wymiana walu napedowego

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

XerofaN
Forumowicz
Posty: 594
Rejestracja: 2011-06-16, 15:56
Model: Pony
Silnik: V6 4.0
Kolor: Tungsten Gray

wymiana walu napedowego

Post autor: XerofaN » 2012-07-20, 12:56

przymierzam sie do wymiany walu i jak macie jakies rady to piszcie smialo :) pewnie juz kilka osob to robilo.

jak np uzupelnic olej w dyfrze? bo pewnie bedzie trzeba.
czy te sruby mocujace musza byc klejone? cos takiego slyszalem ze sie stosuje specjalny klej zeby lepiej trzymalo.
jest jakies takie mocowanie w dyfrze ktore tez trzeba wymienic? po odkreceniu ktorego wylewa sie plyn/olej z dyferencjalu. chodzi mi o rear pinion flange czyli jakas zebatka/tryb flansza :D
czy trzeba ustawiac jakies katy polozenia walu czy czego bo tez mi cos kiedys sie obilo o uszy ale nie wiem czy w tym konkretnym przypadku bedzie to potrzebne:)


wybaczcie jesli cos pomieszalem ale daleko mi do mechanika :P poprawcie mnie i wytlumaczcie w razie czego



XerofaN
Forumowicz
Posty: 594
Rejestracja: 2011-06-16, 15:56
Model: Pony
Silnik: V6 4.0
Kolor: Tungsten Gray

Re: wymiana walu napedowego

Post autor: XerofaN » 2012-07-22, 22:24

dobra wymienilem wal w sumie szybko i bez problemu.
zwazylismy na wadze oba i nowy wyszedl 8kg, a stary 13kg wiec nie duza roznica bo tylko 5kg, ale pomoglo :D wyjechalismy na S8ke i zamknalem szafe bez problemow i nic nie drgalo.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: wymiana walu napedowego

Post autor: caniggia » 2012-07-23, 16:43

XerofaN pisze:dobra wymienilem wal w sumie szybko i bez problemu.
zwazylismy na wadze oba i nowy wyszedl 8kg, a stary 13kg wiec nie duza roznica bo tylko 5kg, ale pomoglo :D wyjechalismy na S8ke i zamknalem szafe bez problemow i nic nie drgalo.
a mówiłem że to wał:)



Awatar użytkownika
bart.knop
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 2010-07-03, 23:33
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Windveil Blue

Re: wymiana walu napedowego

Post autor: bart.knop » 2012-07-23, 17:05

jak kosztowo wal wyszedl?
to jakis szpecjalny wal???
daj troszku newsow :)



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: wymiana walu napedowego

Post autor: caniggia » 2012-07-23, 17:35

W gt nie ma specjalnej potrzeby wymieniać, v6 to mus.



XerofaN
Forumowicz
Posty: 594
Rejestracja: 2011-06-16, 15:56
Model: Pony
Silnik: V6 4.0
Kolor: Tungsten Gray

Re: wymiana walu napedowego

Post autor: XerofaN » 2012-07-24, 09:29

wal aluminiowy 5kg lzszejszy jak pisalem i bardziej wytrzymaly od stockowego, dokladnie ten:
http://shaftmasters.com/4ullialdrfom1.html" onclick="window.open(this.href);return false;

przesylka przez agencje wyszla 55$ i o dziwo nawet nie zaplacilem zadnego cla poimo ze wartosc paczki byla wpiasana na 100$ :D

wymiana = 0zl + ok 1h roboty na spokojnie, tyle ze trzeba miec podnosnik albo chociaz kanal.



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: wymiana walu napedowego

Post autor: AluStar » 2012-07-24, 12:50

5 kg masy wirujacej to bardzo duzo !!
tak jak kiedys podalem 1 kg lzejsze np felgi to jak by 20 kg mniej w samochodzie .
U mnie lezy Dynatech !! ale czeka na swoja kolej ..
Dlatego w sporcie urywanie masy to najlepszy sposob na poprawe dynamiki i osiagow !! Brawo !!



XerofaN
Forumowicz
Posty: 594
Rejestracja: 2011-06-16, 15:56
Model: Pony
Silnik: V6 4.0
Kolor: Tungsten Gray

Re: wymiana walu napedowego

Post autor: XerofaN » 2012-07-24, 12:54

nie no sporo nawet procentowo patrzac te 5kg ale gdzies tam wczesniej znalazlem info w necie o wadze stockowego i ten co mi podali mase to mialo byc 18--->10kg a jest 13--->8kg wiec nawet lepiej. pewnie tez przyspieszenie moglo sie poprawic :D ale nie mierzylem nic wczesniej wiec nie wiadomo o ile.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: wymiana walu napedowego

Post autor: caniggia » 2012-07-24, 13:16

XerofaN pisze: pewnie tez przyspieszenie moglo sie poprawic :D ale nie mierzylem nic wczesniej wiec nie wiadomo o ile.
dupo hamownia nic nie mówi?;)



XerofaN
Forumowicz
Posty: 594
Rejestracja: 2011-06-16, 15:56
Model: Pony
Silnik: V6 4.0
Kolor: Tungsten Gray

Re: wymiana walu napedowego

Post autor: XerofaN » 2012-07-24, 14:06

nie cisne go za czesto bez powodu :D do odcinki to ciezko mi porownac, a poza tym nie uznaje takiego typu "pomiaru" :P bo to bardziej jest sugerowanie sie czyms i wmawianie sie ze przyszlo np 10KM co raczej jest nie zauwazalne przy tej mocy albo ze sie lepiej wkreca itp.

poza tym na pewno lepiej teraz przyspiesza bo wyczyscilem stozek :D a byl ladnie zasyfiony.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: wymiana walu napedowego

Post autor: caniggia » 2012-07-24, 14:10

najważniejsze, że nie wpada w drgania, to jest główna przyczyna dlaczego trzeba było wymienić, konie jak przybyły, to w prezencie.



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: wymiana walu napedowego

Post autor: Tom.Tom » 2012-07-29, 22:29

Super Xerofan - no to masz komplecik 3.73 + aluwałek - to może być jeden z moich przyszłych modów albo od razu to turbo, które znalazł caniggia, albo jedno i drugie... jesu! aż się boję ;)


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
YoDa
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
Model: V6 3,7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Performance White
Kontakt:

Re: wymiana walu napedowego

Post autor: YoDa » 2012-11-25, 17:52

Witam ,
Czy ktoś orientuje się czy wał w V6 2005-09 jest taki sam jak w V6 3,7 2011-13 ?
Przymierzam się do wymiany na alu bo aż strach auto rozpędzić powyżej 130mph , tzn. jechałem powyżej i jakieś drgania się pojawiły....
Pytam bo na http://shaftmasters.com/3mualdr1.html" onclick="window.open(this.href);return false; nie ma wyrażnie do 2011-13 V6


Pozdrawiam
Yoda

Obrazek

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: wymiana walu napedowego

Post autor: caniggia » 2012-11-25, 20:22

ale jest wyraźnie 05-10.

a tu jest wyraźnie że to Twojego rocznika auto/manual.

http://www.americanmuscle.com/aluminum- ... anual.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
YoDa
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
Model: V6 3,7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Performance White
Kontakt:

Re: wymiana walu napedowego

Post autor: YoDa » 2012-11-25, 23:08

Zgadza sie , w Shaftmaster jest 2005 do 2010 czyli jeszcze z silnikiem i skrzynią do 4.0 , stąd moje pytanie było o niepewnośc bo z kolei na AM wał jest 11-13 więc wychodzi na to że inny a poza tym od dłuższego czasu Out of stock...

No nic , napisałem list do Shaftmaster , zobaczymy co odpowiedzą.
Ostatnio zmieniony 2012-11-25, 23:18 przez YoDa, łącznie zmieniany 2 razy.


Pozdrawiam
Yoda

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”