Moja rozpórka w 2013 V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Winston_Wolf
Forumowicz
Posty: 166
Rejestracja: 2011-09-12, 03:29
Model: S550 GT PP
Silnik: V8 5.0
Kolor: Triple Yellow
Lokalizacja:: Wrocław

Moja rozpórka w 2013 V6

Post autor: Winston_Wolf » 2016-01-31, 02:06

Ostatnio pojechałem na wycieczke do Żywca i wróciłem z customową rozpórką kielichów górnych. :D Działa w dwójnasób - po pierwsze wygląda zajebiaszczo, bo ma na środku wyciętego laserowo kuca w galopie (w sensie nie wygrawerowany, tylko na wylot przez blache) i zgodnie z moim życzeniem malowana na czarno. Oczywiście jest też opcja jebitnego czerwonego. :padam: Po drugie wpływa oczywiście na zachowanie auta. Po mieście i jego dziurach różnica jest minimalna - no odczuwalnie mniej wybija kierownicę na dziurach, choć spotkałem się z opiniami, że po założeniu rozpórki powinno być dokładnie odwrotnie :rotfl: poza tym auto daje wrażenie bycia "bardziej zwartym". Na szybkich winklach ciężko opisać mi różnice, na pewno teraz jest dobrze, ale nie pamiętam jak było przed. :/ Ale co najważniejsze - przy leceniu bokiem auto jest zdecydowanie bardziej przewidywalne, czy mówiąc obrazowo - bardziej ogarnięte. :D Jeśli ktoś lubi latać bokiem - gorąco polecam. Jest jeszcze opcja zrobienia lepszej rozpórki pod silnikiem (choć fabryczna w miarę daje rade), no i zostaje jeszcze opcja w bagażniku - ale ja w to nie poszedłem, obawiając się że trudniej będzie mi zerwać trakcje tylnej osi (skrzynia aftomat :rozpacz:). Dla pragmatyków - da się zrobić tylną rozpórkę tak, żeby praktycznie nie wpływała na pojemność bagażnika, choć może się to odbyć kosztem sztywności (płaskownik po dnie bagażnika zamiast rury). Dałem za nią 300 czy 320zł, co przy cenach gotowców na Allegro wydaje się być git opcją. Generalnie polecam montaż i polecam człowieka, u którego ja robiłem. <edyta> Wygląd takiej rozpórki można sobie samemu dobrać - np. u mnie są krótkie rurki łączące te główne, a można zamiast nich dać blachy z dużymi otworami etc. </edyta>

Fotki (wybaczcie za jakość, ale fotograf ze mnie jak z koziej dupy trąba :zalamany:)
Kuc na żywo wygląda dużo lepiej, na fotkach nie da się dobrze oddać tego cięcia

Jeśli komuś zaczęła cieknąć ślinka, podaje kontakt do człowieka, który mi ją robił:
Ireneusz Górny
gsm 888 22 99 73
isportg@gmail.com

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2016-01-31, 18:21 przez Winston_Wolf, łącznie zmieniany 1 raz.


We have reason to believe that it's supercharged, so maintain double alert.

Awatar użytkownika
Ślimak
Stowarzyszenie MKP
Posty: 564
Rejestracja: 2015-03-19, 14:18
Model: Charger 6.4 V8
Silnik: inny V8
Kolor: Silver
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Moja rozpórka w 2013 V6

Post autor: Ślimak » 2016-01-31, 10:14

Wygląda gitesowo :ok:
Dokładnie we wtorek zamówiłem rozpórkę u Irka Górnego :D



Awatar użytkownika
Wiśnia
Młodszy Forumowicz
Posty: 27
Rejestracja: 2015-01-06, 13:43
Model: SHELBY GT500
Silnik: V8 5.4
Kolor: BIAŁY
Lokalizacja:: Piotrków Tryb
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: Moja rozpórka w 2013 V6

Post autor: Wiśnia » 2016-01-31, 10:24

141.jpg
141.jpg (31.72 KiB) Przejrzano 5208 razy
Ten jebitny czerwony jest u mnie :super: :super: :super:



Awatar użytkownika
Wiśnia
Młodszy Forumowicz
Posty: 27
Rejestracja: 2015-01-06, 13:43
Model: SHELBY GT500
Silnik: V8 5.4
Kolor: BIAŁY
Lokalizacja:: Piotrków Tryb
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: Moja rozpórka w 2013 V6

Post autor: Wiśnia » 2016-01-31, 10:30

R0N1N pisze:Tylko pamiętaj żeby geometrię zawieszenia sprawdzić.
To trzeba coś zmieniać przed montażem



Awatar użytkownika
R0N1N
Forumowicz
Posty: 247
Rejestracja: 2013-07-09, 15:45
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Re: Moja rozpórka w 2013 V6

Post autor: R0N1N » 2016-01-31, 10:47

Wiśnia pisze:
R0N1N pisze:Tylko pamiętaj żeby geometrię zawieszenia sprawdzić.
To trzeba coś zmieniać przed montażem
Nie trzeba niczego zmieniać, ale przy montażu odkręcasz śruby mocujące amortyzatory i coś się może przestawić. Mi znajomy mechanik sugerował sprawdzenie geometrii po założeniu rozpórki i miał rację.



krosster
Forumowicz
Posty: 901
Rejestracja: 2014-12-01, 22:15
Model: BULLITT 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: highland green
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Kontakt:

Re: Moja rozpórka w 2013 V6

Post autor: krosster » 2016-01-31, 11:22

ładny. ale spoiny łączące blaszke z koniem do rurek masakra...
sorry że się czepiam ale to takie skrzywienie zawodowe



Awatar użytkownika
Radziu
Forumowicz
Posty: 496
Rejestracja: 2012-04-12, 10:46
Model: 2012 Premium Pony
Silnik: V6 3.7
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Moja rozpórka w 2013 V6

Post autor: Radziu » 2016-01-31, 12:34

Widać, że blaszka jest czystym dodatkiem do rur, ale nic to i tak jest super. Jak rozmawiałem kiedyś z Górnym to miał jeszcze inne wizualnie do Stanga i nawet były kiedyś na allegro, takie jakby jednoczęściowe a nie z dwóch połączonych rur.

To jeszcze pochwal się jak Ci idzie latanie bokiem w automacie? :P



Awatar użytkownika
Winston_Wolf
Forumowicz
Posty: 166
Rejestracja: 2011-09-12, 03:29
Model: S550 GT PP
Silnik: V8 5.0
Kolor: Triple Yellow
Lokalizacja:: Wrocław

Re: Moja rozpórka w 2013 V6

Post autor: Winston_Wolf » 2016-01-31, 14:12

Ja u siebie geometrie robiłem - ale wymieniałem wtedy też łączniki stabilizatora i to z tego powodu miałem wizyte u diagnosty.

Odnośnie kuca na blaszce - można pod spód dać np. czerwoną kartke i wtedy patrząc z góry wygląda to świetnie. Ale kiedy rozpórka jest na aucie i patrzymy nad nią pod kątem średnio to widać. Można by się też popawić w wstawienie mlecznego szkła/plexy i podświtlenie LEDami, ale dla mnie ma raczej działać niż wyglądać, więc... :oczami:

Żeby nie było - profi driftów to nie potrafie robić, robie takie uślizgi po kilka metrów i na fabrycznych Michelinach EnerySaver o szerokości idealnej do roweru nie było większych problemów, a na Hankookach S1 Evo2 245 już nie zawsze uda się zerwać tył. :niepewny:


OFFTOPIC
Obrazek

Na tym zdjęciu widać jak się prezentują dysze spryskiwaczy reflektórów od starej dobrej Beemki E39. Miałem zrobić wątek o mojej instalacji, ale leniwy jestem niemożebnie i na razie niech będzie tyle. :rotfl:


We have reason to believe that it's supercharged, so maintain double alert.

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2131
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: Moja rozpórka w 2013 V6

Post autor: stang232 » 2016-02-01, 12:31

krosster pisze:ładny. ale spoiny łączące blaszke z koniem do rurek masakra...
sorry że się czepiam ale to takie skrzywienie zawodowe
to samo mnie ukuło, cały efekt wow zabierają te beznadziejne spoiny


Obrazek

krosster
Forumowicz
Posty: 901
Rejestracja: 2014-12-01, 22:15
Model: BULLITT 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: highland green
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Kontakt:

Re: Moja rozpórka w 2013 V6

Post autor: krosster » 2016-02-01, 13:07

powinno być Tigiem lekko złapane z bardzo małą ilością materiału dodatkowego.

Ba ja bym nawet wolał to zlutować na miękko, wtedy nie byłoby w ogóle widać połączenia...
ale tak jak pisałem jestem Technologiem spawalnikiem i to może dlatego...



Awatar użytkownika
MAX
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2810
Rejestracja: 2009-10-15, 21:52
Model: Fastback GT V8 68
Silnik: V8 5.0
Kolor: Blue & Black
Lokalizacja:: Wieliczka
Stajnia: Stajnia Małopolska
Kontakt:

Re: Moja rozpórka w 2013 V6

Post autor: MAX » 2016-02-01, 21:39

Jeszcze lepszym rozwiązaniem było by to zrobić jak zrobił to Ford Racing w modelu Bullitt :wsciekly:
Miejsca jest wystarczająco dużo

Obrazek


tel 504 266 504
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max

krosster
Forumowicz
Posty: 901
Rejestracja: 2014-12-01, 22:15
Model: BULLITT 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: highland green
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Kontakt:

Re: Moja rozpórka w 2013 V6

Post autor: krosster » 2016-02-01, 21:49

jak jest w bullicie montowane?
szpilki gwintowane od spodu czy lutoweane/



ODPOWIEDZ

Wróć do „12. zawieszenie i układ kierowniczy”