Post
autor: caniggia » 2013-03-31, 20:30
Podsumowałem koszt zakupu zestawu Turbo, gdyż zakończyłem zakupy, podzielę się:
Koszt wraz z osprzętem markowym typu wtryski, EBC, owijki,opaski, koc, zegary, podstawka pod zegary, świece, przepływomierz, pompa paliwa, sprawdzenie turbo, czyszczenie wtrysków, inny blowoff, inny filtr, jakieś tam przełączniki, kable, przekaźniki, mam nadzieję że przy montażu już nic nie dojdzie, przy założeniu że tu i tam udało się potargować, coś z używki, większość nowe, do tego cło i wysyłki, to razem 10500zł.
Gdyby jednak nie udało się potargować/kupić używek/nowych z drugiej ręki i trzeba by było zapłacić po cennikowo, to wychodzi 13000zł.
Taki zestaw jest wyliczony na ok 600 koni, ograniczony tylko wtryskami (akurat takie kupiłem, ale można od razu kupić większe w tej samej cenie), przepływomierz jest do 1000 koni, pompa paliwa liczę że ok 750 koni może dać radę, z BAP sporo więcej, turbo 700 powinno dać radę.
I teraz podliczyłem ile trzeba dołożyć kupując markowy zestaw Turbo w cenie zakupu średnio (są tańsze i droższe) ok 5k$. Tak więc aby to zamontować poprawnie, czyli z EBC, owijkami, zegarami, innym przepływomierzem itp, wysyłkami, cłem, należy dołożyć do tego 6900zł. Tak więc wszystkie części do zamontowania markowego zestawu Turbo tak jak książka pisze, a nie tak jak przychodzi to koszt ok 22900zł, 21700zł na fabrycznym przepływomierzu (nie polecam).
Taki zestaw będzie również na ok 600 koni ograniczony również wtryskami, ale dodatkowo brakiem pompy tuningowej (ma BAP), tak więc aby dał radę jak powyższy, trzeba dodatkowo pompę, ale można założyć, że będą to podobne wydajnościowo zestawy.
Teraz dla przykładu aby tani zestaw turbo zmienić w bardziej markowy niż te markowe po 5k$, można się szarpnąć nawet na droższą turbinę niż w tych zestawach, ok 3-4kzł
i zmienić wastegate na markowy (ale ten jest akurat dobrzej jakości), tak więc można założyć że to będzie 4,5k.
Tak więc za 15000zł max można mieć zestaw Turbo dużo lepszej jakości wliczając już osprzęt niż std w tych zestawach za 5k bez osprzętu (10k zł taniej), oprócz lepszych podzespołów, będzie miał inne rury tylko.
Z racji, że akurat po bieżących cenach kupowaliśmy i montowaliśmy również kompresor, to podliczyłem ile trzeba dodać do niego aby poprawnie zamontować z zegarami i jakimiś tam pierdołami, to jest 4k zł dodatkowo.
Markowe zestawy turbo są podobnie jak kompresory i tańsze i droższe.
Zakup kompresora i montaż z pudełka bez dodatków to taka sama cena jak markowego Turbo bez dodatków, natomiast dodatki do książkowego montażu dla Turbo wychodzą więcej.