dzięki Lamina za odpowiedź i dodanie wątku o pompie wody HiFlow, gdyż taką właśnie zainstalowałem (bodajże tylko i wyłącznie różnica jednego ramienia więcej na turbinie) u siebie. Cóż zobaczymy jak to będzie się sprawować, najwyżej w zapasie została zwykła
p.s. gdzie są przewody do chłodzenia skrzyni na rockauto? obecnie mam zainstalowane miedziane ale pewnie nie pociągną długo
Jaka chłodnica najlepsza do 289 V8
Moderatorzy: Pavulon_, pluzz, Rezor, Przemek64, Piotrek86skc
- lamina
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1005
- Rejestracja: 2012-05-28, 20:54
- Model: GT390 1968
- Silnik: inny V8
- Kolor: Highland Green
- Lokalizacja:: Pruszków/Pisz
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Re: Jaka chłodnica najlepsza do 289 V8
trzeba termostat do pompy Hiflo dedykowany założyć inaczej może sie grzac na wolnych obrotach zwlaszcza.
u mnie tak było.
no i wskazane ale nie konieczne jest zmiana kółek na takie z innym przelozeniem do takiej pompy.
u mnie tak było.
no i wskazane ale nie konieczne jest zmiana kółek na takie z innym przelozeniem do takiej pompy.
- 6t07t
- Forumowicz
- Posty: 1650
- Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
- Model: 1966-2008
- Kolor: Silver Blue, Black
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: Jaka chłodnica najlepsza do 289 V8
Chłodnice aluminiowe są robione można nazwać z metra. Rdzenie z chińskiej masówki, uniwersalne profile zbiorników, standardowe kątowniki i rury.
Docięte elementy i pospawane razem. Wygląda paskudnie ale pasować-pasuje, działać-działa.
Miedziano-moziężna chłodnica wygląda znacznie lepiej, nawet współczesne repro. Jakościowo dobre są firmy Spectra-Premium.
Przy dobrze ustawionym silniku nawet w 1965-66 najcieńsza taka chłodnica (2 rzędowa) wystarcza. Dla spokoju zamontowanie owiewki i wiatraka 5 łopatowego daje zapas na upalne dni.
Są jeszcze chłodnice 3 i 4 rzędowe i takie były stosowane np. w autach z klimą przeznaczone na cieplejsze stany. Wtedy też stosowany był wiatrak 5 lub 6 łopatkowy z wiskozą.
Nawet w 65-66 z 289 Hi-Po stosowany był wiatrak 4 łopatkowy tylko, że większy.
Wg mnie zamontuj dobrą chłodnicę miedziano-mosiężną, 3 rzędową, wiatrak 5 lub 6 łopatkowy oraz owiewkę i temat chłodzenia masz zamknięty.
Docięte elementy i pospawane razem. Wygląda paskudnie ale pasować-pasuje, działać-działa.
Miedziano-moziężna chłodnica wygląda znacznie lepiej, nawet współczesne repro. Jakościowo dobre są firmy Spectra-Premium.
Przy dobrze ustawionym silniku nawet w 1965-66 najcieńsza taka chłodnica (2 rzędowa) wystarcza. Dla spokoju zamontowanie owiewki i wiatraka 5 łopatowego daje zapas na upalne dni.
Są jeszcze chłodnice 3 i 4 rzędowe i takie były stosowane np. w autach z klimą przeznaczone na cieplejsze stany. Wtedy też stosowany był wiatrak 5 lub 6 łopatkowy z wiskozą.
Nawet w 65-66 z 289 Hi-Po stosowany był wiatrak 4 łopatkowy tylko, że większy.
Wg mnie zamontuj dobrą chłodnicę miedziano-mosiężną, 3 rzędową, wiatrak 5 lub 6 łopatkowy oraz owiewkę i temat chłodzenia masz zamknięty.
1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
- CzyTyTez
- Forumowicz
- Posty: 456
- Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: vintage burgundy
- Kontakt:
Re: Jaka chłodnica najlepsza do 289 V8
dzięki, taki też mam plan, a do tego właśnie owa miedziana spectra premium z rockauto z wysyłką do PL wychodzi stosunkowo tanio
- MAX
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2810
- Rejestracja: 2009-10-15, 21:52
- Model: Fastback GT V8 68
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Blue & Black
- Lokalizacja:: Wieliczka
- Stajnia: Stajnia Małopolska
- Kontakt:
Re: Jaka chłodnica najlepsza do 289 V8
Właśnie przerabiałem ten temat bez czytania wątku
Chłodnica OEM zakamieniona nie dawała już rady przy 28' .
Padła decyzja na 3 drożną OEM Forda po regeneracji u Tomasza Klimas przy ul. Kobierzyńskiej 43
Śmiga do dziś po Krakowskim Grodzie w 35 ' upale , nie było tanio ale licząc koszty importu i ew. zwrot chinola do Azji licząc to wszystko w excel-u przekonywało mnie
że warto i stało sie ! Było warto!
Kolejny raz mam potwierdzenie mojego zdania tanio znaczy drogo.
Polecam tego gości z czystym sumieniem warto!
A i jeszcze jedno klient zakłada teraz kartonik no grilla bo uważa że silnik jest nie dogrzany
Chłodnica OEM zakamieniona nie dawała już rady przy 28' .
Padła decyzja na 3 drożną OEM Forda po regeneracji u Tomasza Klimas przy ul. Kobierzyńskiej 43
Śmiga do dziś po Krakowskim Grodzie w 35 ' upale , nie było tanio ale licząc koszty importu i ew. zwrot chinola do Azji licząc to wszystko w excel-u przekonywało mnie
że warto i stało sie ! Było warto!
Kolejny raz mam potwierdzenie mojego zdania tanio znaczy drogo.
Polecam tego gości z czystym sumieniem warto!
A i jeszcze jedno klient zakłada teraz kartonik no grilla bo uważa że silnik jest nie dogrzany
tel 504 266 504
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max
- MAX
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2810
- Rejestracja: 2009-10-15, 21:52
- Model: Fastback GT V8 68
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Blue & Black
- Lokalizacja:: Wieliczka
- Stajnia: Stajnia Małopolska
- Kontakt:
Re: Jaka chłodnica najlepsza do 289 V8
Potwierdzam kolejny raz że regeneracja u rzemieślnika z Krakowa to najlepszy wybór !
tel 504 266 504
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max
- CzyTyTez
- Forumowicz
- Posty: 456
- Rejestracja: 2011-01-14, 16:14
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: vintage burgundy
- Kontakt:
Re: Jaka chłodnica najlepsza do 289 V8
to jak tylko dodam na koniec że gdyby ktoś potrzebował chłodnicę do regeneracji to moja stara jest do zbycia