Wyje po konserwacji podwozia...

skrzynia, wał, tylni most

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Piano079
Posty: 8
Rejestracja: 2019-09-16, 15:46
Model: V gen
Silnik: V6 3.7
Lokalizacja:: Olsztyn

Wyje po konserwacji podwozia...

Post autor: Piano079 » 2020-10-15, 22:56

Witam Wszystkich :)
Mam taki problem ze swoim koniem, że coś mi zaczęło wyć. Stało się to z dnia na dzień. Oddałem auto do konserwacji podwozia. Był tam dwa dni. Jak zawozilem była cisza. Odebrałem ze strasznym wyciem. Nie jestem do końca pewny czy wyje z tyłu czy przy skrzyni, choć jak przystawiam ucho do tunelu, jadąc, mam wrażenie że okolice skrzyni. Teraz wyje mniej niż w momencie powrotu z konserwacji, ale wyje nadal. Jak się rozgrzeje trochę mniej. Przy hamowaniu, przy prędkości z 40 do 20-10km/h czuję drgania na lewarku zmiany biegów.
Wyje zarówno przy dodawaniu gazu jak i toczeniu się bez gazu. Rozpędzając się wycie zaczyna się od 60km/h. Zwalniając trwa do ok. 20km/h. Coś jak stary autobus.
Jeśli chodzi o most, to był oglądany i mechanik nie stwierdzil zużycia mechanicznego, opiłków w oleju ani nic... Olej zmieniony na motul 75w140 jakieś dwa tyg przed konserwacją. Macie może jakieś pomysły...?



Piotrek
Forumowicz
Posty: 181
Rejestracja: 2010-10-17, 22:25
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: wiśniowy

Re: Wyje po konserwacji podwozia...

Post autor: Piotrek » 2020-10-15, 23:14

pewnie spadł konserwatorowi z podnośnika i coś się wygło w układzie napędowym


Piotrek

Piano079
Posty: 8
Rejestracja: 2019-09-16, 15:46
Model: V gen
Silnik: V6 3.7
Lokalizacja:: Olsztyn

Re: Wyje po konserwacji podwozia...

Post autor: Piano079 » 2020-10-15, 23:27

Był konserwowany na kanale. Bez podnośnika.



Matt84
Forumowicz
Posty: 680
Rejestracja: 2016-03-20, 15:11
Model: 2013
Silnik: V6 3.7

Re: Wyje po konserwacji podwozia...

Post autor: Matt84 » 2020-10-16, 00:11

Ktoś nachlapał "barankiem" przy konserwacji tam, gdzie nie trzeba? Czy środek konserwujący mógł się dostać do skrzyni lub mostu, np. przez otwór odpowietrzający? Z drugiej strony, skoro wyje mniej, znaczy, że już się trochę "wykruszyło" i raczej to jakiś zewnętrzny element, pewnie gdzieś na styku wału i skrzyni.



samakra
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 2015-03-20, 00:06
Model: Mustang GT 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Śląsk
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Wyje po konserwacji podwozia...

Post autor: samakra » 2020-10-16, 09:30

Może jakiś glut przykleił się do wału i zmienia środek ciężkości. Kiedyś miałem tak, że kawałek gęstego błota na feldze dodał 5g co powodowało bicie na kole.



Piano079
Posty: 8
Rejestracja: 2019-09-16, 15:46
Model: V gen
Silnik: V6 3.7
Lokalizacja:: Olsztyn

Re: Wyje po konserwacji podwozia...

Post autor: Piano079 » 2020-10-16, 11:29

Hmm pokrywę mostu ściągnąłem żeby sprawdzić czy olej ok ze względu na możliwość dostania się czegoś przez odpowietrznik. Było coś jak by białego w oleju. Wymieniłem jeszcze raz. Wczoraj. Nadal wyje.
Co do obklejonego wału... Muszę go obejrzeć dokładnie w takim razie.



Matt84
Forumowicz
Posty: 680
Rejestracja: 2016-03-20, 15:11
Model: 2013
Silnik: V6 3.7

Re: Wyje po konserwacji podwozia...

Post autor: Matt84 » 2020-10-16, 11:39

To musi być gdzieś w ciasnym miejscu, przy łożysku czy uszczelniaczu, skoro wyje. Tam, gdzie wałek wychodzi ze skrzyni. Albo gdzie półosie z mostu. Wyjmij tylną kanapę i usiądź na blasze z tyłu jak ktoś prowadzi i słuchaj. Jest pewna szansa, że się samo wytrze i ucichnie, ale lepiej nie ryzykować

I nie odpuszczaj temu warsztatowi, najlepiej daj znać, gdzie taka fuszerka.



Piano079
Posty: 8
Rejestracja: 2019-09-16, 15:46
Model: V gen
Silnik: V6 3.7
Lokalizacja:: Olsztyn

Re: Wyje po konserwacji podwozia...

Post autor: Piano079 » 2020-10-16, 14:29

Tak konserwator zna sprawę choć oczywiście nie przyznaje się do winy. Bardziej się obawiam czy nie pojechał kręcić bączków jak było tam auto i czegoś nie spieprzył tym samym... Niestety nie zapisałem dokładnego przebiegu jak go zostawiałem... i to był mój błąd...
We wtorek mam wizytę u swojego mechanika i będziemy szukać dalej.
Ale pytam również tutaj jako że niepokoją mnie te drgania lewarka przy końcu hamowania czyli jak napisałem prędkości 40-20km/h.



Piano079
Posty: 8
Rejestracja: 2019-09-16, 15:46
Model: V gen
Silnik: V6 3.7
Lokalizacja:: Olsztyn

Re: Wyje po konserwacji podwozia...

Post autor: Piano079 » 2020-10-22, 11:21

Panowie tylko proszę nie zabijcie mnie śmiechem ale...
Okazało się że po konserwacji zamienione zostały koła przód z tyłem...
Patrzyłem nawet na to, ale jako że bieżnik asymetryczny, to nie wyłapałem, a nie próbowałem sam przekładać zanim pojechałem do mechanika, bo obawiałem się znacznie gorszych rzeczy niż to...
Więc na całe szczęście to tyle tylko.
Ale dziękuję wszystkim za sugestie i pomoc w temacie :)



Matt84
Forumowicz
Posty: 680
Rejestracja: 2016-03-20, 15:11
Model: 2013
Silnik: V6 3.7

Re: Wyje po konserwacji podwozia...

Post autor: Matt84 » 2020-10-22, 11:42

No zdarza się, dobrze, że to tylko to ;)

Mnie kiedyś z kolei założyli z przodu opony (które już były wcześniej założone) kierunkowe tyłem do przodu... Nie wyło, ale baardzo dziwnie się samochód zachowywał w łukach powyżej 120 km/h. Na szczęście szybko się zorientowałem, w serwisie opon się wstydu najedli.



Piotrek
Forumowicz
Posty: 181
Rejestracja: 2010-10-17, 22:25
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: wiśniowy

Re: Wyje po konserwacji podwozia...

Post autor: Piotrek » 2020-10-22, 18:46

A masz różne opony z przodu i z tyłu ?
Jak takie same to zamiana opon nie powinna dawać takich objawów. Kiedyś nawet zalecano zmianę kół z przodu na tył na krzyż.


Piotrek

Piano079
Posty: 8
Rejestracja: 2019-09-16, 15:46
Model: V gen
Silnik: V6 3.7
Lokalizacja:: Olsztyn

Re: Wyje po konserwacji podwozia...

Post autor: Piano079 » 2020-10-22, 23:09

Mam takie same przód tył.
Myślę że inaczej się zużywają przednie i tylne i stąd wycie po zamianie. Zamiana przód tył, itd to chyba w przednionapędówkach. Tak mi się wydaje...
W każdym razie teraz mam błogą ciszę tak jak było przed konserwacją 😀😀



Piotrek
Forumowicz
Posty: 181
Rejestracja: 2010-10-17, 22:25
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: wiśniowy

Re: Wyje po konserwacji podwozia...

Post autor: Piotrek » 2020-10-22, 23:37

Kiedyś w Fiatach 125 i Polonezach tak zalecali, pisało w instrukcji obsługi, żeby zamieniać koła tylne lewe na prawy przód i odwrotnie. Żeby się opony równo zużywały.
Generalnie takie jest zalecenie we wszystkich autach przednio, tylno napędowych i 4x4. Jak tak się dzieje jak piszesz to znaczy, że opony są do wymiany, nierówno zużyte.

https://motointegrator.com/pl/pl/poradn ... nim-radzic


Piotrek

ODPOWIEDZ

Wróć do „8.przeniesienie napędu”