Pokruszone zęby w moście

skrzynia, wał, tylni most

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Piotr7
Młodszy Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 2020-03-01, 13:25
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: WLKP

Pokruszone zęby w moście

Post autor: Piotr7 » 2020-08-15, 12:02

Witam,
Ostatnio wymieniałem olej w dyfrze i zastałem niepokojący widok.
Ok 5 zebów jest ukruszonych na mniejszych zębatkach i mają luz kilka mm, luz osiowy. Podczas jazdy slychac wycie ale głównie na 5 i 6 przy stałej prędkości na niskich obrotach, podczas hamowania silnikiem czy dodawania gazu wycie cichnie.
Do tego mam znaki na wale jakby o coś oscierały, nie wiem czy to nie jest spowodowane obniżonym zawieszeniem
Załączniki
117902611_353481038998540_939437665721718258_n.jpg
117824283_218699399560868_8568693501383427424_n.jpg
118083162_977828969345354_1730099705109519213_n.jpg
117822946_630578794502809_3617594314441711526_n.jpg



Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1625
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Pokruszone zęby w moście

Post autor: Rezor » 2020-08-15, 16:53

Automat?


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Piotr7
Młodszy Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 2020-03-01, 13:25
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: WLKP

Re: Pokruszone zęby w moście

Post autor: Piotr7 » 2020-08-15, 17:06

Rezor pisze:
2020-08-15, 16:53
Automat?
Manual



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1703
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Pokruszone zęby w moście

Post autor: Michał P. » 2020-08-16, 07:05

Długo masz auto ? Od jak dawna zauważyłeś takie objawy ?


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

samakra
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 2015-03-20, 00:06
Model: Mustang GT 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny
Lokalizacja:: Śląsk
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Pokruszone zęby w moście

Post autor: samakra » 2020-08-16, 11:37

Piotr7 pisze:
2020-08-15, 12:02
Do tego mam znaki na wale jakby o coś oscierały, nie wiem czy to nie jest spowodowane obniżonym zawieszeniem
Nie wciągało ci jakiegoś zająca w wał ;)? To nie są ślady po regeneracji wału. Te 5, wypolerowanych, pasków to tak jakby komuś uchwyt w tokarce objechał.



Piotr7
Młodszy Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 2020-03-01, 13:25
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: WLKP

Re: Pokruszone zęby w moście

Post autor: Piotr7 » 2020-08-16, 17:36

Michał P. pisze:
2020-08-16, 07:05
Długo masz auto ? Od jak dawna zauważyłeś takie objawy ?
Auto mam pół roku, przejechałem nim ok 3tys km, te odgłosy byly od samego początku. Wcześniej jeździłem nimieckimi autami i tam była cisza a w Mustangu więcej słychać i co niektórzy twierdzą, że to auto tak ma.
samakra pisze:
2020-08-16, 11:37
Nie wciągało ci jakiegoś zająca w wał ;)? To nie są ślady po regeneracji wału. Te 5, wypolerowanych, pasków to tak jakby komuś uchwyt w tokarce objechał.
Zajrzałem dokładnie pod auto i te paski sa od osłony termicznej która jest w tunelu. Więc albo wał dobija do osłony albo kiedyś dobijał. Była tez reklamówk foliowa która sie przykleiła i stopiła.



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1703
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Pokruszone zęby w moście

Post autor: Michał P. » 2020-08-16, 17:50

Zęby do wymiany :/ dobra okazja aby zmienić przełożenie na krótsze, ożywi to bardzo Mustanga. Fabrycznie masz pewnie 2,73, dobrym zestawem jest 3,71. Auto dostaje lepszego kopa, jest bardziej responsywne na przyśpieszenie. U siebie mam 3,31 które chce wymienić na 4.1 :D

Co do wału to nie trzeba dużo aby tak zeszlifować, w końcu kręci się to dość szybko więc wystarczy właśnie kawałek osłony i mamy tokarkę :D


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

Piotr7
Młodszy Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 2020-03-01, 13:25
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: WLKP

Re: Pokruszone zęby w moście

Post autor: Piotr7 » 2020-08-16, 20:58

Przełożenie mam 3,73 juz zamontowane fabrycznie jako dodatek.



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1703
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Pokruszone zęby w moście

Post autor: Michał P. » 2020-08-16, 22:15

Masz GT ? To by tłumaczyło przełożenie. To ciekawe, bo sądzę, że z fabryki powinno to być dobrze ustawione, chyba, że ktoś grzebał i źle ustawił zębatki i zaczęły się piłować.


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

Piotr7
Młodszy Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 2020-03-01, 13:25
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: WLKP

Re: Pokruszone zęby w moście

Post autor: Piotr7 » 2020-08-17, 21:05

Tak, mam GT fabrycznie doposażone w 3,73,
Zęby nie wyglądają na wytarte tylko są ukruszone.
Na pewno będę je wymieniać ale chciałbym znaleźć przyczynę co by nowe sie nie pokruszyły.



Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1703
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Pokruszone zęby w moście

Post autor: Michał P. » 2020-08-18, 08:29

Auto miało strzał w tylne koło ? Może przy uderzeniu coś się ułamało z zabezpieczeń półosi (są n p. takie wkładki w kształt litery C aby półoś nie wyszła na zewnątrz) dyfra i może wpadło między zęby. Musiałbyś całość wylać, wyczyścić i może coś znajdziesz.


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

Awatar użytkownika
Rezor
Forumowicz
Posty: 1625
Rejestracja: 2015-03-19, 13:33
Model: SN95 GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Niebieski

Re: Pokruszone zęby w moście

Post autor: Rezor » 2020-08-18, 08:52

Wystarczy nawalać udarem :) ktoś może kapcia palił i nie przejmował sie wheelhopem. Albo szarpnęło solidnie na jakiejś dziurze. Albo już wcześniej most się rozleciał i ktoś założył z automatu. Czasem potrafi dyfer mocno oberwać jak się na P zostawi samochód i go szarpnie. Gdybać można ale dyfer trzeba wymienić niestety


Mój mustang jest jak pies:
Ciągle się z nim bawię
Kobieta wypomina ile mam przez niego wydatków i problemów
Dzieci go lubią
Matka ma go dość bo przeorał jej podwórko
Ojciec zwie bo olał mu kostkę na podjeździe
Znajomi wciąż muszą o nim wysłuchiwać

Piotr7
Młodszy Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 2020-03-01, 13:25
Model: GT
Silnik: V8 5.0
Lokalizacja:: WLKP

Re: Pokruszone zęby w moście

Post autor: Piotr7 » 2020-08-18, 16:25

Auto nie było uszkodzone z tyłu, przynajmniej do Polski trafił z uszkodzeniem przodu a i tez nic nie wskazuje na uszkodzenia tylne.
Skrzynia to manual, byc moze ze od upalania to sie stało bo auto na slikach przyjechało do Polski.



Awatar użytkownika
artu-41
Forumowicz
Posty: 190
Rejestracja: 2013-06-02, 16:02
Model: Mustang V6 manual
Silnik: V6 3.7
Kolor: szary
Lokalizacja:: Pisz
Stajnia: Stajnia Warmińsko-Mazurska

Re: Pokruszone zęby w moście

Post autor: artu-41 » 2020-09-01, 19:49

Michał P. pisze:
2020-08-16, 17:50
Zęby do wymiany :/ dobra okazja aby zmienić przełożenie na krótsze, ożywi to bardzo Mustanga. Fabrycznie masz pewnie 2,73, dobrym zestawem jest 3,71. Auto dostaje lepszego kopa, jest bardziej responsywne na przyśpieszenie. U siebie mam 3,31 które chce wymienić na 4.1 :D

Co do wału to nie trzeba dużo aby tak zeszlifować, w końcu kręci się to dość szybko więc wystarczy właśnie kawałek osłony i mamy tokarkę :D
Michał a powiedz czy wymieniałeś zębatki na 3.31, czy już miałeś? Jeżeli wymieniałeś to czemu nie na 3.73 ? - jaki to koszt, czy jest to skomplikowana robota żeby to wymienić i gdzie najkorzystniej kupić zębatki (pewnie łożyska itp.. też).?


“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)

Awatar użytkownika
Michał P.
Forumowicz
Posty: 1703
Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
Model: Mustang V GT/CS
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony
Lokalizacja:: Zabrze
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Pokruszone zęby w moście

Post autor: Michał P. » 2020-09-02, 08:22

artu-41 pisze:
2020-09-01, 19:49
Michał P. pisze:
2020-08-16, 17:50
Zęby do wymiany :/ dobra okazja aby zmienić przełożenie na krótsze, ożywi to bardzo Mustanga. Fabrycznie masz pewnie 2,73, dobrym zestawem jest 3,71. Auto dostaje lepszego kopa, jest bardziej responsywne na przyśpieszenie. U siebie mam 3,31 które chce wymienić na 4.1 :D

Co do wału to nie trzeba dużo aby tak zeszlifować, w końcu kręci się to dość szybko więc wystarczy właśnie kawałek osłony i mamy tokarkę :D
Michał a powiedz czy wymieniałeś zębatki na 3.31, czy już miałeś? Jeżeli wymieniałeś to czemu nie na 3.73 ? - jaki to koszt, czy jest to skomplikowana robota żeby to wymienić i gdzie najkorzystniej kupić zębatki (pewnie łożyska itp.. też).?
To jest u mnie fabryczne przełożenie z performance package. Chciałbym zmienić na 4.1 :D . Koszt nie jest duży bo jakieś 190$, rozmontować też nie problem gorzej z montażem, trzeba odpowiednio ustawić luzy między zębami aby się nie starły, nie popękały.


Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -

ODPOWIEDZ

Wróć do „8.przeniesienie napędu”