Chrom na plastiku
Moderatorzy: Pavulon_, pluzz, Rezor, Przemek64, Piotrek86skc
- Mały1973
- Forumowicz
- Posty: 688
- Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
- Model: Mustang Mach I 1971
- Silnik: inny V8
- Kolor: Medium Blue Metallic
- Kontakt:
Chrom na plastiku
Pytanie jak w temacie, przerabiał ktoś taki temat w PL ? Bo chciałbym odnowić część plastików z deski i chodzi mi o te ramki w okół zegarów, nawiewów tak jak na foto. Czy to w ogóle jest możliwe.
To jest takie foto poglądowe na szybko z ebaya i może dokładnie nie widać ale są te ramki są takie pseudo chromowane, bynajmniej się ładnie świecą
Pisałem kiedyś maila do kolesia co zajmuje się produkcją takich ozdobnych dodatków do mebli, bo tam są często chromowane jakieś gałki itp ale oni się tego nie chcieli podjąć.
To jest takie foto poglądowe na szybko z ebaya i może dokładnie nie widać ale są te ramki są takie pseudo chromowane, bynajmniej się ładnie świecą
Pisałem kiedyś maila do kolesia co zajmuje się produkcją takich ozdobnych dodatków do mebli, bo tam są często chromowane jakieś gałki itp ale oni się tego nie chcieli podjąć.
- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation
- Mały1973
- Forumowicz
- Posty: 688
- Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
- Model: Mustang Mach I 1971
- Silnik: inny V8
- Kolor: Medium Blue Metallic
- Kontakt:
Już znalazłem, jakby komuś było potrzebne to należy szukać pod hasłem metalizacja proszkowa.
A ja mam tuż za miedzą
Metalizacja proszkowa
Po weekendzie do nich śmigam
Jak się podejmą i zrobią to zdam relację jak wyszło i jakie to koszty.
A ja mam tuż za miedzą
Metalizacja proszkowa
Po weekendzie do nich śmigam
Jak się podejmą i zrobią to zdam relację jak wyszło i jakie to koszty.
- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation
Koledzy mam do czynienienia z Chromowanymi elementami z plastiku.caniggia pisze:artur z poznania, chromuje wszystko: 501444266
metalizacja prozniowa to nakladanie aluminium, nie chromu.
I po okresei roku robia sei matowe, z nalotem i czasami chrom odpada .. Niewiem od czego to zalezy.
Znalem kiedys taka firme FANTACHROM jak szybko powstala tak szybko skonczyla z chromowaniem felg. Ludzie chcieli goscia zab.. za to ze chrom z pieknych felg po kilku miesiacach odpadal..
Bardzo sceptycznei podchodze do firm chromujacych elementy fachowo niby .. A co wy sadzicie o chromowaniu w polsce..
Metal inna sprawa ( ale tez wymaga doswiadczenia ) ..
jak ktos zna niech poda strone na prv..
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
widziales mojego sprzeta? wiekszosc chromowane w PL (http://www.hd-customs.pl).
metal chromuje w opolu na miejscu, alu i plastik w poznaniu, to jest prawdziwe chromowanie, nie jakis fantachrom, czy natrysk czy cos innego. normalnie powierzchnie sa powlekane specjalna warstwa metalizujaca, potem idzie normalnie do kapieli jak metal.
metal chromuje w opolu na miejscu, alu i plastik w poznaniu, to jest prawdziwe chromowanie, nie jakis fantachrom, czy natrysk czy cos innego. normalnie powierzchnie sa powlekane specjalna warstwa metalizujaca, potem idzie normalnie do kapieli jak metal.
O taka info mi chodzilo - bo jak dalem ja do chromowania to szkoda gadac !!caniggia pisze:widziales mojego sprzeta? wiekszosc chromowane w PL (http://www.hd-customs.pl).
metal chromuje w opolu na miejscu, alu i plastik w poznaniu, to jest prawdziwe chromowanie, nie jakis fantachrom, czy natrysk czy cos innego. normalnie powierzchnie sa powlekane specjalna warstwa metalizujaca, potem idzie normalnie do kapieli jak metal.
- Dark Red
- Forumowicz
- Posty: 219
- Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Dark Red
Bardzo sceptycznei podchodze do firm chromujacych elementy fachowo niby .. A co wy sadzicie o chromowaniu w polsce..
Ja w 2002 roku chromowałem, zderzaki do W-wy w Grudziądzu, z zakładach zbrojeniowych,
chromowali tam starą solidną metodą, w kąpielach cyjankowych, teraz już nie stosuje się tej technologi. W chromowaniu dekoracyjnym metali najważniejsze jest przygotowanie podłoża, i trzeba element pokryć warstwą miedzi, warstwą niklu, a na końcu warstwa chromu, takie powłoki są odporne na korozję. Bo jak jakiś specjalista kładzie chrom na metal bez miedzi i niklu to jest chromowanie techniczne, a nie dekoracyjne i trzeba takiego pogonić.
Plastików nie chromowałem, są farby chromowe, którymi można sobie pomalować plastik.
Ja w 2002 roku chromowałem, zderzaki do W-wy w Grudziądzu, z zakładach zbrojeniowych,
chromowali tam starą solidną metodą, w kąpielach cyjankowych, teraz już nie stosuje się tej technologi. W chromowaniu dekoracyjnym metali najważniejsze jest przygotowanie podłoża, i trzeba element pokryć warstwą miedzi, warstwą niklu, a na końcu warstwa chromu, takie powłoki są odporne na korozję. Bo jak jakiś specjalista kładzie chrom na metal bez miedzi i niklu to jest chromowanie techniczne, a nie dekoracyjne i trzeba takiego pogonić.
Plastików nie chromowałem, są farby chromowe, którymi można sobie pomalować plastik.
1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears
- Dezo
- Forumowicz
- Posty: 1613
- Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
- Model: BULLITT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: HG
- Kontakt:
Racja Dark Red. U siebie w Rawiczu, w firmie, która chromuje i zajmuje się tego typu tematami dałem na próbę do pochromowania wieszaczki na ubranie z Mustanga 66. Mały pierdół i niewidoczny, to zaryzykowałem. No, niestety otrzymałem pochromowane elementy, ale widać, że nad podłożem nie pracowano - efekt - kropki i nierówności przebijające przez powłokę.
Trzeba będzie chromować jeszcze raz.
Trzeba będzie chromować jeszcze raz.
Samotny Wilk
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
jak się chce mieć idealny chrom - należy przygotować powierzchnie samemu. prawie żaden zakład galwanizacyjne nie zrobi nam tego iealnie, choć akurat artura polecam pod tym względem.
wiekszość zakładów nie używa miedzi, ponieważ jest trująca, trudna w utilizacji.
ja u siebie mam większość elementów stalowych bez miedzi i nic nie rdzewieje.
jak jest źle przygotoana powierzchnia, nierówna i na to położony nikiel, chrom, może zardzewieć. Bardzo ważna jest natomiast miedź przy chromowaniu aluminium które musi mieć bardzo dobrą ochronę pod chromem przeciw utlenianiu.
ja ostatnio kupiłem w US zestaw do miedziowania flash cooper, to nowa technologia nietrująca, można spokojnie prywatnie stosować, przysyłać samolotem.
http://www.caswellplating.com/kits/flashcopper.html
mam 2 zestawy, jeden po kosztach mogę odsprzedać. można sobie w domu pomiedziować i zawieść do byle jakiej chromowni. utylizować można samemu, choć kompiel jest w zasadzie wieczna, co jakiś czas trzeba dolewać wody destylowanej.
jak ktoś chce komplet, jest na tej stronie również wszyskto inne do chromowania wszystkiego, anodowania itp itd z tym ze czesc jest trujaca i niebezpieczna i nie mozna wysylac samolotem.
chrom w sprayu do czegokolwiek... to chyba do malowania tlumika zamiast srebrzanki się nadaje.
wiekszość zakładów nie używa miedzi, ponieważ jest trująca, trudna w utilizacji.
ja u siebie mam większość elementów stalowych bez miedzi i nic nie rdzewieje.
jak jest źle przygotoana powierzchnia, nierówna i na to położony nikiel, chrom, może zardzewieć. Bardzo ważna jest natomiast miedź przy chromowaniu aluminium które musi mieć bardzo dobrą ochronę pod chromem przeciw utlenianiu.
ja ostatnio kupiłem w US zestaw do miedziowania flash cooper, to nowa technologia nietrująca, można spokojnie prywatnie stosować, przysyłać samolotem.
http://www.caswellplating.com/kits/flashcopper.html
mam 2 zestawy, jeden po kosztach mogę odsprzedać. można sobie w domu pomiedziować i zawieść do byle jakiej chromowni. utylizować można samemu, choć kompiel jest w zasadzie wieczna, co jakiś czas trzeba dolewać wody destylowanej.
jak ktoś chce komplet, jest na tej stronie również wszyskto inne do chromowania wszystkiego, anodowania itp itd z tym ze czesc jest trujaca i niebezpieczna i nie mozna wysylac samolotem.
chrom w sprayu do czegokolwiek... to chyba do malowania tlumika zamiast srebrzanki się nadaje.