Mam V6 2008 manual, od 2010 roku, czyli już 9 lat. Usłyszę każdy "dziwny dźwięk". W 2018 przy przebiegu 55 tys mil (88 tys km) sprzęgło zaczęło się ślizgać na 4-5 biegu na autostradzie, w mieście jeszcze było OK. Kupiłem nowe sprzęgło w rockauto: LUK 07202 Flywheel included; Slave Cylinder included; RepSet® (zestaw: koło zamachowe, sprzęgło, docisk, łożysko, wysprzęglik). Założyłem kilka dni temu i już na jeździe próbnej usłyszałem stuki i chrobotanie -> czyli "dziwne dźwięki".
Stuki słychać:
1. Na postoju, w okolicy 2000 RPM z wciśniętym sprzęgłem - bez biegu po szybkim dodaniu gazu (kopnięcie w gaz)
2. Na postoju, w okolicy 2000 RPM z wciśniętym sprzęgłem - na 1 lub 2 po szybkim dodaniu gazu (kopnięcie w gaz)
3. Na postoju, w okolicy 2000 RPM bez sprzęgła po szybkim dodaniu gazu (kopnięcie w gaz)
4. W czasie jazdy, na 1 biegu w okolicy 2000 RPM
5. W czasie jazdy, na 2 biegu w okolicy 2000 RPM
Stuków NIE SŁYCHAĆ:
1. Na postoju, od 800 do 3500 RPM przy wolnym i płynnym dodawaniu gazu (powyżej 3500 RPM nie testowałem)
2. Na postoju, od 800 do 3500 RPM na stałych obrotach (powyżej 3500 RPM nie testowałem)
3. W czasie jazdy, od 800 do 3500 RPM przy wolnym dodawaniu gazu (powyżej 3500 RPM nie testowałem)
Dotychczasowe pomysły na rozwiązanie problemu:
A1. SPRZĘGŁO: Powrót do starego oryginalnego koła zamachowego + nowe sprzęgło i docisk LUK'a -> docisk LUK'a nie wejdzie na koło zamachowe Forda (koło Forda ma ranty na końcu, koło LUK'a jest całkowicie płaskie)
A2. SPRZĘGŁO: Zwrot LUK'a do rockauto -> upłynął termin 30 dni od daty zakupu więc rockauto nie zwróci kasy, może wymienić sprzęgło na inny egzemplarz LUK'a -> nie mam pewności, że "nowe "nowe"" będzie lepsze od tego "nowego" co już mam
A3. SPRZĘGŁO: Zakup oryginalnego Ford'owego (sprzęgła, docisku, łożyska) i zamontowanie na starym (dobrym) oryginalnym kole zamachowym -> jeżeli stuki to nie problem sprzęgła, zostanę z dwoma sprzęgłami i nierozwiązanym problemem
A4. SPRZĘGŁO: Demontaż sprzęgła LUK'a i sprawdzenie wyważenia
B1. SILNIK: Łożysko na głównym wale silnika?
C1. DEMONTAŻ/MONTAŻ: Niedokręcone, przekręcone???
Chwilowo założyłem oryginalny, wytłumiony tłumik Mustanga, aby nie zagłuszać tych stuków dźwiękiem wydechu. Dla zainteresowanych i dociekliwych, umieszczam pliki dźwiękowe z jazdy testowej:
Stuki po wymianie sprzęgła na LUK 07202 Flywheel RepSet®
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 2019-02-15, 22:51
- Model: 2008 V6 manual
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Blue Vista
- Lokalizacja:: Kraków
- Stajnia: Stajnia Małopolska
Stuki po wymianie sprzęgła na LUK 07202 Flywheel RepSet®
Ostatnio zmieniony 2019-03-17, 00:47 przez arkanosaurus2, łącznie zmieniany 4 razy.
- Bogumil1992
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 22
- Rejestracja: 2018-08-12, 22:17
- Model: 2008 GT manual
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Stargard
- Kontakt:
Re: Stuki po wymianie sprzęgła
Zakładałeś sam czy mechanik zakładał?
Może nieprawidłowo założone koło zamachowe lub docisk sprzęgła, jakimś cudem nie jest wycentrowane czy coś?
Ewentualnie jest tak wykonane że ma delikatne bicia osiowe i promieniowe i wprawia tarczę sprzęgłom w drgania bo załapuje po jednej stronie i się musi dotrzeć. A sama tarcza sprzęgła nie odbija na bardzo dużą odległość i trochę załapuje.
Chyba że wielowypust tarczy sprzęgła ma za luźne pasowania i telepie.
Ewentualnie nowe sprzęgła a sprężynka już pękła, co przy ruszaniu będzie się objawiać telepaniem.
Może nieprawidłowo założone koło zamachowe lub docisk sprzęgła, jakimś cudem nie jest wycentrowane czy coś?
Ewentualnie jest tak wykonane że ma delikatne bicia osiowe i promieniowe i wprawia tarczę sprzęgłom w drgania bo załapuje po jednej stronie i się musi dotrzeć. A sama tarcza sprzęgła nie odbija na bardzo dużą odległość i trochę załapuje.
Chyba że wielowypust tarczy sprzęgła ma za luźne pasowania i telepie.
Ewentualnie nowe sprzęgła a sprężynka już pękła, co przy ruszaniu będzie się objawiać telepaniem.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 2019-02-15, 22:51
- Model: 2008 V6 manual
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Blue Vista
- Lokalizacja:: Kraków
- Stajnia: Stajnia Małopolska
Re: Stuki po wymianie sprzęgła na LUK 07202 Flywheel RepSet®
Sprzęgło wymieniał mechanik Eskalara więc nie zakładam błędu montażu. To jest jakiś pomysł, bicie koła zamachowego, ale pewnie przy delikatnym dodawaniu gazu też by stukało a jest cisza.
Ostatnio zmieniony 2019-03-16, 15:18 przez arkanosaurus2, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 2019-02-15, 22:51
- Model: 2008 V6 manual
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Blue Vista
- Lokalizacja:: Kraków
- Stajnia: Stajnia Małopolska
Re: Stuki po wymianie sprzęgła na LUK 07202 Flywheel RepSet®
Dziennik naprawy i szukania przyczyny stuków:
13.02.2019 - wymiana oryginalnego zużytego sprzęgła na cywilny zamiennik - komplet LUK'a - 600zł
13.02.2019 - odbiór samochodu i zauważenie stuków na jeździe próbnej z mechanikiem
14.02.2019 - zdjęcie głośnego tłumika i założenie stockowego "cichego" - 50zł
15.02.2019 - pomysł wysłania koła zamachowego do sprawdzenia i ewentualnego wyważenia w CarForceOne Warszawa, rezygnacja ponieważ samochód rusza płynnie bez szarpania więc wstrzymałem wysyłkę
26.02.2019 - zlecenie sprawdzenia sprzęgła w innym warsztacie i powodu chrobotania (All Cars Service - Drewniana 8, Kraków). Diagnoza warsztatu: "sprzęgło dobrze założone, chrobocze skrzynia" - 400zł
28.02.2019 - powrót Mustanga do warsztatu, w którym wymieniono sprzęgło
13.03.2019 - pomysł Eskalara aby wrócić do oryginalnego sprzęgła, docisku, koła (na szczęście cały czas wożę w bagażniku) i sprawdzenie czy chrobotanie ustało czy dalej jest
14.03.2019 - dziś odebrałem samochód z warsztatu - po założeniu starego oryginalnego sprzęgła, docisku, tarczy, łożyska, wszystko wróciło do normy. Nie ma już stuków i chrobotania. Po oględzinach wyjętego sprzęgła LUK'a okazało się, że piasta łożyska tarczy sprzęgłowej działa niewłaściwie. Rusza się na wzdłuż i wszerz, wydając metaliczne stuki. Tarcza koła zamachowego ma ślady nierównomiernego "brania" (wkrótce dołączę zdjęcia) - 300zł
14.03.2019 - w drodze z warsztatu Eskalara, zajechałem do warsztatu All Cars Service - Drewniana 8, Kraków, w którym wcześniej zdiagnozowano usterkę skrzyni. Po pokazaniu sprzęgła LUK'a w bagażniku i stukającej piasty łożyska, Panowie przyznali, że tak nie powinno być. Poprosiłem o zwrot +400zł za nieprawidłową diagnozę, która mogła doprowadzić do "remontu" skrzyni. Właściciel warsztatu bez problemu zwrócił pieniądze. Wieki szacun za uczciwość i szczerość. Tylko nieliczne warsztaty zachowują się tak honorowo więc mimo wszystko polecam ich
14.03.2019 - Co teraz? Wracam do RockAuto ustalić sposób wymiany wadliwego sprzęgła. Pamiętajcie, żeby ogarnąć Urząd Celny aby nie płacić ponownie cła+VAT za nowe sprzęgło. Dam znać co i jak załatwiłem w tym temacie
16.03.2019 - Zdjęcia + video:
...cdn
13.02.2019 - wymiana oryginalnego zużytego sprzęgła na cywilny zamiennik - komplet LUK'a - 600zł
13.02.2019 - odbiór samochodu i zauważenie stuków na jeździe próbnej z mechanikiem
14.02.2019 - zdjęcie głośnego tłumika i założenie stockowego "cichego" - 50zł
15.02.2019 - pomysł wysłania koła zamachowego do sprawdzenia i ewentualnego wyważenia w CarForceOne Warszawa, rezygnacja ponieważ samochód rusza płynnie bez szarpania więc wstrzymałem wysyłkę
26.02.2019 - zlecenie sprawdzenia sprzęgła w innym warsztacie i powodu chrobotania (All Cars Service - Drewniana 8, Kraków). Diagnoza warsztatu: "sprzęgło dobrze założone, chrobocze skrzynia" - 400zł
28.02.2019 - powrót Mustanga do warsztatu, w którym wymieniono sprzęgło
13.03.2019 - pomysł Eskalara aby wrócić do oryginalnego sprzęgła, docisku, koła (na szczęście cały czas wożę w bagażniku) i sprawdzenie czy chrobotanie ustało czy dalej jest
14.03.2019 - dziś odebrałem samochód z warsztatu - po założeniu starego oryginalnego sprzęgła, docisku, tarczy, łożyska, wszystko wróciło do normy. Nie ma już stuków i chrobotania. Po oględzinach wyjętego sprzęgła LUK'a okazało się, że piasta łożyska tarczy sprzęgłowej działa niewłaściwie. Rusza się na wzdłuż i wszerz, wydając metaliczne stuki. Tarcza koła zamachowego ma ślady nierównomiernego "brania" (wkrótce dołączę zdjęcia) - 300zł
14.03.2019 - w drodze z warsztatu Eskalara, zajechałem do warsztatu All Cars Service - Drewniana 8, Kraków, w którym wcześniej zdiagnozowano usterkę skrzyni. Po pokazaniu sprzęgła LUK'a w bagażniku i stukającej piasty łożyska, Panowie przyznali, że tak nie powinno być. Poprosiłem o zwrot +400zł za nieprawidłową diagnozę, która mogła doprowadzić do "remontu" skrzyni. Właściciel warsztatu bez problemu zwrócił pieniądze. Wieki szacun za uczciwość i szczerość. Tylko nieliczne warsztaty zachowują się tak honorowo więc mimo wszystko polecam ich
14.03.2019 - Co teraz? Wracam do RockAuto ustalić sposób wymiany wadliwego sprzęgła. Pamiętajcie, żeby ogarnąć Urząd Celny aby nie płacić ponownie cła+VAT za nowe sprzęgło. Dam znać co i jak załatwiłem w tym temacie
16.03.2019 - Zdjęcia + video:
...cdn
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 2019-02-15, 22:51
- Model: 2008 V6 manual
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Blue Vista
- Lokalizacja:: Kraków
- Stajnia: Stajnia Małopolska
Re: Stuki po wymianie sprzęgła na LUK 07202 Flywheel RepSet®
Zamknięcie tematu sprzęgła LUK'a... odesłałem do RockAuto pierwszy zestaw z wadliwym sprzęgłem (Pocztą Polską ekonomiczną, podzieliłem na 2 paczki ponieważ zestaw koło, docisk, sprzęgło, wysprzęglik nie mieścił się w limicie wagowym przesyłki). Kupiłem drugi identyczny zestaw LUK'a w RockAuto. Janusz zamontował mi i... stuki były dokładnie takie same albo i gorsze. Odesłałem do RockAuto drugi zestaw. Kupiłem oryginalny wysprzęglik i łożysko pilotowe z Forda. Stare oryginalne sprzęgło dałem do regeneracji z nabiciem okładzin LUK'a... Janusz zamontował mi to i hałasy ustały.
Jakby ktoś potrzebował wymiany sprzęgła w Krakowie, to Janusz od Eskalara po mojej historii ze sprzęgłem i 4-ro krotną wymianą jest już mistrzem i robi to z zamkniętymi oczami więc polecam
Jakby ktoś potrzebował wymiany sprzęgła w Krakowie, to Janusz od Eskalara po mojej historii ze sprzęgłem i 4-ro krotną wymianą jest już mistrzem i robi to z zamkniętymi oczami więc polecam