Chrom na plastiku

emblematy, wykończenia, listwy chromy itp

Moderatorzy: Pavulon_, pluzz, Rezor, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mały1973
Forumowicz
Posty: 688
Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
Model: Mustang Mach I 1971
Silnik: inny V8
Kolor: Medium Blue Metallic
Kontakt:

Chrom na plastiku

Post autor: Mały1973 » 2010-01-22, 21:41

Pytanie jak w temacie, przerabiał ktoś taki temat w PL ? Bo chciałbym odnowić część plastików z deski i chodzi mi o te ramki w okół zegarów, nawiewów tak jak na foto. Czy to w ogóle jest możliwe.

Obrazek

To jest takie foto poglądowe na szybko z ebaya i może dokładnie nie widać ale są te ramki są takie pseudo chromowane, bynajmniej się ładnie świecą :)

Pisałem kiedyś maila do kolesia co zajmuje się produkcją takich ozdobnych dodatków do mebli, bo tam są często chromowane jakieś gałki itp ale oni się tego nie chcieli podjąć.


- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation

Awatar użytkownika
Mały1973
Forumowicz
Posty: 688
Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
Model: Mustang Mach I 1971
Silnik: inny V8
Kolor: Medium Blue Metallic
Kontakt:

Post autor: Mały1973 » 2010-01-22, 22:01

Już znalazłem, jakby komuś było potrzebne to należy szukać pod hasłem metalizacja proszkowa.

A ja mam tuż za miedzą :)

Metalizacja proszkowa

Po weekendzie do nich śmigam :)

Jak się podejmą i zrobią to zdam relację jak wyszło i jakie to koszty.


- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-01-23, 13:58

Zdaj relacje jak wyszlo - bo u mnie jak kiedys dalem to jak srebrzanka bym pomalowal - od chromu daleko bylo . :D



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-03-09, 12:25

artur z poznania, chromuje wszystko: 501444266

metalizacja prozniowa to nakladanie aluminium, nie chromu.



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-03-09, 17:18

caniggia pisze:artur z poznania, chromuje wszystko: 501444266

metalizacja prozniowa to nakladanie aluminium, nie chromu.
Koledzy mam do czynienienia z Chromowanymi elementami z plastiku.
I po okresei roku robia sei matowe, z nalotem i czasami chrom odpada .. Niewiem od czego to zalezy.
Znalem kiedys taka firme FANTACHROM jak szybko powstala tak szybko skonczyla z chromowaniem felg. Ludzie chcieli goscia zab.. za to ze chrom z pieknych felg po kilku miesiacach odpadal..

Bardzo sceptycznei podchodze do firm chromujacych elementy fachowo niby .. A co wy sadzicie o chromowaniu w polsce..

Metal inna sprawa ( ale tez wymaga doswiadczenia ) ..
jak ktos zna niech poda strone na prv..



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-03-09, 21:25

widziales mojego sprzeta? wiekszosc chromowane w PL (http://www.hd-customs.pl).
metal chromuje w opolu na miejscu, alu i plastik w poznaniu, to jest prawdziwe chromowanie, nie jakis fantachrom, czy natrysk czy cos innego. normalnie powierzchnie sa powlekane specjalna warstwa metalizujaca, potem idzie normalnie do kapieli jak metal.



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-03-09, 22:02

caniggia pisze:widziales mojego sprzeta? wiekszosc chromowane w PL (http://www.hd-customs.pl).
metal chromuje w opolu na miejscu, alu i plastik w poznaniu, to jest prawdziwe chromowanie, nie jakis fantachrom, czy natrysk czy cos innego. normalnie powierzchnie sa powlekane specjalna warstwa metalizujaca, potem idzie normalnie do kapieli jak metal.
O taka info mi chodzilo - bo jak dalem ja do chromowania to szkoda gadac !!



paytoplay
Forumowicz
Posty: 404
Rejestracja: 2009-05-04, 00:08
Silnik: V6 3.7
Kolor: Sterling Grey
Kontakt:

Post autor: paytoplay » 2010-03-10, 12:14

wypas - krokodyl w akcji robi większe wrażenie niż na wystawie :)


Bart

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-03-10, 12:43

jeszcze lepsze wrazenie robi jak sie rozpedza do 100 w 2,8:)



Awatar użytkownika
Dark Red
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Dark Red

Post autor: Dark Red » 2010-03-18, 08:57

Bardzo sceptycznei podchodze do firm chromujacych elementy fachowo niby .. A co wy sadzicie o chromowaniu w polsce..


Ja w 2002 roku chromowałem, zderzaki do W-wy w Grudziądzu, z zakładach zbrojeniowych,
chromowali tam starą solidną metodą, w kąpielach cyjankowych, teraz już nie stosuje się tej technologi. W chromowaniu dekoracyjnym metali najważniejsze jest przygotowanie podłoża, i trzeba element pokryć warstwą miedzi, warstwą niklu, a na końcu warstwa chromu, takie powłoki są odporne na korozję. Bo jak jakiś specjalista kładzie chrom na metal bez miedzi i niklu to jest chromowanie techniczne, a nie dekoracyjne i trzeba takiego pogonić.

Plastików nie chromowałem, są farby chromowe, którymi można sobie pomalować plastik.


1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears

Awatar użytkownika
Dezo
Forumowicz
Posty: 1613
Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
Model: BULLITT
Silnik: V8 4.6
Kolor: HG
Kontakt:

Post autor: Dezo » 2010-03-18, 11:00

Racja Dark Red. U siebie w Rawiczu, w firmie, która chromuje i zajmuje się tego typu tematami dałem na próbę do pochromowania wieszaczki na ubranie z Mustanga 66. Mały pierdół i niewidoczny, to zaryzykowałem. No, niestety otrzymałem pochromowane elementy, ale widać, że nad podłożem nie pracowano - efekt - kropki i nierówności przebijające przez powłokę.
Trzeba będzie chromować jeszcze raz.


Samotny Wilk

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-03-18, 11:26

jak się chce mieć idealny chrom - należy przygotować powierzchnie samemu. prawie żaden zakład galwanizacyjne nie zrobi nam tego iealnie, choć akurat artura polecam pod tym względem.

wiekszość zakładów nie używa miedzi, ponieważ jest trująca, trudna w utilizacji.
ja u siebie mam większość elementów stalowych bez miedzi i nic nie rdzewieje.
jak jest źle przygotoana powierzchnia, nierówna i na to położony nikiel, chrom, może zardzewieć. Bardzo ważna jest natomiast miedź przy chromowaniu aluminium które musi mieć bardzo dobrą ochronę pod chromem przeciw utlenianiu.
ja ostatnio kupiłem w US zestaw do miedziowania flash cooper, to nowa technologia nietrująca, można spokojnie prywatnie stosować, przysyłać samolotem.
http://www.caswellplating.com/kits/flashcopper.html
mam 2 zestawy, jeden po kosztach mogę odsprzedać. można sobie w domu pomiedziować i zawieść do byle jakiej chromowni. utylizować można samemu, choć kompiel jest w zasadzie wieczna, co jakiś czas trzeba dolewać wody destylowanej.
jak ktoś chce komplet, jest na tej stronie również wszyskto inne do chromowania wszystkiego, anodowania itp itd z tym ze czesc jest trujaca i niebezpieczna i nie mozna wysylac samolotem.


chrom w sprayu do czegokolwiek... to chyba do malowania tlumika zamiast srebrzanki się nadaje.



ODPOWIEDZ

Wróć do „14. wnętrze i detale”