Cold Air Intake - czyli stożkowy filtr i nowy dolot.

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Anonymous

Cold Air Intake - czyli stożkowy filtr i nowy dolot.

Post autor: Anonymous » 2008-08-06, 09:33

Witam,
Już zdecydowałem że dokupię sobie filtr stożkowy z nowym dolotem - czyli cold air intake. Zazwyczaj dodają od 15 do 20KM i do 30Nm.
Nie wiem tylko który filtr wybrać ze względu na osiągi i montaż. Czy ktoś z was ma już doświadczenie, lub używa czegoś?

Na niektórych stronach przy filtrach w opisie zaleca się przeprogramowanie silnika.
Może ktoś coś powiedzieć na ten temat?

Na razie odwiedziłem sklep: http://www.americanmuscle.com/05-07-mus ... takes.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-08-06, 10:42

Potwierdzam stożek daje czadu ale przeprogramowanie komputera jest obowiązkowe. Ja mam specjalny program pod paliwo i pod konkretny model stożka.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Anonymous

Post autor: Anonymous » 2008-08-06, 11:44

Myślę o tym: http://www.americanmuscle.com/2005gt-st ... 3-kit.html" onclick="window.open(this.href);return false;
tylko może z tym drugim komputerem: http://www.americanmuscle.com/sct-livew ... tuner.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Czy ktoś wie czy te komputery trzeba mieć cały czas wpięte (żeby np działał program na zmodyfikowany dolot)?

[ [i:3454d2eae1][b:3454d2eae1]Dodano[/b:3454d2eae1]: 2008-08-06, 11:47[/i:3454d2eae1] ][/size:3454d2eae1]
Możesz coś polecić? Ile masz mocy więcej? Z tym filtrem podobno mam mieć 340KM i prawie 480Nm.



Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-08-06, 11:58

[quote:6e2676aa07="moskit"]Myślę o tym: http://www.americanmuscle.com/2005gt-st ... 3-kit.html" onclick="window.open(this.href);return false;
tylko może z tym drugim komputerem: http://www.americanmuscle.com/sct-livew ... tuner.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Czy ktoś wie czy te komputery trzeba mieć cały czas wpięte (żeby np działał program na zmodyfikowany dolot)?

[ [i:6e2676aa07][b:6e2676aa07]Dodano[/b:6e2676aa07]: 2008-08-06, 11:47[/i:6e2676aa07] ][/size:6e2676aa07]
Możesz coś polecić? Ile masz mocy więcej? Z tym filtrem podobno mam mieć 340KM i prawie 480Nm.[/quote:6e2676aa07]

340 osiągnąłem na Hamowni ale w wąskim zakresie obrotów - normalnie jest jakieś 330. Komputer podłączasz tylko do kalibracji przez złącze OBDII do wgrania programu w PCM no chyba, że ma opcje bieżącego szczytywania wybranych danych to wtedy musi być podłączony non stop. Ten w drugim linku na bank musi być cały czas podłączony ale też tylko po to żeby czytać dane.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Anonymous

Post autor: Anonymous » 2008-08-06, 12:22

Dzięki za odpowiedź. Chciałbym dokładnie wyjaśnić czy na pewno dobrze Cię rozumiem.
[quote:49136dfe53="SeaBiscuit"]340 osiągnąłem na Hamowni ale w wąskim zakresie obrotów - normalnie jest jakieś 330. Komputer podłączasz tylko do kalibracji przez złącze OBDII do wgrania programu w PCM no chyba, że ma opcje bieżącego szczytywania wybranych danych to wtedy musi być podłączony non stop. Ten w drugim linku na bank musi być cały czas podłączony ale też tylko po to żeby czytać dane.[/quote:49136dfe53]
Czyli rozumiem że do samego programowania wystarczy go raz podłączyć i wgrywa się program i bez podłączonego kompa kucyk śmiga już na nowym programie, a jakbym chciał popatrzeć na sprint do 100, albo poobserwować parametry to wtedy sobie podpinam komputer do złącza.

A gdzie jest złącze OBDII?



Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-08-06, 14:14

[quote:92ddf200d3="moskit"]Dzięki za odpowiedź. Chciałbym dokładnie wyjaśnić czy na pewno dobrze Cię rozumiem.
[quote:92ddf200d3="SeaBiscuit"]340 osiągnąłem na Hamowni ale w wąskim zakresie obrotów - normalnie jest jakieś 330. Komputer podłączasz tylko do kalibracji przez złącze OBDII do wgrania programu w PCM no chyba, że ma opcje bieżącego szczytywania wybranych danych to wtedy musi być podłączony non stop. Ten w drugim linku na bank musi być cały czas podłączony ale też tylko po to żeby czytać dane.[/quote:92ddf200d3]
Czyli rozumiem że do samego programowania wystarczy go raz podłączyć i wgrywa się program i bez podłączonego kompa kucyk śmiga już na nowym programie, a jakbym chciał popatrzeć na sprint do 100, albo poobserwować parametry to wtedy sobie podpinam komputer do złącza.

A gdzie jest złącze OBDII?[/quote:92ddf200d3]

Mniej więcej pod kolumną kierownicy na lewo - nie sposób nie zauważyć bo lekko wystaje - wygląda jak euro złącze.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Frytek
Posty: 7
Rejestracja: 2008-07-21, 14:08
Model: Alpina B2,5 92r
Silnik: inny V8
Kolor: Czarny

Post autor: Frytek » 2008-08-06, 17:11

Ja po przygodach ze stozkami w BMW jestem zdania ze jak brac sie za to, to tylko w profesjonalny sposob... bez zadnych kombinacji z wlasnej roboty rurami itp... wiecej mocy mozna stracic niz zyskac...



Anonymous

Post autor: Anonymous » 2008-08-06, 17:26

No tutaj dostaje sie cały "zestaw" przyszykowany pod konkretny silnik razem z programem który się wgrywa. Nie sądzę żeby był potrzebny jakiś pro od tuningu do tego, ale może się mylę. Te komputery które przychodzą razem ze stożkiem zgrywają najpierw oryginalny program do pamięci żeby móc w razie problemów cofnąć wszystko :)



Frytek
Posty: 7
Rejestracja: 2008-07-21, 14:08
Model: Alpina B2,5 92r
Silnik: inny V8
Kolor: Czarny

Post autor: Frytek » 2008-08-06, 18:21

No to tak mozna sie bawic :D ... ja kombinujac w E39 zyskalem tylko fajny pomruk spod maski... ale osiagi auta drastycznie popsuly sie...



andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 398
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Post autor: andronik » 2008-08-06, 19:33

[quote:6f5622d5ad="Frytek"]ale osiagi auta drastycznie popsuly sie...[/quote:6f5622d5ad]

Pewnie przez to, że nie odizolowałeś termicznie stożka od komory silnika, przez to było mniej powietrza w układzie, albo stożek był jakiś uniwersalny :oczami:


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

Frytek
Posty: 7
Rejestracja: 2008-07-21, 14:08
Model: Alpina B2,5 92r
Silnik: inny V8
Kolor: Czarny

Post autor: Frytek » 2008-08-06, 20:54

[quote:0a305a161b="andronik"]

Pewnie przez to, że nie odizolowałeś termicznie stożka od komory silnika, przez to było mniej powietrza w układzie, albo stożek był jakiś uniwersalny :oczami:[/quote:0a305a161b]

stozek by wielkosci wiadra hehe ale fakt nie odizolowalem go od komory silnika i bral cieple powietrze... :P , kumple bawili sie w przegrody od silnika ale wtedy roznicy miedzy seria a takim dolotem raczej nie bylo... a jak byla to nieodczuwalna...(sprawdzanie na 1/4...)



Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-08-07, 00:48

[quote:5a63c1777a="Frytek"][quote:5a63c1777a="andronik"]

Pewnie przez to, że nie odizolowałeś termicznie stożka od komory silnika, przez to było mniej powietrza w układzie, albo stożek był jakiś uniwersalny :oczami:[/quote:5a63c1777a]

stozek by wielkosci wiadra hehe ale fakt nie odizolowalem go od komory silnika i bral cieple powietrze... :P , kumple bawili sie w przegrody od silnika ale wtedy roznicy miedzy seria a takim dolotem raczej nie bylo... a jak byla to nieodczuwalna...(sprawdzanie na 1/4...)[/quote:5a63c1777a]

Sam stożek nic nie da musi być wgrany program pod stożek, który dopasuje odpowiednio mieszankę A/F przesunie zapłon i zmieni kąt. W usa każdy stożek ma inny program. bez programu można sobie ze stożka zrobić co najwyżej abażur na lampkę nocną :P


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

egonw3
Forumowicz
Posty: 131
Rejestracja: 2008-07-19, 12:54
Model: Mustang GT Bullitt '08
Silnik: V6 4.0
Kolor: highland green

Post autor: egonw3 » 2008-08-21, 14:28

Może warto wykorzystać gotowe części do Bullitta? Przecież w nim fabrycznie jest stożek, airbox odizolowany od komory silnika, rury itp, wszystko pasuje, nic nie trzeba ciąć... Wszystko dstępne z Motorcrafta (na przykład tu: http://rockauto.com/" onclick="window.open(this.href);return false; ).



Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-08-21, 15:34

[quote:d52a8581b3="egonw3"]Może warto wykorzystać gotowe części do Bullitta? Przecież w nim fabrycznie jest stożek, airbox odizolowany od komory silnika, rury itp, wszystko pasuje, nic nie trzeba ciąć... Wszystko dstępne z Motorcrafta (na przykład tu: http://rockauto.com/" onclick="window.open(this.href);return false; ).[/quote:d52a8581b3]

A programik?


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

egonw3
Forumowicz
Posty: 131
Rejestracja: 2008-07-19, 12:54
Model: Mustang GT Bullitt '08
Silnik: V6 4.0
Kolor: highland green

Post autor: egonw3 » 2008-08-21, 15:52

Najlepiej byłoby pewnie przełożyć kompa z Bullitta... Nie wiem, czy przegranie epromu wystarczy, bo chyba kompy się różnią (jest na przykład rozpoznawanie liczby oktanowej)... W ostateczności zostaje programatorek DiabloSport i G-Tech albo siłownia. Choć pewnie można dobrać właściwe nastawy nawet w oparciu o analizator spalin i złącze OBD-II...

Jak kupisz nieoryginalną rurę ze stożkiem to też masz problem z programem.



ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”