Regeneracja zwrotnicy I6

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Regeneracja zwrotnicy I6

Post autor: yoozeq » 2013-02-04, 14:23

Mam problem gdyż w moim koniu rozpoczęta została konwersja na tarcze..., ciągle jeszcze kombinuje co z czym ale problem pojawił się inny... wywalony trzpień zwrotnicy przez co łożyska kręcą się na trzpieniu bo mają taki luz... Czy ktoś regeneruje takie rzeczy a jeśli tak to podajcie jakieś namiary. Ewentualnie gdzie można kupić cały taki element bo nie wiem jak to się nazywa z angielska ... Poniżej foto, sprawa dość pilna bo bez tego nie ruszę dalej... :|

Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2013-02-04, 19:30 przez yoozeq, łącznie zmieniany 1 raz.


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
Evening
Forumowicz
Posty: 317
Rejestracja: 2009-11-16, 16:24
Model: 302'cid 1975
Silnik: V8 5.0
Kolor: Medium copper metallic

Re: Regeneracja zwrotnicy I6

Post autor: Evening » 2013-02-04, 15:01

to cos nazywa sie spindles
p.s. moze wymiana lozyska na inne by pomogla? moze masz zle lozyska?:)

jak nie wiesz co z czym to pytaj ja u siebie w domu mam zmontowane juz chyba "wstepnie" a w tym roku zakladam na aucie takie samo rozwiaznie.


Mercury Comet '75
Dodge Dart '66
Chevrolet Bel Air '60
Plymouth Barracuda '69
Porsche 912 [race car]
;)

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Regeneracja zwrotnicy I6

Post autor: yoozeq » 2013-02-04, 15:09

Ok dzięki łatwiej będzie poszukać tego ustrojstwa bo definitywnie jest wyjechane...., pomiary mówią jednoznacznie... :(

Odnośnie konwersji to kupowałeś gotowy zestaw czy sam kombinujesz ? Jeśli sam możesz opisać z czego tarcze zaciski itd. Jest to ciekawy temat i mógłby posłużyć również innym o mojej osobie nie wspominając :D Ja chcę przeszczepić tarcze z Mondeo wraz z zaciskiem a resztę rzeźbić. Teraz już wiem że piasta będzie robiona od podstaw tylko to dziadostwo muszę zregenerować... ;)


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
Evening
Forumowicz
Posty: 317
Rejestracja: 2009-11-16, 16:24
Model: 302'cid 1975
Silnik: V8 5.0
Kolor: Medium copper metallic

Re: Regeneracja zwrotnicy I6

Post autor: Evening » 2013-02-04, 15:37

ja sciagnalem ze stanow zestaw z Granady amerykanskiej. Ponoc typowe Plug-play :)
musisz pamietac jeszcze o regulatorze cisnienia uklady hamulcowego pod maska [disc/drum proportioning valve] albo: disk/drum master cylinder

narazie to co pisze to teoria bo moj zestaw lezy od ponad roku nie zalozony :D

http://www.midnightdsigns.com/james/Disc%20Brakes.htm

pewnie czytales juz ale chyba pierwsza konwersje na forum opisał Tomek [Pluzz] a jesli nie to przeczytaj:
viewtopic.php?f=49&t=1312&


Mercury Comet '75
Dodge Dart '66
Chevrolet Bel Air '60
Plymouth Barracuda '69
Porsche 912 [race car]
;)

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Regeneracja zwrotnicy I6

Post autor: 6t07t » 2013-02-04, 16:05

Zestaw z Granady/Monarcha jest na 5 szpilek a mustang I6 ma 4...
Tarcze do konwersji z rozstawem 4x4,5 adoptuje się z Nissna lub Mitsubishi, najlepiej wraz z zaciskami.
Do problemów z łożyskami zastosować najlepiej odpowiedni Loctite.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Regeneracja zwrotnicy I6

Post autor: yoozeq » 2013-02-04, 19:29

No to widzę dwa wyjścia w kwestii regeneracji:
1. Napunktować i wkleić faktycznie jakimś klejem tego typu : http://www.loctite.pl/mocowanie-6473.htm
2. Napawanie i doprowadzenie do prawidłowego stanu - tu szukam jakiegoś warsztatu w okolicy...

Przy drugim rozwiązaniu istnieje jeszcze możliwość zastosowania ciut większych łożysk - podobno to dobry upgrande, a ponieważ piastę robię nową to mogę i tak zrobić... Mocowanie koła w piaście chcę zrobić na śruby a nie tak jak jest w tej chwili.


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Regeneracja zwrotnicy I6

Post autor: 6t07t » 2013-02-04, 19:53

punktować nie trzeba przy loctite, nawet nie należy.
Szpilki są praktyczniejsze bo zawsze można pojedynczo wymienić i zastosować seryjne np. oryginalnego typu (unifikacja przód/tył).
Piasta może zostać też oryginalna od bębna fabrycznego z montowaną do niej tarczą. Uczwyt zacisku to już wynikowa i prosta sprawa.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Regeneracja zwrotnicy I6

Post autor: yoozeq » 2013-02-05, 15:05

Ok, znalazłem warsztat w Kostrzyniu koło Poznania gdzie zregenerują zwrotnice napawając i szlifując, ale pojawił się inny problem... zwrotnice mają różną średnicę osi :| Po piaskowaniu odkryłem numery części i wychodzi na to, że pochodzą z różnych lat jedna ma nr. C60A a druga D00. , więc jedna z lat 60'tych a druga 70tych. Póki co składam na tym co mam bo na szczęście średnice zewnętrzne łożysk są takie same ufff... , ale wymienię tą starszą na nowszą bo ma grubszą oś. Czy ma ktoś na zbyciu taką zwrotnice z lat 70, strona kierowcy do Stanga I6 chyba że nie było różnicy między zwrotnicami w samochodach I6 i V8 ? Poniżej fotki zwrotnic i takiego tam pasowania w kole tarczy z piastą.

Obrazek
Obrazek


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Regeneracja zwrotnicy I6

Post autor: 6t07t » 2013-02-05, 16:16

Modele 65-66 miały różne zwrotnice w I6 i V8.
Modele 67-69 miały takie same zwtotnice w I6 i V8 (hamulce bębnowe, łożyska jak w 65-66 V8).
Modele 70-73 też miały takie same zwrotnice dla I6 i V8 (hamulce bębnowe) ale już różne od wcześniejszych, właśnie z większa średnicą wewn. łożysk.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Regeneracja zwrotnicy I6

Post autor: yoozeq » 2013-02-05, 16:25

Dzięki za info 6t07t teraz już wszystko jasne i dokładnie wiem czego szukać :ok: A przypadkiem nie ma ktoś gdzieś takiej zwrotnicy ?

A jeszcze jedno w jakich modelach były takie same zwrotnice czy np. w Mavericku, Torino, Fairline... z 1970 wiecie może coś na ten temat?


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Regeneracja zwrotnicy I6

Post autor: 6t07t » 2013-02-08, 08:52

http://www.ebay.com/itm/1965-66-mustang ... 2a29019f7d" onclick="window.open(this.href);return false;


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Regeneracja zwrotnicy I6

Post autor: yoozeq » 2013-02-08, 11:12

O, tylko że ja potrzebuje lewą ;) Znalazłem taką na złomowisku w USA za 25$ - stan nieznany ale można spróbować :)


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Damian Konieczny
Młodszy Forumowicz
Posty: 81
Rejestracja: 2009-12-07, 20:54
Model: 1966
Kontakt:

Re: Regeneracja zwrotnicy I6

Post autor: Damian Konieczny » 2013-03-03, 20:22

"Mam problem gdyż w moim koniu rozpoczęta została konwersja na tarcze..."

bębny nie dawały rady ?



Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: Regeneracja zwrotnicy I6

Post autor: stang67 » 2013-03-03, 20:38

Damian Konieczny pisze:"Mam problem gdyż w moim koniu rozpoczęta została konwersja na tarcze..."

bębny nie dawały rady ?
Nie kwestia czy dają czy nie. To krok w stronę bezpieczeństwa, pewności i przyszłości. Skoro nowe auta mają tarcze to musi to rozwiązanie być lepsze. Skuteczniejsze i efektywniejsze hamowanie:)


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Regeneracja zwrotnicy I6

Post autor: 6t07t » 2013-03-03, 21:16

Nie do końca...
Hamulce tarczowe są prostsze i tańsze w produkcji, łatwiejsze w obsłudze ale tam gdzie potrzeba naprawdę bardzo dużej skuteczności hamowania dalej stosuje sie hamulce bębnowe ;)
Teraz po prostu się przyjęło, że mieć hamulce z bębnami z przodu = nie mieć hamulców...ale to nie prawda :rotfl:


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

ODPOWIEDZ

Wróć do „12. zawieszenie i układ kierowniczy”