Post
autor: 6t07t » 2018-07-27, 11:38
Chłodnice aluminiowe są robione można nazwać z metra. Rdzenie z chińskiej masówki, uniwersalne profile zbiorników, standardowe kątowniki i rury.
Docięte elementy i pospawane razem. Wygląda paskudnie ale pasować-pasuje, działać-działa.
Miedziano-moziężna chłodnica wygląda znacznie lepiej, nawet współczesne repro. Jakościowo dobre są firmy Spectra-Premium.
Przy dobrze ustawionym silniku nawet w 1965-66 najcieńsza taka chłodnica (2 rzędowa) wystarcza. Dla spokoju zamontowanie owiewki i wiatraka 5 łopatowego daje zapas na upalne dni.
Są jeszcze chłodnice 3 i 4 rzędowe i takie były stosowane np. w autach z klimą przeznaczone na cieplejsze stany. Wtedy też stosowany był wiatrak 5 lub 6 łopatkowy z wiskozą.
Nawet w 65-66 z 289 Hi-Po stosowany był wiatrak 4 łopatkowy tylko, że większy.
Wg mnie zamontuj dobrą chłodnicę miedziano-mosiężną, 3 rzędową, wiatrak 5 lub 6 łopatkowy oraz owiewkę i temat chłodzenia masz zamknięty.
1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007