GT500 Eibach Springs Pro-System Plus.

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-02-16, 09:48

Adam Wh pisze:
Roush sprzedaje coil over za okolo $1500 ze sprężynami ( i w dodatku progresywnymi). Tam bump rate jest ustawione już optymalnie do sprężyn i nie ma możliwości zmiany. regulujesz jedynie rebound. I to właśnie na nich Roush jest szybszy od Saleena, Steedy, starego i nowego GT500 (na marginesie GT500 2010 delikatnie jest wolniejsze na torze od starego)...
no roush ma swietne zawieszenie i bdb wyglada ,w Gt500 nie podoba mi sie ze wiekszosc jest za wysoka, na obnizonym zawieszeniu znacznie lpeiej wyglada..


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
escalar
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 2008-08-31, 23:49
Model: GT Premium Bullitt
Silnik: V8 4.6
Kolor: czarny metalik
Kontakt:

Post autor: escalar » 2010-02-16, 14:24

Adam Wh pisze:
escalar pisze:no a co myslicie o tym KIT-cie?
http://www.steeda.com/products/steeda_c ... m_s197.php
caly czas sie zastanawiam nad zakupem tego zestawu w tym roku...
gdyby ktos sie podpial..... moznaby ponegocjowac cene :P
Escalar, coil over to najlepsze rozwiązanie jeśli chodzi o tłumienie, ale prawda jest taka ze większość kierowców wyścigowych nie umie ich ustawić poprawnie. Większość ludzi uważa ze regulacja tłumienia to jedynie kwestia ustawień pomiędzy twardością pracy zawieszenia a komfortem. Co gorsza tak tez myślą niektórzy tunerzy. Steeda sprzedaje je bez sprężyn, które trzeba sobie samemu dobrać. Akurat te coils'y nie maja numerycznych przedziałek regulacji kompresji i dekompresji a to oznacza ze aby je optymalnie ustawić trzeba podłączyć je do data acquisition, albo spędzić kilka dni na torze wyścigowym z osoba która wie co i jak ustawiać (chyba tylko Kubica potrafiłby je ustawić w kilka godzin zaczynając od zera). Po pierwsze musisz wiedzieć jakie różnice zachować miedzy twardością sprężyn przednich do tylnych (bo nie są takie same). Jak się zdecydujesz na twardości sprężyn, Steeda powinna podać Ci wartości optymalne tłumienia kompresji i rebaund'u, biorąc pod uwagę ciężar Twojego auta i wartość spring rate. W sumie już przy zakupie sprężyn Steeda powinna zaproponować Ci w jakiej proporcji utrzymać spring rate tył do przodu.

Podsumowując: najważniejsze jest aby sprzedający był w stanie podać Ci optymalne ustawienie zaworów amorów do konkretnych sprezyn i wagi Twojego auta. Jeśli tak to kupuj. W przeciwnym przypadku zamiar osiągniesz odwrotny do założonego i ludzie nawet z fabrycznymi amorami będą mieli lepiej ustawione zawieszenie. Druga sprawa to regulacja cambera jest o dwa stopnie ujemne za mała. Wiec na jazdę po drogach w zupełności wystarczy ale na tor to za mało.

Roush sprzedaje coil over za okolo $1500 ze sprężynami ( i w dodatku progresywnymi). Tam bump rate jest ustawione już optymalnie do sprężyn i nie ma możliwości zmiany. regulujesz jedynie rebound. I to właśnie na nich Roush jest szybszy od Saleena, Steedy, starego i nowego GT500 (na marginesie GT500 2010 delikatnie jest wolniejsze na torze od starego)...
ostatecznie zakupilem cos takiego:
http://www.americanmuscle.com/tokico-ds ... -0509.html

sprezyny zostawilem stockowe, wymienilem poduszki pod amortyzatory ze steeda:
http://www.steeda.com/products/heavy_du ... street.php

oraz sworznie wstawilem towniez steeda:
http://www.steeda.com/products/x5_balljoint.php

dodatkowo wszystkie gumy zamienilem na poluretan...

efekt przerosl moje oczekiwania, autem jezdzi sie duzo wygodniej, owszem calosc sie usztywnila ale ewentualne wyboje na naszych nierownych drogach pokonuje sie znacznie plynniej niz wczesniej...



Awatar użytkownika
Adam Wh
Młodszy Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 2009-12-11, 02:37
Model: GT 2007
Silnik: V8 4.6
Kolor: Torch Red

Post autor: Adam Wh » 2010-02-17, 02:20

Escalar Bardzo ciekawy wybór. Teraz możesz regulować przesuniecie w kierunku podsterowności lub nadsterowności. Możesz ustawiać zawieszenie pod drag racing, lub dryft. Strzałem w dziesiątkę jest podniesienie środka przechyłu przedniego zawieszenia. Tak z czystej ciekawości: czy Tokico dostarcza jakieś instrukcje odnośnie regulacji zaworów? O jaka wartość podniosły się mocowania wahacza i czy trzeba było coś spawać?

Koral wiem ze to nie miejsce ale widziałem fotki... jeśli można zapytać jaki aparat i jaki obiektyw (chodzi mi o ten szerokokątny)? Sam amatorsko trochę cykam, ale przyznam ze szczeka mi opadła...


Auto dla faceta to "Muscle Car", resztę można pomalować na różowo i oddać mamie.

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-02-17, 10:45

Adam Wh pisze:Escalar Bardzo ciekawy wybór.

Koral wiem ze to nie miejsce ale widziałem fotki... jeśli można zapytać jaki aparat i jaki obiektyw (chodzi mi o ten szerokokątny)? Sam amatorsko trochę cykam, ale przyznam ze szczeka mi opadła...
zdjecia porobil mi Michal z Sosnowca http://www.majkeld.info/ canonem, niewiem jaki model ale nie z najnowszych,raczej wygladal na leciwy, obiektywy mial dwa chyba 10-22 i 55mm, ale zdjeci anaprawde super tym bardziej ze nei zdazylem GT umyc i byl lekko przykurzony i mial kilka much na lampach ;) ja osobiscie mam nikona D60, ale przyznam ze nie potrafie takich fotek robic :( proponowalem Michala na fotografa na zlot w poznaniu ale wybralismy koniec koncem kaczego bo tez robi niezle fotki a jest z klubu ;)

wracajac do tematu moj GT ma zawieszenia K&W ,jest na nich sporo nizszy od fabrycznych GT i super sie na nim jezdzi, poprzednie moje GT prowadzalo przy predkosciach >250km/h i nie czulem sie pewnie na fabrycznym zawieszeniu,chyba ze do 160km/h, obecnym na k&w jechalem juz ok 280km/h ,nawet po gierkowce i wogole nie czuc predkosci,auto sie pewnie prowadzi,mimo ze gierkowka nie nalezy do najrowniejszych dróg,no ale tez nie jest najgorsza ;) oczywiscie mysle tez o wymianie poduszek czy sworzni na te steeda,ale dopiero jak wyczuje luzy na obecnych.. jak sie zrobi cieplo obejrze go dokladnie ,bo mysle o zalozeniu klamr na wahacze http://www.brenspeed.com/cab005.html które obnizaja punkt mocowania ramiona dolnego wahacza dzieki czemu auto lpeiej startuje i nie buksuje tak kolami,a obejrzec musz ebo moze przy obecnym zawieszeniu mam juz ta sprawe zalatwiona, w poprzednich GT tyl przy ruszaniu mi podskakiwal,ten przy tym zawieszeniu tego nie robi, no ale i tak mam problem przy tej mocy z poslizgiem tylnich kol..


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
Adam Wh
Młodszy Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 2009-12-11, 02:37
Model: GT 2007
Silnik: V8 4.6
Kolor: Torch Red

Post autor: Adam Wh » 2010-02-18, 01:08

koral pisze:
wracajac do tematu moj GT ma zawieszenia K&W ,jest na nich sporo nizszy od fabrycznych GT i super sie na nim jezdzi, poprzednie moje GT prowadzalo przy predkosciach >250km/h i nie czulem sie pewnie na fabrycznym zawieszeniu,chyba ze do 160km/h, obecnym na k&w jechalem juz ok 280km/h ,nawet po gierkowce i wogole nie czuc predkosci,auto sie pewnie prowadzi,mimo ze gierkowka nie nalezy do najrowniejszych dróg,no ale tez nie jest najgorsza ;) oczywiscie mysle tez o wymianie poduszek czy sworzni na te steeda,ale dopiero jak wyczuje luzy na obecnych.. jak sie zrobi cieplo obejrze go dokladnie ,bo mysle o zalozeniu klamr na wahacze http://www.brenspeed.com/cab005.html które obnizaja punkt mocowania ramiona dolnego wahacza dzieki czemu auto lpeiej startuje i nie buksuje tak kolami,a obejrzec musz ebo moze przy obecnym zawieszeniu mam juz ta sprawe zalatwiona, w poprzednich GT tyl przy ruszaniu mi podskakiwal,ten przy tym zawieszeniu tego nie robi, no ale i tak mam problem przy tej mocy z poslizgiem tylnich kol..
Wiesz może które konkretnie KW? KW na necie daje bardzo skąpe info jak ustawiać je. Czy dołączają coś ekstra do zakupu?
Co do nerwowości Mustanga przy wyższych prędkościach: powodem nie jest zawieszenie a zerowy toe-in (zbieżność przedniej osi). Wraz ze wzrostem ujemnego toe-in rośnie stabilność na szybkich prostych odcinkach. Niestety w zakrętach (szczególnie tych wolnych) wzrasta podsterowność. Ford wyszedł chyba z dwóch prostych założeń: w usa i tak nie ma się gdzie rozpędzić, wiec przeciętny użytkownik nie odczuje braku stabilności, a problem podsterowności można poprawić zerowym toe-in. Na marginesie: ustawienia aut wyścigowych nie używających dyfuzorow idą w kierunku zerowej lub dodatniej zbieżności przedniej osi. Twoje KW na pewno przyczyniły się do poprawy ale jest szansa ze ktoś kto Ci ustawiał zbieżność przesunął ja w ujemnym kierunku. Przy następnej wizycie w warsztacie warto dla siebie samego sprawdzić to. Sam jestem ciekaw.

Obniżenie mocowań na tyle sporo da. Tym bardziej ze Ford trochę za wysoko je usytuował. Ta zmiana pozwala wychylić się środkowi ciężkości ku tyłowi w czasie przyspieszania ale jest szansa ze i przy hamowaniu minimalnie zredukuje nurkowanie. Uboczny efekt to delikatny wzrost podsterowności w momencie naciskania nogi na gaz przy wyjściach z zakrętów. No ale w Mustangach z turbinami to akurat nie problem bo maja odwrotna tendencje. Jest to tez kwestia ustawień pod własną technikę jazdy. Jednym to pasuje innym przeszkadza.

Koral jeśli mogę coś doradzić to z Twoja turbina i przy obniżonym zawieszeniu zastanawiałbym się nad podniesieniem mocowań przednich wahaczy. Bo po obniżeniu auta, ich praca straciła trochę geometrii. Miejsca mocowań podniósłbym przynajmniej o tyle o ile obniżyłeś z przodu wysokość. Druga sprawa montując turbinę dostałeś masy na przedzie a to zwiększyło podsterowność. Aby temu przeciwdziałać zwiększyłbym camber o co najmniej jeden stopień ujemny i zamontował o 30% sztywniejszy tylny stabilizator. Jeśli Twoje KW maja regulacje reboundu i kompresji to usztywniłbym rebound na tylnej osi w porównaniu z przednia i obniżyłbym bump (kompresje) na przedzie. Później pojechałbym na jakiś placyk, jeśli masz możliwość to na tor, i popróbowałbym tam jak ta podsterowność maleje.
Zakładanie większych gum na tylne kola tez nie jest wskazane. Mozna się zastanowić nad przednim spoilerem on daje trochę downforcu przy większych prędkościach no i nie wpuszcza tyle powietrza pod spod auta co w standardowych Mustangach. Mozna jeszcze pobawić się z balansem wagi ale to może już dam spokój na dzisiaj :D

Pozdrawiam


Auto dla faceta to "Muscle Car", resztę można pomalować na różowo i oddać mamie.

Awatar użytkownika
escalar
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 2008-08-31, 23:49
Model: GT Premium Bullitt
Silnik: V8 4.6
Kolor: czarny metalik
Kontakt:

Post autor: escalar » 2010-02-18, 01:16

Adam Wh pisze:Escalar Bardzo ciekawy wybór. Teraz możesz regulować przesuniecie w kierunku podsterowności lub nadsterowności. Możesz ustawiać zawieszenie pod drag racing, lub dryft. Strzałem w dziesiątkę jest podniesienie środka przechyłu przedniego zawieszenia. Tak z czystej ciekawości: czy Tokico dostarcza jakieś instrukcje odnośnie regulacji zaworów? O jaka wartość podniosły się mocowania wahacza i czy trzeba było coś spawać?

Koral wiem ze to nie miejsce ale widziałem fotki... jeśli można zapytać jaki aparat i jaki obiektyw (chodzi mi o ten szerokokątny)? Sam amatorsko trochę cykam, ale przyznam ze szczeka mi opadła...
niestety, nie dostalem zadnej instrukcji od Tokico :(
...widze, ze dysponujesz duza wiedza :) ...kiedy zrobi sie lepsza pogoda... moznaby umowic sie na jakies konsultacje ?:)



Awatar użytkownika
Adam Wh
Młodszy Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 2009-12-11, 02:37
Model: GT 2007
Silnik: V8 4.6
Kolor: Torch Red

Post autor: Adam Wh » 2010-02-18, 01:56

Jeśli na zlotach spotykacie się na torach to z wielka chęcią. Do czerwca powinienem mieć już auto w Polsce "oclone" i po przeglądach.

Co do tych opon na tyle to miałem na myśli ze lepiej nie ładować szerszych od przednich mimo to, ze lepiej autko wygląda. Niestety traci wtedy balans przy wejściu w zakręt i w jego środkowej (neutralnej) części. Pomaga jedynie przy wyjściu.


Auto dla faceta to "Muscle Car", resztę można pomalować na różowo i oddać mamie.

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-02-18, 10:12

GT kupilem juz z kompresorem i zmienionym zawieszeniem, mysle ze serwis wiedzial co robi i jak je ustawic(mam nadzieje)-dzisiaj znajde fakture od K&W i podam Ci dokladnie jaki to typ, napisalem juz maila do poprzedniego wlasciciela z prosba o tel do serwisu ktory zakladal to zawieszenie, bo nie wiem czy to ten sam serwsi ktory widnieje w ksiazce serwisowej czy inny-zadzwonie do nich i spytam jak ustawili zbieznosc,twardosc amorow i pochylenie przednich koł-mozesz mi podpowiedziec co mam jeszcze zapytac, chociaz nie wiem czy beda pamietali, auto pewnie tak a czy ustawienia to juz nie wiem.. sam pewnie to bede musial sprawdzic,ale czekam na lepsza pogode,z tym ze rzeczywiscie ciezko o instrukcje do K&W a u mnie serwisu ktory sie dobrze zna raczej nie ma..

jesli chodzi o szersze opony na tyl(przod mam 255) to myslalem o szerszych ze wzgledu nie na lepszy wyglad tylko na lepsza przyczepnosc przy starcie, podejrzewam ze na 275 bedzie tez sie slizgal, ale chyba jednak minimalnie mniej, oczywiscie na 4jednakowych duzo lepiej sie jezdzi nie tylko na torze, po koleinach i nierownych drogach rowniez, wiec jesli twierdisz ze na 275 nie bedzie mi lepiej startowal i ze klamry i odpowiednie ustawienie zawieszenia wystarczy to chetnei zostane przy 255 ;) auto lepiej sie prowadzi no i ciut mneij pali , podejrzewam ze na 275 tez by mnie nie prowadzalo bo zawiesznie super sie sprawuje, no ale dales mi do myslenia..


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-02-19, 09:35

Adam Wh pisze:
Wiesz może które konkretnie KW?
zapomnialem wczoraj spojrzec na fakture ale na 99% jest to takei zawieszenie http://www.jtng.pl/pokaz_produkt.php?idprod=1008 ,ale sie dzisiaj upewnie, niestety nie da sie ustawiac :(

ponizej masz foto pomiarow ich ustawieniaw moim GT
Załączniki
Z.jpeg


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
Adam Wh
Młodszy Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 2009-12-11, 02:37
Model: GT 2007
Silnik: V8 4.6
Kolor: Torch Red

Post autor: Adam Wh » 2010-02-19, 15:09

Wygląda na to ze masz dobrze wszystko ustawione, jeśli poprawnie odczytuje pierwsza wartość to camber (pionowe pochylenie), druga to caster (wyprzedzenie mocowania dolnego wahacza), ostatnia to Toe-in, Toe-out) (zbieżność ujemna, dodatnia). Nie rozumiem jedynie tej liczby (16.10).
Jestem pozytywnie zaskoczony ze na zerowej zbieżności można mieć stabilnego stanga. Ja taki efekt osiągałem na ustawieniu zbieżności -1.
W tych KW możesz ustawiać wysokość? Pytam bo po numerach seryjnych nie mogę ich znaleźć na oficjalnej stronie KW.
Jakiej firmy masz opony? zerknij na to: ... re=related
Na priv wyśle Ci kilka ciekawych linków do podzespołów. Ale to dopiero w poniedziałek- wtorek. Teraz pakuje manatki i jadę na większa imprezkę paintball'a na Florydę. To mój drugi wkręt :D


Auto dla faceta to "Muscle Car", resztę można pomalować na różowo i oddać mamie.

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-02-20, 11:23

Adam Wh pisze:Wygląda na to ze masz dobrze wszystko ustawione..
W tych KW możesz ustawiać wysokość? Pytam bo po numerach seryjnych nie mogę ich znaleźć na oficjalnej stronie KW.
mam dokladnie KW 20030044 jak w linku wyzej, tyle ze sprzedawca byl FOSAB POLSKA, instrukcji zadnej nie mam,tylko ta fakture,mysle ze wysokosci ni emozna juz zmienic..
Adam Wh pisze:Jakiej firmy masz opony? zerknij na to: ... re=related
Na priv wyśle Ci kilka ciekawych linków do podzespołów. Ale to dopiero w poniedziałek- wtorek. Teraz pakuje manatki i jadę na większa imprezkę paintball'a na Florydę. To mój drugi wkręt :D
no wlasnei bede kupowal teraz opony,tzn na przod mam nowe fuldy 255/45 czy 50 wiec je zaloze a na tyl mysle o jakis polslikach, nitto bylyby chyba najlepszym wyborem-tylko sie pewnie szybko zuzywaja-myslalem zeby kupic tez dwie felgi 16" na slikach, i je zakladac na proby na cwiartke, bo na zwyklych szerokich nawet na 285 bede i tak sie slizgal-no chyba ze te nitto z homologacja na ulice..

udanej imprezki ;)


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „12. zawieszenie i układ kierowniczy”