Supercharger/Procharger

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
swiadeka
Stowarzyszenie MKP
Posty: 676
Rejestracja: 2009-04-14, 16:58
Model: GT Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: bordowy i białe pasy

Re: Supercharger/Procharger

Post autor: swiadeka » 2013-03-15, 11:27

rick pisze:
bart pisze:i tak sa problemy z trakcja!
nowe opony i jaki problem :rotfl:

Obrazek
Masakra!!!

pzdr


Arek

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Supercharger/Procharger

Post autor: caniggia » 2013-03-31, 20:30

Podsumowałem koszt zakupu zestawu Turbo, gdyż zakończyłem zakupy, podzielę się:

Koszt wraz z osprzętem markowym typu wtryski, EBC, owijki,opaski, koc, zegary, podstawka pod zegary, świece, przepływomierz, pompa paliwa, sprawdzenie turbo, czyszczenie wtrysków, inny blowoff, inny filtr, jakieś tam przełączniki, kable, przekaźniki, mam nadzieję że przy montażu już nic nie dojdzie, przy założeniu że tu i tam udało się potargować, coś z używki, większość nowe, do tego cło i wysyłki, to razem 10500zł.

Gdyby jednak nie udało się potargować/kupić używek/nowych z drugiej ręki i trzeba by było zapłacić po cennikowo, to wychodzi 13000zł.

Taki zestaw jest wyliczony na ok 600 koni, ograniczony tylko wtryskami (akurat takie kupiłem, ale można od razu kupić większe w tej samej cenie), przepływomierz jest do 1000 koni, pompa paliwa liczę że ok 750 koni może dać radę, z BAP sporo więcej, turbo 700 powinno dać radę.

I teraz podliczyłem ile trzeba dołożyć kupując markowy zestaw Turbo w cenie zakupu średnio (są tańsze i droższe) ok 5k$. Tak więc aby to zamontować poprawnie, czyli z EBC, owijkami, zegarami, innym przepływomierzem itp, wysyłkami, cłem, należy dołożyć do tego 6900zł. Tak więc wszystkie części do zamontowania markowego zestawu Turbo tak jak książka pisze, a nie tak jak przychodzi to koszt ok 22900zł, 21700zł na fabrycznym przepływomierzu (nie polecam).

Taki zestaw będzie również na ok 600 koni ograniczony również wtryskami, ale dodatkowo brakiem pompy tuningowej (ma BAP), tak więc aby dał radę jak powyższy, trzeba dodatkowo pompę, ale można założyć, że będą to podobne wydajnościowo zestawy.

Teraz dla przykładu aby tani zestaw turbo zmienić w bardziej markowy niż te markowe po 5k$, można się szarpnąć nawet na droższą turbinę niż w tych zestawach, ok 3-4kzł
i zmienić wastegate na markowy (ale ten jest akurat dobrzej jakości), tak więc można założyć że to będzie 4,5k.
Tak więc za 15000zł max można mieć zestaw Turbo dużo lepszej jakości wliczając już osprzęt niż std w tych zestawach za 5k bez osprzętu (10k zł taniej), oprócz lepszych podzespołów, będzie miał inne rury tylko.

Z racji, że akurat po bieżących cenach kupowaliśmy i montowaliśmy również kompresor, to podliczyłem ile trzeba dodać do niego aby poprawnie zamontować z zegarami i jakimiś tam pierdołami, to jest 4k zł dodatkowo.

Markowe zestawy turbo są podobnie jak kompresory i tańsze i droższe.
Zakup kompresora i montaż z pudełka bez dodatków to taka sama cena jak markowego Turbo bez dodatków, natomiast dodatki do książkowego montażu dla Turbo wychodzą więcej.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Supercharger/Procharger

Post autor: caniggia » 2013-05-15, 23:33

Dobra cena nawet na kup teraz:

http://www.ebay.com/itm/2005-2009-Musta ... es&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;


Można powiedzieć, że komplet, to co brakuje, to pikuś.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Supercharger/Procharger

Post autor: caniggia » 2014-01-18, 01:23

Wkrótce będzie ciekawostka - supercharger z GT500 2012 w modelu 2005:)



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Re: Supercharger/Procharger

Post autor: Koral » 2014-01-18, 20:50

caniggia pisze:Dobra cena nawet na kup teraz:

http://www.ebay.com/itm/2005-2009-Musta ... es&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;


Można powiedzieć, że komplet, to co brakuje, to pikuś.
znajdz taki zestaw do corvetty za 2tys$ ;p ;)


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Supercharger/Procharger

Post autor: caniggia » 2014-01-22, 19:17

Do wszystkich trafia się okazja co jakiś czas, trzeba węszyć:)



Awatar użytkownika
Trini
Młodszy Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 2014-03-04, 15:00
Model: GT
Silnik: V8 4.6

Re: Supercharger/Procharger

Post autor: Trini » 2014-03-19, 14:20

czytam ten watek i tak stwierdzam, że większość bazuje na gotowych kitach z USA.
z racji faktu, że chce założyć w swoim GTku kompresor, zastanawiam mnie fakt czy naprawdę nie można samemu skompletować "zestawu" i wszystko trzeba targać zza wielkiej wody. ?

dopiero zaprzyjaźniam się z tą marką i trochę na początku czuję się jak dziecko we mgle po 7 latach obcowania z Hondą. Celuje w moc 450-500 km i pytanie moje jest takie,do jakiej mocy wytrzymuje bezpiecznie seria? zagłębiając się w wątek wyczytałam tez ze skrzynie automatyczne jednak bardziej znoszą takowe obciązenia niż manualne. W ogole jak wygląda kwestia map i strojenia w PL?
Wszystkie sugestie co warto wzmonić w serii przy takim pomyśle jak kompresor, mile widziane :)



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Supercharger/Procharger

Post autor: caniggia » 2014-03-19, 19:23

Oczywiście, że się da coś skompletować, kwestia części i czasu. Ale bez zmiany kolektora w grę wchodzi montowanie kompresora na dorobionej płycie z boku, ew coś typu vortech, ale szczerze to w pl nie widziałem nic takiego.
Zresztą, w czym problem w sięgnięciu czegoś zza wielkiej wody...
Skrzynia automat i manual obsłuży tą moc bez problemu. 500-520 koni to bezpieczna górna granica dla kompresora.

Odnośnie strojenia, nie znam nikogo w pl kto stroi mustanga sam, małym wyjątkiem jest v-tech, ale jeszcze im daleko do ogarnięcia tematu.

Poczytać trochę możesz np tu:

viewtopic.php?f=121&t=4042" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Trini
Młodszy Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 2014-03-04, 15:00
Model: GT
Silnik: V8 4.6

Re: Supercharger/Procharger

Post autor: Trini » 2014-03-20, 01:51

bo tak wyszlo,że posiadam nowy kompresor lorinsera i wpadł taki pomysł czy może by go jakoś tutaj nie wykorzystać i czy może jakoś by to nie zagrało..
takie tam babskie szalone pomysły :D



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Supercharger/Procharger

Post autor: caniggia » 2014-03-20, 10:19

To jest sprężarka typu centri z tego co wiem, tak więc myślę, że spokojnie można to zamontować, dużo lepiej i łatwiej niż root na płycie.
Jeżeli już masz sprężarkę, to masz w kieszeni ok 2k$ po cenach z US, trochę rur, intercooler albo aftercooler, trochę czasu i samozaparcia i masz tanio doładowanego konia.



Awatar użytkownika
Trini
Młodszy Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 2014-03-04, 15:00
Model: GT
Silnik: V8 4.6

Re: Supercharger/Procharger

Post autor: Trini » 2014-03-20, 13:38

pewnie będę jeszcze pytać :) czekam tylko aż mój koń przypłynie i zabieramy sie do roboty :)
dzięki za zainteresowanie tematem



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Supercharger/Procharger

Post autor: caniggia » 2014-08-12, 01:11

Pierwszy w PL kompresor z Gt500 zamontowany w GT:)

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 341&type=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Działa bardzo dobrze, bardzo płynne doładowanie, można jeździć spokojnie w zimie, w deszczu, na torze, bez obawy że kompresor załączy się nie wtedy co potrzeba, nie przegrzewa powietrza. Bardzo fajna opcja, gdyż można cały osprzęt skompletować od razu wg własnego uznania, nie jest się skazanym na kit który zazwyczaj wiele pozostawia do życzenia i prędzej czy później robi się upgrady.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Supercharger/Procharger

Post autor: caniggia » 2014-09-17, 10:37

Jest jeden zestaw turbo do wzięcia taki jak w moim aucie, 1400$ w zakupie. Gość robi to teraz w zasadzie na zamówienie i jeden zamówiłem, ale klient sprzedał auto.



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Re: Supercharger/Procharger

Post autor: Koral » 2014-09-17, 10:47

pasuje do 5.0 ?


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Supercharger/Procharger

Post autor: caniggia » 2014-09-17, 10:53

raczej nie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”