Olej - kilka pytań
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Olej - kilka pytań
Nie będzie, ale nie ma potrzeby tak naprawdę takiej robić. Zamiast wymieniać cały raz na 150k mill, można robić regularne wymiany normalne co 30k i lepiej na tym skrzynia wyjdzie. Jak nie masz pewności że dynamiczna jest zrobiona jak ford zaleca, a np ciśnieniowo albo podciśnieniowo to jej nie rób, bo skrzynia chwilę po tym padnie.
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2450
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
Re: Olej - kilka pytań
Talent pisze:Oj tam na łatwiznę od razu.. no może trochę - przyznaje się bez bicia. Dawno na forum nie bylem i trochę odskoczyłem. O Mercon V już czytałem a u Alustara jeszcze widzę ten RP do skrzyń: http://www.orurowanie.co/index.php?prod ... prod_id=68" onclick="window.open(this.href);return false; i może stąd mój mały dylemat. Do silnika leje RP to może i do tej skrzyni zalać.. chociaż zdaję sobie sprawę, że jedno z drugim ma niewiele wspólnego
Co do wymiany oleju w skrzyni to boje się jak ognia, że coś mi spaprają.. a dodatkowych kosztów ponosić mi się nie bardzo widzi.. O tych dodatkach empi1955 pierwszy raz słyszę.. trochę poczytam, co to ciekawego ale dzięki ogólnie za wszelkie porady.
jedź do mirmala wymieni ci częściowo za niedużą kasę i lej mercona na nasze upalanie wystarczy
- ozzy
- Forumowicz
- Posty: 328
- Rejestracja: 2012-05-13, 22:22
- Model: 13'GT/CS '67 289
- Silnik: V8 5.0
- Lokalizacja:: Lublin
Re: Olej - kilka pytań
Dzieki cannigia na odpowiedz 
Tez tak myslalem ze spokojnie wystarcza regularne wymiany zwykle
Czy do takiej zwyklej wymiany wystarczy 7l mercon v ?

Tez tak myslalem ze spokojnie wystarcza regularne wymiany zwykle

Czy do takiej zwyklej wymiany wystarczy 7l mercon v ?
-
- Forumowicz
- Posty: 270
- Rejestracja: 2011-05-11, 22:57
- Model: GT Convertible
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Torch Red
- Kontakt:
Re: Olej - kilka pytań
Też myślałem nad zwykłą wymianą ale mam już 80 tyś km na liczniku i nic nie było grzebane.. stąd moje zainteresowanie się dynamiczną.
- ozzy
- Forumowicz
- Posty: 328
- Rejestracja: 2012-05-13, 22:22
- Model: 13'GT/CS '67 289
- Silnik: V8 5.0
- Lokalizacja:: Lublin
Re: Olej - kilka pytań
Czy ktoś z Was wymieniał samodzielnie olej w automacie 4,0 2009?
Mam dosłownie jedno pytanko, najlepiej telefoniczne
Mam dosłownie jedno pytanko, najlepiej telefoniczne

-
- Forumowicz
- Posty: 270
- Rejestracja: 2011-05-11, 22:57
- Model: GT Convertible
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Torch Red
- Kontakt:
Re: Olej - kilka pytań
Czyli.. ten zestaw proponujecie?
http://allegro.pl/olej-motorcraft-merco ... 77007.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/olej-motorcraft-merco ... 77007.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2450
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
Re: Olej - kilka pytań
może być ten , jedź do mirmala i ci wymieniTalent pisze:Czyli.. ten zestaw proponujecie?
http://allegro.pl/olej-motorcraft-merco ... 77007.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- empi1955
- Forumowicz
- Posty: 764
- Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
- Model: GT 2006 ; 1978 KC
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver ; Bright Red
- Lokalizacja:: 3city
Re: Olej - kilka pytań
Taki kupiłem i zastosowałem ostatnio u siebie. Zwróć uwagę tylko, że nie ma tam uszczelki miski olejowej ASB. Powinieneś więc dokupić buteleczkę uszczelniacza (silikon), też w USA Olkusz. Albo liczyć na to że mechanik będzie to miał (jeśli robi takie rzeczy to przeważnie mają bo to standard). Jeśli zdecydujesz się na wymianę dynamiczną to musisz dokupić też 4 l oleju dodatkowo.Talent pisze:Czyli.. ten zestaw proponujecie?
http://allegro.pl/olej-motorcraft-merco ... 77007.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
-
- Forumowicz
- Posty: 270
- Rejestracja: 2011-05-11, 22:57
- Model: GT Convertible
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Torch Red
- Kontakt:
Re: Olej - kilka pytań
Dzięki za info. Trochę poczytałem o dynamicznej i prawdę mówiąc mam duże obawy czy ktoś mi skrzyni nie rozsypie a chodzi obecnie świetnie więc tak jak Rafał napisał, podjadę do Mirmala na zwykła wymianę to mi przy okazji olej w silniku też wymieni i może stukami w zawieszeniu zajmie.
-
- Forumowicz
- Posty: 151
- Rejestracja: 2013-09-24, 10:52
- Model: S 197
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Jedyny słuszny - CZARNY
Re: Olej - kilka pytań
Przeczytałem cały ten temat i mam jedno pytanie. Obecnie mam auto w którym padła ASB (4.0 V6 2008r). Kupiłem drugą skrzynię z konwerterem od chłopaków z Grajewa i teraz pytanie. Jak mam napełnić skrzynie olejem po jej wymianie? Czy płukać przewody i chłodnice po starym oleju jeśli tak to czym?
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Olej - kilka pytań
Napełniać wg instrukcji. A to czy płukać przewody, czy nie, to zależy od tego co się rozleciało w starej. Jak poszły jakieś syfy w układ, to trzeba to przepłukać i to bardzo dokładnie, bo nową szlag trafi, idealnie takiego układu nie da się przepłukać jak jest np z opiłków itp, w chłodnicy zawsze coś zostanie i nigdy nie wiadomo kiedy poleci. Tą powinno się wymienić. Ale jak w skrzyni było czysto, to nie ruszać.
-
- Forumowicz
- Posty: 151
- Rejestracja: 2013-09-24, 10:52
- Model: S 197
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Jedyny słuszny - CZARNY
Re: Olej - kilka pytań
Co do uszkodzenia skrzyni to wygląda to tak:
wsteczny wchodzi ok, automat działa jakby było wszystko z nim ok natomiast biegi do przodu.... ruszam z pozycji skrzyni D, obroty rosną wygląda to tak jakby się sprzęgło ślizgało, auto rozpędza się bardzo powoli prędkość max to ok 60 km brak zmiany biegów . Najlepiej auto reaguje na 2 bieg . Brak jakichkolwiek obcych dźwięków stuków zgrzytów itp. Po oględzinach wizualnych skrzyni olej w skrzyni powinien być, wycieków brak.Stawiam na spalone sprzęgiełka.
PS Mam nadzieję że opiłków w oleju nie znajdę...
wsteczny wchodzi ok, automat działa jakby było wszystko z nim ok natomiast biegi do przodu.... ruszam z pozycji skrzyni D, obroty rosną wygląda to tak jakby się sprzęgło ślizgało, auto rozpędza się bardzo powoli prędkość max to ok 60 km brak zmiany biegów . Najlepiej auto reaguje na 2 bieg . Brak jakichkolwiek obcych dźwięków stuków zgrzytów itp. Po oględzinach wizualnych skrzyni olej w skrzyni powinien być, wycieków brak.Stawiam na spalone sprzęgiełka.
PS Mam nadzieję że opiłków w oleju nie znajdę...
- Tesshu
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 31
- Rejestracja: 2011-05-08, 15:26
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Red Fire
Re: Olej - kilka pytań
Dzień dobry.
Mam pytanie odnośnie skrzyni automatycznej,a mianowicie czy jest gdzieś miarka oleju w skrzyni?? tak abym mógł ocenić jak wygląda olej w skrzyni.
Szukałem dzisiaj z kolegą mechanikiem i nie mogliśmy znaleźć,a powoli pasowało by wymienić olej w skrzyni jednak po przeczytaniu kilku tematów na forum przeraża mnie to zarówno finansowo jak technicznie
wersja GT 2005-2010
Mam pytanie odnośnie skrzyni automatycznej,a mianowicie czy jest gdzieś miarka oleju w skrzyni?? tak abym mógł ocenić jak wygląda olej w skrzyni.
Szukałem dzisiaj z kolegą mechanikiem i nie mogliśmy znaleźć,a powoli pasowało by wymienić olej w skrzyni jednak po przeczytaniu kilku tematów na forum przeraża mnie to zarówno finansowo jak technicznie

wersja GT 2005-2010