Koło dwumasowe
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
Koło dwumasowe
Witam,
Pacjent mustang 2012 3.7 V6, manual 6-cio biegowy.
Oddałem konika na serwis, podczas wciskania sprzęgła oraz puszczania gazu wszystko wpada w wibracje.
Mechanik stwierdził że do wymiany jest koło dwumasowe bo "kręci się w całym zakresie a powinno o 5 zębów".
Tu moje pytanie do Was, gdzie ja to ustrojstwo dostane?
Pacjent mustang 2012 3.7 V6, manual 6-cio biegowy.
Oddałem konika na serwis, podczas wciskania sprzęgła oraz puszczania gazu wszystko wpada w wibracje.
Mechanik stwierdził że do wymiany jest koło dwumasowe bo "kręci się w całym zakresie a powinno o 5 zębów".
Tu moje pytanie do Was, gdzie ja to ustrojstwo dostane?
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2438
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
Re: Koło dwumasowe
RAFAŁ (GROSZEK):
Jest koło dwumasowe w manualach i lubi sprawiać problemy, ludzie wymieniają na jednolite tuningowe.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiedyś twierdziłeś, że wał w V6 jest jednoczęściowy, teraz, że nie ma koła dwumasowego. Może warto weryfikować swoją wiedzę przed wypowiedzeniem się i wprowadzeniem ludzi w błąd?
Jest koło dwumasowe w manualach i lubi sprawiać problemy, ludzie wymieniają na jednolite tuningowe.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiedyś twierdziłeś, że wał w V6 jest jednoczęściowy, teraz, że nie ma koła dwumasowego. Może warto weryfikować swoją wiedzę przed wypowiedzeniem się i wprowadzeniem ludzi w błąd?
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2438
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
Re: Koło dwumasowe
ok, pomyliłem z 5,0 nie pomyślałem że w tym silniku mogli zastosować koło dwumasowe
ps: odnośnie wału , to w v6 jest jednoczęściowy na teleskopie bez podwieszki jako dwie osobne części nie uznaje się tego że jest na teleskopie i reguluje sobie długość
a dwuczęściowy występuje z podwieszką
ps: odnośnie wału , to w v6 jest jednoczęściowy na teleskopie bez podwieszki jako dwie osobne części nie uznaje się tego że jest na teleskopie i reguluje sobie długość
a dwuczęściowy występuje z podwieszką
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 350
- Rejestracja: 2015-03-20, 01:00
- Model: '09 Shelby GT350
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Brilliant Silver
Re: Koło dwumasowe
Fachowo to się nazywa podpora wału i niestety nie jest elementem wymiennym, gdyby ktoś kiedyś poszukiwał. Trzeba zmieniać cały wał. W 05-09 GT też jest dwuczęściowy ale za to dość pancerny, 700 kuca i prędkości 250+ znosi bez problemów.RAFAŁ (GROSZEK) pisze: występuje z podwieszką
- Ventura!
- Yes Satan? ... Sorry sir, you sounded like my Shelby!
2006 V6 [25.04.2015 - 26.05.2015]
2007 GT [31.05.2015 - 15.09.2015]
2009 Shelby GT350 #5 of a build of 9. [14.05.2016 - infinity]
- Yes Satan? ... Sorry sir, you sounded like my Shelby!
2006 V6 [25.04.2015 - 26.05.2015]
2007 GT [31.05.2015 - 15.09.2015]
2009 Shelby GT350 #5 of a build of 9. [14.05.2016 - infinity]
- daniellomax
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 2017-01-31, 10:54
- Model: 2011
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Sterling Gray
Re: Koło dwumasowe
Marek jak tam Twoja histora zakończyła się? U mnie przy gaszeniu słychać skutki, też myśle że to koło dwumasowe zaczyna sie kończyćmarek91 pisze:Witam,
Pacjent mustang 2012 3.7 V6, manual 6-cio biegowy.
Oddałem konika na serwis, podczas wciskania sprzęgła oraz puszczania gazu wszystko wpada w wibracje.
Mechanik stwierdził że do wymiany jest koło dwumasowe bo "kręci się w całym zakresie a powinno o 5 zębów".
Tu moje pytanie do Was, gdzie ja to ustrojstwo dostane?
Na ebay jest koło do kupienia
https://m.ebay.pl/itm/172934301879" onclick="window.open(this.href);return false;
Mustang 3.7 Manual

- Wydech Pypes Bomb
- Rozpórka kielichów Górny Sport Garage
- RTR wachacze tył + panhard
- lamina
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1005
- Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
- Model: GT390 1968
- Silnik: inny V8
- Kolor: Highland Green
- Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Koło dwumasowe
W kwesti wałów.Dante. pisze:Fachowo to się nazywa podpora wału i niestety nie jest elementem wymiennym, gdyby ktoś kiedyś poszukiwał. Trzeba zmieniać cały wał. W 05-09 GT też jest dwuczęściowy ale za to dość pancerny, 700 kuca i prędkości 250+ znosi bez problemów.RAFAŁ (GROSZEK) pisze: występuje z podwieszką
w GT 2005-2014 wał jest ŁAMANY i przez to 2 częściowy z podporą koło miejsca łamania, bardzo tolerancyjny na zmiany kąta główki mostu.
w V6 2011-104 wał jest PROSTY (jakby jednoczęściowy) ale w połowie ma taka jak by teleskopowa konstrukcje żeby się długosć dopasowywała do pracy mostu, brak w tym miejscu podpowy.
to właśnie w tym miejscu wały się rozrywaja zwłaszcza jesli są slabo wyważone lub obniżyliśmy auto nie korygujac kąta główki mostu.
- artu-41
- Forumowicz
- Posty: 190
- Rejestracja: 2013-06-02, 16:02
- Model: Mustang V6 manual
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: szary
- Lokalizacja:: Pisz
- Stajnia: Stajnia Warmińsko-Mazurska
Re: Koło dwumasowe
Odświeżam temat - pytanie do właścicieli manuali silnik V6 3,7 - jakie są objawy kończącego się sprzęgła, dwumasy? Nie wiem czy u mnie się kończy i nie chciałbym kupować zaraz nowego sprzęgła jeżeli to nie to.
Objawy - dosyć twardy pedał i dosyć wysoko bierze (mam konia rok czasu i tak było od początku jak go kupiłem), nie szarpie nie ślizga się ale podczas jazdy wpada czasem w wibracje (nie cały czas), czuć je na całej budzie i na drążku zmiany biegów, ale nie kiedy auto przyspiesza tylko jak puszczam gaz i auto zwalnia, albo jak jadę jednostajnie i raczej na wyższych biegach 3,4,5. Myślałem, że to może wał ale wibracje były by raczej przy większych prędkościach i nie czasami tylko cały czas. Sprawdzałem z mechanikiem stan poduszek pod silnikiem i skrzynią biegów i wygląda to dobrze, sztywno. Przebieg mam nie za duży bo 125k km.
Podpowiedzcie coś i jeżeli już będzie wymiana to gdzie najkorzystniej kupić sprzęgło?
Objawy - dosyć twardy pedał i dosyć wysoko bierze (mam konia rok czasu i tak było od początku jak go kupiłem), nie szarpie nie ślizga się ale podczas jazdy wpada czasem w wibracje (nie cały czas), czuć je na całej budzie i na drążku zmiany biegów, ale nie kiedy auto przyspiesza tylko jak puszczam gaz i auto zwalnia, albo jak jadę jednostajnie i raczej na wyższych biegach 3,4,5. Myślałem, że to może wał ale wibracje były by raczej przy większych prędkościach i nie czasami tylko cały czas. Sprawdzałem z mechanikiem stan poduszek pod silnikiem i skrzynią biegów i wygląda to dobrze, sztywno. Przebieg mam nie za duży bo 125k km.
Podpowiedzcie coś i jeżeli już będzie wymiana to gdzie najkorzystniej kupić sprzęgło?
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
(George Carlin)
- lamina
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1005
- Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
- Model: GT390 1968
- Silnik: inny V8
- Kolor: Highland Green
- Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Koło dwumasowe
twardy pedał = wysprzęglik do wymiany... (wysoki pedał też może być tego powodem)... fabrycznie wysprzęglik i hamulce mają wspólny zbiorniczek płynu a wysprzęglik nie ma odpowietrzenia i z racji jego konstrukcji syf z płynu który do niego wpadnie ... zostaje tam na wieki.... można zrobić osobny zbiorniczek dla wysprzęklika.
tak czy inaczej przy wymianie sprzęgła wysprzęglik zmień OBOWIĄZKOWO.
jak wszystko jest sprawne to sprzęgło leciutko pracuje. (chyba że ktoś sprężynę wspomagającą z pedału zdemontuje.... dość częste dla poczucia sportowego sprzęgła)
Wibracje...
w V6 masz wał bez podpory łączony w połowie ale w "stylu" jednoczęściowym (w GT jest z podporą łamany).
sprawdź czy te wibracje nie są zależne od tego jak masz dopakowane auto, jeśli tak to wał do wymiany.
ale swoją drogą przy 125k przebiegu sprzęgło może być już do wymiany.
Sprawdź tulejkę górnego wahacza, ta w wachaczu i ta w moście... jeśli jest uszkodzona, to most się pochyla i podnosi podczas hamowania/przyśpieszania) to powoduje zmianę konta położenia wału i przy najmniejszych luzach na wale pojawią się wibracje.
GT z racji wału z podporą jest całkowicie odporny na te luzy.
PS. Pozdrawiam PISZ ... bardzo dużo czasu spędzam w okolicy.
tak czy inaczej przy wymianie sprzęgła wysprzęglik zmień OBOWIĄZKOWO.
jak wszystko jest sprawne to sprzęgło leciutko pracuje. (chyba że ktoś sprężynę wspomagającą z pedału zdemontuje.... dość częste dla poczucia sportowego sprzęgła)
Wibracje...
w V6 masz wał bez podpory łączony w połowie ale w "stylu" jednoczęściowym (w GT jest z podporą łamany).
sprawdź czy te wibracje nie są zależne od tego jak masz dopakowane auto, jeśli tak to wał do wymiany.
ale swoją drogą przy 125k przebiegu sprzęgło może być już do wymiany.
Sprawdź tulejkę górnego wahacza, ta w wachaczu i ta w moście... jeśli jest uszkodzona, to most się pochyla i podnosi podczas hamowania/przyśpieszania) to powoduje zmianę konta położenia wału i przy najmniejszych luzach na wale pojawią się wibracje.
GT z racji wału z podporą jest całkowicie odporny na te luzy.
PS. Pozdrawiam PISZ ... bardzo dużo czasu spędzam w okolicy.
- artu-41
- Forumowicz
- Posty: 190
- Rejestracja: 2013-06-02, 16:02
- Model: Mustang V6 manual
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: szary
- Lokalizacja:: Pisz
- Stajnia: Stajnia Warmińsko-Mazurska
Re: Koło dwumasowe
Dzięki za pozdrowienia i za info - Pisz pozdrawia !!!lamina pisze: ↑2020-08-19, 09:07twardy pedał = wysprzęglik do wymiany... (wysoki pedał też może być tego powodem)... fabrycznie wysprzęglik i hamulce mają wspólny zbiorniczek płynu a wysprzęglik nie ma odpowietrzenia i z racji jego konstrukcji syf z płynu który do niego wpadnie ... zostaje tam na wieki.... można zrobić osobny zbiorniczek dla wysprzęklika.
tak czy inaczej przy wymianie sprzęgła wysprzęglik zmień OBOWIĄZKOWO.
jak wszystko jest sprawne to sprzęgło leciutko pracuje. (chyba że ktoś sprężynę wspomagającą z pedału zdemontuje.... dość częste dla poczucia sportowego sprzęgła)
Wibracje...
w V6 masz wał bez podpory łączony w połowie ale w "stylu" jednoczęściowym (w GT jest z podporą łamany).
sprawdź czy te wibracje nie są zależne od tego jak masz dopakowane auto, jeśli tak to wał do wymiany.
ale swoją drogą przy 125k przebiegu sprzęgło może być już do wymiany.
Sprawdź tulejkę górnego wahacza, ta w wachaczu i ta w moście... jeśli jest uszkodzona, to most się pochyla i podnosi podczas hamowania/przyśpieszania) to powoduje zmianę konta położenia wału i przy najmniejszych luzach na wale pojawią się wibracje.
GT z racji wału z podporą jest całkowicie odporny na te luzy.
PS. Pozdrawiam PISZ ... bardzo dużo czasu spędzam w okolicy.
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
(George Carlin)
- artu-41
- Forumowicz
- Posty: 190
- Rejestracja: 2013-06-02, 16:02
- Model: Mustang V6 manual
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: szary
- Lokalizacja:: Pisz
- Stajnia: Stajnia Warmińsko-Mazurska
Re: Koło dwumasowe
Dopakowane czyli co ??? chodzi o mody w zawieszeniu ???lamina pisze: ↑2020-08-19, 09:07twardy pedał = wysprzęglik do wymiany... (wysoki pedał też może być tego powodem)... fabrycznie wysprzęglik i hamulce mają wspólny zbiorniczek płynu a wysprzęglik nie ma odpowietrzenia i z racji jego konstrukcji syf z płynu który do niego wpadnie ... zostaje tam na wieki.... można zrobić osobny zbiorniczek dla wysprzęklika.
tak czy inaczej przy wymianie sprzęgła wysprzęglik zmień OBOWIĄZKOWO.
jak wszystko jest sprawne to sprzęgło leciutko pracuje. (chyba że ktoś sprężynę wspomagającą z pedału zdemontuje.... dość częste dla poczucia sportowego sprzęgła)
Wibracje...
w V6 masz wał bez podpory łączony w połowie ale w "stylu" jednoczęściowym (w GT jest z podporą łamany).
sprawdź czy te wibracje nie są zależne od tego jak masz dopakowane auto, jeśli tak to wał do wymiany.
ale swoją drogą przy 125k przebiegu sprzęgło może być już do wymiany.
Sprawdź tulejkę górnego wahacza, ta w wachaczu i ta w moście... jeśli jest uszkodzona, to most się pochyla i podnosi podczas hamowania/przyśpieszania) to powoduje zmianę konta położenia wału i przy najmniejszych luzach na wale pojawią się wibracje.
GT z racji wału z podporą jest całkowicie odporny na te luzy.
PS. Pozdrawiam PISZ ... bardzo dużo czasu spędzam w okolicy.
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
(George Carlin)
- lamina
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1005
- Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
- Model: GT390 1968
- Silnik: inny V8
- Kolor: Highland Green
- Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Koło dwumasowe
chodzi o obciążenie np 4 osoby, jak siada na zawieszeniu. (to się wiąże z kątem główki mostu)
- artu-41
- Forumowicz
- Posty: 190
- Rejestracja: 2013-06-02, 16:02
- Model: Mustang V6 manual
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: szary
- Lokalizacja:: Pisz
- Stajnia: Stajnia Warmińsko-Mazurska
Re: Koło dwumasowe
Nie zauważyłem różnicy czy jadę sam czy z kimś np. w cztery osoby (oczywiście z tyłu dzieci

“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
(George Carlin)
- lamina
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1005
- Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
- Model: GT390 1968
- Silnik: inny V8
- Kolor: Highland Green
- Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Koło dwumasowe
przy mocnym przyspiiszaniujesli tuleja wahacza jest uwalona most się pochyla zmieniając kat,
sprawdź dobrze górny wahacz... (łapę mostu) tylko dokładnie, często uszko nie nie widać przy pobieranych oględzinach.
ale przy przebiegu pomad 100k i dynamicznej jeździe te tulejki mają prawo byc zużyte już.
sprawdź dobrze górny wahacz... (łapę mostu) tylko dokładnie, często uszko nie nie widać przy pobieranych oględzinach.
ale przy przebiegu pomad 100k i dynamicznej jeździe te tulejki mają prawo byc zużyte już.
- artu-41
- Forumowicz
- Posty: 190
- Rejestracja: 2013-06-02, 16:02
- Model: Mustang V6 manual
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: szary
- Lokalizacja:: Pisz
- Stajnia: Stajnia Warmińsko-Mazurska
Re: Koło dwumasowe
Czyli mam rozumieć, że jeżeli u mnie przy mocnym przyspieszeniu wibracje nie występują to nie będzie to wina wału który wpada w wibracje z powodu zużytej/tych tuleji wahacza ??lamina pisze: ↑2020-08-20, 07:56przy mocnym przyspiiszaniujesli tuleja wahacza jest uwalona most się pochyla zmieniając kat,
sprawdź dobrze górny wahacz... (łapę mostu) tylko dokładnie, często uszko nie nie widać przy pobieranych oględzinach.
ale przy przebiegu pomad 100k i dynamicznej jeździe te tulejki mają prawo byc zużyte już.
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
(George Carlin)