Supercharger do V6

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2012-06-18, 17:17

heh... a ja dalej kombinuję... ;)

...bo myślę sobie tak:

1) ta moja V6 bardzo mi się podoba wizualnie (bordo, jasny środek),
2) znam historię i stan techniczne swojego,
3) nowe budy nie podobają mi się tak jak s197,
4) szukam jak tu dodać mocy do swojego.

I teraz - mogę nic nie robić, pojeździć jeszcze z rok i pomyśleć o zmianie - ale pytanie na co? Na GT s197 to chyba bez sensu, to już lepiej nowe V6, ale jakoś mi nie leży ta buda... może ewentualnie jakiś shellby s197 ale to pewnie z 90tysi...

I tak sobie myślę - mojego konika już znam i wiem mniej więcej co w nim piszczy. Z tego co się zorientowałem, to chargery do V6 zaczynają się od 3,5K USD: http://www.stage3motorsports.com/catego ... rchargers/" onclick="window.open(this.href);return false;. Załóżmy, że mój konik jest wart teraz 50tyś, jeżeli kupię i zainstaluję supercharger do 20tyś, to daje w sumie 70tyś.

Rozumiejąc, że GT daje lepszą platformę do dalszych modyfikacji, mam pytania:

1) Czy V6 z superchargerem nie będzie żwawsza od cięższego stockowego GT?
2) Czy automatyczna skrzynia wytrzyma?
3) Czy za 70tyś kupię GT nie gorsze (technicznie i wizualnie) od mojego V6 - np. takiego z końcówki produkcji 2009, jeszcze najlepiej biały i kabrio ;) ?

Na forach amerykańskich jest sporo ludzi, którzy mają doładowane V6tki... u nas chyba to mało popularne.

Przeglądałem forum i znalazłem taki wątek, gdzie MIRMAL się dosyć pozytywnie wypowiadał o doładowanym V6.

Co sądzicie? Czy jest w ogóle sens rozważać zamianę V6 s197 na GT s197? Czy może faktycznie rozważyć doładowanie swojego i potrzymać go jeszcze kilka dobrych latek?


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
Stachu_xjr
Forumowicz
Posty: 1285
Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0

Re: Supercharger do V6

Post autor: Stachu_xjr » 2012-06-18, 17:41

Tom.Tom daj sobie spokój z tym ,wydasz czapke pieniędzy zeby jechało porównywalnei do GT
, stacisz kupe czasu nerwów itd ,dalej to bedzie V6 ,nikt ci pózniej za to nie zapłaci, pośmigaj sprzedaj dołuz pare tys i kup ładne GT :)



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2012-06-18, 20:23

hmmm, no może fakt Stachu.... może po prostu muszę polować na jakiegoś takiego fajnego. w takim razie będę polował albo na kabrio albo na shellby - ale środek musi być jasny! ;)

planuje ktoś z Was sprzedawać swoje GT w przyszłym roku? :)

a przekładka silnika ma sens, czy też bez sensu?


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

kaes
Forumowicz
Posty: 814
Rejestracja: 2008-11-05, 13:13
Model: 2007
Silnik: V6 4.0
Kolor: czarny, chwilowo bez pasów
Kontakt:

Re: Supercharger do V6

Post autor: kaes » 2012-06-18, 20:31

TomTom nic nie jest bez sensu. Jasne, że tu uslyszysz 90% wypowiedzi od posiadaczy GT "bez sensu, sprzedaj i kup GT", tez to przechodzilem :) Ja lubie swoja V6, nie sprzedaje, w koncu zainwestuje w kompresor. Jakos wole miec zmodyfikowana i "wyjatkowa" V6 niz standardowe GT ;) Gdyby to nie miało sensu, w USA by tego nie robili. A jest to dosyć popularna modyfikacja do V6. Troche tak jakby powiedzieć "kompresor do V8 bez sensu, dołóż trochę i kup GT500".


CS6 Progress bar
[||||||||||||||||||--------------------------------] 36%

Obrazek

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2012-06-18, 20:48

ooo widzę kaes, że czujesz o czym mówię ;)

Jak miałbym zmieniać na GT s197 to musiałby to być kabrio - żeby była jeszcze dodatkowa różnica. Z drugiej strony logiczne i sensowne wydaje się, że jeżeli zmieniać, to już na nowy model, tylko ta buda.... może za jakiś czas zaczną robić jakieś body-kity, żeby ten tył można sobie było zmienić...


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
Stachu_xjr
Forumowicz
Posty: 1285
Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0

Re: Supercharger do V6

Post autor: Stachu_xjr » 2012-06-18, 21:22

Policz kompresor z 3500 dolara x3,5 to masz juz 12000 plnów w us policz wysyłke ,montaż , strojenie to min bez cła daje 20 tys zł , mocowanie wału, wał, bo pewno stock nie wytrzyma, hamulce, a jak ze skrzynią biegów ogarnie bez problemu 100km wiecej mocy ?? to policz sprzedaj swojego za 45 tys dołóz te 20-25 tys które by poszły w modyfikacje , i za to bez problemu kupisz GT-ka bez grzebania. i jak bedzie w eleganckim stanie zawsze sprzedaż ,a modyfikowanego v6 kupi ktoś za 65 tys ?
,



Macc
Forumowicz
Posty: 573
Rejestracja: 2009-07-26, 15:09
Model: Były V6 i GT S 197
Silnik: V8 4.6
Kolor: Namiętny

Re: Supercharger do V6

Post autor: Macc » 2012-06-18, 21:31

Witam Was, jestem jednak zdanie, iż jeśli znamy i kochamy swoje V6
:) to po jakiego grzyba zamieniać na V8. Taki Kompessor da frajdę. Odłożyć i znów zaczynać pewne kwestie od nowa? Wolę Kompressorka :) Bez urazy ale też słyszę od posiadaczy V8, że nie itp. Mustang to nie komercyjny pojazd i kupiłem go dla siebie a nie dla kogoś kto go kupi za parę lat. Oczywiście opowiadam się za sensownymi modyfikacjami a nie wiochą :). Nie musi też to być zaraz 100KM. MOże ciutkę mniej



Awatar użytkownika
Stachu_xjr
Forumowicz
Posty: 1285
Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0

Re: Supercharger do V6

Post autor: Stachu_xjr » 2012-06-18, 21:36

Miałem V6 kupiłem GT i załozyłem kopresor i śmiga , to jaki sens wypierniczac 20 tys zeta w V6 zeby ci 80km doszło :mur:



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2012-06-18, 23:08

Stachu - te chargery podobno dodają tak że jest 330km, ale dzięki za opinię - szczególnie, że z tego co piszesz wynika, też byłeś kiedyś w tym punkcie co ja teraz.

Po to właśnie zadałem to pytanie - żeby usłyszeć różne opinie


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

skydriver
Młodszy Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 2009-11-17, 19:44
Model: Camaro SS
Silnik: inny V8
Kolor: orange inferno
Kontakt:

Re: Supercharger do V6

Post autor: skydriver » 2012-06-20, 22:41

dolacze sie do problemu, rowniez smigam v6 i jednak te 185 km max i 7 sek do setki nie robi juz szalu... mysle nad jakims wzmocnieniem, czy poza kompresorem ktos z posiadaczy cos kombinowal? jakies inne pomysly na dodanie mocy? Czy jest jakas mozliwosc by zdjac to ograniczenie predkosci, czy jest to juz max naszych stasiów? jako laik i typowy uzytkownik czekam na rady :)



kaes
Forumowicz
Posty: 814
Rejestracja: 2008-11-05, 13:13
Model: 2007
Silnik: V6 4.0
Kolor: czarny, chwilowo bez pasów
Kontakt:

Re: Supercharger do V6

Post autor: kaes » 2012-06-21, 07:23

Zdjęcie kagańca jest proste, było sporo na forum o tym.
skydriver pisze:dolacze sie do problemu, rowniez smigam v6 i jednak te 185 km max i 7 sek do setki nie robi juz szalu... mysle nad jakims wzmocnieniem, czy poza kompresorem ktos z posiadaczy cos kombinowal? jakies inne pomysly na dodanie mocy? Czy jest jakas mozliwosc by zdjac to ograniczenie predkosci, czy jest to juz max naszych stasiów? jako laik i typowy uzytkownik czekam na rady :)


CS6 Progress bar
[||||||||||||||||||--------------------------------] 36%

Obrazek

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2012-06-21, 09:50

skydriver pisze:dolacze sie do problemu, rowniez smigam v6 i jednak te 185 km max i 7 sek do setki nie robi juz szalu... mysle nad jakims wzmocnieniem, czy poza kompresorem ktos z posiadaczy cos kombinowal? jakies inne pomysly na dodanie mocy? Czy jest jakas mozliwosc by zdjac to ograniczenie predkosci, czy jest to juz max naszych stasiów? jako laik i typowy uzytkownik czekam na rady :)
Jeżeli nie zmieniałeś programu w swoim, to pierwszą rzeczą jaką powinieneś zrobić w ten weekend, to wybrać się do Caniggia do Opola na strojenie - różnica jest DIAMETRALNA - to ci pozwoli jeszcze trochę się nim pocieszyć :hyhy:

W dziale "Sprzedam" jest wątek na ten temat - "Indywidualny tuning" - czy coś takiego...


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

XerofaN
Forumowicz
Posty: 594
Rejestracja: 2011-06-16, 15:56
Model: Pony
Silnik: V6 4.0
Kolor: Tungsten Gray

Re: Supercharger do V6

Post autor: XerofaN » 2012-06-21, 10:23

imo to lepiej najpierw zmienic na V8 a potem ew. modyfikowac :) jest chyba wiecej za niz przeciw. nie wiem czemu chcesz kupowac nowego brzydala skoro ci sie nie podoba. ja tez nie przepadam za nowa buda i jakbym mial kase, to bez zastanowienia bym bral S197 V8, najwyzej z konca produkcji.

na dzien dobry masz:
-wieksza moc
-wiekszy potencjal na rozwoj
-szpery nie szpery i inne bajery w standardzie
-lepszy dzwiek
-masz V8



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2012-06-21, 10:31

no tak... no to zbieram kasę dalej, trochę pomodyfikuję swoje V6 póki co (ale bez wielkich kosztów) i będę polował na ładne V8 - mogło by np. być to: http://otomoto.pl/ford-mustang-C24796021.html" onclick="window.open(this.href);return false; (kolor podobny, jasny środek i manual - szkoda, że jeszcze nie cabrio) ale rocznikowo podobnie jak mój, więc chyba bez sensu...


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Supercharger do V6

Post autor: caniggia » 2012-06-21, 15:40

w 100% zgadzam się ze Stachu_xjr.

Opłacalność jakakolwiek w modyfikacjach v6 jeżeli chodzi o moc kończy się na tym co robią wszyscy, filtry, wydechy, wał, szpera, przełożenia, program.
Inwestycja w kompresor się średnio opłaca, chyba, że ktoś się uparł na v6 na maxa i przelicznik finansowy nie ma znaczenia.

W US ładują kasę w v6 całkowicie z innego powodu, powód jest koszt ubezpieczenia, v8 u nich jest kosmicznie droższe niż v6, dlatego kupują v6 i wkładają kompresory itp osiągając lepsze rezultaty niż GT, bo to żaden problem.

Po modyfikacjach opisanych w 2 zdaniu v6 vs stock GT do 160km/h zostaje w tyle o długość samochodu, czyli jedzie prawie jakby na fabrycznych gratach bez żadnych modów dołożyć suszarkę.



ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”