Chłodzenie w v8

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Chłodzenie w v8

Post autor: caniggia » 2012-07-24, 11:32

Są 2 rodzaje układów chłodzenia, 05-06 różni się od 07-09.
05-06 ma termostat po chłodnej stronie chłodnicy, gdzie 07-09 ma po ciepłej stronie, podobno tak jest lepiej.
Aby zrobić upgrade do 07 trzeba kupić taki zestaw np:

http://www.livernoismotorsports.com/pro ... e-Kit.html" onclick="window.open(this.href);return false;

albo z używek, z tym, że wtedy trzeba albo zaślepić prawy wylot z crossover pipe, albo tego również kupić z 07.
termostat jest wtedy nie na wężu, a w crossover pipe (taki banan między głowicami).
Nie wiem czy coś daje w rzeczywistości.
Na pewno niektórzy muszą wrócić do 05-06, inni do 07-09 w zależności od tego jaki kompresor montują, np edelbrock wymaga zestawu 07-09, saleen 05-06, kenne chyba też.

Teraz odnośnie pomiaru temperatury cieczy - w naszych GT NIE MA czujnika temperatury cieczy. Temperatura cieczy jest kalkulowana na podstawie temperatury głowicy, czyli np wentylatory są włączane również na podstawie tej temperatury, co prawda te kalkulacje robi dość dobrze.

Co jeszcze jest ważne, to wskaźnik temperatury płynu pokaże wyższą temperaturę dopiero gdy temp głowicy przekroczy próg krytyczny 126st.
W tym stanie sterownik wyłącza 4 cylindry i pozwala silnikowi się wychłodzić, natomiast po przekroczeniu 154 st wyłącza silnik całkowicie.



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Chłodzenie w v8

Post autor: AluStar » 2012-07-24, 12:47

Widze bardziej profesjonalne rozwiazanie.

Juz kilku z nas zastosowalo wydajniesza Chlodnice + Termostat itd . Jet kilka roznic miedzy GT 05 a 07.
Skonczyly sie problemy z wywalajacym plynem. Silnik chodzi dobrze i jest zabezpieczony profesjonalnie .
Chodz nie widze sensu stosowanie tych czesci, jak sie ich nie wykorzysta i wydawanei $.
Bo oprocz tego powinno sie obnizyc temp oleju - sa odpowiednei nawiewy na miske ( badz wieksza miske ) i na skrzynie ..
Zasada jest taka ze za nista tep Zle i za wysoka tez Zle.


Na zdjeciu widac roznice fabrycznych chlodnic 1/3 grubosci.

Chlodnica GT - wydajna
Obrazek
Termostat grosze pare $
Obrazek
Plyny zalecane i sprawdzone
Obrazek
Do tego dolalismy Royal Purple Ice.
Obrazek

Jest to bardzo sprawdzony sposob choć droższy.
Zwiekszenei plynu o litr i zastosowanie termostatu pozwoli zapespieczyc silnik od skutkami niekorzystnego dzialania temp.
W razie pytan Escalar, Madasek, Rybek, Artur GT, Tomaldo, Redhornetitd itd.. maja tak zrobione. ( z tego co wiem )
Polśrodki moga byc dobre na droge , ale przy ostrzejszej jezdzie moga zawiesc.

I PO PROBLEMIE :-)

Ale sposobow i rozwiazan jest masa i kazy sam wybierze co mu odpowiada. Dobrze ze juz mamy u nas kilku z takimi ukladami .



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Chłodzenie w v8

Post autor: caniggia » 2012-07-24, 13:14

AluStar pisze: + Termostat itd .
Nowy, czy inny?



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Chłodzenie w v8

Post autor: AluStar » 2012-07-24, 23:39

Dalismy nowy 160-170

Obrazek

1) http://www.lethalperformance.com/05-09- ... stats.html" onclick="window.open(this.href);return false;
A tu troche teorii
http://www.reischeperformance.com/tstatinfo.html

Brensped oferuje najtaniej http://www.brenspeed.com/hyp1011.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hypertech Power Stat 160 degree thermostat Mustang GT (05-09)



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Chłodzenie w v8

Post autor: caniggia » 2012-07-25, 08:24

Uuu, to nieźle, tak coś czułem... nad 180 to można się zastanawiać, ale 160 to auto najprawdopodobniej nigdy nie korzysta z podstawowej tabeli paliwa, tylko z cold fuel table, która nie ma nic wspólnego z mocą a jest zaprogramowana dla max ochrony zimnego silnika, jest to sporo poniżej punktu dla którego optimum tego silnika jest zaprogramowane, zużycie paliwa jest większe, a co najważniejsze, jest to temp pracy poniżej punktu kiedy przestają zużywać się gładzie cylindra, a ta jest koło 80 st jak pamiętam.
Taki termostat to się stosuje aby miecz większą moc na wyścigi, oczywiście z odpowiednio zaprogramowanym sterownikiem konkretnie pod taką temp pracy.

Ja nie polecam nic poniżej 180, choć i to na przegrzewanie silnika nie ma wpływu, tylko na niewielki przyrost mocy.



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Chłodzenie w v8

Post autor: AluStar » 2012-07-25, 21:16

fabryka Shelby

Juz podpatruje - 2013 .

- widac nowe chlodnice - i grubsze w standardzie - to napewno ma dac trwalosc i stabilnosc
- amortyzatory jakies wypasion e

Obrazek

Obrazek



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Chłodzenie w v8

Post autor: caniggia » 2012-07-26, 11:00

Wracając do ustawień, trochę czasu potestowałem różnie ustawienia wentylatorów dla fabrycznego termostatu i najlepsze efekty dają takie:

U siebie dla fabrycznego termostatu 90st mam ustawione tak załączanie wentylatorów:
Low:
załączenie 93st, wyłączenie 91st
High:
załączenie 96st, wyłączenie 94st
High speed or high load
załączenie 98

Niestety w np SCT bez zamówienia customowego programu nie da się tego aż tak precyzyjnie ustawić, a większość mail order jak i canned z SCT mają wentylatory włączone non stop.

Temperatura płynu jest średnio o 10 stopni niższa niż fabrycznie, wentylatory nie pracują podczas jazdy normalnej, załączają się na postoju i przy obciążeniu.



Jacque77
Posty: 3
Rejestracja: 2012-10-03, 17:20
Model: GT 2006
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary

Re: Chłodzenie w v8

Post autor: Jacque77 » 2012-10-03, 18:00

Ja wymieniam dwa razy do roku płyn chłodzący, na wiosna -lato 40/60 a na jesień -zima 50/50 i jest idealnie. Nie grzeje się nawet przy 40stopniach w górach :D



Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Re: Chłodzenie w v8

Post autor: RedHornet » 2012-10-03, 21:15

caniggia pisze:Uuu, to nieźle, tak coś czułem... nad 180 to można się zastanawiać, ale 160 to auto najprawdopodobniej nigdy nie korzysta z podstawowej tabeli paliwa, tylko z cold fuel table, która nie ma nic wspólnego z mocą a jest zaprogramowana dla max ochrony zimnego silnika, jest to sporo poniżej punktu dla którego optimum tego silnika jest zaprogramowane, zużycie paliwa jest większe, a co najważniejsze, jest to temp pracy poniżej punktu kiedy przestają zużywać się gładzie cylindra, a ta jest koło 80 st jak pamiętam.
Taki termostat to się stosuje aby miecz większą moc na wyścigi, oczywiście z odpowiednio zaprogramowanym sterownikiem konkretnie pod taką temp pracy.

Ja nie polecam nic poniżej 180, choć i to na przegrzewanie silnika nie ma wpływu, tylko na niewielki przyrost mocy.
Mam u siebie założony termostat 160oF model 2005 więc termostat jest na zimnej części. Mam bieżący pomiar temperatury płynu chłodzącego i temperatury na głowicy. Przed instalacją termostatu temperatura na głowicy często przekraczała 200oF ze skokami do 214. Po założeniu nowego termostatu temperatura utrzymuje się w przedziale 182-196. a przy ostrej jeździe podskakuje do 204-206F


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”