroli drogówki. Z mich informacji wynika, iż wszystkie komendy w kraju jakiś miesiąc temu dostały przykaz na zwiększenie uwagi podczas kontroli samochodów tzw. anglików, a przy okazji także amerykańców.
W związku z tym zakładam temat do dyskusji, bo jak powszechnie wiadomo Nasze prawo jest różnie interpretowane a przepisy są do końca jasne...
Podaje ciekawy link do forum NORCOMu - firma pisząca programy dla SKP, w krórym wypowiadają się przeważnie diagności, ale jak widać oni też nie są ze sobą zgodni
http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/vie ... php?t=5799
Na str. 3 śa fragmenty z Dz. U., które wg mnie są dosyć niejasno sformułowane...
Tak czy owak większość z nas przerobiła takie rzeczy jak kierunkowskazy przód/tył, przeciwmgielne. Pytanie: co z Reflektorami przednimi, które jak wiadomo są symetryczne i generalnie nikomu to nie powinno przeszkadzać? Czy Policjant ma prawo zabrać za to Dowód, kiedy to nie ma przyrządów do sprawdzenia stanu faktycznego? Gdzieś znalazłem informacje brzmiącą mniej więcej tak: Samochody spoza EU dla których nie zostały wyprodukowane zamienniki reflektorów przednich zgodnych z normami EU, są zwolnione z posiadania takowych. Bo niby skąd je wziąć? a taka przeróbka to tez mnie do końca nie przekonuje.
p.s. miłego czytania
W związku z tym zakładam temat do dyskusji, bo jak powszechnie wiadomo Nasze prawo jest różnie interpretowane a przepisy są do końca jasne...
Podaje ciekawy link do forum NORCOMu - firma pisząca programy dla SKP, w krórym wypowiadają się przeważnie diagności, ale jak widać oni też nie są ze sobą zgodni
http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/vie ... php?t=5799
Na str. 3 śa fragmenty z Dz. U., które wg mnie są dosyć niejasno sformułowane...
Tak czy owak większość z nas przerobiła takie rzeczy jak kierunkowskazy przód/tył, przeciwmgielne. Pytanie: co z Reflektorami przednimi, które jak wiadomo są symetryczne i generalnie nikomu to nie powinno przeszkadzać? Czy Policjant ma prawo zabrać za to Dowód, kiedy to nie ma przyrządów do sprawdzenia stanu faktycznego? Gdzieś znalazłem informacje brzmiącą mniej więcej tak: Samochody spoza EU dla których nie zostały wyprodukowane zamienniki reflektorów przednich zgodnych z normami EU, są zwolnione z posiadania takowych. Bo niby skąd je wziąć? a taka przeróbka to tez mnie do końca nie przekonuje.
p.s. miłego czytania
Ostatnio zmieniony 2010-11-15, 00:08 przez zaborjr, łącznie zmieniany 1 raz.
- Michaś
- Forumowicz
- Posty: 251
- Rejestracja: 2009-10-06, 12:15
- Model: Y 2006 VB style
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Vatican Bordo
Dla mnie temat aktualny bo w grudniu kończy mi się przegląd. Przy okazji tego tematu można uruchomić jakiś nieoficjalny helpdesk stacji SKP które wbijają przeglądy amerykańcom.
Ostatnio zmieniony 2010-11-11, 19:21 przez Michaś, łącznie zmieniany 1 raz.
- Michaś
- Forumowicz
- Posty: 251
- Rejestracja: 2009-10-06, 12:15
- Model: Y 2006 VB style
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Vatican Bordo
dlatego napisałem o PW, bo nie wiadomo kto tu zagląda i czy nie ma długiego języka lub czy nie jest złośliwcem jakimśHans pisze:Panowie, jak chcecie już o czymś takim pisać, to tak, żeby szkody nie narobić stacjom, które wam stawiają pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Nie ma mowy o łamaniu prawa.
- zaborjr
- Forumowicz
- Posty: 169
- Rejestracja: 2009-07-09, 08:25
- Model: 2014
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: RubyRed
No nic tylko, życzyć szcześcia Generalnie wszystko zależy od diagnosty i jego humoru... przecież mogłeś miec przeciwmgłowe a po przeglądzie zdjąć gorzej jak tuż za rogiem będą niebiescystang232 pisze:Oj zaborjr trafiłeś z tym tematem, jutro rano jadę na przegląd bo mi wyszedł 09.11, ja brak przeciwmgielnych nadrabiam spojrzeniem ala kot ze shreka. Mam nadzieje że jutro mi się znów uda - trzymajcie kciuki
Z tematem przeglądów jestem w miarę na bieżąco - mamy OSKP, ale nie o tym tutaj
Właśnie zastanawiam się nad interpretacją tych przepisów z Dz.U. i jak to się ma w praktyce, na razie nie wiem gdzie z tym uderzyć. Jak się czegoś dowiem do dam znać.
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2387
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
- michal@
- Forumowicz
- Posty: 251
- Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
- Model: GNATSUM.NAMI
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )
o ile dobrze pamiętam to tylnych przeciwmgielnych używa się przy ograniczonej widoczności do 50 m. więc praktycznie wcale no może raz dwa razy w roku mam takowe okazję włączyć.
Sporo kierowców nadinterpretuje ten przepis i jak tylko pojawi się lekka mgiełka palą te światła skutecznie oślepiając jadących za sobą...co mnie bardzo irytuje
Przednie przeciwmgielne również są używane w nie właściwy sposób co dziennie widzę kolesi jeżdzących na zapalonych halogenach w dzień bo ich auto wygląda wtedy bardziej prestiżowo i
uważam,że niepotrzebnie każą nam montować w Amerykanach te światła bo jeżeli nie było ich na wyposażeniu seryjnym (tak jak na przykład w starszych samochodach pasów bezpieczeństwa gdzie nie wymagają ich montowania jeśli nie było seryjnie, a tu chodzi o bezpieczeństwo, czasem życie ludzi ) to jak to przyrównać do głupiego światełka które wg. przepisów włączamy może raz w roku na kilka minut, gdzie w sumie kierowca w danej sytuacji może stwierdzić,że według niego warunki atmosferyczne nie pozwalają na dalszą kontynuację jazdy i stanie na poboczu
Pamietam kiedyś jak miałem escorta z 1981 roku to raz policja zatrzymała mnie do kontroli (jak jeszcze bywały kontrole drogowe nie jak teraz tylko kontrole RADAROWE) to pan policjant uczepił się,że nie działa mi jeden przeciwmgielny i nie pali się jedno z dwóch świateł cofania.....jak się okazało po zdjęciu osłony tylnych kloszy fabrycznie były zaślepione
W mustangu pod tylnym zderzakiem lampka przeciwmgłowa kupiona w składnicy maszyn od jakiegoś traktora wygląda po prostu okrutnie
sam u siebie takiej nie mam zamontowane i od 3 lat przegląd mustang przechodzi
A tak w ogóle to czasy są teraz ciężkie spora jest konkurencja jeśli chodzi o stacje diagnostyczne myślę,że przepisem na prawie zawsze pewny podbity przegląd jest jeżdzenie do jednego diagnosty (firmy) przez każde kolejne lata w ten sposób panowie widzący tylko swoje pieczątki często przymykają oczy na "drobne niedoróbki" w aucie
Sporo kierowców nadinterpretuje ten przepis i jak tylko pojawi się lekka mgiełka palą te światła skutecznie oślepiając jadących za sobą...co mnie bardzo irytuje
Przednie przeciwmgielne również są używane w nie właściwy sposób co dziennie widzę kolesi jeżdzących na zapalonych halogenach w dzień bo ich auto wygląda wtedy bardziej prestiżowo i
uważam,że niepotrzebnie każą nam montować w Amerykanach te światła bo jeżeli nie było ich na wyposażeniu seryjnym (tak jak na przykład w starszych samochodach pasów bezpieczeństwa gdzie nie wymagają ich montowania jeśli nie było seryjnie, a tu chodzi o bezpieczeństwo, czasem życie ludzi ) to jak to przyrównać do głupiego światełka które wg. przepisów włączamy może raz w roku na kilka minut, gdzie w sumie kierowca w danej sytuacji może stwierdzić,że według niego warunki atmosferyczne nie pozwalają na dalszą kontynuację jazdy i stanie na poboczu
Pamietam kiedyś jak miałem escorta z 1981 roku to raz policja zatrzymała mnie do kontroli (jak jeszcze bywały kontrole drogowe nie jak teraz tylko kontrole RADAROWE) to pan policjant uczepił się,że nie działa mi jeden przeciwmgielny i nie pali się jedno z dwóch świateł cofania.....jak się okazało po zdjęciu osłony tylnych kloszy fabrycznie były zaślepione
W mustangu pod tylnym zderzakiem lampka przeciwmgłowa kupiona w składnicy maszyn od jakiegoś traktora wygląda po prostu okrutnie
sam u siebie takiej nie mam zamontowane i od 3 lat przegląd mustang przechodzi
A tak w ogóle to czasy są teraz ciężkie spora jest konkurencja jeśli chodzi o stacje diagnostyczne myślę,że przepisem na prawie zawsze pewny podbity przegląd jest jeżdzenie do jednego diagnosty (firmy) przez każde kolejne lata w ten sposób panowie widzący tylko swoje pieczątki często przymykają oczy na "drobne niedoróbki" w aucie
13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h
- bedzin
- Forumowicz
- Posty: 343
- Rejestracja: 2008-11-01, 19:22
- Model: Mustang GT 2000
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: srebrny
no ja teraz jak wyremontuje samochod to musze sie udac na przeglad i mam napisane czerwone kierunki, wiec beda sprawdzac... zobaczymy co wyjdzie z tego... a jezeli np nie ma zamiennikow europejskich do danego auta ( chodzi mi o tylne swiatla ) tp cp wtedy?? mam ciac plastik i robic wstawki ?? a jezeli auto chce zachowac w 100% orginalnie to co wtedy??
- stang232
- Forumowicz
- Posty: 2121
- Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
- Model: stang'95
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czarny
- Lokalizacja:: Bełchatów
- Stajnia: Stajnia Łódzka
Oj bendzinku do new edge mustang (99-04) wyprodukowali fabryczne lampy z pomarańczowymi kierunkami, fakt drogie są ale... są poszukaj może taniej gdzieś wychaczyszbedzin pisze:no ja teraz jak wyremontuje samochod to musze sie udac na przeglad i mam napisane czerwone kierunki, wiec beda sprawdzac... zobaczymy co wyjdzie z tego... a jezeli np nie ma zamiennikow europejskich do danego auta ( chodzi mi o tylne swiatla ) tp cp wtedy?? mam ciac plastik i robic wstawki ?? a jezeli auto chce zachowac w 100% orginalnie to co wtedy??
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/COBRA-MU ... ccessories
druga opcja to ciecie kloszy i wstawianie pomarańczowych wstawek, opcji z paskudnymi lexus lookami nawet nie rozważaj
- bedzin
- Forumowicz
- Posty: 343
- Rejestracja: 2008-11-01, 19:22
- Model: Mustang GT 2000
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: srebrny
stang232, wiem ze sa ale nie sa to orginalne lampy a mi chodzilo o orginal ale dobra. zmiana tylnych lamp przy moim zniszczy caly wyglad amerykanski ( bo takto sobie mrugaly czerwone kierunki a teraz bedzie po europejsku ) no ale co zrobic... moze za pare lat wroca czerwone jak polskie prawo zmienia troszke...
- Mały1973
- Forumowicz
- Posty: 688
- Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
- Model: Mustang Mach I 1971
- Silnik: inny V8
- Kolor: Medium Blue Metallic
- Kontakt:
Nie ma takiej opcji, pisałem w tej sprawie do Ministerstwa juz jakis czas temu i tak samo jak z tym sprowadzaniem raz do roku prywatnie to tez nie przejdzie. Jak znajde tą odpowiedz to zrobie skana i wrzuce na forum.bedzin pisze:ale ktos mi jakis czas temo mowil ze pojechal do rzeczoznawcy i wystawil mu pismo ze auto jest w 100% orginalne i nie ma na rynku zamiennikow tylnych lamp i z takim pismem udalo mu sie normlanie przeglad przejsc i policja sie nei czepiala - tylko nei wiem ile w tym jest prawdy
- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation