Obrotomierz

oświetlenie, ładowanie, instalacja elektrzyczna w samochodzie

Moderatorzy: Pavulon_, pluzz, Rezor, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mały1973
Forumowicz
Posty: 688
Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
Model: Mustang Mach I 1971
Silnik: inny V8
Kolor: Medium Blue Metallic
Kontakt:

Obrotomierz

Post autor: Mały1973 » 2013-03-01, 19:58

Witam,

mam pytanko co potrzebuję, zeby uzdrowić mój obrotomierz, z tego co wiem podpinane jest coś pod cewkę zapłonową ale od początku nic nie miałem i tak też jest do tej pory.
Mam taki układ zapłonowy
aparat http://www.summitracing.com/parts/maa-3 ... /make/ford" onclick="window.open(this.href);return false;
cewka http://www.summitracing.com/parts/acc-140001/overview/" onclick="window.open(this.href);return false;
i rezystor http://www.summitracing.com/parts/maa-700/overview/" onclick="window.open(this.href);return false;

Byłbym wdzięczny za wskazówki co musże dokupić, żeby działał obrotomierz


- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation

Awatar użytkownika
sim
Stowarzyszenie MKP
Posty: 219
Rejestracja: 2009-11-13, 03:44
Model: '87 GT Convertible
Silnik: V8 5.0
Kolor: Szary

Re: Obrotomierz

Post autor: sim » 2013-03-01, 22:09

Wydaje mi się, że wszystko masz... Jest to obrotomierz oryginalny, czy "dokładany"?



Awatar użytkownika
Mały1973
Forumowicz
Posty: 688
Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
Model: Mustang Mach I 1971
Silnik: inny V8
Kolor: Medium Blue Metallic
Kontakt:

Re: Obrotomierz

Post autor: Mały1973 » 2013-03-01, 22:37

Oryginalny razem z całym zespołem zegarów ale coś z czymś musi być połączone czyli jak mi się wydaje tak na mój rozum np jakiś przewód do cewki ale nie jestem pewny dlatego pytam.
Od razu dodam, całe podświetlenie działa, kontrolki działają, inne wskaźniki też tylko obrotomierz leży.


- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation

Awatar użytkownika
sim
Stowarzyszenie MKP
Posty: 219
Rejestracja: 2009-11-13, 03:44
Model: '87 GT Convertible
Silnik: V8 5.0
Kolor: Szary

Re: Obrotomierz

Post autor: sim » 2013-03-01, 22:45

Właśnie patrzę w książkę na schemat instalacji zapłonu klasyka - jest tam oryginalny obrotomierz, choć jest on troszkę inaczej podpięty niż podpina się aftermarketowe. Czy istnieje taka możliwość, że twoje auto wyszło z fabryki z zestawem bez obrotomierza, a zestaw z obrotkiem został dołożony później (wyjaśniałoby to dlaczego on nie działa - trzeba przeciąć jeden przewód i wlutować się z obrotkiem w szereg)?



Awatar użytkownika
sim
Stowarzyszenie MKP
Posty: 219
Rejestracja: 2009-11-13, 03:44
Model: '87 GT Convertible
Silnik: V8 5.0
Kolor: Szary

Re: Obrotomierz

Post autor: sim » 2013-03-01, 23:06

Naniosłem na uproszczony schemat sposób podłączenia obrotka.

1. Nieseryjny obrotomierz podłączasz do punktu ujemnego (masa) sterowania cewki
2. Seryny obrotomierz podlączasz w szereg do przewodu czerwono-zielonego (przecinasz go) lub różowego za rezystorem balastowym a przed skrzynką bezpieczników do obwodu zasilanego po stacyjce. Jak na rysunku:

Obrazek



Awatar użytkownika
sim
Stowarzyszenie MKP
Posty: 219
Rejestracja: 2009-11-13, 03:44
Model: '87 GT Convertible
Silnik: V8 5.0
Kolor: Szary

Re: Obrotomierz

Post autor: sim » 2013-03-01, 23:21

Tutaj jeszcze na szybko wrzucam schemat z książki (oborotomierz - Tachometer) by było wiadomo, o co chodzi :)

http://sim.drap.pl/tach.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
sim
Stowarzyszenie MKP
Posty: 219
Rejestracja: 2009-11-13, 03:44
Model: '87 GT Convertible
Silnik: V8 5.0
Kolor: Szary

Re: Obrotomierz

Post autor: sim » 2013-03-02, 04:23

Tutaj masz jeszcze raz opisany temat:

http://www.mustangmonthly.com/techartic ... eshooting/" onclick="window.open(this.href);return false;

Końcówkę "męską" wychodzącą z obrotomierza podłączasz od strony zasilania przychodzącego ze skrzynki. Końcówkę "żeńską" wychodzącą z obrotka przez rezystor balastowy do cewki. Jeśli obrotomierz jest uszkodzony nie odpalisz silnika, chyba, że połączysz oba przewody :)

Obrazek
Obrazek



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Obrotomierz

Post autor: rick » 2013-03-02, 07:08

http://ww2.justanswer.com/uploads/jacks ... an0006.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.musiccityrodshop.com/article/121/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.mustangmonthly.com/techartic ... to_22.html" onclick="window.open(this.href);return false;



ODPOWIEDZ

Wróć do „11. układ elektryczny”