Możesz wrzucić ten plik na forum ?AluStar pisze:Kuba, masz racje - stanowi dobra oslone podwozia - wada jest wzrost tem oleju w upalne dni - alu jak sie nagrzeje to dlugo trzyma cieplo .. itd itd..
( Dlatego doloty wykonane ABS-u daja wiecej KM niz aluminiowe na pokaz ) . Kup plastikowa i juz - jak bedizesz chcial to prezesle ci plik w CAD-e .dwg pod laser - potem tylko gietarka i juz masz
Osłona silnika
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
- Dark Red
- Forumowicz
- Posty: 219
- Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Dark Red
1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears
Dyfuzor
Tu jest wszystko opisane
http://www.mustangklub.pl/viewtopic.php ... 5fbaf3fef2
Nie mam juz tego pliku .
Jeszce jedna przydatna rzecza stanowi ta oslona.
Jest to :dyfuzor powodujący powstanie podciśnienia pod autem.
W skrocie - Zalezy od konstrukcji ale zasada jest taka ze plaskie podwozie, nisko progi i przedni zderzak a tyl lekko zadarty do gory powoduja wytworzenei podcisnienia podczas jazdy .
Postaram sie cos przyblizyc .
Jezeli mozna tez opisze Dyfuzor tylni .
Tylny dyfuzor powinien byc mozliwie najdluzszy im wczesneij sie zaczyna z przodu tym lepiej. Kat dyfuzora ppowinien miec okolo 7 do 8 stopni nie wiecej wiekszy powoduje odczepienie sie strugi powietrza i strate down force .Pamietac tez trzeba o tzw strike ktore sa widoczne na zdjeciach najlepiej by byly w odleglosci od siebie ok 15 cm z tylu.
Zasada jest prosta trzeba wytworzyć podciśnienie pod podłogą samochodu by dociskało..
Pytanie laika: Czy takie własnoręcznie zabudowanie podwozia płytami,bez robienia żadnych wyliczeń może być niebezpieczne ?
Chodzi mi o to czy może to wywołać np. skutki odwrotne do założonych,że zamiast docisku będzie to "podrywało" auto do góry ?
- Podrywać nie będzie, ale trzeba zwrócić uwagę na rozgrzane elementy samochodu. Wszystko szczelnie zabudowując pozbawisz je chłodzenia.
Ciekawe fotki:
http://forums.motivemag.com/showthread.php?4381235
Wiec proponuje wykonac wszelkiego rodzaju oslony z dibondu, carbonu , laminatu ,
http://www.reflex.info.pl/index,8,pl.html
http://www.seiboncarbon.com/products/fo ... ?year=2008
Tfroche torii ??
http://www.scienceofspeed.com/products/ ... lt_sub.asp
http://www.mustangklub.pl/viewtopic.php ... 5fbaf3fef2
Nie mam juz tego pliku .
Jeszce jedna przydatna rzecza stanowi ta oslona.
Jest to :dyfuzor powodujący powstanie podciśnienia pod autem.
W skrocie - Zalezy od konstrukcji ale zasada jest taka ze plaskie podwozie, nisko progi i przedni zderzak a tyl lekko zadarty do gory powoduja wytworzenei podcisnienia podczas jazdy .
Postaram sie cos przyblizyc .


Jezeli mozna tez opisze Dyfuzor tylni .


Tylny dyfuzor powinien byc mozliwie najdluzszy im wczesneij sie zaczyna z przodu tym lepiej. Kat dyfuzora ppowinien miec okolo 7 do 8 stopni nie wiecej wiekszy powoduje odczepienie sie strugi powietrza i strate down force .Pamietac tez trzeba o tzw strike ktore sa widoczne na zdjeciach najlepiej by byly w odleglosci od siebie ok 15 cm z tylu.
Zasada jest prosta trzeba wytworzyć podciśnienie pod podłogą samochodu by dociskało..
Pytanie laika: Czy takie własnoręcznie zabudowanie podwozia płytami,bez robienia żadnych wyliczeń może być niebezpieczne ?
Chodzi mi o to czy może to wywołać np. skutki odwrotne do założonych,że zamiast docisku będzie to "podrywało" auto do góry ?
- Podrywać nie będzie, ale trzeba zwrócić uwagę na rozgrzane elementy samochodu. Wszystko szczelnie zabudowując pozbawisz je chłodzenia.

Ciekawe fotki:
http://forums.motivemag.com/showthread.php?4381235

Wiec proponuje wykonac wszelkiego rodzaju oslony z dibondu, carbonu , laminatu ,
http://www.reflex.info.pl/index,8,pl.html
http://www.seiboncarbon.com/products/fo ... ?year=2008
Tfroche torii ??
http://www.scienceofspeed.com/products/ ... lt_sub.asp
dodatkowa podłoga tak jak tutaj pokazałeś ma świetne zastosowanie na torze, ale na co dzień jest do bani. Bardzo łatwo uszkodzić taką podłogę na naszych "kochanych" drogach. Jeżeli rozmawiamy już o aerodynamice którą możemy wykorzystać w Mustangach jest lepsze rozwiązanie:
Dokładnie tak, ale ale powietrze wyssane przez dyfuzor zostanie "uzupełnione" przez powietrze które zostanie zassane z boków samochodu, dla tego warto zakładać nakładki obniżające próg. Wtedy mniej powietrza dostanie się pod samochód i jest to bardziej efektywne rozwiązanie na drogi publiczne. Lotus w latach 70'tych w formule 1 korzystał z kurtyn bocznych, tak aby powietrze dochodziło tylko od przodu, tzw. "efekt przyziemienia", samochody były tak jakby przyklejone do asfaltu i to jest jest najlepszy projekt [niestety uznany za niezwykle niebezpieczny i wycofany z użytku]AluStar pisze:Jest to :dyfuzor powodujący powstanie podciśnienia pod autem.
Nic na siłę, wszystko młotkiem
i wyklepie się coś takiego:



sławekw, tak wiec zawsze co tu opisujemy - nie zawsze sie nadaje do uzytku codziennego - wiec nie przesadzac z tymi typowo niekiedy rajdowymi rozwiazaniami.
Ja czasami czysto z ciekawości szukam i sie dowiaduje poco to akurat tak zrobili np w naszych samochodach . No i caly czas sie czegos uczymy
Na pewno ktoś powie : Gdzie to wykorzystasz. Wlasnie ??
Ale z drugiej strony
Od Zycia tez nam sie cos nalezy w wiekszym czy mniejszym stopniou - pozwalamy sobie na zabawki
Ja czasami czysto z ciekawości szukam i sie dowiaduje poco to akurat tak zrobili np w naszych samochodach . No i caly czas sie czegos uczymy


Na pewno ktoś powie : Gdzie to wykorzystasz. Wlasnie ??
Ale z drugiej strony
Od Zycia tez nam sie cos nalezy w wiekszym czy mniejszym stopniou - pozwalamy sobie na zabawki
