skrzynia C4 ,1WSZY BIEG
Moderatorzy: Pavulon_, pluzz, Rezor, Przemek64, Piotrek86skc
- conver67
- Forumowicz
- Posty: 817
- Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
- Model: convertible '67
- Silnik: inny V8
- Kolor: Acapulco blue
skrzynia C4 ,1WSZY BIEG
Hej Wam.
nie wiem,czy to problem,czy nie,ale wyjezdzajac z garażu pod górę 15 stopni na 1wszym biegu(pozycja 1) czuje jakby chciał jechać a nie mógł.jedzie,ale kompletnie bez mocy.
natomiast jadąc po prostej na biegu D,zmienia biegi jak należy,zero szarpania,czysciutko i cicho.wsteczny tez elegancko sie zachowuje.
I teraz nie wiem,czy zmieniając tylko na pozycję 1 skrzynia PCHA AUTO,ale bez mocy?(jakbym jechał na pół sprzęgle Vectrą),czy cos jest nie tak?
podkręcić vacuum modulator w prawo o 360stopni?
jak jest u was?pozdrawiam
nie wiem,czy to problem,czy nie,ale wyjezdzajac z garażu pod górę 15 stopni na 1wszym biegu(pozycja 1) czuje jakby chciał jechać a nie mógł.jedzie,ale kompletnie bez mocy.
natomiast jadąc po prostej na biegu D,zmienia biegi jak należy,zero szarpania,czysciutko i cicho.wsteczny tez elegancko sie zachowuje.
I teraz nie wiem,czy zmieniając tylko na pozycję 1 skrzynia PCHA AUTO,ale bez mocy?(jakbym jechał na pół sprzęgle Vectrą),czy cos jest nie tak?
podkręcić vacuum modulator w prawo o 360stopni?
jak jest u was?pozdrawiam
Re: skrzynia C4 ,1WSZY BIEG
Szkrzynie biegow sa raczej toporne i niezawodne. Najczesciej montowana skrzynia jest C4 - trzybiegowy automat. Spotyka sie takze 3 biegowy manual ale podobno jest do kitu (nie moja opinia tylko mojego mechanika).
Automat ma nastepujace pozycje:
P - Parking
R - wsteczny
N - luz
D2 - limitowany do 2 i 3 biegu
D1 - normalny 3-biegowy tryb pracy
L - tylko 1 bieg
Podczas jazdy, zmiany biegow powinny byc zauwazalne ale gladkie, nie szarpiace samochodem. Do normalnej pracy skrzynia wykorzystuje podcisnienie powstajace w kolektorze dlatego wazne jest, zeby przewod laczacy kolektor i skrzynie byl caly i niezapadniety. Skok drazka nie powienien miec za duzego luzu a zmiana pozycji powinna byc precyzyjna.
Automat ma nastepujace pozycje:
P - Parking
R - wsteczny
N - luz
D2 - limitowany do 2 i 3 biegu
D1 - normalny 3-biegowy tryb pracy
L - tylko 1 bieg
Podczas jazdy, zmiany biegow powinny byc zauwazalne ale gladkie, nie szarpiace samochodem. Do normalnej pracy skrzynia wykorzystuje podcisnienie powstajace w kolektorze dlatego wazne jest, zeby przewod laczacy kolektor i skrzynie byl caly i niezapadniety. Skok drazka nie powienien miec za duzego luzu a zmiana pozycji powinna byc precyzyjna.
- stang67
- Forumowicz
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
- Model: 1967 Mustang A-code
- Silnik: inny V8
- Kolor: Candy Apple Red
- Kontakt:
Re: skrzynia C4 ,1WSZY BIEG
Ja mam duży luz na drążku i wydaje mi się że dziwnie zmienia biegi, ale nie wiem, może tak ma...
Jeśli rozumiem to chodzi ci że bez dodawania gazu; to ja tak mam że pod górkę i na równym sam nie jedzie, tylko jak jest lekko z górki... a jak dodajesz gazu to wszystko normalnie, wiadomo że pod górkę trzeba dać więcej...
Jeśli rozumiem to chodzi ci że bez dodawania gazu; to ja tak mam że pod górkę i na równym sam nie jedzie, tylko jak jest lekko z górki... a jak dodajesz gazu to wszystko normalnie, wiadomo że pod górkę trzeba dać więcej...
_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
![Obrazek](http://images.tinypic.pl/i/00892/yakx8amymplj.png)
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M
![Obrazek](http://images.tinypic.pl/i/00892/yakx8amymplj.png)
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M
- Piotrek86skc
- Forumowicz
- Posty: 1076
- Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
- Model: coupe 1966
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: signal flare red
- Kontakt:
Re: skrzynia C4 ,1WSZY BIEG
Może to bez związku, ale mi samochód tak szarpał i wydawał się bez mocy jak mi się zapłon przestawił;/ Tzn jak wyjeżdżałem z garażu to rzucało nim, a później jak się rozgrzał to było ok. A jak wyjeżdżasz na prostą i samochód się rozgrzeję to później pod jakaś górką znowu masz problem z autem? Bardziej wygląda mi to na problem z dopływem benzyny albo zapchanymi dyszami w gaźniku.
A próbowałeś na normalnym biegu do jazdy?
A próbowałeś na normalnym biegu do jazdy?
- conver67
- Forumowicz
- Posty: 817
- Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
- Model: convertible '67
- Silnik: inny V8
- Kolor: Acapulco blue
Re: skrzynia C4 ,1WSZY BIEG
Hej ponownie.
na prostej to strach sie bać,idzie odczuć przyspiedzenie jadąc na pozycji D,bardzo szybko zmienia na 2ke i póżniej na 3kę,kick down również jest aktywny,bo przy gwałtownym dodaniu zrzuca na niższy bieg.
Swoj problem,nie problem widziałbym raczej w części zwanej VACCUM MODULATOR.to tej bayer na spodzie skrzyni,który jest podłączony do podcisnienia w kolektorze.ma on małą śrobke na płaski srubokręt i można go podkrecic max 4ry obroty w prawo(pożniej bedzie przerzucała skrzynia,biegi są wówczas wydłużone).
to chyba bedzie to,wiec po 45 latach czas na wymianę(skrzynia nie była dotykana,tylko uszczelki z filtrem wymienione)
no chyba,że jeszcze za niski poziom ATFu?byl w normie gdy wlewałem,ale podczas juz zrobionych 100 pierwszych km:),mógł sie tak w te wszystkie tarcze ładnie poukładać i należy dolać?jutro na rozgrzanym silniku sprawdze poziom i bede wiedział co i jak:)pozdrowka i dzieki za pomoc.
na prostej to strach sie bać,idzie odczuć przyspiedzenie jadąc na pozycji D,bardzo szybko zmienia na 2ke i póżniej na 3kę,kick down również jest aktywny,bo przy gwałtownym dodaniu zrzuca na niższy bieg.
Swoj problem,nie problem widziałbym raczej w części zwanej VACCUM MODULATOR.to tej bayer na spodzie skrzyni,który jest podłączony do podcisnienia w kolektorze.ma on małą śrobke na płaski srubokręt i można go podkrecic max 4ry obroty w prawo(pożniej bedzie przerzucała skrzynia,biegi są wówczas wydłużone).
to chyba bedzie to,wiec po 45 latach czas na wymianę(skrzynia nie była dotykana,tylko uszczelki z filtrem wymienione)
no chyba,że jeszcze za niski poziom ATFu?byl w normie gdy wlewałem,ale podczas juz zrobionych 100 pierwszych km:),mógł sie tak w te wszystkie tarcze ładnie poukładać i należy dolać?jutro na rozgrzanym silniku sprawdze poziom i bede wiedział co i jak:)pozdrowka i dzieki za pomoc.
- Piotrek86skc
- Forumowicz
- Posty: 1076
- Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
- Model: coupe 1966
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: signal flare red
- Kontakt:
Re: skrzynia C4 ,1WSZY BIEG
Mi w tym roku, na zlocie w Tomaszowie przy podejściu do drugiej próby sprawnościowej płyn w skrzyni tak się zagrzał, że miałem podobne objawy. Samochód się dusił przy wolniejszych obrotach. Szukaj i daj znać co ustaliłeś.
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 10
- Rejestracja: 2013-03-23, 17:59
- Model: gran torino sport
- Silnik: inny V8
- Kolor: to nie mustang, ale pomarańczowy
Re: skrzynia C4 ,1WSZY BIEG
miałem podobnie (tyle, że w gran torino) - okazało się, że linka od ręcznego była za mocno podciągnieta na regulacji ![Wesoly :)](./images/smilies/smile.gif)
![Wesoly :)](./images/smilies/smile.gif)
- Piotrek86skc
- Forumowicz
- Posty: 1076
- Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
- Model: coupe 1966
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: signal flare red
- Kontakt:
Re: skrzynia C4 ,1WSZY BIEG
viewtopic.php?f=49&t=6006&p=109914#p109914" onclick="window.open(this.href);return false;
Kolego dopisz się do spisu zabytków innych niż mustang;D
Kolego dopisz się do spisu zabytków innych niż mustang;D
- Piotrek86skc
- Forumowicz
- Posty: 1076
- Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
- Model: coupe 1966
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: signal flare red
- Kontakt: