Most i wał od GT automatu - jak wyglądają?

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1308
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Most i wał od GT automatu - jak wyglądają?

Post autor: Tom.Tom » 2012-03-21, 16:29

Kompletuję most i wał od GT do podmianki w V6. Dzwonię po różnych kolesiach z Allegro i jakieś cuda opowiadają:

- jedni mówią, że mają mosty od GT z przełożeniami 3.31 - były w ogóle takie?!
- inni mówią, że mają z 3.73 - nie wstawiali przypadkiem zawsze 3.55?
- wał od GT do automatu podobno jest jednoczęściowy a do manuala z przegubem - prawda to?

EDIT: I jeszcze jedno - czy ktoś może podać mi długość wału GT w automacie i długość od początku wału przy skrzyni do mniej więcej połowy mostu - u mnie to wygląda tak, jak na poniższych zdjęciach. Długość samego wału GT może być inna, bo most może być "grubszy", ale od skrzyni do połowy mostu powinno być raczej tak samo.

Caniggia potwierdził, że rozstaw śrub przy skrzyni jest taki sam, ale długości wału i odległość do środka mostu była nieco inna (u niego wał 134 a do środka 162 - czyli jakby sam wał krótszy o 2cm i skrzynia też krótsza o 2 cm ale i most szerszy) ale on ma manuala... Wydaje mi się, że przy automacie GT odległość od końca skrzyni do połowy mostu powinna być taka sama jak u mnie i wtedy bez problemu będę mógł zrobić przekładkę wału i mostu.
IMG_20120310_161226.jpg
IMG_20120310_161209.jpg
IMG_20120310_161252.jpg


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Most i wał od GT automatu - jak wyglądają?

Post autor: caniggia » 2012-04-09, 22:45

tom.tom pisze:Kompletuję most i wał od GT do podmianki w V6. Dzwonię po różnych kolesiach z Allegro i jakieś cuda opowiadają:

- jedni mówią, że mają mosty od GT z przełożeniami 3.31 - były w ogóle takie?!
- inni mówią, że mają z 3.73 - nie wstawiali przypadkiem zawsze 3.55?
- wał od GT do automatu podobno jest jednoczęściowy a do manuala z przegubem - prawda to?
O wałach już trochę było, a w szczególności powyższe pytania.
3.31 to std w gt w automacie, 3.55 w manualu
3.73 to nie std ale opcja, chyba std w bullitt, zawsze jest naklejka na moście mówiąca o przełożeniu.
nie widziałem w GT jednoczęściowego wału (fabrycznego).

Z Twojego zdjęcia widać, ze odległość od flanszy skrzyni do osi mostu może być właśnie 162cm, do końca mostu pokazuje pomiędzy 166-167cm, więc tyle samo co u mnie.

Co jeszcze wiem po tym jak sprzedają aftermarketowe wały, że do GT auto czy manual sprzedają taki sam, do v6 jest podział więc pewnie się różnią długością albo mocowaniem.
Skrzynia jeżeli chodzi o automat v6 i v8 to to samo, różnia się wałkiem na wejściu i kształtem kielicha mocującego.

W tym temacie np:
http://www.mustangcollective.com/showthread.php?t=30064" onclick="window.open(this.href);return false;
"Otherwise, the auto driveshafts between the v6 and v8 are the same length. ", osobiście w to wątpię po naszych pomiarach i z tego ze v8 manual/auto ma taki sam, choć v6 moze się bardziej rozsuwa i stąd taka różnica.

Ja stawiem bazując na naszych pomiarach i innych infosach, że wał z GT z racji, ze taki sam jest w auto i manualu zadziała w v6 auto z mostem z GT, nie zadziała w v6 manualu.



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1308
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Most i wał od GT automatu - jak wyglądają?

Post autor: Tom.Tom » 2012-04-12, 17:46

Własnie rozmawiałem z handlarzem i powiedział takie coś, że wał w GT w manualach jest z przegubem a w auto jednoczęściowy (?) Powiedział, że ten z przegubem ma sporą regulację długości i jeżeli to kwestia kilku centymetrów, to nie powinno być problemu...

Zastanawiam się jak to na 100% sprawdzić zanim kupię, żeby nie było tak, że kupię, zacznę montować i dopiero okaże się że d.pa....


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”