Mustang 2006, 4.6 v8 nie pali

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
marcinekk
Posty: 2
Rejestracja: 2009-11-15, 18:45

Mustang 2006, 4.6 v8 nie pali

Post autor: marcinekk » 2009-11-15, 20:00

Witam, na warsztat przyciągnięto mi ww mustanga, nie robię takich aut zbyt często więc proszę o konsultację.

Autko stało na warsztacie lakierniczym dłuższy czas, lakiernicy odpalali go bez problemu, jeden z nich podobno przy odpiętym akumulatorze chciał domknąć szybę i pod klemy podłączył prostownik. Auto bez akumulatora stało około 2 tygodnie. Po podłączeniu akumulatora nie chciał już zapalić.

Był tez motyw ze lakiernikom skończyło się paliwo (swierzo sprowadzony z usa) ale zaraz zatankowali go polskim (nie wiem jakiej benzyny naleli).

Tyle wiem o tym samochodzie. Sprawdziłem pompkę paliwową, słychać jak chodzi, przebija wtryskiwacz i wytwarza ciśnienie +- 54Lb. Wtryskiwacze dostają impuls i otwierają (sprawdzane na wyjętych wtryskiwaczach. Świece są w marnym stanie ale mają iskrę. Impuls idący na cewki wydaje mi się za słaby ale iskra się wytwarza.

Po probie kręcenia świece są zalane. Paliwo to benzyna na bank i pali się dobrze.

Błędy w Ecu, na silniku jest tylko jeden błąd "OBD test not compited" sprawdzane Launchem x431 z nowym softem do ford usa.
Dodam tylko że błędu nie da się wykasować i jest cały czas.

Na obrotomierzu miga czerwona kłódka "anti thiev system" nie powinno się jakoś tego rozbrajać?

Dodam jeszcze ze samochód zaczyna łapać i nawet z rury wydobywa się dym ale za każdym razem jak słychać ze zaczyna łapać odrazy przestaje i wszystkie wskaźniki (woda, paliwo, obrotomierz itd) spadają do zera.

Ma ktoś pomysł co to za zagadka???

Ja stawiam ze tym domknięciem szyby uszkodzili mapę wtrysku, posiadam galetto które prawdopodobnie jest wstanie zchipowac ten ecu ale czy ktoś z was posiada oryginalna mapkę do takiego sprzętu??


Pozdro



andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 398
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Post autor: andronik » 2009-11-15, 20:53

marcinekk pisze:Błędy w Ecu, na silniku jest tylko jeden błąd "OBD test not compited" sprawdzane Launchem x431 z nowym softem do ford usa.
Dodam tylko że błędu nie da się wykasować i jest cały czas.
To nie błąd silnika, tylko błąd w komunikacji z ECU. Sprawdź czy Twój skaner nie ma możliwości odczytu niekompletnych wyników, inaczej cienko to widzę, bo ECU rzeczywiście mógł się sfandzolić.
marcinekk pisze:Na obrotomierzu miga czerwona kłódka "anti thiev system" nie powinno się jakoś tego rozbrajać?
To jest standard na wyłączonym silniku, raczej nie jest to problem w tym przypadku.
marcinekk pisze:Dodam jeszcze ze samochód zaczyna łapać i nawet z rury wydobywa się dym ale za każdym razem jak słychać ze zaczyna łapać odrazy przestaje i wszystkie wskaźniki (woda, paliwo, obrotomierz itd) spadają do zera.
Ten typ tak ma ;) W Mustangach 2005+ po odpaleniu silnika zegary jakby się zerują - ot taki bajer :]

Kiedyś miałem podobne objawy przy odpalaniu, ale u mnie wynikało to z rozładowanego akumulatora, tu zakładam że jest sprawny, tak samo jak posprawdzałeś wszystkie bezpieczniki? :looka:

W V8 jest jeszcze czujnik położenia sprzęgła - musi być dobrze dociśnięte żeby silnik odpalił, ale skoro piszesz że zaczyna kręcić to chyba nie to.


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

marcinekk
Posty: 2
Rejestracja: 2009-11-15, 18:45

Post autor: marcinekk » 2009-11-15, 21:02

andronik pisze:
marcinekk pisze: Kiedyś miałem podobne objawy przy odpalaniu, ale u mnie wynikało to z rozładowanego akumulatora, tu zakładam że jest sprawny, tak samo jak posprawdzałeś wszystkie bezpieczniki? :looka:

W V8 jest jeszcze czujnik położenia sprzęgła - musi być dobrze dociśnięte żeby silnik odpalił, ale skoro piszesz że zaczyna kręcić to chyba nie to.
Czujnik sprzęgła jest dobry bo inaczej by nawet nie zakręcił, akumulator co prawda jest padnięty ale na prostowniku kręci jak szalony, w jednej sekcji cały czas wywala mi błąd że napięcie akumulatora jest za małe, ale czy miało by to wpływ na palenie skoro kręci nieźle?

Poza ty jak by padł ecu to bym sie z nim nie połączył i nie widział bym pomiarów a tu wszystko lata. A mapa wtrysku chyba by nie poszła na za słabym prądzie.

A ty jak miałeś padnięty akumulator to kręcił dobrze?



andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 398
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Post autor: andronik » 2009-11-16, 12:01

marcinekk pisze:A ty jak miałeś padnięty akumulator to kręcił dobrze?
Właśnie kręcił tak jakby chciał, a nie mógł :D


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

Awatar użytkownika
stanglex
Forumowicz
Posty: 470
Rejestracja: 2009-03-26, 01:33
Model: 2016 Mustang GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Magnetic

Post autor: stanglex » 2009-11-27, 22:16

Co za zbieg okoliczności, właśnie odebrałem samochód od blacharza 2005 GT. Wspomnieli, że nie chciał odpalić ale przeczyścili świece i odpalił. Stwierdziłem jednak, że spadają mu obroty do około 300 i sie nieco dławi. Pracujący silnik wydaje pukający dźwięk wygląda to tak jakby nie paliły wszystkie cylindry. Po przejechaniu 150 km zapaliła się kontrolka silnika.

Jakieś pomysły?

Czy można jakimś domowym sposobem odczytać błędy?


Z: 05/2015
O: 04/2016

Awatar użytkownika
stanglex
Forumowicz
Posty: 470
Rejestracja: 2009-03-26, 01:33
Model: 2016 Mustang GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Magnetic

Post autor: stanglex » 2009-11-27, 22:59

Przez 150 kilometrów wypalił olej. Przed wyjazdem stan to połowa wskaźnika, obecnie minimum.

Gdzie w Warszawie zdiagnozować auto? Pomocy!


Z: 05/2015
O: 04/2016

Awatar użytkownika
stanglex
Forumowicz
Posty: 470
Rejestracja: 2009-03-26, 01:33
Model: 2016 Mustang GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Magnetic

Post autor: stanglex » 2009-11-28, 00:11

Blacharz raczej zaufany, samochód był tam drugi raz, przebieg się nie zmienił. Możesz napisać więcej o jakim kompresorze mówisz? i co to za tuleja?


Z: 05/2015
O: 04/2016

Awatar użytkownika
Stachu_xjr
Forumowicz
Posty: 1285
Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0

Post autor: Stachu_xjr » 2009-11-28, 00:14

Albo panewki juz poleciały - z powodu braku oleju - jak puka silnik



Awatar użytkownika
stanglex
Forumowicz
Posty: 470
Rejestracja: 2009-03-26, 01:33
Model: 2016 Mustang GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Magnetic

Post autor: stanglex » 2009-11-28, 00:22

Byłem zweryfikować olej i nie jest źle. Dosytem złe info. Nie bierzcie więc pod uwagę zużycia oleju. To "pukanie" wygląda mi na niepalenie cylindra. dźwięk panewek jest inny.


Z: 05/2015
O: 04/2016

ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”