SKRZYNIA C4 ATF - A/T FLUID

skrzynia, wał, tylni most

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc, Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
alski
Forumowicz
Posty: 648
Rejestracja: 2009-04-19, 13:23
Model: GT500 & FAST'67
Silnik: inny V8
Kolor: Aktualnie Qnia brak na stanie...
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

SKRZYNIA C4 ATF - A/T FLUID

Post autor: alski » 2013-04-01, 23:30

Trochę szukam informacji na temat zalania odpowiednim płynem (fluid) niektórzy mówią olejem mojej skrzyni automatycznej C4. To wczesna skrzynia Forda (dopiero po roku 1977 zaczęto stosować materiały odporniejsze na ścieranie i nastąpiła zmiana specyfiki fluidu); powinna być zalewana mineralnym olejem o specyfikacji Ford ESW-M2C33-F (może być również ESP-M2C33-G); inne specyfikacje John Deere J21A; Volvo 97330;
Znalazłem na polskim rynku - wszystkie muszą być Typ F:
1. Texamatic 9330
09 alski.jpg
09 alski.jpg (5.97 KiB) Przejrzano 2825 razy
2. Carlube ATF G
08 alski.jpg
08 alski.jpg (11.34 KiB) Przejrzano 2825 razy
3. Mobil ATF 210
10 alski.jpg
10 alski.jpg (4.99 KiB) Przejrzano 2825 razy
4. Quaker State FLM ATF
11 alski.jpg
11 alski.jpg (17.07 KiB) Przejrzano 2825 razy
5. Ravenol
07 alski.jpg
07 alski.jpg (38.86 KiB) Przejrzano 2825 razy
A USA wiadomo jest sporo odpowiedników a m.in. Motorcraft'a
6. Motorcraft Type F ATF
12 alski.jpg
12 alski.jpg (7.86 KiB) Przejrzano 2825 razy
Nie wolno fluidu mieszać z Mercon'ami i Dextron'ami można natomiast, jeśli brak dostępu do Type F, zalać Mercon V, który u nas jest do dostania bez problemu
Zalewamy około 9 qt. :ok:

:papa:


alski


It's Never Too Late to Have a Happy Childhood

Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: SKRZYNIA C4 ATF - A/T FLUID

Post autor: stang67 » 2013-04-02, 00:07

Polecają też Dextron II, co wy na to??


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: SKRZYNIA C4 ATF - A/T FLUID

Post autor: Piotrek86skc » 2013-04-02, 08:06

Mi spec od skrzyń( sam ma camaro) zalał olej dedykowany do mercedesów. Nie wiem czy to nie był D. Też się zdziwiłem z początku bo wymieniałem mu że muszą być Dextron albo jakiś ze specyfikacją F, a tego co mi zalał to jest D. Ale facet zrobił w swoim życiu już kilka tysięcy automatów i powiedział, że ten olej spokojnie się nadaje. Wyglądał na gościa, który wie co robi. Zrobiłem już z 2,5 k km i jest w porządku.



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: SKRZYNIA C4 ATF - A/T FLUID

Post autor: rick » 2013-04-02, 15:00

typu F jest korzystne, ale synthetic MERCON V jest ok

http://www.mustangmonthly.com/techartic ... ewall.html" onclick="window.open(this.href);return false;



ODPOWIEDZ

Wróć do „8. przeniesienie napędu”