Zakucie silnika i przygotowanie auta na 700-800 koni
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Zakucie silnika i przygotowanie auta na 700-800 koni
Z racji, że moje modyfikacje dobiegają końca, podsumuję koszty nie licząc robocizny, tak, aby wszystko wytrzymało (teoretycznie).
Nie liczę samego doładowania, bo to inna historia i od tego jest inny temat.
Jest to najtańsza wersja zakładająca użycie stockowego wału i bloku, te wg danych z USA wytrzymują 700koni z superchargerem, więc do 800 można dobić z Turbo.
Założenie jest, że silnik nie jest zużyty i nie trzeba robić szlifów.
Dodatkowe założenie jest takie, że zestaw ma wytrzymać startowanie ze slicków z dowolnych obrotów.
Tak więc:
Korbowody Manley na 700 koni lub 1000 koni ze śrubami ARP 2000
Tłoki kute Manley
Pierścienie Total Seal z przerwami, stalowy górny
Panewki korbowodowe King
Panewki główne King
Uszczelki pod głowicę Felpro
Uszczelka pod miskę
uszczelka pod zawory
uszczelka pod dekiel rozrządu
uszczelniacze przód/tył
coś jeszcze było...
max 2500$
Do tego śruby main caps nowe 45$ (200$ ARP)
Śruby głowicy 60$ (430 ARP)
Razem ok 2600$ (jest to może na plusie, nie sprawdzam co do $ rachunków).
Teraz skrzynia (można odpuścić jeżeli się nie robi startów w wysokich rpm na slickach)
430$ input shaft
200$ WOT Box. Wtedy można zaoszczędzić na synchronizatorach, bo nie polecą z tym modułem
Wał (na razie nie zmieniam), ale jakby padł, to osłona się przyda
200$
Tylny most (można odpuścić gdy się nie startuje ze slicków):
Szpera 500-1000$, ale polecam 1000$
Zębatki 200$
łożyska 100$
uszczelniacze 50$
półosie 600$
razem 1950$
Sprzęgło
Tu wybór jest spory, ale jak ktoś chce mieć lekki pedał, ciche sprzęgło i takie które normalnie jeździ na codzień, to polecam MCLeod RXT do 1000 koni.
Koszt ok 900$
Do tego stalowe lekkie koło zamachowe 400$
Wysprzęglik 260$
Łożysko pilotujące 20$
razem 1580$, można taniej jak się nie startuje ze slicków
wysyłki z 500$, opłaty min drugie tyle czyli razem 1000$
całość jedyne 7960$..., ok 26k.
Nie liczę samego doładowania, bo to inna historia i od tego jest inny temat.
Jest to najtańsza wersja zakładająca użycie stockowego wału i bloku, te wg danych z USA wytrzymują 700koni z superchargerem, więc do 800 można dobić z Turbo.
Założenie jest, że silnik nie jest zużyty i nie trzeba robić szlifów.
Dodatkowe założenie jest takie, że zestaw ma wytrzymać startowanie ze slicków z dowolnych obrotów.
Tak więc:
Korbowody Manley na 700 koni lub 1000 koni ze śrubami ARP 2000
Tłoki kute Manley
Pierścienie Total Seal z przerwami, stalowy górny
Panewki korbowodowe King
Panewki główne King
Uszczelki pod głowicę Felpro
Uszczelka pod miskę
uszczelka pod zawory
uszczelka pod dekiel rozrządu
uszczelniacze przód/tył
coś jeszcze było...
max 2500$
Do tego śruby main caps nowe 45$ (200$ ARP)
Śruby głowicy 60$ (430 ARP)
Razem ok 2600$ (jest to może na plusie, nie sprawdzam co do $ rachunków).
Teraz skrzynia (można odpuścić jeżeli się nie robi startów w wysokich rpm na slickach)
430$ input shaft
200$ WOT Box. Wtedy można zaoszczędzić na synchronizatorach, bo nie polecą z tym modułem
Wał (na razie nie zmieniam), ale jakby padł, to osłona się przyda
200$
Tylny most (można odpuścić gdy się nie startuje ze slicków):
Szpera 500-1000$, ale polecam 1000$
Zębatki 200$
łożyska 100$
uszczelniacze 50$
półosie 600$
razem 1950$
Sprzęgło
Tu wybór jest spory, ale jak ktoś chce mieć lekki pedał, ciche sprzęgło i takie które normalnie jeździ na codzień, to polecam MCLeod RXT do 1000 koni.
Koszt ok 900$
Do tego stalowe lekkie koło zamachowe 400$
Wysprzęglik 260$
Łożysko pilotujące 20$
razem 1580$, można taniej jak się nie startuje ze slicków
wysyłki z 500$, opłaty min drugie tyle czyli razem 1000$
całość jedyne 7960$..., ok 26k.
- swiadeka
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 676
- Rejestracja: 2009-04-14, 16:58
- Model: GT Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: bordowy i białe pasy
Re: Zakucie silnika i przygotowanie auta na 700-800 koni
Pawle,
Dobrze, że nie widzi tego moja żonka. Puściłaby mnie z torbami
Wygląda na to, że bez zakuwania i turbo jednego stanga mielibyśmy gratis 
Dobrze, że nie widzi tego moja żonka. Puściłaby mnie z torbami


Arek
- R0N1N
- Forumowicz
- Posty: 247
- Rejestracja: 2013-07-09, 15:45
- Model: S197 GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Sonic Blue
Re: Zakucie silnika i przygotowanie auta na 700-800 koni
Jakoś Ci, Paweł, nie wierzę w ten koniec.caniggia pisze:Z racji, że moje modyfikacje dobiegają końca [...]

-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Zakucie silnika i przygotowanie auta na 700-800 koni
Koniec, brekuje półosi, felg 15" na tył i opon:)
Więcej to już będzie źle, bo imprezę trzeba by zacząć od innego bloku, a tak już muszę z tym żyć:)
Więcej to już będzie źle, bo imprezę trzeba by zacząć od innego bloku, a tak już muszę z tym żyć:)
- Tom.Tom
- Forumowicz
- Posty: 1309
- Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
- Model: X-CHARGED
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: bordo + czarny mat
- Lokalizacja:: Trójmiasto
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Re: Zakucie silnika i przygotowanie auta na 700-800 koni
A teraz jeszcze powiedz tylko ile robocizna bo nie każdy to Adam Sodowy (albo bohater we własnym garażu
) - "zrób se sam" 



:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Zakucie silnika i przygotowanie auta na 700-800 koni
Tu tylko podsumowanie z grubsza. Jak się postarać i ponegocjować tu i tam, wychodzi taniej.
Odnośnie rezultatów to będą w wątku o aucie. Dzisiaj silnik wyleciał, jutro wskakuje drugi. Póki ci nie mam czasu wrzucić zdjęć nawet...
Odnośnie rezultatów to będą w wątku o aucie. Dzisiaj silnik wyleciał, jutro wskakuje drugi. Póki ci nie mam czasu wrzucić zdjęć nawet...
- Tom.Tom
- Forumowicz
- Posty: 1309
- Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
- Model: X-CHARGED
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: bordo + czarny mat
- Lokalizacja:: Trójmiasto
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Re: Zakucie silnika i przygotowanie auta na 700-800 koni
"wyleciał" - znaczy, że wyjęty to prac, czy wyleciał w powietrze?

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
- Tom.Tom
- Forumowicz
- Posty: 1309
- Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
- Model: X-CHARGED
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: bordo + czarny mat
- Lokalizacja:: Trójmiasto
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Re: Zakucie silnika i przygotowanie auta na 700-800 koni
a ile ich tam masz jeszcze w zapasie? 
..czy masz zawsze dwa - jeden reanimujesz a jeździsz na drugim?

..czy masz zawsze dwa - jeden reanimujesz a jeździsz na drugim?

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Zakucie silnika i przygotowanie auta na 700-800 koni
Miałem drugi silnik aby nie uziemiać auta na dłuższy czas, daily driver:)