Temperatura cieczy chłodzącej - PROBLEM?

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
sincoder
Posty: 2
Rejestracja: 2009-07-16, 11:12

Temperatura cieczy chłodzącej - PROBLEM?

Post autor: sincoder » 2009-07-24, 08:30

Jako, iż jestem nowy na tym forum - na wstępie chciałbym Wszystkich przywitać.
Mam problem z 4.0 rocznik 2005.
Podczas jazdy temperatura płynu chłodzącego jest ok - tzn. pomiędzy C a H.
Natomiast podczas postoju temperatura powoli rośnie. Wczoraj miałem przypadek, że temperatura doszła prawie do H. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
Z góry dziękuję za odpowiedź.



Awatar użytkownika
LIZZARD
Forumowicz
Posty: 183
Rejestracja: 2008-09-09, 00:30
Model: DODGE MAGNUM
Kolor: Torch Red

Re: Temperatura cieczy chłodzącej - PROBLEM?

Post autor: LIZZARD » 2009-07-24, 09:31

sincoder pisze:Jako, iż jestem nowy na tym forum - na wstępie chciałbym Wszystkich przywitać.
Mam problem z 4.0 rocznik 2005.
Podczas jazdy temperatura płynu chłodzącego jest ok - tzn. pomiędzy C a H.
Natomiast podczas postoju temperatura powoli rośnie. Wczoraj miałem przypadek, że temperatura doszła prawie do H. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Sincoder bez dokładnych informacji trudno od strzału zdiagnozować przyczynę problemu. Powinieneś po kolei sprawdzić:
1) Poziom płynu chłodzącego
2) Czy załącza się wentylator chłodnicy? Odpowiedź: Wentylator się załącza lub wentylator się nie załącza
Jeśli poziom płynu jest OK i wentylator się załącza to
3) Po zagrzaniu silnika do temperatury normalnej sprawdź wąż górny wychodzący z chłodnicy.
Odpowiedź: Wąż jest gorący lub wąż jest zimny
Jeśli wąż jest zimny lub nie parzy w rękę przy wskazaniu na zegarze H- termostat nie otwiera obiegu - do wymiany

Jeśli OK to
4) Sprawdzić powierzchnię czynną chłodnicy, czy nie jest pozatykana, przyczyną może być również jej zakamienienie lub zamulenie
5) Sprawdzenie stanu paska napędzającego
Jeśli pasek ma ślady znacznego zużycia to należy go wymienić dla pewności również sprawdzić napinacz, rolki i kolo napędzające pompę
Jeśli wszystko OK to
6) Należy sprawdzić samą pompę płynu chłodzącego. No ale to już zadanie dla mechanika.


Jedyny alkohol jaki obecnie mogę spożywać to Piña colada...

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2450
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2009-07-24, 09:48

najprawdopodobniej będzie wina wentylatora któr się nie załącza i dlatego na postoju qón się grzeje
najpierw trzeba sprawdzić bezpieczniki wszelakie (niewiem ile jest ich w nowym roczniku) pożniej czujnik temp. wentylatora a nakoncu wentylator



Awatar użytkownika
Hans
Forumowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
Model: 500
Kolor: Black
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Hans » 2009-07-25, 22:57

Może być też tak, że kupiłeś kunika w którym płyn w chłodnicy nie był wymieniany już ho ho i jeszcze trochę. Możliwe, że zamiast np. różowej cieczy wyleci Ci z chłodnicy jakiś czarny syf. Może to być tak jak napisał RAFAŁ. Gdzieś możesz miec mały zator w układzie chłodzącym silnik. Różnie to bywa.


.:: :evil: my other ride is your mom :evil: ::.

sincoder
Posty: 2
Rejestracja: 2009-07-16, 11:12

Post autor: sincoder » 2009-07-27, 09:21

To chyba będzie co innego, bo jednak z tego co zaobserwowałem dzieje się tylko przy włączonej klimatyzacji. Bez klimy wiatrak ładnie się załącza. Przy włączonej klimie już niestety nie.



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2450
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2009-07-27, 10:04

przy włączone klimie ten witrak powinien całyczas pracować a mocniejsze obroty powinien dawać jak się bardziej zagrzeje
pierwsze co schemat instalacji i do elektryka



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-08-03, 15:22

Hans pisze:Może być też tak, że kupiłeś kunika w którym płyn w chłodnicy nie był wymieniany już ho ho i jeszcze trochę. Możliwe, że zamiast np. różowej cieczy wyleci Ci z chłodnicy jakiś czarny syf. Może to być tak jak napisał RAFAŁ. Gdzieś możesz miec mały zator w układzie chłodzącym silnik. Różnie to bywa.

w tym modelu absolutnie nie moze byc rozowej cieczy, tylko zolta fordowska ew. z mercedesa.



Awatar użytkownika
Hans
Forumowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
Model: 500
Kolor: Black
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Hans » 2009-08-03, 15:52

caniggia, ja mam z PORSHE. :)


.:: :evil: my other ride is your mom :evil: ::.

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-08-05, 18:42

Hans pisze:caniggia, ja mam z PORSHE. :)
:)

a swoja droga jakie macie temperatury cieczy? u mnie zazwyczaj jet 92 st, ale udalo mi sie tez 101 osiagnac jak sie kon zmeczyl.



Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1328
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Post autor: pavlito » 2009-08-05, 21:46

U mnie korki - nie korki, chłód, deszcz, zima, lato, upał - wskazówka na rozgrzanym kucu pionowo, ew. leciutka odchyłka na H, ale zupełnie w normie. Jestem pod wrażeniem stabilności temperatury. Grzeje się wolniej niż inne moje auta, ale potem trzyma jak termos. A na masce można jaja sadzone smażyć :) Przydałyby się wycięcia jak w kobrze, saleenie, cervini itp.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-08-06, 01:09

no u mnie sama wskazowka to w zaszadzie tez pionowo, tylko jak podlaczylem skaner obdIIto tam mi wyswietla temp i takie wlasnie wartosci mam.

Pozdro.



Awatar użytkownika
Hans
Forumowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
Model: 500
Kolor: Black
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Hans » 2009-08-06, 09:12

Ja tam mam V6, to ma z deko zapasu, a co za tym idzie, nie wpadłem jeszcze na pomysł jak mogę podnieść temperaturę. Oczywiście nie, żebym się spieszył. Tak czy inaczej trzeba mieć coś chyba nie-teges w przypadku V6, żeby temp. skakała dalej niż za połowę... Lub stać na krajowej 7 w drodze nad/z morza. :)


.:: :evil: my other ride is your mom :evil: ::.

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-08-06, 11:03

to wlasnie zona stala tam kilka godzin i nie drgnela wskazowka...



Awatar użytkownika
horse
Forumowicz
Posty: 636
Rejestracja: 2009-02-09, 22:43
Model: Mustang Convertible
Silnik: V6 4.0
Kolor: Torch Red
Kontakt:

Post autor: horse » 2009-08-06, 16:41

u mnie to samo nie wiadomo jaki upal jaki korek moja v6 nawet drgnie ani w prawo ani w lewo temperatura jest cALY CZAS OPTYMALNA :)


Jam jest Wujek Staszek Mistrz Ciętej Riposty!!! :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”