Wymiana standardowych hamulców w GT500...EBC.

tarcze , klocki , pompa , ABS

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
escalar
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 2008-08-31, 23:49
Model: GT Premium Bullitt
Silnik: V8 4.6
Kolor: czarny metalik
Kontakt:

Post autor: escalar » 2009-08-18, 13:57

ale hurt.. to ile?
bo jesli bylaby wieksza ilosc chetnych to moze bysmy sie zalapali na hurt?



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2009-08-18, 14:20

Nie żartuj. Wymagaja brania duzej ilosci - maja juz swoich przedstawicieli - my to drobne żuczki dla nich
Ostatnio zmieniony 2009-08-18, 14:21 przez AluStar, łącznie zmieniany 1 raz.



kaes
Forumowicz
Posty: 814
Rejestracja: 2008-11-05, 13:13
Model: 2007
Silnik: V6 4.0
Kolor: czarny, chwilowo bez pasów
Kontakt:

Post autor: kaes » 2009-08-18, 14:29

A są przedstawiciele brembo w Polsce dla detalicznej sprzedaży?


CS6 Progress bar
[||||||||||||||||||--------------------------------] 36%

Obrazek

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2009-08-18, 15:05

kaes : Inter Cars - ale Drodzy - podraze temat to sie wyrwie cos taniej - a co masz tarcze do wymiany ..



kaes
Forumowicz
Posty: 814
Rejestracja: 2008-11-05, 13:13
Model: 2007
Silnik: V6 4.0
Kolor: czarny, chwilowo bez pasów
Kontakt:

Post autor: kaes » 2009-08-18, 15:27

jeszcze nie, ale w miarę możliwości pewnie hamulce wymienię w bliżej nieokreślonej przyszłości. O Brembo pytam raczej z ciekawości.


CS6 Progress bar
[||||||||||||||||||--------------------------------] 36%

Obrazek

Awatar użytkownika
celibad
Forumowicz
Posty: 1232
Rejestracja: 2008-08-26, 09:21
Model: GT 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: yellow triple
Kontakt:

Post autor: celibad » 2009-08-18, 15:57

Kaes , załatwie Ci porządne takie co ja sobie załozyłem .... bedziesz zadowolony i cenowo i wzrokowo ....


"najlepszym lekiem na wszystkie problemy jest zwykła woda. dwie krople na szklankę wódki i wszystko przechodzi jak ręką odjął"

Jak mam czas to leże i odpoczywam, a jak nie mam czasu to tylko leże.

ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2393
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2009-08-18, 21:54

kaes bierz od celibada komplet oglądałem to jest super sam się nad tym zastanawiam
bo u mnie rozstaw srub jest ten sam



Awatar użytkownika
LIZZARD
Forumowicz
Posty: 183
Rejestracja: 2008-09-09, 00:30
Model: DODGE MAGNUM
Kolor: Torch Red

Post autor: LIZZARD » 2009-08-27, 01:57

AluStar pisze:kaes : Inter Cars - ale Drodzy - podraze temat to sie wyrwie cos taniej - a co masz tarcze do wymiany ..
Mi zaśpiewali 15k :D


Jedyny alkohol jaki obecnie mogę spożywać to Piña colada...

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Procedura docierania nowych klocków hamulcowych

Post autor: AluStar » 2010-06-25, 00:34

Procedura docierania nowych klocków hamulcowych

Docieranie nowych klocków ma na celu osiągnięcie, maksymalnej wydajności nowego zestawy hamulcowego. Prawidłowe dotarcie spowoduje nie tylko lepsze czucie pedału hamulca. Wyeliminuje lub zredukuje piszczenie klocków hamulcowych a przede wszystkim wydłuży żywotność całego zestawu.

Ponieważ docieranie nowych hamulców wymaga od nas jazdy bez zatrzymywania się a także hamowania ze znacznych szybkości często przekraczających dozwoloną prędkość radzimy wybrać odosobniony odcinek drogi lub godziny poza szczytem.

Nie namawiamy nikogo do łamania prawa, ale chcemy Was uświadomić, że prawidłowe dotarcie hamulców nie jest możliwe w ruchu miejskim. Jednocześnie nie ponosimy żadnych odpowiedzialności za ewentualnie wypadki / stłuczki czy mandaty za przekroczenie szybkości u tych, którzy będą postępowali zgodnie z niżej zamieszczoną instrukcją.

1. Po osiągnięciu szybkości ok.50-60 km/h delikatnie rozpocznijmy hamowanie mające na celu spowolnienie samochodu, ale nie całkowite zatrzymanie. Zwalniajmy pedał hamulca po krótkiej chwili. Powtórzmy czynność 5-6 razy.

2. Podobną procedurę zastosujmy z większych szybkości od 60-80 km/h zwalniając samochód do 20 km/h. Czynność powtórzmy 8 razy bez zatrzymywania.

NIE WOLNO HAMOWAĆ Z DUŻYCH PRĘDKO¦CI DO ZERA!!!

Zatrzymanie się z noga spoczywającą na pedale hamulca może doprowadzić do zniszczenia tarcz hamulcowych. Nie wolno także doprowadzić do zblokowania się kół czy załączenia się systemu ABS.

3.Przy 4-5 hamowaniu możemy zauważyć znacznie słabszy hamulec niż dotychczas, może wystąpić dymienie, i swąd palonych klocków hamulcowych. Czucie pedału hamulca będzie się stabilizowało w miarę schładzania hamulców. Powinniśmy teraz przejechać się 5-10 minut z większą szybkością w celu schłodzenia układu a następnie zaparkować samochód na ręcznym aż do całkowitego schłodzenia.

4. Jeśli w zastosowaniu są wyczynowe klocki jak HT-10/14 czy DTC-60/70 dodatkowo stosujemy trzeci etap hamowania z dużo większych szybkości zachowując kilku minutowe odstępy między etapami w celu schłodzenia układu. W trzecim etapie zwalniamy samochód nieznacznie 3 razy z szybkości 140-160 km/h. Nogę z pedału zwalniamy natychmiastowo zachowując kilkusekundowe odstępy między hamowaniami. Naszym celem jest zwolnienie a nie wyhamowanie pojazdu.

5. Podobnie jak w przypadku klocków serii "Street" schładzamy całość kilkuminutową jazdą ze znaczną szybkością. Parkujemy na ręcznym. Hamulce są gotowe do użycia po całkowitym schłodzeniu.

6.Zalecamy dodatkowo spokojniejszą jazdę w miarę możliwości przez kolejne 200-300 km do prawidłowego ułożenia się klocków i tarcz hamulcowych. Proces ten może przebiegać dłużej w przypadku kiedy zastosowano nowe klocki i stare tarcze hamulcowe.

Obrazek



Awatar użytkownika
Magic
Forumowicz
Posty: 863
Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
Model: RTR 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: BLACK
Lokalizacja:: Oleśnica
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Kontakt:

Post autor: Magic » 2010-06-25, 09:02

celibad pisze:Kaes , załatwie Ci porządne takie co ja sobie załozyłem .... bedziesz zadowolony i cenowo i wzrokowo ....
RAFAŁ pisze: kaes bierz od celibada komplet oglądałem to jest super sam się nad tym zastanawiam
bo u mnie rozstaw srub jest ten sam
rafał ale u nas chyba będzie trzeba zaciski zmienić czy nie??

celibat jaki jest numer oe tej tarczy ewentualnie z jakiego mesia bo może znajdę z ate power disc


Obrazek

Awatar użytkownika
mrjackson
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 2010-03-26, 17:42
Model: GT 05 +Kompressor
Silnik: V8 4.6
Kolor: Tungsten grey + Carbon
Kontakt:

Post autor: mrjackson » 2010-06-25, 11:42

celibad pisze:Kaes , załatwie Ci porządne takie co ja sobie załozyłem .... bedziesz zadowolony i cenowo i wzrokowo ....
Hej ja też byłbym zainteresowany jakimś zestawem, bo moje obecne tarcze strasznie bija i nie można poszaleć :zalamany: Szukam jakiś tarcz i klocków w rozsądnej cenie..



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2393
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2010-06-25, 11:46

dr.killer pisze:
celibad pisze:Kaes , załatwie Ci porządne takie co ja sobie załozyłem .... bedziesz zadowolony i cenowo i wzrokowo ....
RAFAŁ pisze: kaes bierz od celibada komplet oglądałem to jest super sam się nad tym zastanawiam
bo u mnie rozstaw srub jest ten sam
rafał ale u nas chyba będzie trzeba zaciski zmienić czy nie??

celibat jaki jest numer oe tej tarczy ewentualnie z jakiego mesia bo może znajdę z ate power disc
PEWIE ŻE ZACISKI INNE



Awatar użytkownika
mrjackson
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 2010-03-26, 17:42
Model: GT 05 +Kompressor
Silnik: V8 4.6
Kolor: Tungsten grey + Carbon
Kontakt:

Post autor: mrjackson » 2010-09-14, 12:51

Hello!

Tydzień temu założyłem sobie u Mirmala (dzięki Mirmal za fachową obsługę) tarcze, które wcześniej zakupiłem u Celibada (Dzięki Celi za przygotowanie tarcz)
Zestawiłem to z czerwonymi klockami EBC (dzięki Alustar za wiesz co ;) ) i do tego płyn hamulcowy nie za bardzo pamiętam jaki, też kupiony u Alustara.

Efekt:
Docierałem tarcze przez ok. 500 km.. na trasie Warszawa - Kraków - Opole...
Później ruszyłem w trasę Opole - Wurzburg (Niemcy) i powrót Wurzburg - Berlin - Poznań - Warszawa..

Jazda ok przy prędkościach 160 - 220 km...
Ciężko jest porównywać stare tarcze z nowymi, na nowych można po-świrować bez stresu.. Miałem kilka hamowań awaryjnych z 200 do 80 nawet i nie ma mowy o jakim kolwiek grzaniu się , czy mniejszej wydolności hamulców przy kilkakrotnym gwałtownym hamowaniu.. Oczywiści droga hamowania jest dużo krótsza (no ale nie ma to sensu porównywać ze starymi tarczami, które się grzały i było nie samowite bicie na kierownice) .
Dodam jeszcze, że jechaliśmy w jedną stronę w 4 osoby i przy pełnym bagażniku (walizki ciuchy itp.)

Stare tarcze to hamulce bębnowe przy nowych. Polecam każdemu.
Oczywiście moje zdanie jest oparte tylko na jeździe moim stangiem, nie jeździłem innymi mustangami z innymi (nie seryjnymi) hamulcami... więc ciężko porównać to do innych zestawów hamulcowych..

Tak czy inaczej jestem mega zadowolony, po prostu teraz wiem, że mam sportowe auto i mogę wyprzedać - hamować, wyprzedać - hamować.. bez stresu, że nie wyhamuję..
teraz jak chcę to koń mi dęba staje :D



ODPOWIEDZ

Wróć do „10. układ hamowania”