wspomaganie do FB '66

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc, Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 392
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

wspomaganie do FB '66

Post autor: emgie » 2013-06-21, 08:15

Koledzy,
potrzebuję drobnej pomocy. Powoli zbieram części do remontu (kucyk to FB v8 '66). Auto jest bez wspomagania kierownicy. Wykombinowałem, że przy okazji mógłbym dorzucić właśnie wspomaganie.

Znalazłem zestaw do konwersji na CJ Pony:

http://www.cjponyparts.com/borgeson-pow ... 6/p/PSK11/" onclick="window.open(this.href);return false;

Co myślicie? Może ktoś to zamawiał - jakieś opinie?

Proszę Was o ewentualne inne propozycje.

z góry dzięki

Michał


Michał
http://senomustangu.pl

Awatar użytkownika
PETEK
Młodszy Forumowicz
Posty: 28
Rejestracja: 2011-02-04, 13:29
Model: Fastback 66
Silnik: inny V8
Kolor: Red

Re: wspomaganie do FB '66

Post autor: PETEK » 2013-06-21, 12:39

Jak tam sobie chcesz. Ja też o tym myslałem ale był to drugorzędny wydatek i teraz się cieszę że nie zamontowałem. Nie mam żadnych dodatkowych problemów (najczęściej wycieki - z tego co słyszałem) a auto prowadzi się świetnie i przy parkowaniu i na drodze.



Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 392
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: wspomaganie do FB '66

Post autor: emgie » 2013-06-23, 11:15

Dzięki za opinię.
Wciąż się zastanawiam. Z wyciekami przy nowym zestawie raczej problemów by nie było. Zobaczymy. A ktoś może instalował ten zestaw? Ewentualne inne sugestie?

pozdrawiam
m


Michał
http://senomustangu.pl

Awatar użytkownika
twardydzik
Młodszy Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 2012-04-16, 13:07
Model: Convertible 1964 1/2
Silnik: inny V8
Kolor: Guardsman Blue

Re: wspomaganie do FB '66

Post autor: twardydzik » 2013-06-24, 09:53

Cześć! my zdecydowaliśmy się na mały upgrade w postaci wspomagania ale do 260
http://www.cjponyparts.com/power-steeri ... -2/p/PSK1/" onclick="window.open(this.href);return false;
Założenie jest takie że, auto będzie również prowadzić kobieta (pomimo zachowania oryginalnej kierownicy która i tak jest sama ogromna 16") zadbaliśmy o komfort, mamy nadzieje że nic nie będzie ciekło.



Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 392
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: wspomaganie do FB '66

Post autor: emgie » 2013-06-24, 10:18

Właśnie mam podobne założenia - również ze względu na własną kobietę ;)

Pytanie techniczne - czemu akurat ten zestaw, a nie taki, który zaproponowałem powyżej? Jakieś zalety?

pozdrawiam
Michał


Michał
http://senomustangu.pl

Awatar użytkownika
silelis
Forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 2009-08-23, 14:30
Model: Fastback 2+2 '66
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

Re: wspomaganie do FB '66

Post autor: silelis » 2013-11-05, 12:13

Decyzja o zakupie wspomagania już zapadła, natomiast aby zakupić wszystkie potrzebne rzeczy potrzebuję waszej pomocy.

Moje auto to:
- Mustang 1966 Fastback
- V8 289 skrzynia biegów manual
- fabrycznie bez wspomagania kierownicy
- fabrycznie bez klimatyzacji, ale wrzuciłem ten zestaw CAA20183 Classic Auto Air Perfect Fit Elite Air Conditioning System R-134A 1965-1966s w związku z czym już posiadam trzy rowkowe koło pasowe wału korbowego Crankshaft Pulley 3-Groove

Generalnie zdecydowałem się na te wspomaganie: Borgeson Power Steering Conversion Kit 289 1965-1966, ale mam kilka pytań i wątpliwości, które chciałbym rozwiać:

1) Czy to wspomaganie będzie pasować do mego auta (głównie mam na myśli wcześniej zainstalowaną klimatyzację)?

2) Jak rozumiem zakup Borgeson Clutch Equalizer Bar For Borgeson Power Steering 289/302/351W 1965-1966 jest obowiązkowy bo fabryczny nie będzie pasował?

3) Czy potrzebuję zakupić i wymienić ten element: Borgeson Steering Box U-Joint For Borgeson Power Steering Conversion Box 1965-1967 ? Z opisu wynika, iż jest on "lepszym" zamiennikiem dla Borgeson Rag Joint. Na czym polega różnica?

4) Może ktoś z Was montował/ ma zamontowany ten zestaw wspomagania i może podzielić się doświadczeniami?


[size=84][i][color=burlywood]"Reasonable people adapt themselves to the world.
Unreasonable people attempt to adapt the world to themselves.
All progress, therefore, depends on unreasonable people."
-George Bernard Shaw[/color][/i][/size]

Awatar użytkownika
MAX
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2810
Rejestracja: 2009-10-15, 21:52
Model: Fastback GT V8 68
Silnik: V8 5.0
Kolor: Blue & Black
Lokalizacja:: Wieliczka
Stajnia: Stajnia Małopolska
Kontakt:

Re: wspomaganie do FB '66

Post autor: MAX » 2013-11-17, 13:18

Ten sam zestaw kupiłem do mojego Fastbacka działa wyśmienicie a odwieczny problem z wyciekami z fabrycznego układu został pożegnany na zawsze.
Silelis nie kupuj na cj Pony zdecyduj się na ebay tam sprzedają takie same zestawy.
Zanim dokonałem wpłaty korespondencja ze sprzedawcą trwała ok 3 tygodnie, przy wyborze jest bardzo istotny kontakt z producentem , musisz mu dokładnie opisać swój model i wyposażenie .
Kupując na CjPony nikt ci nie odpowie na te pytania na ebay tak.


tel 504 266 504
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max

Awatar użytkownika
silelis
Forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 2009-08-23, 14:30
Model: Fastback 2+2 '66
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

Re: wspomaganie do FB '66

Post autor: silelis » 2013-11-17, 19:54

@Max możesz mi powiedzieć czy wkładałeś u siebie przekładnię kardana czy zostawiłeś tak jak jest to w oryginalnym zestawie -Borgeson Rag Joint?

A co do zakupów to zazwyczaj kupuję na RockAuto (na standardowe części mają bardzo dobre ceny), ale tam nie mają takich zestawów. Co ważniejsze na CJPony przesyłka jest mocno konkurencyjna. Borgeson policzył mi za przesyłkę $898 a na CJ jest to tylko 350.


[size=84][i][color=burlywood]"Reasonable people adapt themselves to the world.
Unreasonable people attempt to adapt the world to themselves.
All progress, therefore, depends on unreasonable people."
-George Bernard Shaw[/color][/i][/size]

Awatar użytkownika
MAX
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2810
Rejestracja: 2009-10-15, 21:52
Model: Fastback GT V8 68
Silnik: V8 5.0
Kolor: Blue & Black
Lokalizacja:: Wieliczka
Stajnia: Stajnia Małopolska
Kontakt:

Re: wspomaganie do FB '66

Post autor: MAX » 2013-11-17, 20:02

Zostawiłem taki jak jest w zestawie .


tel 504 266 504
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max

Awatar użytkownika
silelis
Forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 2009-08-23, 14:30
Model: Fastback 2+2 '66
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

Re: wspomaganie do FB '66

Post autor: silelis » 2013-11-17, 20:26

A powiedz mi zmiana na manuala na wspomaganie wyeliminowała (ograniczyła) luzy kierownicy?


[size=84][i][color=burlywood]"Reasonable people adapt themselves to the world.
Unreasonable people attempt to adapt the world to themselves.
All progress, therefore, depends on unreasonable people."
-George Bernard Shaw[/color][/i][/size]

Awatar użytkownika
MAX
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2810
Rejestracja: 2009-10-15, 21:52
Model: Fastback GT V8 68
Silnik: V8 5.0
Kolor: Blue & Black
Lokalizacja:: Wieliczka
Stajnia: Stajnia Małopolska
Kontakt:

Re: wspomaganie do FB '66

Post autor: MAX » 2013-11-17, 20:53

Cały układ został wymieniony na nowy łącznie z elementami zawieszenia co dało oczekiwany efekt zero luzów jest perfect a wszystko to wykonali chłopaki z V8 Motors


tel 504 266 504
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max

Awatar użytkownika
simontlc
Forumowicz
Posty: 1078
Rejestracja: 2011-08-02, 23:16
Model: 289 coupe 1965
Kolor: mechaniczna pomarańcza (Poppy Red )
Lokalizacja:: TL.
Kontakt:

Re: wspomaganie do FB '66

Post autor: simontlc » 2013-11-17, 21:01

silelis pisze:A powiedz mi zmiana na manuala na wspomaganie wyeliminowała (ograniczyła) luzy kierownicy?
a probowales wyregulowac luz sroba kontrujaca ?


ObrazekObrazek
"NO IT'S NOT JUST A SIX, IT'S A PART OF THE LEGACY OF THE MUSTANG"

Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: wspomaganie do FB '66

Post autor: Pavulon_ » 2013-11-17, 21:29

silelis pisze:. Borgeson policzył mi za przesyłkę $898 a na CJ jest to tylko 350.
jezu, 350 usd za przesyłke ??? wyślij do Anki Travel, puści Tobie morską za pewnie $50 lub coś koło tego. CJ Pony do NJ przy tej kwocie wyśle pewnie za free.



Awatar użytkownika
silelis
Forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 2009-08-23, 14:30
Model: Fastback 2+2 '66
Silnik: inny V8
Kolor: czerwony
Kontakt:

Re: wspomaganie do FB '66

Post autor: silelis » 2013-11-17, 22:13

Możesz sprecyzować o co chodzi z Anki Travel- nie słyszałem o tym spedytorze (jakieś namiary, itp).


[size=84][i][color=burlywood]"Reasonable people adapt themselves to the world.
Unreasonable people attempt to adapt the world to themselves.
All progress, therefore, depends on unreasonable people."
-George Bernard Shaw[/color][/i][/size]

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: wspomaganie do FB '66

Post autor: yoozeq » 2013-11-18, 09:28

Tu masz mail do Ani: ania.traveL@hotmail.com ;)

Mi za wysyłkę zaworów do rzędówki + sprężyny i uszczelniacze z rockauto zawołali 60 $ ale musiałem przełknąć bo się śpieszy... No i najgorsze jest to, że już dzwoniła Pani z fedex odnośnie odprawy i wychodzi na to że transport + cło będzie się równać pewnie wartości części :zly: Wszystko dlatego, że rock na liście przewozowym wpisuje wartości....


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

ODPOWIEDZ

Wróć do „12. zawieszenie i układ kierowniczy”