wypalony katalizator
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
- tomas
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 265
- Rejestracja: 2011-02-13, 22:57
- Model: coupe i convertible
- Silnik: inny V8
- Kolor: czerwone coupe 66, granatowe conv. 66,czarne conv. GT 07
wypalony katalizator
Wypaliło mi katalizator od strony pasażera ,brzęczy jak by ktoś tam żwiru nasypał .
Więc teraz koledzy poradźcie czy kupić nowe katy (Jak dla mnie trochę za duży koszt) czy je po prostu wyciąć .
Więc teraz koledzy poradźcie czy kupić nowe katy (Jak dla mnie trochę za duży koszt) czy je po prostu wyciąć .
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2391
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
Re: wypalony katalizator
WYWIERĆ w puszce dziurę i wystukaj go (opróżnij)
bedziesz miał zgłowy wcinanie i wstawianie nowego
bedziesz miał zgłowy wcinanie i wstawianie nowego
- tomas
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 265
- Rejestracja: 2011-02-13, 22:57
- Model: coupe i convertible
- Silnik: inny V8
- Kolor: czerwone coupe 66, granatowe conv. 66,czarne conv. GT 07
Re: wypalony katalizator
Dzięki Rafał za podpowiedź .Ale na pewno można jeździć na jednym kacie .Przecież będą inne ciśnienia w lewej i w prawej rurze .
- Stachu_xjr
- Forumowicz
- Posty: 1285
- Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
- Model: GT 2016
- Silnik: V8 5.0
Re: wypalony katalizator
przez dziurke go nie wydłubiesz nie ma opcji,trzeba zdemontowac i walic przecinakiem czy rurką w monoilt kup uzywany nie popękany/wypalony i z głowy. a stary wkład / srodek mozesz zawsze mi sprzedac 120zł za kg. Pozdr
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: wypalony katalizator
oczywiście, nie można na jednym.tomas pisze:Dzięki Rafał za podpowiedź .Ale na pewno można jeździć na jednym kacie .Przecież będą inne ciśnienia w lewej i w prawej rurze .
viewtopic.php?f=34&t=5199" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie będzie ryczał jak bez i śmierdzieć też za Tobą nie będzie, oczywiście jak wyciąć, to programik, ale o tym już wiesz.
Pytanie z jakiego powodu się wypalił, bo często jest powód, to trzeba na pewno sprawdzić, np czy wtryski nie leją, czy nie wypadają zapłony itp.
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2391
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
Re: wypalony katalizator
NA Jednym się naieda nie zauważyłem że w opisie masz jeszcze GT07 a myślałem że piszesz o starszy tylko skąd u niego kat
- góral87
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 13
- Rejestracja: 2013-07-16, 10:12
- Model: 2011
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: srebrny
Re: wypalony katalizator
Edit: problem chyba ten sam, natomiast u mnie silnik inny, więc i dział być może powinien być inny, ale mam nadzieję że możemy kontynuować tutaj...
Wydaje mi się że dopadł mnie problem identyczny jak tomasa.
Po stronie pasażera najprawdopodobniej posypał mi się kat.
Coś brzęczy na niskich obrotach, po wejściu pod auto i stuknięciu pięścią pod kierowcą jest ok, pod pasażerem "kaszanka".
Wycięcie obu katów wydaje się być rozsądnym rozwiązaniem (dopóki jakiś kretyn w Brukseli nie wymyśli że przy przeglądzie obowiązkowo trzeba badać emisję), ale chciałem jeszcze zapytać:
- jesli dobrze kombinuje i czytam, po wycięciu trzeba wgrać customowy program, bo na stockowym bedzie klopot (check engine, czujniki O2 dalej beda dzialac itd.) - czy codzienna jazda już bez katów na stockowym programie, do czasu wgrania nowego softu niesie ze sobą ryzyko dla silnika ?
Wydaje mi się że dopadł mnie problem identyczny jak tomasa.
Po stronie pasażera najprawdopodobniej posypał mi się kat.
Coś brzęczy na niskich obrotach, po wejściu pod auto i stuknięciu pięścią pod kierowcą jest ok, pod pasażerem "kaszanka".
Wycięcie obu katów wydaje się być rozsądnym rozwiązaniem (dopóki jakiś kretyn w Brukseli nie wymyśli że przy przeglądzie obowiązkowo trzeba badać emisję), ale chciałem jeszcze zapytać:
- jesli dobrze kombinuje i czytam, po wycięciu trzeba wgrać customowy program, bo na stockowym bedzie klopot (check engine, czujniki O2 dalej beda dzialac itd.) - czy codzienna jazda już bez katów na stockowym programie, do czasu wgrania nowego softu niesie ze sobą ryzyko dla silnika ?
"On a dark desert highway, cool wind in my hair... "
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: wypalony katalizator
Wycinanie katów to ogólnie zły pomysł jest, średnia przyjemność jazdy za takim autem, wali w środku jak jedziesz w korkach.
Dźwięk wcale też nie będzie lepszy.
Moment w tych silnikach rewelacyjny nie jest, będzie jeszcze gorszy.
Badanie spalin swoją drogą jest obowiązkowe.
Jeżeli jednak się zdecydujesz, to nic się nie powinno stać jeżeli będziesz jeździł bez programy.
Dźwięk wcale też nie będzie lepszy.
Moment w tych silnikach rewelacyjny nie jest, będzie jeszcze gorszy.
Badanie spalin swoją drogą jest obowiązkowe.
Jeżeli jednak się zdecydujesz, to nic się nie powinno stać jeżeli będziesz jeździł bez programy.
- góral87
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 13
- Rejestracja: 2013-07-16, 10:12
- Model: 2011
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: srebrny
Re: wypalony katalizator
Rozumiem. Dzięki za naprostowanie światopogląducaniggia pisze:Wycinanie katów to ogólnie zły pomysł jest, średnia przyjemność jazdy za takim autem, wali w środku jak jedziesz w korkach.
Dźwięk wcale też nie będzie lepszy.
Moment w tych silnikach rewelacyjny nie jest, będzie jeszcze gorszy.
Badanie spalin swoją drogą jest obowiązkowe.
Jeżeli jednak się zdecydujesz, to nic się nie powinno stać jeżeli będziesz jeździł bez programy.
Czyli wychodzi na to że trzeba poszukać zamienników...
"On a dark desert highway, cool wind in my hair... "
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: wypalony katalizator
I jeszcze jedno, katy nie padają bez przyczyny w tak młodym aucie, warto sprawdzić skład mieszanki.
- góral87
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 13
- Rejestracja: 2013-07-16, 10:12
- Model: 2011
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: srebrny
Re: wypalony katalizator
Zrobiłem jak mówisz, na AM i w innych ciekawych miejscach mają kity po 2 szt. high-flow 2.5" od Pypes i Flowmaster.
Nie do końca (a właściwie to wcale) czaję dlaczego jest między nimi 50 baksów różnicy (Pypes droższe), z opisu wydają się być identyczne.
Swoją drogą na AM chyba zapomnieli zrobić update opisu, bo kit od Pypes jest oznaczony u nich dla modeli 86-10, a u samego producenta włącznie do '12.
Co do przyczyny - też mnie to zmartwiło ,będę musiał się do Ciebie zgłosić na przegląd/modyfikacje softu tak czy tak, nawet z nowymi katami.
Całkowicie teoretycznie - co może negatywnie wpływać na skład mieszanki -> szybkie zdechnięcie kata ?
W tym momencie ma ~57 000 km, zrobiłem nim jakieś ~10 000 od sierpnia.
Nie do końca (a właściwie to wcale) czaję dlaczego jest między nimi 50 baksów różnicy (Pypes droższe), z opisu wydają się być identyczne.
Swoją drogą na AM chyba zapomnieli zrobić update opisu, bo kit od Pypes jest oznaczony u nich dla modeli 86-10, a u samego producenta włącznie do '12.
Co do przyczyny - też mnie to zmartwiło ,będę musiał się do Ciebie zgłosić na przegląd/modyfikacje softu tak czy tak, nawet z nowymi katami.
Całkowicie teoretycznie - co może negatywnie wpływać na skład mieszanki -> szybkie zdechnięcie kata ?
W tym momencie ma ~57 000 km, zrobiłem nim jakieś ~10 000 od sierpnia.
"On a dark desert highway, cool wind in my hair... "
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: wypalony katalizator
Ostatnio klientowi wypaliło z powodu wieszajacego się wtryskiwacza.
Katy jeszcze taniej kupisz thunderbolt 415250.
Katy jeszcze taniej kupisz thunderbolt 415250.
- góral87
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 13
- Rejestracja: 2013-07-16, 10:12
- Model: 2011
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: srebrny
Re: wypalony katalizator
O, dzięki za info o Thunderboltach. Sam bym tego pewnie nie znalazł, bo szukałem konkretnie pod Stangi, zamiast po prostu 2.5".
Przedzwonie pod koniec tygodnia, juz po nowym roku dopytac o kilka spraw i Twoj czas. Dziekuje raz jeszcze za dzisiejsze wskazowki
Przedzwonie pod koniec tygodnia, juz po nowym roku dopytac o kilka spraw i Twoj czas. Dziekuje raz jeszcze za dzisiejsze wskazowki
"On a dark desert highway, cool wind in my hair... "
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 14
- Rejestracja: 2013-05-20, 00:05
- Model: GT 2002
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: czarny
Re: wypalony katalizator
Też się mi posypał katalizator od strony pasażera... Chcę się za to zabrać, tylko że jak zacząłem zgłębiać temat to się pogubiłem... Czy ktoś może mi odpowiedzieć na moje lamerskie pytania? :-) Sprawa tyczy się GT V8 z 2002 - przepraszam, że w innej generacji piszę, nie znalazłem w "IV" takiego tematu, a nie chciałem zakładać nowego.
1. Ile ten Mustang ma w końcu katalizatorów?
2. Czy rzeczywiście katalizatory powinno wymieniać się parami?
3. Czy to pierwsze "coś" od lewej to katalizator, czy tylko rezonator?
4. Dzwoni mi to "drugie" coś - czyli katalizator. Pytanie: czy polecany na forum ten katalizator Thunderbolt 415250:
zastępuje właśnie tego drugiego kata? Czy pierwszego? Dlaczego on jest taki mniejszy? :-)
5. Czy jeśli zamontuję w/w kata, to czy sondy lambda nie będą zgłaszać błędów?
6. Czy idzie jakoś porównać normy EuroX do katalizatorów z Mustanga? Czy to Euro4 czy wystarczy Euro3? Euro2 chyba odpada, bo daje się go do aut, gdzie nie ma sondy ZA katem? Dobrze myślę?
7. Jeśli w opisie katalizatora pisze OBDII to znaczy, że jakie normy spełnia?
Dzieki z góry :-)
1. Ile ten Mustang ma w końcu katalizatorów?
2. Czy rzeczywiście katalizatory powinno wymieniać się parami?
3. Czy to pierwsze "coś" od lewej to katalizator, czy tylko rezonator?
4. Dzwoni mi to "drugie" coś - czyli katalizator. Pytanie: czy polecany na forum ten katalizator Thunderbolt 415250:
zastępuje właśnie tego drugiego kata? Czy pierwszego? Dlaczego on jest taki mniejszy? :-)
5. Czy jeśli zamontuję w/w kata, to czy sondy lambda nie będą zgłaszać błędów?
6. Czy idzie jakoś porównać normy EuroX do katalizatorów z Mustanga? Czy to Euro4 czy wystarczy Euro3? Euro2 chyba odpada, bo daje się go do aut, gdzie nie ma sondy ZA katem? Dobrze myślę?
7. Jeśli w opisie katalizatora pisze OBDII to znaczy, że jakie normy spełnia?
Dzieki z góry :-)