Stuki przy jeździe na nierówności

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
no name
Stowarzyszenie MKP
Posty: 179
Rejestracja: 2015-03-27, 12:38
Model: Bullitt 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: Dark Highland Green
Lokalizacja:: za miastem
Stajnia: Stajnia Pomorze

Stuki przy jeździe na nierówności

Post autor: no name » 2018-04-09, 11:10

Pomocy!!!
Zbliża się OMZ a mi coś stuka. Na wstępie przepraszam za moje mało techniczne określenia ale poza dyplomem technika-elektryka ogólnego ze szkoły średniej, z której w ogólnym rozrachunku nic nie wyniosłem :rotfl:
Sprawdzałem z kolegą tylne zawieszenie. Idę po całości i chcę wymienić:
- łączniki stabilizatora
- gumy stabilizatora
- wahacze.
W związku z powyższym zwracam się do z zapytaniem, gdzie dokonać zakupu powyższych części i czy polecacie serię czy coś customowego (szczególnie co do wahacza mam pytanie. czy zmieniać same gumy, czy komplet czy tez może jakiś tunigowy?)

Ale to małe piwo. Problem uzewnętrznił się przy mocnym bujaniu karoserii. Okazało się, że przy szarpaniu za koła wyczuwa się mocne luzy stąd te stuki. Czy TTTM, że półosie wysuwają się z dyfra na klika (może za duże słowo) mm? Co robić? Co wymienić? Macie wiedzę Rodacy?



Awatar użytkownika
no name
Stowarzyszenie MKP
Posty: 179
Rejestracja: 2015-03-27, 12:38
Model: Bullitt 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: Dark Highland Green
Lokalizacja:: za miastem
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Stuki przy jeździe na nierówności

Post autor: no name » 2018-04-09, 14:15

Kris twierdzi, że prawdopodobnie tarczki blokady dyfra się kończą.
Wie Ktoś gdzie można to chybcikiem nabyć?



Awatar użytkownika
sad
Forumowicz
Posty: 613
Rejestracja: 2012-05-13, 09:22
Model: 2011 Shelby Conv
Silnik: V8 5.4
Kolor: kona blue metallic
Lokalizacja:: Piastów
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Stuki przy jeździe na nierówności

Post autor: sad » 2018-04-09, 15:09

no name pisze:Kris twierdzi, że prawdopodobnie tarczki blokady dyfra się kończą.
Wie Ktoś gdzie można to chybcikiem nabyć?
Caniggia może będzie miał. Robi sporo mostów.
Brałem od niego trochę części właśnie do naprawy mostu.



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2391
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: Stuki przy jeździe na nierówności

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2018-04-10, 12:12

no name pisze:Kris twierdzi, że prawdopodobnie tarczki blokady dyfra się kończą.
Wie Ktoś gdzie można to chybcikiem nabyć?
jeżeli kończą się tarczki to jest inny objaw , a jeżeli złapiesz koło górą i szarpiąc za nie to stuka w moście - objaw końce półoś już są pod tarte lub sworzeń .
ale to jest norma i z tym się jeździ i tego nie słychać podczas użytkowania , chyba że jest bardzo duży luz.

jeżeli jedziesz i słyszysz z tyłu pukanie to pierwsze co sprawdź stabilizator tylni



Awatar użytkownika
no name
Stowarzyszenie MKP
Posty: 179
Rejestracja: 2015-03-27, 12:38
Model: Bullitt 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: Dark Highland Green
Lokalizacja:: za miastem
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Stuki przy jeździe na nierówności

Post autor: no name » 2018-04-10, 12:25

Luzy są na ok 0,5 cm na każdej półośce. Caniggia na podstawie mojego "fachowego" opisu uznał, że nadają się na złom. Wymienię i zobaczymy co dalej

a swoją droga łączniki stabilizatora też pukają ale mają inny puk ;)



Awatar użytkownika
no name
Stowarzyszenie MKP
Posty: 179
Rejestracja: 2015-03-27, 12:38
Model: Bullitt 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: Dark Highland Green
Lokalizacja:: za miastem
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Stuki przy jeździe na nierówności

Post autor: no name » 2018-04-26, 09:27

Przy okazji zapytam o jeszcze jedną kwestię.
Wymieniłem gumy i łączniki stabilizatora (tył) i okazało się, że drążek stabilizatora w miejscu gdzie tuleje łącznika się z nim stykają jest wyraźnie zużyty - wytarty, co skutkuje sporymi luzami na samym łączniku. Co zatem mam zrobić wymienić sam drążek pozostawiając świeżo zakupione gumy i łączniki, ty tez przez jakiś czas się z tym pobujać (lub wcześniej) i wymienić komplet stabilizator + łączniki + gumy wybierając większy rozmiar :rotfl: ? Dodam, że. aktualnie mam stabilizator o średnicy 20 mmm. Macie może jakieś sugestie?



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2391
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: Stuki przy jeździe na nierówności

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2018-04-26, 13:36

viewtopic.php?f=168&t=15200&p=214155#p214155" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
ozzy
Forumowicz
Posty: 328
Rejestracja: 2012-05-13, 22:22
Model: 13'GT/CS '67 289
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: Lublin

Re: Stuki przy jeździe na nierówności

Post autor: ozzy » 2018-04-26, 13:47

Gdybyś potrzebował tarczki szpery lub prawą półoś lub inne elementy mostu to wal do mnie na PRIV.



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1647
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Stuki przy jeździe na nierówności

Post autor: Michał P. » 2018-04-26, 20:22

Polecam mój wątek, który wrzucił Rafał oraz polecam zmienić na inny stabilizator. W mój Czarny po zmianie na Stabilizatora whiteline stał się po prostu innym autem ! Mocno polecam, jest sztywniej jeżeli chodzi o bujanie lewo prawo, w zakrętach lepiej się klei drogi :cwaniak:


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

MarcinK
Młodszy Forumowicz
Posty: 79
Rejestracja: 2019-11-06, 11:50
Model: Pony Package
Silnik: V6 3.7
Kolor: Deep impact blue
Lokalizacja:: Kielce
Stajnia: Stajnia Świętokrzyska

Re: Stuki przy jeździe na nierówności

Post autor: MarcinK » 2024-05-03, 14:11

Czołem, ja miałem mega stuki na nierównościach. Mechanik stwierdził ze wahacze są do wymiany - wymieniliśmy i przez pierwsze z 50km było świetnie a teraz znowu słychać stukanie z tyłu. Mam jeszcze do nich podjechać ale co jeszcze może stukać? Słychać to tak na prawdę przy wolniejszej jeździe po wertepach i pięknych łatanych miejskich drogach. Plus pojawiło się coś czego nie było wcześniej - skrzypienie z tyłu po wymianie. Nawet jak nacisnę z tyłu na bagażnik ręką to słychać, przy jeździe, na postoju jak zawieszenie zaczyna pracować nawet przy wsiadaniu czy wysiadaniu z auta :/ może trzeba coś nasmarować?



ODPOWIEDZ

Wróć do „12. zawieszenie i układ kierowniczy”