Płukanka, czyszczenie układu paliwowego..

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Darenty
Forumowicz
Posty: 488
Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver Metallic
Lokalizacja:: Przemyśl

Płukanka, czyszczenie układu paliwowego..

Post autor: Darenty » 2009-08-15, 21:04

Wczoraj siedząc z kumplem w garażu wzieliśmy się za wymianę oleju w jego niedawno nabytym Xedosie..
I tu na starcie małe zdziwko - kumpel wlewa flakon środka STP Engine Flush http://www.stp.com.pl/produkty/funkcjon ... cjonalne06 do silnika, odpala i ucinamy sobie gadkę przy drinku i fajce na 15 minut (czas płukania silnika)..
Po tym czasie spuszczamy olej.. ale taki mega czarny.. :przestraszony:
Dalej standardowo - nowy filtr i olej - koniec :)
Zacząłem dopytywać go "po co i jak to.." W skrócie co powiedział: silnik pracuje ciszej, lżej, wypłukuje szlamy, więc i nowy olej nie robi się tak szybko ciemny.. w jego wcześniejszej mazdzie 323 dzięki temu olej przestał mu ubywać (pierścienie puściły po wypłukaniu nagaru?), zawory mu klepały - ucichły.. Ale dodał, że do sprawy z zaworami użył jeszcze STP Complete Fuel System Cleaner http://www.stp.com.pl/produkty/paliwa.html#paliwa09
Mówi, że w zasadzie robi płukanie we wszystkich swoich autach przed wymianą oleju, nawet z przebiegiem 240k km robił i zawsze wszystko na plus, zadnych rozszczelnień itd.. a Ten wynalazek do układu paliwowego co pół roku zarzuca..

W po weekendzie wymieniam olej.. standardowo Mobil 1 5W-50 i filterek K&N.. I się w sumie zastanawiam czy swojego nieprzepłukać.. kobyła ma juz 111k km nagalopowane i na dodatek mam wrażenie że coś mi zawory/zawór zaczął klepać po trasie dwa dni temu.. :looka:
W poniedziałek nowy olej bo na ten już najwyższy czas.. jak silnik nieucichnie to będe zły.. :zly:

Ktoś takie zabiegi stosował? :)


You can never have too much power, just not enough traction.

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2438
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2009-08-15, 22:44

no niewiem czy to takie dobre kilka lat temu (ze 15) miałem volvo 345 1,4 benz przeb.140k i po zastosowaniu silnik tak się wypłukał że stracił kompresje nadawał się tylko do remontu
mechanik u którego naprawiałem powiedział mi wtedy tak jeżeli jeżdzisz na mineralnym (volvo wtedy jeżdziło na 15w/40) i wlejesz syntetyka to tak jakbym nalał tego srodka i wypłuczesz silnik który straci kompresje, a jeżeli jeżdzisz na syntetyku to jeżdzij całyczas i tenśrodek ci niepotrzebny bo to olej wypłukuje
i tak od tamtej pory nie używam takich plukanek



alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2009-08-24, 14:05

Darenty, wypuszczając stary olej zauważyłeś żeby był bardzo czarny ? Jeśli nie to nic nie kombinuj a jeśli tak to zmienij częściej olej :) U mnie jaki olej wlewam taki wypuszczam ,nie widać żadnej różnicy fakt mam 36 tyś km tylko ale zminiam olej co 5- 5,5 tyś km. Wszelkie dodatki do paliwa ,oleju itd są dobre i służą super ...............ale kieszeni sprzedawcy. Lubisz swoje auto to nic nie wlewaj :)


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
Darenty
Forumowicz
Posty: 488
Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver Metallic
Lokalizacja:: Przemyśl

Post autor: Darenty » 2009-09-01, 12:46

Nie no u mne wszystko jest dobrze i ładnie :) olej przy wymianie ciemny ale nie smoła ;) (wymiany ~7k km)
A to klepanie o którym pisałem wyżej.. już sobie poszło, wyfruneło rurą czy nie wiem :rotfl:
Solucja? Autostrada i zamykamy licznik :rotfl: Podjeżdzam do bramki żeby rzucić te bandyckie 11 PLN i cisza - silnik mruczy znowu i gitara :D


You can never have too much power, just not enough traction.

ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”