caniggia pisze:supercharger zjada nawet do 100hp, i to jest właśnie to 'zjadanie'.
zaciekawilo mnie to stwierdzenie.. czyli przy takim samym cisnieniu doladowania powiedzmy boost 15Psi auto doladowane turbina bedzie mialo wieksza moc niz to z superchargerem?
turbo z kolei nie ma takich strat bo wykorzystuje spaliny, natomoast grzeje si eod nich bardzo wiec wymusza obieg powietrza przez intercooler i tu slyszalem tez opinie ze taki obieg tez powoduje spadek mocy w stosunku do przypadku gdy powietrze leci bezposrednio do silnika.
Ad1 uogolniajac tak, przy założeniu ze temp powietrza nie jest drastycznie rożna i mocą o mocy na wale albo na kółkach.
Liczy się cfm, a to może być różne pieszy tym samym psi. Np twin turbo pieszy tym samym psi zrobi więcej koni niż pojedyncze turbo
Ad2 supercharger też grzeje powietrze i większości potrzebuję chłodzenia.
Każdy ma za i przeciw, podsumowanie zrobiłem kilka stron wcześniej.
Tu np takie same dwa samochody, turbo 7 psi po lewej, 8 psi supercharged po prawej. " onclick="window.open(this.href);return false;
Taki opis znalazłem, to jest mniej więcej to o czym mówię. "
1. 8psi at 100degrees from one particular supercharger is EXACTLY the same as 8psi at 100 degrees from a totally different supercharger. The engine doesn't know the difference. There is one difference- it takes different amount of hp to drive each supercharger. But other than the drive power there is ZERO difference. The exact same amount of air goes into the engine in either case.
2. 8psi from a given turbo, at 100 degrees, is perceived differently than 8psi @ 100degrees from another turbo. The difference is BACK PRESSURE. A big turbo has less back pressure. And therefore at 8psi it's actually pushing more oxygen into the engine than a small turbo. (more exhaust air comes out, and makes room for more intake air) Hence 8 psi from one turbo is different than 8 psi from another turbo, even at the same temperature. And of course it will be different than 8 psi from a supercharger.
"
oraz z tego samego tematu: "Boost has pressure, temperature, and flow rate. Temperature defines density. Geometry and size of flow passages determines flow rate. Flow rate and density together define the mass flow rate of air to the combustion chamber. And mass flow rate is what you want for power.
Superchargers take crankshaft power and turbochargers increase pumping loss by driving the exhaust manifold pressure up. Power requirements are similar for both. There's no such thing as a free lunch.
Since increased intake temperatures reduce charge density and encourage detonation, cooler compressor discharge is always a good thing. This is why we have intercoolers, water injection, or concern ourselves with the slight edge in compressor efficiency seen in turbochargers."
Aby nie było, że turbo nie "zabiera" mocy:), bo też "zabiera", przez restrykcje wydechu, zależne od wielkości turbo.
Choć w przypadku turbo "zabiera" należałoby zmienić na "nie daje".
A ile boost?
Jak street car i więcej jazdy normalnie, to high compression i lower boost lepiej.
Czytałem pierwszy link. Tam robią to samo z tego co zrozumiałem co w tym co podałem, czyli przy tym samym doładowaniu zmieniają kompresję. Ale to jest idiotyczne, bo wiadomo co wyjdzie.
Ostatnio zmieniony 2013-03-13, 22:45 przez caniggia, łącznie zmieniany 1 raz.
aj tam aj tam, panowie jak chwilami zaczynam myslez ze moc okolo 500KM jest na tyle duza ze na ulicy w zupelnosci wystarczy. i tak sa problemy z trakcja!
wiec kwestia tego kto co chce POKAZAC pod maska i to doslownie POKAZAC.
chwilami to sie zastanawiam nad zwyklym, malym roushem m90............
Bart,
Są ludzie, którzy całe życie próbują budować. Dla nich nie ma granic. Reszta to tylko liczby. Ja przy moich 500KM, tracę czasami przyczepność na trzecim biegu. Efekt: zakładam szersze opony i buduję dalej. Taki sposób na życie
bart pisze:aj tam aj tam, panowie jak chwilami zaczynam myslez ze moc okolo 500KM jest na tyle duza ze na ulicy w zupelnosci wystarczy. i tak sa problemy z trakcja!
Problemy z trakcją są gdy się wszystkiego nie przemyśli tak jak potrzeba.