Osłona silnika

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
Dark Red
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Dark Red

Post autor: Dark Red » 2011-01-09, 01:57

AluStar pisze:Kuba, masz racje - stanowi dobra oslone podwozia - wada jest wzrost tem oleju w upalne dni - alu jak sie nagrzeje to dlugo trzyma cieplo .. itd itd..
( Dlatego doloty wykonane ABS-u daja wiecej KM niz aluminiowe na pokaz ) . Kup plastikowa i juz - jak bedizesz chcial to prezesle ci plik w CAD-e .dwg pod laser - potem tylko gietarka i juz masz
Możesz wrzucić ten plik na forum ?


1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Dyfuzor

Post autor: AluStar » 2011-01-09, 12:11

Tu jest wszystko opisane
http://www.mustangklub.pl/viewtopic.php ... 5fbaf3fef2
Nie mam juz tego pliku .

Jeszce jedna przydatna rzecza stanowi ta oslona.

Jest to :dyfuzor powodujący powstanie podciśnienia pod autem.

W skrocie - Zalezy od konstrukcji ale zasada jest taka ze plaskie podwozie, nisko progi i przedni zderzak a tyl lekko zadarty do gory powoduja wytworzenei podcisnienia podczas jazdy .

Postaram sie cos przyblizyc .


Obrazek


Obrazek


Jezeli mozna tez opisze Dyfuzor tylni .

Obrazek

Obrazek

Tylny dyfuzor powinien byc mozliwie najdluzszy im wczesneij sie zaczyna z przodu tym lepiej. Kat dyfuzora ppowinien miec okolo 7 do 8 stopni nie wiecej wiekszy powoduje odczepienie sie strugi powietrza i strate down force .Pamietac tez trzeba o tzw strike ktore sa widoczne na zdjeciach najlepiej by byly w odleglosci od siebie ok 15 cm z tylu.

Zasada jest prosta trzeba wytworzyć podciśnienie pod podłogą samochodu by dociskało..

Pytanie laika: Czy takie własnoręcznie zabudowanie podwozia płytami,bez robienia żadnych wyliczeń może być niebezpieczne ?
Chodzi mi o to czy może to wywołać np. skutki odwrotne do założonych,że zamiast docisku będzie to "podrywało" auto do góry ?
- Podrywać nie będzie, ale trzeba zwrócić uwagę na rozgrzane elementy samochodu. Wszystko szczelnie zabudowując pozbawisz je chłodzenia.

Obrazek

Ciekawe fotki:

http://forums.motivemag.com/showthread.php?4381235


Obrazek

Wiec proponuje wykonac wszelkiego rodzaju oslony z dibondu, carbonu , laminatu ,

http://www.reflex.info.pl/index,8,pl.html
http://www.seiboncarbon.com/products/fo ... ?year=2008


Tfroche torii ??
http://www.scienceofspeed.com/products/ ... lt_sub.asp



Awatar użytkownika
sławekw
Forumowicz
Posty: 809
Rejestracja: 2010-04-19, 21:19
Kontakt:

Post autor: sławekw » 2011-01-09, 13:16

dodatkowa podłoga tak jak tutaj pokazałeś ma świetne zastosowanie na torze, ale na co dzień jest do bani. Bardzo łatwo uszkodzić taką podłogę na naszych "kochanych" drogach. Jeżeli rozmawiamy już o aerodynamice którą możemy wykorzystać w Mustangach jest lepsze rozwiązanie:
AluStar pisze:Jest to :dyfuzor powodujący powstanie podciśnienia pod autem.
Dokładnie tak, ale ale powietrze wyssane przez dyfuzor zostanie "uzupełnione" przez powietrze które zostanie zassane z boków samochodu, dla tego warto zakładać nakładki obniżające próg. Wtedy mniej powietrza dostanie się pod samochód i jest to bardziej efektywne rozwiązanie na drogi publiczne. Lotus w latach 70'tych w formule 1 korzystał z kurtyn bocznych, tak aby powietrze dochodziło tylko od przodu, tzw. "efekt przyziemienia", samochody były tak jakby przyklejone do asfaltu i to jest jest najlepszy projekt [niestety uznany za niezwykle niebezpieczny i wycofany z użytku]


Nic na siłę, wszystko młotkiem :D i wyklepie się coś takiego:
Obrazek

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2011-01-09, 15:32

sławekw, tak wiec zawsze co tu opisujemy - nie zawsze sie nadaje do uzytku codziennego - wiec nie przesadzac z tymi typowo niekiedy rajdowymi rozwiazaniami.
Ja czasami czysto z ciekawości szukam i sie dowiaduje poco to akurat tak zrobili np w naszych samochodach . No i caly czas sie czegos uczymy ;)


Obrazek

Na pewno ktoś powie : Gdzie to wykorzystasz. Wlasnie ??
Ale z drugiej strony
Od Zycia tez nam sie cos nalezy w wiekszym czy mniejszym stopniou - pozwalamy sobie na zabawki ;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”