Regeneracja zwrotnicy I6

Moderatorzy: Pavulon_, pluzz, Rezor, Przemek64, Piotrek86skc

Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: Regeneracja zwrotnicy I6

Post autor: stang67 » 2013-03-03, 21:26

6t07t pisze:Nie do końca...
Hamulce tarczowe są prostsze i tańsze w produkcji, łatwiejsze w obsłudze ale tam gdzie potrzeba naprawdę bardzo dużej skuteczności hamowania dalej stosuje sie hamulce bębnowe ;)
Teraz po prostu się przyjęło, że mieć hamulce z bębnami z przodu = nie mieć hamulców...ale to nie prawda :rotfl:

Mmmm nie wiedziałem nawet :zawstydzony: Teraz wiem :]

A nie są bardziej awaryjne bębny?


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Regeneracja zwrotnicy I6

Post autor: 6t07t » 2013-03-03, 21:41

Awaryjność to pojęcie względne.
Po prostu jak napisałem hamulce bębnowe są bardziej skomplikowane i wymagają więcej obsługi.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Regeneracja zwrotnicy I6

Post autor: rick » 2013-03-03, 23:03

Evening pisze:ja sciagnalem ze stanow zestaw z Granady amerykanskiej. Ponoc typowe Plug-play :)

z Kanady :P


http://www.summitracing.com/search/make ... roductName" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Regeneracja zwrotnicy I6

Post autor: yoozeq » 2013-03-03, 23:27

Damian powiem tak szału nie było ;) Mam nadzieję że się poprawi a sprawdzę to chyba w tym tygodniu :D A co lepsze... tarcze w takiej sytuacji chyba powinny byś na plus tym bardziej że dochodzi do nich serwo i nowa pompa więc nacisk powinien być większy,


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Damian Konieczny
Młodszy Forumowicz
Posty: 81
Rejestracja: 2009-12-07, 20:54
Model: 1966
Kontakt:

Re: Regeneracja zwrotnicy I6

Post autor: Damian Konieczny » 2013-03-03, 23:57

może po prostu należało przetoczyć bębny , zmienić lub doszlifować okładziny i powinno hamować dobrze ,

pytam bo widzę że coraz więcej osób to przerabia , i tak mnie straszą :P ( ja jeszcze nie wiem jak hamują moje , ale wszystko zrobiłem tak jak ma być , co prawda jeszcze nie odpowietrzyłem ale już niedługo je wypróbuje )

a faktycznie jest tak jak pisze 6t07t , bębny są stosowane do tej pory i dalej będą ... tak samo w ciężarówkach jak i osobówkach

Yoozeq a jeździłeś kiedyś czymś bez wspomagania ? :P



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Regeneracja zwrotnicy I6

Post autor: 6t07t » 2013-03-04, 08:45

To właśnie wspomaganie daje największe odczucie poprawy skuteczności działania hamulców.
Polecam montaż w pierwszej kolejności, nie koniecznie od razu z tarczami :ok:


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: Regeneracja zwrotnicy I6

Post autor: yoozeq » 2013-03-04, 09:22

Damian tak jeździłem swoim mustangiem bo do tej pory nic nie miał wspomaganego i niestety ale o ile mi nie przeszkadza brak na kierownicy to na hamulcach masakra ;) A czy bębny czy tarcze to mimo wszystko trochę kwestia gustu. Ja się zdecydowałem na tarcze i zmieniam ale tak po prawdzie to faktycznie samo wspomaganie jest już sporym krokiem do przodu.

P.S. Jeśli ktoś myśli że tarcze są lżejsze od bębnów i to jest na plus to jest w błędzie.


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

ODPOWIEDZ

Wróć do „12. zawieszenie i układ kierowniczy”