Tarcza hamulcowa ma luz kątowy.

tarcze , klocki , pompa , ABS

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dark Red
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Dark Red

Tarcza hamulcowa ma luz kątowy.

Post autor: Dark Red » 2009-05-08, 21:45

Pierwszy raz widzę że tarcza hamulcowa ma luz kątowy, 5 otworów w przedniej tarczy hamulcowej ma większą śednicę niż szpilki do felg, efekt jest taki że można obracać tarczą o niewielki kąt wzglęem szpilek jak się zdejmie felgę. Czy to jest amerykański design we wszystkich mustangach ?



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2009-05-08, 21:57

Moze to jest tak skonstruowane jak tarcze pływające - czyli maja pewne przemieszcenie - albo jak sie dokreci felge to tarcza sie blokuje na stale ( raczej sie nie obawiaj / felga dociska tarcze i pod wplywem tarcia nei moze sie przesunac ) .. Jak sie myle poprawcie mnie .



Awatar użytkownika
celibad
Członek Honorowy MKP
Posty: 1232
Rejestracja: 2008-08-26, 09:21
Model: GT 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: yellow triple
Kontakt:

Post autor: celibad » 2009-05-08, 22:05

Masz racje Alustar :)


"najlepszym lekiem na wszystkie problemy jest zwykła woda. dwie krople na szklankę wódki i wszystko przechodzi jak ręką odjął"

Jak mam czas to leże i odpoczywam, a jak nie mam czasu to tylko leże.

ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1328
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Post autor: pavlito » 2009-05-08, 23:40

Tak jest w wielu autach. Po zmianie tarcz na świeże i po dobrym wyczyszczeniu piasty tarcze potrafią latać po zdjęciu koła.



Awatar użytkownika
Dark Red
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Dark Red

Post autor: Dark Red » 2009-05-09, 00:23

AluStar pisze:Moze to jest tak skonstruowane jak tarcze pływające - czyli maja pewne przemieszcenie - albo jak sie dokreci felge to tarcza sie blokuje na stale ( raczej sie nie obawiaj / felga dociska tarcze i pod wplywem tarcia nei moze sie przesunac ) .. Jak sie myle poprawcie mnie .
Jeśli macie takie same tarcze to jest OK.
W takim układzie trzeba przestrzegać aby felgi były dokręcane momentem 135 Nm jak w instrukcji.



Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-05-09, 09:32

Dark Red pisze:
AluStar pisze:Moze to jest tak skonstruowane jak tarcze pływające - czyli maja pewne przemieszcenie - albo jak sie dokreci felge to tarcza sie blokuje na stale ( raczej sie nie obawiaj / felga dociska tarcze i pod wplywem tarcia nei moze sie przesunac ) .. Jak sie myle poprawcie mnie .
Jeśli macie takie same tarcze to jest OK.
W takim układzie trzeba przestrzegać aby felgi były dokręcane momentem 135 Nm jak w instrukcji.
Zależy jakie się ma śruby jak wąskie (slim) to maksymalnie 115Nm


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2009-05-11, 11:42

Dark Red pisze:Czy to jest amerykański design we wszystkich mustangach ?
też się nad tym zastanawiałem bo mam to samo
a powiedzcie ,dokręcanie śrub z określonym momentem jest takie ważne ? Czy wystarczy do oporu i już :oczami:


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
Darenty
Forumowicz
Posty: 488
Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver Metallic
Lokalizacja:: Przemyśl

Post autor: Darenty » 2009-05-11, 13:40

alfatech pisze:a powiedzcie ,dokręcanie śrub z określonym momentem jest takie ważne ? Czy wystarczy do oporu i już
Mi osobiście zawsze wystraczało.. :rotfl:
Wg. mnie napisane jest "tyle i tyle Nm" żeby lżej niedokręcać bo może bieda się zrobić.. mocniej źle pewnie niebędzie o ile śrób niepoukręcasz :hyhy:


You can never have too much power, just not enough traction.

ODPOWIEDZ

Wróć do „10. układ hamowania”