Wał napędowy cała prawda

skrzynia, wał, tylni most

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Lenny
Młodszy Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 2017-04-12, 20:32
Model: 2014 premium
Silnik: V6 3.7
Kolor: black
Kontakt:

Wał napędowy cała prawda

Post autor: Lenny » 2017-05-09, 22:24

Jak to w końcu Panowie jest z tym 1 częściowym wałem aluminiowym co go można od Amerykańców kupić.
Po wymianie stockowego 2 częściowego na 1 częściowy aluminiowy znikają wibracje i drgania? które u mnie występują już przy trochę mocniejszym przyspieszaniu i prędkości 140-160km/h.
Czy ten aluminiowy jest już wyważony i nie wpada w wibracje czy poprawa jest tylko częściowa?
Ps. Wiele lat temu miałem opla Corse B 45km, która jak się rozpedziła z górki to przy 140km/h nie było żadnych wibracji. :))



Matt84
Forumowicz
Posty: 680
Rejestracja: 2016-03-20, 15:11
Model: 2013
Silnik: V6 3.7

Re: Wał napędowy cała prawda

Post autor: Matt84 » 2017-05-10, 09:51

Tego chyba nie wie nikt, dopóki sam nie założy. Bardzo niewiele osób ma założony jednoczęściowy do 3.7, na razie widzę grupkę potencjalnie chętnych (w tym ja). W recenzjach na AM i CJPP jedni piszą, że wszystkie wibracje zniknęły i czuć wyraźną poprawę, inni że kupili raczej dla świętego spokoju i różnicy nie czuć specjalnie. Pewnie zależy od tego, jaki się komuś oryginalny Fordowski wał trafił i jak wypada w porównaniu do nowego . Ja na wibracje jakoś specjalnie nie narzekam, chociaż z wibracjami o niskiej częstotliwości to jest trochę tak jak z gitarą basową w zespole - zauważysz jej istnienie dopiero wtedy, kiedy przestanie grać ;)



Awatar użytkownika
Przemek64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1715
Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
Silnik: inny V8
Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
Kontakt:

Re: Wał napędowy cała prawda

Post autor: Przemek64 » 2017-05-10, 10:06

Ten problem miałem we wszystkich trzech od Dziadziusia przez GT do Mach1
Tam są jedno częściowe i także były drgania :kwasny:
Dobra firma która wyważa i po problemie :ok:
Koszt z kurierem około 400 zł i po problemie :cwaniak:


Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;

Matt84
Forumowicz
Posty: 680
Rejestracja: 2016-03-20, 15:11
Model: 2013
Silnik: V6 3.7

Re: Wał napędowy cała prawda

Post autor: Matt84 » 2017-05-10, 10:09

No tak ale w V6 dochodzi aspekt dwuczęsciowego wału, który powyżej 120 mph może niby się rozlecieć (słynny film na YouTube), więc raczej nie opłaca się wyważać oryginalnego, tylko kupić jednoczęściowy i ewentualnie wtedy, gdyby również wibrował, wyważać.



Lenny
Młodszy Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 2017-04-12, 20:32
Model: 2014 premium
Silnik: V6 3.7
Kolor: black
Kontakt:

Re: Wał napędowy cała prawda

Post autor: Lenny » 2017-05-10, 13:22

Matt84 pisze:No tak ale w V6 dochodzi aspekt dwuczęsciowego wału, który powyżej 120 mph może niby się rozlecieć (słynny film na YouTube), więc raczej nie opłaca się wyważać oryginalnego, tylko kupić jednoczęściowy i ewentualnie wtedy, gdyby również wibrował, wyważać.
Zgadzam się z powyższym tylko czy jak się wyważy seryjny dwuczęściowy wał to czy wibracje ustają? Bo jak ustają to nawet przy wyższych prędkościach nie powinien się rozpaść, bo nie będzie wibracji. Testował ktoś???



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2450
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: Wał napędowy cała prawda

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2017-05-12, 06:29

oryginalny wał w 3,7 v6 jest jedno częściowy , dlatego ma ograniczenie do 180 km/h
w 5.0 wał jest dwu częściowy z podwieszką
jeżdżąc jednym i drugim nie odczuwam wibracji pochodzących z okolic wału
obydwa konie bez modów więc na 100% oryginał fabryka



Matt84
Forumowicz
Posty: 680
Rejestracja: 2016-03-20, 15:11
Model: 2013
Silnik: V6 3.7

Re: Wał napędowy cała prawda

Post autor: Matt84 » 2017-05-12, 09:47

Tak wygląda wał 3.7:
http://www.mustangevolution.com/forum/a ... icture.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Chodzi o ten łącznik po środku, "slip joint", który jest rzekomo źródłem wibracji i problemów. I z jego powodu ludzie się odnoszą do wału jako do 2-częściowego, w przeciwieństwie do aftermarketowych, jednolitych 1-częściowych. Wał składa się z 2 części, jedna wsuwana w drugą, w tym stylu:
http://www.4xshaft.com/images/A2XC_575x140.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
A że to nie jest "klasyczny" łamany 2-częściowy i podwieszony pośodku to inna sprawa. Zamiana na "prawdziwy" jednoczęściowy rozwiązuje problem.

Tu cała dyskusja na ten temat i spory tych, którzy chcą wał nazywać jedno- jak i dwuczęściowym:

http://www.mustangevolution.com/forum/f ... 417?page=2" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.mustangevolution.com/forum/f ... 417?page=2" onclick="window.open(this.href);return false;



Lenny
Młodszy Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 2017-04-12, 20:32
Model: 2014 premium
Silnik: V6 3.7
Kolor: black
Kontakt:

Re: Wał napędowy cała prawda

Post autor: Lenny » 2017-05-12, 12:52

ok. dziękuję za info. Czyli wyważać oryginał czy kupować aluminiowy? :) Co rozwiąże problem i przy okazji po ściągnięciu ograniczenia pozwoli jechać bezpiecznie chociaże te 210km/h?



Matt84
Forumowicz
Posty: 680
Rejestracja: 2016-03-20, 15:11
Model: 2013
Silnik: V6 3.7

Re: Wał napędowy cała prawda

Post autor: Matt84 » 2017-05-12, 13:21

Moim zdaniem pewniej jest kupić prawdziwy 1-częściowy; nawet jak będzie wibrować to się nie rozpadnie na 2 części, a wibrować nie powinien bo jest fabrycznie porządnie wyważany. Przy okazji zmniejszy się jego masa, będzie mniejsza inercja (czy tylko mnie wkurza, że Mustang v6 auto nie hamuje silnikiem po odjęciu gazu tylko leci dalej? - podobno aluminiowy wał zmniejsza ten problem).

Ale jak dobrze wyważysz obecny to problem również może zniknąć a koszty wielokrotnie niższe.



Lenny
Młodszy Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 2017-04-12, 20:32
Model: 2014 premium
Silnik: V6 3.7
Kolor: black
Kontakt:

Re: Wał napędowy cała prawda

Post autor: Lenny » 2017-06-09, 11:48

Wał wyważony i zero poprawy :/ :( 400zl w plecy...
Trzeba ukulać siano i kupić aluminiowy, i tu proszę o info czy rozmiar 3 1/2 czy 4 kupować?



Awatar użytkownika
Arek.O
Forumowicz
Posty: 276
Rejestracja: 2014-10-01, 19:03
Model: 2010 GT
Silnik: V8 4.6

Re: Wał napędowy cała prawda

Post autor: Arek.O » 2017-06-09, 12:00

Natomiast u mnie problem z drganiem auta nie pochodził od wału.
Okazało się, że do wymiany była piasta w przednim kole... Po wizycie w stacji diagnostycznej, gdzie została napędzona przednie koła, ta usterka została zdiagnozowana :)
Objawy wydaje mi się podobne- drżała podłoga, troszkę kierownica. Oprócz tego charakterystyczny "dźwięk" bicia koła...
Może u Ciebie to samo ? :)

P.S. Półoś także była troszkę krzywa (dla bezpieczeństwa wymieniona na nową) ale ostatecznie to nie ona powodowała ten problem :)

Pozdrawiam,
Arek



Lenny
Młodszy Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 2017-04-12, 20:32
Model: 2014 premium
Silnik: V6 3.7
Kolor: black
Kontakt:

Re: Wał napędowy cała prawda

Post autor: Lenny » 2017-06-09, 12:06

Dzięki za wskazówki, ale u mnie raczej wał, bo kierownica nie drga, a wibruje z tyłu, drga tylna szyba itd.
A przy mocnym przyspieszaniu nawet coś puka/stuka ;)
ale sprawdzę tą piastę.



Lenny
Młodszy Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 2017-04-12, 20:32
Model: 2014 premium
Silnik: V6 3.7
Kolor: black
Kontakt:

Re: Wał napędowy cała prawda

Post autor: Lenny » 2017-06-12, 19:19

proszę o info jako rozmiar wału aluminiowego potrzebuje: rozmiar 3 1/2 czy 4 kupować? Jaka to różnica w praktyce?



Awatar użytkownika
R0N1N
Forumowicz
Posty: 247
Rejestracja: 2013-07-09, 15:45
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Re: Wał napędowy cała prawda

Post autor: R0N1N » 2017-06-12, 22:11

3.5 cala w zupełności wystarczy.



Awatar użytkownika
Janosik
Stowarzyszenie MKP
Posty: 147
Rejestracja: 2017-03-18, 00:56
Model: Mustang V manual
Silnik: V6 3.7
Kolor: czarny diament
Lokalizacja:: Kielce
Stajnia: Stajnia Świętokrzyska

Re: Wał napędowy cała prawda

Post autor: Janosik » 2017-06-14, 00:01

Hej Lenny ;)
Wibracji w tylnej części auta również delikatnie sam doświadczyłem. Nie były one zbyt mocne ale jednak odczuwalne skoro powiedziałem o nich Mirkowi z CFO ... ale od początku, napiszę jak było. Jechałem na wymianę wału napędowego do Warszawy i po drodze wyczułem że mam takie nieprzyjemne drgania i wibracje w tylnej części auta przy stałej prędkości np ok 140km/h. Przy wizycie u Mirka w CFO pierwsze co sprawdzili to czy nie są krzywe felgi oraz czy koła są naprawdę dobrze wyważone. Drugie co sprawdzili z tyłu to półosie napędowe czy nie są skrzywione (bo wiadomo ktoś wcześniej mógł np uderzyć tylnymi kołami o krawężnik i wtedy najczęściej się krzywią) - auto na podnośniku i delikatne rozpędzenie na 4-tym biegu i wtedy widać czy koła równiutko się kręcą czy latają na boki ( ja osobiście stawiałbym na te półosie w Twoim przypadku właśnie).
Podczas wizyty stary wał wymieniony został na aluminiowy z AM i faktycznie zrobiło się przyjemniej. Teoretycznie poprawiła się dynamika i reakcja na gaz chociaż wiadomo że raczej praktycznie nie jestem w stanie tego odczuć bo autko i tak było już rakieta :D Dodatkowe wrażenia są takie że faktycznie jednak mniej się tłucze przy normalnej jeździe, nie słychać stuków i innych odgłosów tak często jak wcześniej bynajmniej zdarzają się czasami. No i nie ma chyba tych wibracji które mi też właśnie wcześniej dawały się odczuć (przeszkadzały) bo teraz jakoś konik tak fajnie równo i stabilnie przyśpiesza i nic poza rykiem silnika nie słychać :) Zdarzyło mi się jak narazie max lecieć 230 km/h (oczywiście na niemieckiej autostradzie ;) ) i bez problemu zero dyskomfortu max przyjemności :super:
Sprawdź jeszcze dla 100 % pewności te półosie z tyłu i koła z felgami ... bo wydatek na wał jest dość spory.
Trzymam kciuki za Ciebie żebyś się wreszcie pozbył tych wibracji ;)


Czarny Diament V6 2012 manual http://forum.mustangklub.pl/forum/viewt ... 85&t=13404" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „8.przeniesienie napędu”