Regeneracja zwrotnicy I6

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc, Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Regeneracja zwrotnicy I6

Post autor: yoozeq » 2013-02-04, 14:23

Mam problem gdyż w moim koniu rozpoczęta została konwersja na tarcze..., ciągle jeszcze kombinuje co z czym ale problem pojawił się inny... wywalony trzpień zwrotnicy przez co łożyska kręcą się na trzpieniu bo mają taki luz... Czy ktoś regeneruje takie rzeczy a jeśli tak to podajcie jakieś namiary. Ewentualnie gdzie można kupić cały taki element bo nie wiem jak to się nazywa z angielska ... Poniżej foto, sprawa dość pilna bo bez tego nie ruszę dalej... :|

Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2013-02-04, 19:30 przez yoozeq, łącznie zmieniany 1 raz.


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
Evening
Forumowicz
Posty: 318
Rejestracja: 2009-11-16, 16:24
Model: 302'cid 1975
Silnik: V8 5.0
Kolor: Medium copper metallic

Re: Regeneracja zwrotnicy I6

Post autor: Evening » 2013-02-04, 15:01

to cos nazywa sie spindles
p.s. moze wymiana lozyska na inne by pomogla? moze masz zle lozyska?:)

jak nie wiesz co z czym to pytaj ja u siebie w domu mam zmontowane juz chyba "wstepnie" a w tym roku zakladam na aucie takie samo rozwiaznie.


Mercury Comet '75
Dodge Dart '66
Chevrolet Bel Air '60
Chevrolet Impala '60 Sport Coupe
Plymouth Barracuda '68
Plymouth Barracuda '69
Porsche 912 '66
Porsche 911 '73 Targa
Porsche 911 '76 Targa
Willys - Overland 1939
;)

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Regeneracja zwrotnicy I6

Post autor: yoozeq » 2013-02-04, 15:09

Ok dzięki łatwiej będzie poszukać tego ustrojstwa bo definitywnie jest wyjechane...., pomiary mówią jednoznacznie... :(

Odnośnie konwersji to kupowałeś gotowy zestaw czy sam kombinujesz ? Jeśli sam możesz opisać z czego tarcze zaciski itd. Jest to ciekawy temat i mógłby posłużyć również innym o mojej osobie nie wspominając :D Ja chcę przeszczepić tarcze z Mondeo wraz z zaciskiem a resztę rzeźbić. Teraz już wiem że piasta będzie robiona od podstaw tylko to dziadostwo muszę zregenerować... ;)


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
Evening
Forumowicz
Posty: 318
Rejestracja: 2009-11-16, 16:24
Model: 302'cid 1975
Silnik: V8 5.0
Kolor: Medium copper metallic

Re: Regeneracja zwrotnicy I6

Post autor: Evening » 2013-02-04, 15:37

ja sciagnalem ze stanow zestaw z Granady amerykanskiej. Ponoc typowe Plug-play :)
musisz pamietac jeszcze o regulatorze cisnienia uklady hamulcowego pod maska [disc/drum proportioning valve] albo: disk/drum master cylinder

narazie to co pisze to teoria bo moj zestaw lezy od ponad roku nie zalozony :D

http://www.midnightdsigns.com/james/Disc%20Brakes.htm

pewnie czytales juz ale chyba pierwsza konwersje na forum opisał Tomek [Pluzz] a jesli nie to przeczytaj:
viewtopic.php?f=49&t=1312&


Mercury Comet '75
Dodge Dart '66
Chevrolet Bel Air '60
Chevrolet Impala '60 Sport Coupe
Plymouth Barracuda '68
Plymouth Barracuda '69
Porsche 912 '66
Porsche 911 '73 Targa
Porsche 911 '76 Targa
Willys - Overland 1939
;)

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Regeneracja zwrotnicy I6

Post autor: 6t07t » 2013-02-04, 16:05

Zestaw z Granady/Monarcha jest na 5 szpilek a mustang I6 ma 4...
Tarcze do konwersji z rozstawem 4x4,5 adoptuje się z Nissna lub Mitsubishi, najlepiej wraz z zaciskami.
Do problemów z łożyskami zastosować najlepiej odpowiedni Loctite.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Regeneracja zwrotnicy I6

Post autor: yoozeq » 2013-02-04, 19:29

No to widzę dwa wyjścia w kwestii regeneracji:
1. Napunktować i wkleić faktycznie jakimś klejem tego typu : http://www.loctite.pl/mocowanie-6473.htm
2. Napawanie i doprowadzenie do prawidłowego stanu - tu szukam jakiegoś warsztatu w okolicy...

Przy drugim rozwiązaniu istnieje jeszcze możliwość zastosowania ciut większych łożysk - podobno to dobry upgrande, a ponieważ piastę robię nową to mogę i tak zrobić... Mocowanie koła w piaście chcę zrobić na śruby a nie tak jak jest w tej chwili.


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Regeneracja zwrotnicy I6

Post autor: 6t07t » 2013-02-04, 19:53

punktować nie trzeba przy loctite, nawet nie należy.
Szpilki są praktyczniejsze bo zawsze można pojedynczo wymienić i zastosować seryjne np. oryginalnego typu (unifikacja przód/tył).
Piasta może zostać też oryginalna od bębna fabrycznego z montowaną do niej tarczą. Uczwyt zacisku to już wynikowa i prosta sprawa.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Regeneracja zwrotnicy I6

Post autor: yoozeq » 2013-02-05, 15:05

Ok, znalazłem warsztat w Kostrzyniu koło Poznania gdzie zregenerują zwrotnice napawając i szlifując, ale pojawił się inny problem... zwrotnice mają różną średnicę osi :| Po piaskowaniu odkryłem numery części i wychodzi na to, że pochodzą z różnych lat jedna ma nr. C60A a druga D00. , więc jedna z lat 60'tych a druga 70tych. Póki co składam na tym co mam bo na szczęście średnice zewnętrzne łożysk są takie same ufff... , ale wymienię tą starszą na nowszą bo ma grubszą oś. Czy ma ktoś na zbyciu taką zwrotnice z lat 70, strona kierowcy do Stanga I6 chyba że nie było różnicy między zwrotnicami w samochodach I6 i V8 ? Poniżej fotki zwrotnic i takiego tam pasowania w kole tarczy z piastą.

Obrazek
Obrazek


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Regeneracja zwrotnicy I6

Post autor: 6t07t » 2013-02-05, 16:16

Modele 65-66 miały różne zwrotnice w I6 i V8.
Modele 67-69 miały takie same zwtotnice w I6 i V8 (hamulce bębnowe, łożyska jak w 65-66 V8).
Modele 70-73 też miały takie same zwrotnice dla I6 i V8 (hamulce bębnowe) ale już różne od wcześniejszych, właśnie z większa średnicą wewn. łożysk.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Regeneracja zwrotnicy I6

Post autor: yoozeq » 2013-02-05, 16:25

Dzięki za info 6t07t teraz już wszystko jasne i dokładnie wiem czego szukać :ok: A przypadkiem nie ma ktoś gdzieś takiej zwrotnicy ?

A jeszcze jedno w jakich modelach były takie same zwrotnice czy np. w Mavericku, Torino, Fairline... z 1970 wiecie może coś na ten temat?


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Regeneracja zwrotnicy I6

Post autor: 6t07t » 2013-02-08, 08:52

http://www.ebay.com/itm/1965-66-mustang ... 2a29019f7d" onclick="window.open(this.href);return false;


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Regeneracja zwrotnicy I6

Post autor: yoozeq » 2013-02-08, 11:12

O, tylko że ja potrzebuje lewą ;) Znalazłem taką na złomowisku w USA za 25$ - stan nieznany ale można spróbować :)


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Damian Konieczny
Młodszy Forumowicz
Posty: 81
Rejestracja: 2009-12-07, 20:54
Model: 1966
Kontakt:

Re: Regeneracja zwrotnicy I6

Post autor: Damian Konieczny » 2013-03-03, 20:22

"Mam problem gdyż w moim koniu rozpoczęta została konwersja na tarcze..."

bębny nie dawały rady ?



Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: Regeneracja zwrotnicy I6

Post autor: stang67 » 2013-03-03, 20:38

Damian Konieczny pisze:"Mam problem gdyż w moim koniu rozpoczęta została konwersja na tarcze..."

bębny nie dawały rady ?
Nie kwestia czy dają czy nie. To krok w stronę bezpieczeństwa, pewności i przyszłości. Skoro nowe auta mają tarcze to musi to rozwiązanie być lepsze. Skuteczniejsze i efektywniejsze hamowanie:)


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Regeneracja zwrotnicy I6

Post autor: 6t07t » 2013-03-03, 21:16

Nie do końca...
Hamulce tarczowe są prostsze i tańsze w produkcji, łatwiejsze w obsłudze ale tam gdzie potrzeba naprawdę bardzo dużej skuteczności hamowania dalej stosuje sie hamulce bębnowe ;)
Teraz po prostu się przyjęło, że mieć hamulce z bębnami z przodu = nie mieć hamulców...ale to nie prawda :rotfl:


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

ODPOWIEDZ

Wróć do „12. zawieszenie i układ kierowniczy”