W końcu dojrzałem do zakupu konia. Niestety nie jestem wybitnym specjalistą w dziedzinie techniki motoryzacyjnej, a zakup to po części zrobienie sobie prezentu, a po części lokata.
Interesują mnie tylko auta z lat ’60 ze względu na stylistykę. Nie chce bawić sie w sprowadzanie i renowacje, dlatego celuję w gotowca... lata fascynacji zapachem smaru i przesiadywania w garażu po nocach mam za sobą.
Wpadły mi w oko dwie oferty v8:
1966, silnik 4970, 200 km hardtop
1969, silnik 4970, 200 km cabrio
Oba automaty zarejestrowane jako zabytki i oba wykończone na sprowadzanych elementach wnętrza (nowe ale zgodne z epoką, przy czym tapicerki to skóra eko)
Różnią się kolorem, wnętrzem ale to elementy subiektywne i akceptuję oba warianty.
Pytania moje są następujące:
- który z ww roczników i budy bardziej brać pod uwagę (czy są warte wyłożenia ok. 100k)?
- na co zwrócić szczególną uwagę przy oglądaniu/jeździe (chodzi o newralgiczne punkty)?
- najważniejsze: jak weryfikować numery (silnik/rama/nadwozie)?
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie!
Zakup v8 prośba o opinie
Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc, Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc
-
- Forumowicz
- Posty: 107
- Rejestracja: 2017-04-07, 19:56
- Model: 1964 1/2 Convertible
- Silnik: inny V8
- Kolor: Caspian Blue
Re: Zakup v8 prośba o opinie
Mi się bardziej podoba początek produkcji, więc co brać to opinia raczej subiektywna. Cabrio są generalnie droższe niż Coupe i potencjalnie będą kiedyś miały większą wartość (bardziej opłaca się je robić porządnie). Najdroższym nadwoziem jest Fastback.
Informacje o lokalizacji VINu na budzie oraz rozkodowaniu tabliczki na drzwiach (door tag) znajdziesz w internecie, bo zależą od rocznika. Z VINu zweryfikujesz rocznik auta, nadwozie i silnik. Z tabliczki dodatkowo jeszcze kolor wnętrza, lakieru, rodzaj skrzyni i mostu (google: 1966 mustang vin decoder albo 1966 mustang door tag decoder).
Rocznik 1969 będzie objęty Marti Reportem, więc możesz wykupić dodatkowe informacje o samochodzie. Samochody starsze niż chyba 1967 nie są tymi raportami objęte.
Newralgicznych punktów na pewno jest wiele. Jeśli chodzi o blacharkę, to sprawdziłbym cowl, czyli dolot powietrza do wentylacji, na zewnątrz pod czołową szybą. Jeśli wlejesz tam wodę, a ona wyleci w środku, pod nogami kierowcy bądź pasażera, to można mieć pewne zastrzeżenia co do remontu blacharskiego
Informacje o lokalizacji VINu na budzie oraz rozkodowaniu tabliczki na drzwiach (door tag) znajdziesz w internecie, bo zależą od rocznika. Z VINu zweryfikujesz rocznik auta, nadwozie i silnik. Z tabliczki dodatkowo jeszcze kolor wnętrza, lakieru, rodzaj skrzyni i mostu (google: 1966 mustang vin decoder albo 1966 mustang door tag decoder).
Rocznik 1969 będzie objęty Marti Reportem, więc możesz wykupić dodatkowe informacje o samochodzie. Samochody starsze niż chyba 1967 nie są tymi raportami objęte.
Newralgicznych punktów na pewno jest wiele. Jeśli chodzi o blacharkę, to sprawdziłbym cowl, czyli dolot powietrza do wentylacji, na zewnątrz pod czołową szybą. Jeśli wlejesz tam wodę, a ona wyleci w środku, pod nogami kierowcy bądź pasażera, to można mieć pewne zastrzeżenia co do remontu blacharskiego
