akumulator + zimowanie

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Re: akumulator + zimowanie

Post autor: pudel » 2013-01-27, 16:09

bart pisze:pudel, slownik ci sie popsul, czy jak???????????
mózg od "famili guy" i innych audycji... ;/


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
Mały1973
Forumowicz
Posty: 688
Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
Model: Mustang Mach I 1971
Silnik: inny V8
Kolor: Medium Blue Metallic
Kontakt:

Re: akumulator + zimowanie

Post autor: Mały1973 » 2013-01-27, 21:31

pudel pisze:Witajcie XD

rozładował mi się akumulator i chciałbym go podładować czy muszę odkręcić klemy? Jeżeli tak to czy nie zresetuje mi się komputer czy coś?
I czy mogę stać obok ładującego się akumulatora z fajką bo podobno się wodór wydziela???
Z góry dziękuję za odpowiedź...
Ja tam nigdy sie nie spotkałem, zeby cokolwiek się stało podczas stania z fajką i ładowania akumulatora. Wielokrotnie zimą doładowywałem aku, co prawda od 5 miesiecy nie pale ale wczesniej jak lokomotywa, nie było podejscia do auta bez fajki :D
Co do samego podładowania jak nie jestes pewny to podłącz z ustawieniem na rozruch, otwórz garaz i niech sobie sam naładuje przez godzinke :)


- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: akumulator + zimowanie

Post autor: caniggia » 2013-01-27, 21:39

Znajomy zostawił aku w komórce na noc na ładowanie, rano z fajką wszedł i wyleciał kilka metrów razem z drzwiami, także uważać.



Awatar użytkownika
tomas
Stowarzyszenie MKP
Posty: 265
Rejestracja: 2011-02-13, 22:57
Model: coupe i convertible
Silnik: inny V8
Kolor: czerwone coupe 66, granatowe conv. 66,czarne conv. GT 07

Re: akumulator + zimowanie

Post autor: tomas » 2013-01-27, 21:55

caniggia pisze:Znajomy zostawił aku w komórce na noc na ładowanie, rano z fajką wszedł i wyleciał kilka metrów razem z drzwiami, także uważać.
Ja miałem podobnie z akumolatorkiem od motoru .Chciałem zdjąć kable od prostownika ale nie wyłączyłem go z prądu i zaiskrzyło . Z drzwiami nie wyleciałem ale walnęło całkiem nieźle (włosy opalone) .A to był akumulator 4,5 ah



Awatar użytkownika
Mały1973
Forumowicz
Posty: 688
Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
Model: Mustang Mach I 1971
Silnik: inny V8
Kolor: Medium Blue Metallic
Kontakt:

Re: akumulator + zimowanie

Post autor: Mały1973 » 2013-01-27, 22:26

tomas pisze:
caniggia pisze:Znajomy zostawił aku w komórce na noc na ładowanie, rano z fajką wszedł i wyleciał kilka metrów razem z drzwiami, także uważać.
Ja miałem podobnie z akumolatorkiem od motoru .Chciałem zdjąć kable od prostownika ale nie wyłączyłem go z prądu i zaiskrzyło . Z drzwiami nie wyleciałem ale walnęło całkiem nieźle (włosy opalone) .A to był akumulator 4,5 ah
To tak samo można powiedzieć o nieszczlnej LPG w aucie itd, a aku zaiskrzy jak nawet podłaczasz same klemy. Ogólnie są to raczej sporadyczne przypadki,a myslę że bardziej dotyczy akumulatorów obsługowych gdzie się odkręca korki bo wtedy to na pewno się wydziela gaz i jeszcze jedno aku nie gazuje do momentu przekroczenia napięcia gazowania czyli ponad 2,3 V na celę bo elektrolit gęstnieje i wtedy wydobywa się ten gaz. Jeśli masz aku bezobsługowy i dopóki nie przekroczysz tej granicy to raczej nie ma opcji, żeby wytwarzał się gaz.
BTW nie zostawia sie takich urzadzeń na noc bo to dopiero może narobić problemów


- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: akumulator + zimowanie

Post autor: caniggia » 2013-01-27, 22:35

to było ładne kilka lat temu i na pewno był to aku z którego trzeba było wyjąć korki.



ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”