skrzynia C4 ,1WSZY BIEG

skrzynia, wał, tylni most

Moderatorzy: Pavulon_, pluzz, Rezor, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
conver67
Forumowicz
Posty: 817
Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
Model: convertible '67
Silnik: inny V8
Kolor: Acapulco blue

skrzynia C4 ,1WSZY BIEG

Post autor: conver67 » 2012-09-11, 22:50

Hej Wam.
nie wiem,czy to problem,czy nie,ale wyjezdzajac z garażu pod górę 15 stopni na 1wszym biegu(pozycja 1) czuje jakby chciał jechać a nie mógł.jedzie,ale kompletnie bez mocy.
natomiast jadąc po prostej na biegu D,zmienia biegi jak należy,zero szarpania,czysciutko i cicho.wsteczny tez elegancko sie zachowuje.
I teraz nie wiem,czy zmieniając tylko na pozycję 1 skrzynia PCHA AUTO,ale bez mocy?(jakbym jechał na pół sprzęgle Vectrą),czy cos jest nie tak?
podkręcić vacuum modulator w prawo o 360stopni?
jak jest u was?pozdrawiam



strażak
Młodszy Forumowicz
Posty: 79
Rejestracja: 2011-06-29, 21:59

Re: skrzynia C4 ,1WSZY BIEG

Post autor: strażak » 2012-09-12, 12:32

Szkrzynie biegow sa raczej toporne i niezawodne. Najczesciej montowana skrzynia jest C4 - trzybiegowy automat. Spotyka sie takze 3 biegowy manual ale podobno jest do kitu (nie moja opinia tylko mojego mechanika).
Automat ma nastepujace pozycje:

P - Parking
R - wsteczny
N - luz
D2 - limitowany do 2 i 3 biegu
D1 - normalny 3-biegowy tryb pracy
L - tylko 1 bieg

Podczas jazdy, zmiany biegow powinny byc zauwazalne ale gladkie, nie szarpiace samochodem. Do normalnej pracy skrzynia wykorzystuje podcisnienie powstajace w kolektorze dlatego wazne jest, zeby przewod laczacy kolektor i skrzynie byl caly i niezapadniety. Skok drazka nie powienien miec za duzego luzu a zmiana pozycji powinna byc precyzyjna.



Awatar użytkownika
stang67
Forumowicz
Posty: 1460
Rejestracja: 2009-07-31, 18:22
Model: 1967 Mustang A-code
Silnik: inny V8
Kolor: Candy Apple Red
Kontakt:

Re: skrzynia C4 ,1WSZY BIEG

Post autor: stang67 » 2012-09-12, 15:13

Ja mam duży luz na drążku i wydaje mi się że dziwnie zmienia biegi, ale nie wiem, może tak ma...
Jeśli rozumiem to chodzi ci że bez dodawania gazu; to ja tak mam że pod górkę i na równym sam nie jedzie, tylko jak jest lekko z górki... a jak dodajesz gazu to wszystko normalnie, wiadomo że pod górkę trzeba dać więcej...


_______F___U___C___K_________T___H___E_________F___U___E___L_________E___C___O___N___O___M___Y_______
Obrazek
1.1967 Mustang 289-4v V8
2.
1997 BMW e36 318ti ///M
3.1998 BMW e36 320i convertible ///M

Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: skrzynia C4 ,1WSZY BIEG

Post autor: Piotrek86skc » 2012-09-12, 19:11

Może to bez związku, ale mi samochód tak szarpał i wydawał się bez mocy jak mi się zapłon przestawił;/ Tzn jak wyjeżdżałem z garażu to rzucało nim, a później jak się rozgrzał to było ok. A jak wyjeżdżasz na prostą i samochód się rozgrzeję to później pod jakaś górką znowu masz problem z autem? Bardziej wygląda mi to na problem z dopływem benzyny albo zapchanymi dyszami w gaźniku.
A próbowałeś na normalnym biegu do jazdy?



Awatar użytkownika
conver67
Forumowicz
Posty: 817
Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
Model: convertible '67
Silnik: inny V8
Kolor: Acapulco blue

Re: skrzynia C4 ,1WSZY BIEG

Post autor: conver67 » 2012-09-12, 21:17

Hej ponownie.
na prostej to strach sie bać,idzie odczuć przyspiedzenie jadąc na pozycji D,bardzo szybko zmienia na 2ke i póżniej na 3kę,kick down również jest aktywny,bo przy gwałtownym dodaniu zrzuca na niższy bieg.
Swoj problem,nie problem widziałbym raczej w części zwanej VACCUM MODULATOR.to tej bayer na spodzie skrzyni,który jest podłączony do podcisnienia w kolektorze.ma on małą śrobke na płaski srubokręt i można go podkrecic max 4ry obroty w prawo(pożniej bedzie przerzucała skrzynia,biegi są wówczas wydłużone).
to chyba bedzie to,wiec po 45 latach czas na wymianę(skrzynia nie była dotykana,tylko uszczelki z filtrem wymienione)
no chyba,że jeszcze za niski poziom ATFu?byl w normie gdy wlewałem,ale podczas juz zrobionych 100 pierwszych km:),mógł sie tak w te wszystkie tarcze ładnie poukładać i należy dolać?jutro na rozgrzanym silniku sprawdze poziom i bede wiedział co i jak:)pozdrowka i dzieki za pomoc.



Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: skrzynia C4 ,1WSZY BIEG

Post autor: Piotrek86skc » 2012-09-12, 22:23

Mi w tym roku, na zlocie w Tomaszowie przy podejściu do drugiej próby sprawnościowej płyn w skrzyni tak się zagrzał, że miałem podobne objawy. Samochód się dusił przy wolniejszych obrotach. Szukaj i daj znać co ustaliłeś.



gts'72
Młodszy Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 2013-03-23, 17:59
Model: gran torino sport
Silnik: inny V8
Kolor: to nie mustang, ale pomarańczowy

Re: skrzynia C4 ,1WSZY BIEG

Post autor: gts'72 » 2013-03-23, 18:45

miałem podobnie (tyle, że w gran torino) - okazało się, że linka od ręcznego była za mocno podciągnieta na regulacji :)



Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: skrzynia C4 ,1WSZY BIEG

Post autor: Piotrek86skc » 2013-03-23, 18:56

viewtopic.php?f=49&t=6006&p=109914#p109914" onclick="window.open(this.href);return false;

Kolego dopisz się do spisu zabytków innych niż mustang;D



Awatar użytkownika
conver67
Forumowicz
Posty: 817
Rejestracja: 2009-11-05, 19:08
Model: convertible '67
Silnik: inny V8
Kolor: Acapulco blue

Re: skrzynia C4 ,1WSZY BIEG

Post autor: conver67 » 2013-03-23, 21:42

nie mam innych zabytków,Musti mi wystarczy;)



Awatar użytkownika
Piotrek86skc
Forumowicz
Posty: 1076
Rejestracja: 2010-05-22, 18:02
Model: coupe 1966
Silnik: V8 4.6
Kolor: signal flare red
Kontakt:

Re: skrzynia C4 ,1WSZY BIEG

Post autor: Piotrek86skc » 2013-03-23, 23:19

pisałem do gts72



gts'72
Młodszy Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 2013-03-23, 17:59
Model: gran torino sport
Silnik: inny V8
Kolor: to nie mustang, ale pomarańczowy

Re: skrzynia C4 ,1WSZY BIEG

Post autor: gts'72 » 2013-03-24, 22:01

dodane :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „8. przeniesienie napędu”