Wypadanie zapłonu cylinder 1 i 5
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
- kilos1981
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 23
- Rejestracja: 2020-01-19, 12:26
- Model: Pony
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Biały
- Lokalizacja:: Bielawa
- Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Wypadanie zapłonu cylinder 1 i 5
No więc tak.motorownia 3,7 2012
Wymienione cewki wraz ze świecami
wtryskiwacze wyczyszczone i zamienione miejscami dla pewności
kompresja na cylindrach kolejno 10,5 10,5 10,4 10,3 10,5 10,3
Ciśnienie na listwie paliwowej ok
niestety przy jezdzie powyżej 1500rpm miga check auto muli no i wywala wspomniane P0301 i P0305
czytałem coś niecoś na us forum mustanga ze kalibruja jakis czujnik zaplonu czy cos takiego ale nie chce mi sie w to wierzyć
podpowiedzcie coś bo juz powoli nerwy tracę do konia zwłaszcza że to tylko v6....
może byc tak że przepływomierz jest winowajcą?
odłączałem go ale auto kiepsko pracowalo na wypiętym przepływomierzu i wiadomo wywaliło kilka błędów z powodu jego odpiecia
Co dziwne mimo ze kiepsko pracował po odpieciu przepływki na forscanie zapłony nie wypadaly.....
Wszelkie sugestie mile widziane.....
Wymienione cewki wraz ze świecami
wtryskiwacze wyczyszczone i zamienione miejscami dla pewności
kompresja na cylindrach kolejno 10,5 10,5 10,4 10,3 10,5 10,3
Ciśnienie na listwie paliwowej ok
niestety przy jezdzie powyżej 1500rpm miga check auto muli no i wywala wspomniane P0301 i P0305
czytałem coś niecoś na us forum mustanga ze kalibruja jakis czujnik zaplonu czy cos takiego ale nie chce mi sie w to wierzyć
podpowiedzcie coś bo juz powoli nerwy tracę do konia zwłaszcza że to tylko v6....
może byc tak że przepływomierz jest winowajcą?
odłączałem go ale auto kiepsko pracowalo na wypiętym przepływomierzu i wiadomo wywaliło kilka błędów z powodu jego odpiecia
Co dziwne mimo ze kiepsko pracował po odpieciu przepływki na forscanie zapłony nie wypadaly.....
Wszelkie sugestie mile widziane.....
- Michał P.
- Forumowicz
- Posty: 1733
- Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
- Model: Mustang V GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Zabrze
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Wypadanie zapłonu cylinder 1 i 5
Podziel się gdzie byl problem, jak go rozwiązałeś, może się komuś przyda.
Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
- kilos1981
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 23
- Rejestracja: 2020-01-19, 12:26
- Model: Pony
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Biały
- Lokalizacja:: Bielawa
- Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Re: Wypadanie zapłonu cylinder 1 i 5
Bardzo chętnie kolego lecz odniosłem wrażenie że o każde pytanie które zadałem na forum musiałem sam sobie dać odpowiedź 
Bez urazy proszę ale już nawet nie chciało mi się pisać z pytaniami o kolejne problemy bo wiedziałem że odpowiedzi nie uzyskam
Widzę jesteś aktywnym użytkownikiem forum więc widziałeś moje pytania
Niektóre nie dotyczyły skomplikowanych rzeczy tylko otwarcia maski i sprawdzenia gdzie użytkownicy 5genów mają głupi czujnik zamknięcia maski...

Bez urazy proszę ale już nawet nie chciało mi się pisać z pytaniami o kolejne problemy bo wiedziałem że odpowiedzi nie uzyskam
Widzę jesteś aktywnym użytkownikiem forum więc widziałeś moje pytania
Niektóre nie dotyczyły skomplikowanych rzeczy tylko otwarcia maski i sprawdzenia gdzie użytkownicy 5genów mają głupi czujnik zamknięcia maski...
Re: Wypadanie zapłonu cylinder 1 i 5
Jakbyś czytał forum dokładnie to byś wiedział, że czujnik otwarcia maski jest tylko w wersjach z pełnym alarmem, którego większość nie posiada i najwyraźniej byłeś w mniejszości. Podobnie z wypadaniem zapłonu - to rzadki problem, ja z nim spotkałem się pierwszy raz po Twoim poście, a na forum jestem ładnych parę lat. Kupiłeś samochód z dziwnymi problemami i masz pretensje do innych, że nie potrafią pomóc, bo ich 3.7 są pancerne i bezproblemowe?
- kilos1981
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 23
- Rejestracja: 2020-01-19, 12:26
- Model: Pony
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Biały
- Lokalizacja:: Bielawa
- Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Re: Wypadanie zapłonu cylinder 1 i 5
Kolego sympatyczny...Matt84 pisze: ↑2020-02-11, 19:01Jakbyś czytał forum dokładnie to byś wiedział, że czujnik otwarcia maski jest tylko w wersjach z pełnym alarmem, którego większość nie posiada i najwyraźniej byłeś w mniejszości. Podobnie z wypadaniem zapłonu - to rzadki problem, ja z nim spotkałem się pierwszy raz po Twoim poście, a na forum jestem ładnych parę lat. Kupiłeś samochód z dziwnymi problemami i masz pretensje do innych, że nie potrafią pomóc, bo ich 3.7 są pancerne i bezproblemowe?
Broń Boże nie mam do nikogo pretensji...
Piszesz że w fordzie nie spotkałeś się z wpadaniem zapłonów? Jesteś chyba urodzonym w czepku szczęściarzem bo jak misfire to ford i cewki... Rzecz normalna
Piszesz również że 3,7 pancerne? Dobre

Tak kupiłem koninę z usterkami spowodowanymi przez zaniedbanie poprzedniego właściciela...
Skoro moje problemy były tak skomplikowane i "rzadkie" to zapytam się jaki lejecie płyn do spryskiwaczy? Rozumiem że zimowy ale jaki zapach będzie najlepszy do muscle v6?

- Michał P.
- Forumowicz
- Posty: 1733
- Rejestracja: 2017-06-07, 11:18
- Model: Mustang V GT/CS
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
- Lokalizacja:: Zabrze
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Wypadanie zapłonu cylinder 1 i 5
Panowie bez uszczypliwości 
Kilos, również jestem na tym forum parę lat i fakt tendencja udzielania się jest ciut spadkowa ale zrozum, że też tutaj nie ma samych mechaników/elektryków etc.
Forum powinno pomagać ale ostatnimi czasy mam wrażenie, że forum stało się książką napraw osób, które kupiły sztrucla od handlarza i buja się z tematami natury chochlików (nie mówię, że Ty jesteś takim przypadkiem) jak i poważnych napraw i zamiast rozpocząć integrację z forumowiczami, "starymi" (nie chodzi o wiek
) posiadaczami Mustanga poprzez przywitanie/opis swojego Rumaka etc. pierwsze posty są pod tytułem "pali mi się auto, silnik nie rusza co robić" albo tematami jakich jest mnóstwo czyli mam 35k i "czy uda mi się kupić 2013-14 V8 w tym budżecie". Z tego powodu mam wrażenie, że wiele osób wychodzi lub wchodzi coraz rzadziej na forum skupiając się na małych spotkaniach w swojej okolicy. Kolejna sprawa, co mnie rozczarowało, znalazłeś rozwiązanie swojego problemu i się nim nie podzieliłeś, a od tego jest forum.
Inna strona to Matt
ale go rozumiem, bo tak jak pisałem ostatnio jest wysyp postów oczekujących wsparcia bez akcji w zamian z drugiej strony. To forum jak i sam Mustang powinien kreować raczej więź , grupę skrzywionych na punkcie Mustanga osób (tak mi się wydaje ale może żyję w innym świecie
), a nie być traktowane jako miejsce gdzie się wchodzi jak ma się problem.
Mam nadzieję, że rozumiesz o co mi chodzi. Z swojej strony jeżeli znam rozwiązanie to staram się pomóc, w temacie, w którym nie mam wiedzy lub nie jestem pewny to się nie wypowiadam

Kilos, również jestem na tym forum parę lat i fakt tendencja udzielania się jest ciut spadkowa ale zrozum, że też tutaj nie ma samych mechaników/elektryków etc.
Forum powinno pomagać ale ostatnimi czasy mam wrażenie, że forum stało się książką napraw osób, które kupiły sztrucla od handlarza i buja się z tematami natury chochlików (nie mówię, że Ty jesteś takim przypadkiem) jak i poważnych napraw i zamiast rozpocząć integrację z forumowiczami, "starymi" (nie chodzi o wiek

Inna strona to Matt


Mam nadzieję, że rozumiesz o co mi chodzi. Z swojej strony jeżeli znam rozwiązanie to staram się pomóc, w temacie, w którym nie mam wiedzy lub nie jestem pewny to się nie wypowiadam

Mustang 3.7l - 2012 Black Beauty 2017 - 2021
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
Mustang 5.0 l - GT/VS 2012 2021 -
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 2020-12-18, 08:36
- Model: Coupe
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Oxford White
- Lokalizacja:: Lubań
- Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Re: Wypadanie zapłonu cylinder 1 i 5
Witam. Konik z serduchem 3.7 2014r. Kolego KILOS podziel się radą na wypadający zapłon. Jestem szczęśliwym posiadaczem baaardzo krótko, a zaobserwowałem podobne zjawisko. Na razie jest ono na jednym cylindrze i tylko na biegu jałowym, dlatego byłbym wdzięczny za pomoc zanim się rozszerzy. Pozdrawiam
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 2021-11-23, 19:03
- Model: Mustang VI 3.7.
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Zielony
- Lokalizacja:: Maziwieckie
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Wypadanie zapłonu cylinder 1 i 5
Witam... możesz podpowiedzieć co było przyczyną wypadania zaplonu? Jestem świeżym posiadaczem mustanga 3.7 i u mnie też zaczęło wyrzucać zapłon na którymś cylindrze...
-
- Forumowicz
- Posty: 898
- Rejestracja: 2014-12-01, 22:15
- Model: BULLITT 2008
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: highland green
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
- Kontakt:
Re: Wypadanie zapłonu cylinder 1 i 5
takie coś znalazłem
Originally Posted by Mercury83 View Post
I recently swapped a high mileage 3.7l ford engine for a remanufactured 3.7l ford engine in my 2011 v6. It included new spark plugs. When I got the car back, the check engine light started to flash and read misfires on two cylinders. It only happened when I aggressively accelerated on the highway, leading a mechanic to suspect bad coil packs.
We then immediately replaced four of those coils including the ones connected with the cylinders mentioned in the code. For a day it was fine, then the check engine light came back on and the misfiring became more noticeable and consistent. When I had the code read, it said misfire in cylinder 3 (one of the replaced coils), and a random misfire. Before we replaced the coils it would blink until I pulled over and stopped and restarted the car, then it would disappear. After those replacements it stays on and the car bucks and is constantly misfiring. It can’t reach high rpm’s and it vibrates on idle. I have all new spark plugs and 4 new coils. Whatever the issue is I’m suspecting it’s electrical/computer based. I’m badly in need of ideas because I’m not a mechanic and I can’t afford to keep throwing money at this. Any ideas on what this could be?
Hi Mercury,
We just did a replacement engine and had the same codes pop up.
You have to have the crank sensor relearn. We used an SCT X4 unit programing unit.
After the relearn, our problem is solved.
I hope this helps
Znalazłem również filmik jak to zrobić jeżeli ktoś ma SCT programator
Originally Posted by Mercury83 View Post
I recently swapped a high mileage 3.7l ford engine for a remanufactured 3.7l ford engine in my 2011 v6. It included new spark plugs. When I got the car back, the check engine light started to flash and read misfires on two cylinders. It only happened when I aggressively accelerated on the highway, leading a mechanic to suspect bad coil packs.
We then immediately replaced four of those coils including the ones connected with the cylinders mentioned in the code. For a day it was fine, then the check engine light came back on and the misfiring became more noticeable and consistent. When I had the code read, it said misfire in cylinder 3 (one of the replaced coils), and a random misfire. Before we replaced the coils it would blink until I pulled over and stopped and restarted the car, then it would disappear. After those replacements it stays on and the car bucks and is constantly misfiring. It can’t reach high rpm’s and it vibrates on idle. I have all new spark plugs and 4 new coils. Whatever the issue is I’m suspecting it’s electrical/computer based. I’m badly in need of ideas because I’m not a mechanic and I can’t afford to keep throwing money at this. Any ideas on what this could be?
Hi Mercury,
We just did a replacement engine and had the same codes pop up.
You have to have the crank sensor relearn. We used an SCT X4 unit programing unit.
After the relearn, our problem is solved.
I hope this helps
Znalazłem również filmik jak to zrobić jeżeli ktoś ma SCT programator
- hellcup
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 67
- Rejestracja: 2021-09-19, 17:58
- Model: 2014 Cyclone
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Race Red
- Lokalizacja:: Gorinchem, Holandia
Re: Wypadanie zapłonu cylinder 1 i 5
Panowie, przyczyn wypadania zaplonu moze byc wiele a wrozenie z fusow w niczym nie pomoze. Najczestsze przyczyny wymienie ponizej ale potraktujce to ogolnikowo dopoki nie zdiagnozujecie waszego problemu. Podpiecie pod komputer pokaze na ktorym cylindrze zaplon wypada. Następnie należy zacząć od wymiany najtańszych elementów: kompletu świec zapłonowych, pojedynczej cewki zapłonowej lub zespołu cewek, a w autach z mechanicznym rozdzielaczem – najpierw od kompletu przewodów wysokiego napięcia.
Przyczyny wypadania zapłonów:
Zużyte przewody wysokiego napięcia – w najtańszych szybko przepala się rdzeń. Może dojść do mechanicznego uszkodzenia izolacji elektrycznej przewodu.
Zużyta kopułka aparatu zapłonowego – najczęściej wytarte są styki elektryczne.
Zużyty palec rozdzielacza – najczęściej wytarte są styki elektryczne.
Awaria pojedynczych cewek zapłonowych albo zespołu cewek zapłonowych z powodu ich zużycia eksploatacyjnego.
Zużycie świec zapłonowych (powinno się je wymieniać co 30, 40 lub 60 tys. km, zgodnie z zaleceniami producenta).
Nieprawidłowy montaż świec zapłonowych (za słabe dokręcenie, uszkodzenie izolatora przy montażu).
Zalewanie świec zapłonowych olejem silnikowym w jednostkach napędowych ze zużytymi pierścieniami tłokowymi.
Przyczyny wypadania zapłonów:
Zużyte przewody wysokiego napięcia – w najtańszych szybko przepala się rdzeń. Może dojść do mechanicznego uszkodzenia izolacji elektrycznej przewodu.
Zużyta kopułka aparatu zapłonowego – najczęściej wytarte są styki elektryczne.
Zużyty palec rozdzielacza – najczęściej wytarte są styki elektryczne.
Awaria pojedynczych cewek zapłonowych albo zespołu cewek zapłonowych z powodu ich zużycia eksploatacyjnego.
Zużycie świec zapłonowych (powinno się je wymieniać co 30, 40 lub 60 tys. km, zgodnie z zaleceniami producenta).
Nieprawidłowy montaż świec zapłonowych (za słabe dokręcenie, uszkodzenie izolatora przy montażu).
Zalewanie świec zapłonowych olejem silnikowym w jednostkach napędowych ze zużytymi pierścieniami tłokowymi.
V6 3.7L Cyclone, Airaid MXP CAI+SynthaMax Filter, BBK Shorty Headers, BBK Throttle Body+Throttle Body Spacer, DSS Driveshaft 3.5" Alu, Sprint Booster V3, Pype Bomb Axle Back Muffler Delete, EBC Brakes, HD Customs tune, Cervini Type 4 RAM Air Hood