Wibracje

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Moris
Forumowicz
Posty: 196
Rejestracja: 2010-10-12, 10:36
Model: teraz 911
Kolor: Byl, satin silver, teraz kto wie

Wibracje

Post autor: Moris » 2011-03-28, 11:39

Troche poczytałem na postach na temat wibracji.
Mój problem uwidacznia się przy 120-130 km/h wyczuwalne wibracje poprzez siedzenie.
Po przekroczeniu 130 znikają i pojawiają się ponownie przy predkosci powyzej 170-180km/h
Przy tej predkosci juz silniej .
Źródło wibracji wyczuwam z tyłu. drga tez drązek automatycznej skrzyni ( tak ze pojawił się w nim jakieś świerszczyk)
Powody?
Od czego zacząć ?
Mam wymienione końcówki wydechów .
Koła 17 na orginalnych alu felgach.
Czy wyząbkowane opony mogą dawać taki efekt?
Wyczytałem też by sprawdzić gume na łaczniku skrzyni .



Awatar użytkownika
celibad
Forumowicz
Posty: 1232
Rejestracja: 2008-08-26, 09:21
Model: GT 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: yellow triple
Kontakt:

Re: Wibracje

Post autor: celibad » 2011-03-28, 11:55

jak wyczuwasz poprzez siedzenie to napewno jest coś z wałem .... ogólnie większośc mustangów drży .....


"najlepszym lekiem na wszystkie problemy jest zwykła woda. dwie krople na szklankę wódki i wszystko przechodzi jak ręką odjął"

Jak mam czas to leże i odpoczywam, a jak nie mam czasu to tylko leże.

ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Moris
Forumowicz
Posty: 196
Rejestracja: 2010-10-12, 10:36
Model: teraz 911
Kolor: Byl, satin silver, teraz kto wie

Re: Wibracje

Post autor: Moris » 2011-03-28, 13:01

I własnie w tym problem że nie mam porównania i może to taka uroda mustanga że musi drżeć i koniec :)



Awatar użytkownika
YoDa
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
Model: V6 3,7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Performance White
Kontakt:

Re: Wibracje

Post autor: YoDa » 2011-03-28, 14:10

Witam,
Myślę że to najwyrażniej wał , miałem to w różnych samochodach, głównie Jeep. Pojedz tam gdzie regenerują i poproś o wyważenie tego wału. Sprawdż też półoski i łożyska . Rozumiem że opony sprawdzałes....


Pozdrawiam
Yoda

Obrazek

Awatar użytkownika
Hans
Forumowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
Model: 500
Kolor: Black
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Wibracje

Post autor: Hans » 2011-03-28, 15:00

U mnie nic nie drży na tyle, żeby się tym przejmować i nie tak, jak to podałeś u siebie... Myślę, że to nie kwestia uroku Mustanga.


.:: :evil: my other ride is your mom :evil: ::.

Awatar użytkownika
Moris
Forumowicz
Posty: 196
Rejestracja: 2010-10-12, 10:36
Model: teraz 911
Kolor: Byl, satin silver, teraz kto wie

Re: Wibracje

Post autor: Moris » 2011-03-29, 09:44

Najdziwniejsze to jest to że poziom wibracji jest zmienny.
Wczoraj wieczorem w trakcie jazdy był ledwie wyczuwalny .
Może pogoda ma na to wpływ :-)



Awatar użytkownika
Hans
Forumowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
Model: 500
Kolor: Black
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Wibracje

Post autor: Hans » 2011-03-29, 09:56

Jesteś pewien, że żadnej felgi nie masz zgiętej? Kiedyś miałem tak w innym samochodzie - jedna z felg była zgięta i było to odczuwalne poniżej setki i powyżej 160.


.:: :evil: my other ride is your mom :evil: ::.

Awatar użytkownika
Moris
Forumowicz
Posty: 196
Rejestracja: 2010-10-12, 10:36
Model: teraz 911
Kolor: Byl, satin silver, teraz kto wie

Re: Wibracje

Post autor: Moris » 2011-03-29, 10:07

Pod koniec tygodnia będzie na sprawdzeniu .
Chce to połączyć z wymiana tarcz.
O wynikach poinformuje na forum .
Zobaczymy gdzie leży przyczyna



Kris
Młodszy Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 2009-05-21, 15:33
Model: GT CaliforniaSpecial
Silnik: V8 5.0
Kolor: black

Re: Wibracje

Post autor: Kris » 2011-03-29, 13:35

Miałem też podobne drgania wyczuwalne w całym aucie. Mi pomogło dorobienie odpowiednich pierścieni dystansowych do felg (a podobno były oryginalne) poza tym kiedy wymieniałem tarcze to otwory w tarczy mają wiekszą średnicę niż szpilki, włożyłem tam plastikowe dystanse (po jednym na tarczę wystarczy) tak żeby tarcza była idealnie centralnie względem szpilek. Po tym większość drgań ustało.


pozdrawiam
Kris

Awatar użytkownika
celibad
Forumowicz
Posty: 1232
Rejestracja: 2008-08-26, 09:21
Model: GT 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: yellow triple
Kontakt:

Re: Wibracje

Post autor: celibad » 2011-03-29, 13:42

Kris , tarcze hamulcową centruje otwór wewnętrzny tarczy a nie otwór pod szpilkę , po dokręceniu koła tarcza sie ściśnie i jest obojętne jak będzie wtedy wycentrowany otwór przez który przechodzi szpilka , bardzo ważne jest wycentrowanie pierścieniem felgi względem piasty ....


"najlepszym lekiem na wszystkie problemy jest zwykła woda. dwie krople na szklankę wódki i wszystko przechodzi jak ręką odjął"

Jak mam czas to leże i odpoczywam, a jak nie mam czasu to tylko leże.

ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
YoDa
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
Model: V6 3,7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Performance White
Kontakt:

Re: Wibracje

Post autor: YoDa » 2011-03-29, 13:50

No też nie widze związku , tak jak pisze Celibad to nie ma znaczenia. Myślę że po prostu miałeś szczęście trafić w idealne wycentrowanie felgi względem piasty. Bardzo ważne jest maksymalne dokręcenie koła w powietrzu bez nacisku .


Pozdrawiam
Yoda

Obrazek

Kris
Młodszy Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 2009-05-21, 15:33
Model: GT CaliforniaSpecial
Silnik: V8 5.0
Kolor: black

Re: Wibracje

Post autor: Kris » 2011-03-29, 14:14

może faktycznie miałem szczęście, w każdym bądź razie mocniejsze drgania odczuwam dopiero po przekroczeniu 220km/h :) (nowo otwarty odcinek A1 Rybnik-Gliwice, zero aut, 3 pasy, idealny do testów).


pozdrawiam
Kris

Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Re: Wibracje

Post autor: pudel » 2014-07-20, 12:08

Hej,

wczoraj na trasie Holandia - Polska stałem godzinę w korku na bramki pod Wrocławiem. Za bramka dałem gazu i przy ok 130 dało się wyczuć wibracje. wibracje nie ustały po wysprzegleniu to samo na innych biegach nie ustały tez przy wyższych prędkościach. jutro jadę do wulkanizator. Macie jakieś inne propozycje co by to mogło być?


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
sad
Forumowicz
Posty: 613
Rejestracja: 2012-05-13, 09:22
Model: 2011 Shelby Conv
Silnik: V8 5.4
Kolor: kona blue metallic
Lokalizacja:: Piastów
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Re: Wibracje

Post autor: sad » 2014-07-20, 13:30

Mam teraz to samo, z tym, że zaczyna się przy nieco mniejszej prędkości.
Jutro rano jadę sprawdzić, ale pewnie skończy się na ponownym wyważaniu kół.



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Re: Wibracje

Post autor: pudel » 2014-07-20, 20:41

Hej,

sam zdiagnozować problem a raczej moja mama. wyjeżdżał em z podwórka a ona do mnie co to za drut ciągniesz? no to ja przód tył i zeczywiscie jak jakiś drut wylazlem z auta i pcham żeby silnik nie zakłócal i w kole coś jak drut wiec auto na lewarek ściągam kolo i zeczywiscie zerwał się czujnik z obejmą w kole... jutro wale po dwie obejmy kominkowe i do wulkanizatora. .. :)


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”