Mustang 2006, 4.6 v8 nie pali
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
Mustang 2006, 4.6 v8 nie pali
Witam, na warsztat przyciągnięto mi ww mustanga, nie robię takich aut zbyt często więc proszę o konsultację.
Autko stało na warsztacie lakierniczym dłuższy czas, lakiernicy odpalali go bez problemu, jeden z nich podobno przy odpiętym akumulatorze chciał domknąć szybę i pod klemy podłączył prostownik. Auto bez akumulatora stało około 2 tygodnie. Po podłączeniu akumulatora nie chciał już zapalić.
Był tez motyw ze lakiernikom skończyło się paliwo (swierzo sprowadzony z usa) ale zaraz zatankowali go polskim (nie wiem jakiej benzyny naleli).
Tyle wiem o tym samochodzie. Sprawdziłem pompkę paliwową, słychać jak chodzi, przebija wtryskiwacz i wytwarza ciśnienie +- 54Lb. Wtryskiwacze dostają impuls i otwierają (sprawdzane na wyjętych wtryskiwaczach. Świece są w marnym stanie ale mają iskrę. Impuls idący na cewki wydaje mi się za słaby ale iskra się wytwarza.
Po probie kręcenia świece są zalane. Paliwo to benzyna na bank i pali się dobrze.
Błędy w Ecu, na silniku jest tylko jeden błąd "OBD test not compited" sprawdzane Launchem x431 z nowym softem do ford usa.
Dodam tylko że błędu nie da się wykasować i jest cały czas.
Na obrotomierzu miga czerwona kłódka "anti thiev system" nie powinno się jakoś tego rozbrajać?
Dodam jeszcze ze samochód zaczyna łapać i nawet z rury wydobywa się dym ale za każdym razem jak słychać ze zaczyna łapać odrazy przestaje i wszystkie wskaźniki (woda, paliwo, obrotomierz itd) spadają do zera.
Ma ktoś pomysł co to za zagadka???
Ja stawiam ze tym domknięciem szyby uszkodzili mapę wtrysku, posiadam galetto które prawdopodobnie jest wstanie zchipowac ten ecu ale czy ktoś z was posiada oryginalna mapkę do takiego sprzętu??
Pozdro
Autko stało na warsztacie lakierniczym dłuższy czas, lakiernicy odpalali go bez problemu, jeden z nich podobno przy odpiętym akumulatorze chciał domknąć szybę i pod klemy podłączył prostownik. Auto bez akumulatora stało około 2 tygodnie. Po podłączeniu akumulatora nie chciał już zapalić.
Był tez motyw ze lakiernikom skończyło się paliwo (swierzo sprowadzony z usa) ale zaraz zatankowali go polskim (nie wiem jakiej benzyny naleli).
Tyle wiem o tym samochodzie. Sprawdziłem pompkę paliwową, słychać jak chodzi, przebija wtryskiwacz i wytwarza ciśnienie +- 54Lb. Wtryskiwacze dostają impuls i otwierają (sprawdzane na wyjętych wtryskiwaczach. Świece są w marnym stanie ale mają iskrę. Impuls idący na cewki wydaje mi się za słaby ale iskra się wytwarza.
Po probie kręcenia świece są zalane. Paliwo to benzyna na bank i pali się dobrze.
Błędy w Ecu, na silniku jest tylko jeden błąd "OBD test not compited" sprawdzane Launchem x431 z nowym softem do ford usa.
Dodam tylko że błędu nie da się wykasować i jest cały czas.
Na obrotomierzu miga czerwona kłódka "anti thiev system" nie powinno się jakoś tego rozbrajać?
Dodam jeszcze ze samochód zaczyna łapać i nawet z rury wydobywa się dym ale za każdym razem jak słychać ze zaczyna łapać odrazy przestaje i wszystkie wskaźniki (woda, paliwo, obrotomierz itd) spadają do zera.
Ma ktoś pomysł co to za zagadka???
Ja stawiam ze tym domknięciem szyby uszkodzili mapę wtrysku, posiadam galetto które prawdopodobnie jest wstanie zchipowac ten ecu ale czy ktoś z was posiada oryginalna mapkę do takiego sprzętu??
Pozdro
-
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 398
- Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Black Metal
- Kontakt:
To nie błąd silnika, tylko błąd w komunikacji z ECU. Sprawdź czy Twój skaner nie ma możliwości odczytu niekompletnych wyników, inaczej cienko to widzę, bo ECU rzeczywiście mógł się sfandzolić.marcinekk pisze:Błędy w Ecu, na silniku jest tylko jeden błąd "OBD test not compited" sprawdzane Launchem x431 z nowym softem do ford usa.
Dodam tylko że błędu nie da się wykasować i jest cały czas.
To jest standard na wyłączonym silniku, raczej nie jest to problem w tym przypadku.marcinekk pisze:Na obrotomierzu miga czerwona kłódka "anti thiev system" nie powinno się jakoś tego rozbrajać?
Ten typ tak mamarcinekk pisze:Dodam jeszcze ze samochód zaczyna łapać i nawet z rury wydobywa się dym ale za każdym razem jak słychać ze zaczyna łapać odrazy przestaje i wszystkie wskaźniki (woda, paliwo, obrotomierz itd) spadają do zera.

![Kwadratowy :]](./images/smilies/splash.gif)
Kiedyś miałem podobne objawy przy odpalaniu, ale u mnie wynikało to z rozładowanego akumulatora, tu zakładam że jest sprawny, tak samo jak posprawdzałeś wszystkie bezpieczniki?

W V8 jest jeszcze czujnik położenia sprzęgła - musi być dobrze dociśnięte żeby silnik odpalił, ale skoro piszesz że zaczyna kręcić to chyba nie to.
Pozdrawiam,
Tomek
[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]
Tomek
[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]
Czujnik sprzęgła jest dobry bo inaczej by nawet nie zakręcił, akumulator co prawda jest padnięty ale na prostowniku kręci jak szalony, w jednej sekcji cały czas wywala mi błąd że napięcie akumulatora jest za małe, ale czy miało by to wpływ na palenie skoro kręci nieźle?andronik pisze:marcinekk pisze: Kiedyś miałem podobne objawy przy odpalaniu, ale u mnie wynikało to z rozładowanego akumulatora, tu zakładam że jest sprawny, tak samo jak posprawdzałeś wszystkie bezpieczniki?![]()
W V8 jest jeszcze czujnik położenia sprzęgła - musi być dobrze dociśnięte żeby silnik odpalił, ale skoro piszesz że zaczyna kręcić to chyba nie to.
Poza ty jak by padł ecu to bym sie z nim nie połączył i nie widział bym pomiarów a tu wszystko lata. A mapa wtrysku chyba by nie poszła na za słabym prądzie.
A ty jak miałeś padnięty akumulator to kręcił dobrze?
- stanglex
- Forumowicz
- Posty: 470
- Rejestracja: 2009-03-26, 01:33
- Model: 2016 Mustang GT
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Magnetic
Co za zbieg okoliczności, właśnie odebrałem samochód od blacharza 2005 GT. Wspomnieli, że nie chciał odpalić ale przeczyścili świece i odpalił. Stwierdziłem jednak, że spadają mu obroty do około 300 i sie nieco dławi. Pracujący silnik wydaje pukający dźwięk wygląda to tak jakby nie paliły wszystkie cylindry. Po przejechaniu 150 km zapaliła się kontrolka silnika.
Jakieś pomysły?
Czy można jakimś domowym sposobem odczytać błędy?
Jakieś pomysły?
Czy można jakimś domowym sposobem odczytać błędy?
Z: 05/2015
O: 04/2016
O: 04/2016
- Stachu_xjr
- Forumowicz
- Posty: 1285
- Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
- Model: GT 2016
- Silnik: V8 5.0