Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: caniggia » 2012-10-26, 12:42

Taka ciekawostka.

Od jakiegoś czasu mamy na warsztacie (serwisujemy do wyścigów) audi które z 90 koni generuje ok 300 na 1.5 bara (pisałem już o tym aucie), a zapasu jest jeszcze sporo, to właśnie jest możliwe dzięki temu, że go zakuliśmy. Przeżył już z 20 rajdów. Kilka osób z forum widziało etapy produkcji i elementy silnika na wierzchu.

Wspominam o tym dlatego, że takie auto można stroić na maksymalnie możliwe poprawne parametry bez strachu, że się rozleci, czego nie można powiedzieć o Mustangu, którego trzeba stroić aby się nie rozpadł jak się chce dużą moc, choć oczywiście podnoszenie mocy w kutym silniku też nie jest w nieskończoność.

A przez zimę może zakujemy jednego konia, zobaczymy co wtedy da się z niego wykrzesać.
Ostatnio zmieniony 2012-10-26, 21:28 przez caniggia, łącznie zmieniany 1 raz.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: caniggia » 2013-01-15, 23:40

Tak patrząc na logi z superchargera oraz z turbo przy podobnej mocy można śmiało założyć, że silnik z turbo wytrzyma więcej, może nawet do 100 koni.
Przy turbo i tej samej mocy pompa ma jeszcze spory zapas, natomiast przy superchargerze z BAP jest na pograniczu wydajności. To samo z wtryskiwaczami, te same wtryskiwacze na turbo są ze sporym zapasem, gdzie na superchargerze mają sporo większe wykorzystanie.
To oznacza, że supercharger "zjada" sporo mocy (co wiadomo zresztą nie od dziś), co za tym idzie paliwa.



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: pudel » 2013-01-16, 09:01

caniggia pisze:Tak patrząc na logi z superchargera oraz z turbo przy podobnej mocy można śmiało założyć, że silnik z turbo wytrzyma więcej, może nawet do 100 koni.
Przy turbo i tej samej mocy pompa ma jeszcze spory zapas, natomiast przy superchargerze z BAP jest na pograniczu wydajności. To samo z wtryskiwaczami, te same wtryskiwacze na turbo są ze sporym zapasem, gdzie na superchargerze mają sporo większe wykorzystanie.
To oznacza, że supercharger "zjada" sporo mocy (co wiadomo zresztą nie od dziś), co za tym idzie paliwa.
czy moglbys mi to jakos prosciej zobrazowac bo nie trybie ta sama moc a wykorzystanie wtryskiwaczy mniejsze? Przeciez musi tyle samo paliwa podac? Czy moze jest calkiem inaczej??? Nie bierz tego jako atak tylko nauczanie :P ;)


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: caniggia » 2013-01-16, 09:54

Chodzi o to, że moc jest mierzona na silniku teoretycznie, więc uwzględnia wszystkie podzespoły silnika, a więc turbo czy sc, a ten drugi aby dać ciśnienie musi być mechanicznie napedzony, wraz z wzrostem ciśnienia i obrotów powoduje coraz większe obciążenie dla silnika, gdzie turbo, to w zasadzie moc za darmo.



Awatar użytkownika
swiadeka
Stowarzyszenie MKP
Posty: 676
Rejestracja: 2009-04-14, 16:58
Model: GT Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: bordowy i białe pasy

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: swiadeka » 2013-01-16, 17:43

"gdzie turbo, to w zasadzie za darmo"

I ta wersja mi się podoba :)

pzdr


Arek

Awatar użytkownika
bart
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1286
Rejestracja: 2012-11-19, 14:32
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: windveil blue

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: bart » 2013-01-16, 17:44

heheh za darmo :P

pawel zakladaj u siebie i bedziemy testowali..........


http://www.facebook.com/memoriginpolska" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/balticuspolska" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
swiadeka
Stowarzyszenie MKP
Posty: 676
Rejestracja: 2009-04-14, 16:58
Model: GT Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: bordowy i białe pasy

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: swiadeka » 2013-01-17, 20:45

Ale mnie stymulujesz, a dzisiaj w pracy miałem taki kiepski dzień :( Przynajmniej coś na polepszenie humoru :)
Aby tylko finanse i żona pozwoliły.

pzdr


Arek

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: caniggia » 2013-01-22, 12:20

Jutro zaczynam testy urządzenia które będzie zabezpieczało doładowane auto przed niespodziankami.

Ma zadanie zamknąć przepustnicę lub odłączyć zapłon w sytuacji przeładowania, co może się zdarzyć z turbo, spadku ciśnienia paliwa, co może się zdarzyć zawsze, spadku ciśnienia oleju.

Jak testy wyjdą pomyślnie, będzie w ofercie.



Awatar użytkownika
Stachu_xjr
Forumowicz
Posty: 1285
Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: Stachu_xjr » 2013-12-22, 00:25

Wiem chyba czemu mi rozwaliło silnik rok temu, wczoraj na to wpadłem , założyłem rolke 3.33 i myślałem ze to da 10 psi ,a faktycznie dało 14 psi , dlatego było aż tyle mocy ale na krótko :D Teraz nie popełnię tego błędu :oczami:



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: caniggia » 2013-12-22, 01:24

Mówiłem że wskazówka się odbiła od jednego bara...



Awatar użytkownika
swiadeka
Stowarzyszenie MKP
Posty: 676
Rejestracja: 2009-04-14, 16:58
Model: GT Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: bordowy i białe pasy

Re: Granica mocy/doładowania seryjnego silnika

Post autor: swiadeka » 2013-12-22, 12:32

Stachu: u mnie dmuchnęło w tym roku 15psi (na drugim biegu), jak nie założyli przewodu do kontroli ciśnienia doładowania. Było lekko inaczej :)
Ciekawe jakie jest możliwe maksymalne doładowanie na czwartym biegu przy mojej turbinie?

pzdr


Arek

ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”