dziwny dźwięk - sprzęgło??
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
- cezar
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 58
- Rejestracja: 2011-06-14, 13:44
- Model: coupe 2007
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: grabber orange/black stripes
dziwny dźwięk - sprzęgło??
Witam,
auto: 2007 V6, manual.
Pojawiło się kilka niepokojących objawów:
- na luzie, przy włączonym silniku słychać dziwny dźwięk (jakby tarcie, harczenie, rzężenie, nierównomierne grzechotanie - nie wiem jak to opisać) - hałas ustaje po wciśnięciu sprzęgła;
- podobnie przy ekonomicznej jeździe - taki sam hałas - (np. jak wrzucam "czwórkę" przy 80 km/h - jakby za mała prędkość była dla tego biegu);
- na innych biegach podobnie, przy różnych prędkościach, które wcześniej wydawały się odpowiednie
Dodam, że wszystkie biegi wchodzą normalnie i bez problemów, a sprzęgło mam takie:
http://www.americanmuscle.com/spec-stag ... 9%20All%29" onclick="window.open(this.href);return false;^5^429.95
Czym to może być spowodowane? Czy ktoś miał takie objawy w swoim aucie?
auto: 2007 V6, manual.
Pojawiło się kilka niepokojących objawów:
- na luzie, przy włączonym silniku słychać dziwny dźwięk (jakby tarcie, harczenie, rzężenie, nierównomierne grzechotanie - nie wiem jak to opisać) - hałas ustaje po wciśnięciu sprzęgła;
- podobnie przy ekonomicznej jeździe - taki sam hałas - (np. jak wrzucam "czwórkę" przy 80 km/h - jakby za mała prędkość była dla tego biegu);
- na innych biegach podobnie, przy różnych prędkościach, które wcześniej wydawały się odpowiednie
Dodam, że wszystkie biegi wchodzą normalnie i bez problemów, a sprzęgło mam takie:
http://www.americanmuscle.com/spec-stag ... 9%20All%29" onclick="window.open(this.href);return false;^5^429.95
Czym to może być spowodowane? Czy ktoś miał takie objawy w swoim aucie?
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2447
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
Re: dziwny dźwięky - sprzęgło??
łożysko oporowe sprzęgła
jak się wymienia tarczę lub docisk to dla swiętego spokoju powinno się też wymienić łożysko jeżeli u ciebie
był wymieniony ten komplet to teraz czeka cię wymiana łożyska
jak się wymienia tarczę lub docisk to dla swiętego spokoju powinno się też wymienić łożysko jeżeli u ciebie
był wymieniony ten komplet to teraz czeka cię wymiana łożyska
- cezar
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 58
- Rejestracja: 2011-06-14, 13:44
- Model: coupe 2007
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: grabber orange/black stripes
Re: dziwny dźwięk, niepokojące objawy - sprzęgło??
dzięki RAFAŁ,
a masz pod ręką jakieś linki do AM albo RockAuto z oryginalną nazwą?
szukam jako "bearing", "thrust bearing" ale nie mogę nic konkretnego znaleźć:(
jaki to może być koszt?
a masz pod ręką jakieś linki do AM albo RockAuto z oryginalną nazwą?
szukam jako "bearing", "thrust bearing" ale nie mogę nic konkretnego znaleźć:(
jaki to może być koszt?
- cezar
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 58
- Rejestracja: 2011-06-14, 13:44
- Model: coupe 2007
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: grabber orange/black stripes
Re: dziwny dźwięk, niepokojące objawy - sprzęgło??
Poczytałem trochę na różnych forach i więcej opinii jest takich, że skoro bez wciskania sprzęgła hałas jest, a po wciśnięciu zanika, to nie wina łożyska oporowego tylko skrzyni biegów. Ponoć może pomóc wymiana oleju.
Co o tym sądzicie?
Co o tym sądzicie?
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2447
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
Re: dziwny dźwięk, niepokojące objawy - sprzęgło??
widzisz jestem mechanikiem amatorem i robiłem parę sprzęgieł
z twojego opisu mogę wywnioskować że to łożysko bo przeważnie to pada ale i robiłem też takie gdzie skrzynia rzegotała jakby była rozsypana a okazało się że to spręzyny w tarczy popękały
nieda się postawić diagnozy przez forum
zacznijmy od tego kto to będzie robił
jak mechanik to do niego o autopsję można podpowiedzieć że to łożysko
jak ty to czeka cię wyciągnięcie skrzyni i wtedy organoleptycznie zbadanie
olej mógłby pomóc jakby go tam niebyło lub byś miał przejechane ze 100 tyś mil
niewiem jakiej jeszcze odpowiedzi oczekujesz
z twojego opisu mogę wywnioskować że to łożysko bo przeważnie to pada ale i robiłem też takie gdzie skrzynia rzegotała jakby była rozsypana a okazało się że to spręzyny w tarczy popękały
nieda się postawić diagnozy przez forum
zacznijmy od tego kto to będzie robił
jak mechanik to do niego o autopsję można podpowiedzieć że to łożysko
jak ty to czeka cię wyciągnięcie skrzyni i wtedy organoleptycznie zbadanie
olej mógłby pomóc jakby go tam niebyło lub byś miał przejechane ze 100 tyś mil
niewiem jakiej jeszcze odpowiedzi oczekujesz
- Stachu_xjr
- Forumowicz
- Posty: 1285
- Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
- Model: GT 2016
- Silnik: V8 5.0
Re: dziwny dźwięk, niepokojące objawy - sprzęgło??
Łożysko oporowe miał tak samo w polonezie gld , a zawansowanie techniczne podobne
u mnie sie jescze uspokajało jak mokro było 


- Magic
- Forumowicz
- Posty: 863
- Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
- Model: RTR 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: BLACK
- Lokalizacja:: Oleśnica
- Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
- Kontakt:
Re: dziwny dźwięk - sprzęgło??
U mnie były takie objawy i łożysko padło a to przez to że mustang niema regulacji linki sprzęgła i wiadomo jak to linka z biegiem czasu się przycina przez co łożysko niemal ciągle ociera o docisk, ja zmieniłem cały zestaw i po jakimś czasie znów mi zaczęło piszczeć i musze kupić linkę z regulacją.
Najprostsza metoda sprawdzenia to na luzie wciśnij pedał do końca i go puść raptownie bez trzymania, w takiej sytuacji łożysko powinno się na tyle daleko cofnąć by nie dotykało docisku jak nie będzie nic słychać to na 100 łożysko
Najprostsza metoda sprawdzenia to na luzie wciśnij pedał do końca i go puść raptownie bez trzymania, w takiej sytuacji łożysko powinno się na tyle daleko cofnąć by nie dotykało docisku jak nie będzie nic słychać to na 100 łożysko

Re: dziwny dźwięk - sprzęgło??
Jeśli brzęczy cały czas i na wszystkich biegach to może być nie tylko łożysko. Natomiast jeśli najciszej brzęczy na 4 biegu /lub wogóle niesłyszalne a im mniejszy bieg tym głośniej/ no to na bank łożysko /najprawdopodobniej tylko to/. A to dlatego, że na 4 biegu przełożenie jest 1:1 we wszystkich samochodach (w większości samochodów lub zbliżone do 1:1 - jako że mustangi mają dłuższe biegi bo vmax pow 200km/h). Więc dlatego pracuje cicho bo na 4 biegu (ze wzgl. na przełożenie wału sprzęgła wzgl. wału napędowego dyfra) następują najmniejsze opory w skrzyni i na sprzęgle co objawia się cichym brzęczeniem owego łożyska (lub wogóle niesłyszalnym). Prędkość obrotowa wału sprzęgła jest równa /przybliżona mocno/ do prędkości obrotowej wału mapędowego dyfra.
O ile pamiętam to 1:1 dokładnie jest w samochodach konstrukcyjnie przystosowanych do jazdy z max. prędkością do 200km/h i skrzynią 5-biegową (tylko 5 biegową).
O ile pamiętam to 1:1 dokładnie jest w samochodach konstrukcyjnie przystosowanych do jazdy z max. prędkością do 200km/h i skrzynią 5-biegową (tylko 5 biegową).
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2447
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
Re: dziwny dźwięk - sprzęgło??
gover pisze:Jeśli brzęczy cały czas i na wszystkich biegach to może być nie tylko łożysko. Natomiast jeśli najciszej brzęczy na 4 biegu /lub wogóle niesłyszalne a im mniejszy bieg tym głośniej/ no to na bank łożysko /najprawdopodobniej tylko to/. A to dlatego, że na 4 biegu przełożenie jest 1:1 we wszystkich samochodach (w większości samochodów lub zbliżone do 1:1 - jako że mustangi mają dłuższe biegi bo vmax pow 200km/h). Więc dlatego pracuje cicho bo na 4 biegu (ze wzgl. na przełożenie wału sprzęgła wzgl. wału napędowego dyfra) następują najmniejsze opory w skrzyni i na sprzęgle co objawia się cichym brzęczeniem owego łożyska (lub wogóle niesłyszalnym). Prędkość obrotowa wału sprzęgła jest równa /przybliżona mocno/ do prędkości obrotowej wału mapędowego dyfra.
O ile pamiętam to 1:1 dokładnie jest w samochodach konstrukcyjnie przystosowanych do jazdy z max. prędkością do 200km/h i skrzynią 5-biegową (tylko 5 biegową).
wcześniej napisał że rzęzi przy jeździe ekonomicznej czyli obroty prawie równe małe obciążenie " następują najmniejsze opory w skrzyni i na sprzęgle co objawia się cichym brzęczeniem owego łożyska "
- cezar
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 58
- Rejestracja: 2011-06-14, 13:44
- Model: coupe 2007
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: grabber orange/black stripes
Re: dziwny dźwięk - sprzęgło??
Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
Pudel - Rafał mi odpisał, a że znalazłem jeszcze inną diagnozę to wpisałem do tematu - z myślą że ktoś inny może coś jeszcze doda. Nie kwestionuje odpowiedzi Rafała i wcale nie pisałem z przekonaniem że wiem lepiej
Na forum jest wielu użytkowników i każdy ma większe lub mniejsze doświadczenia z usterkami mustanga. Myślałem, że drążenie tematu i oczekiwanie na odpowiedź więcej niż jednego forumowicza nie jest czymś złym - z resztą nie ważne, to nie na temat.
Wracając do tematu - samochód oddam do mechanika, a że jestem laikiem w temacie mechaniki, chciałem się dowiedzieć co to może być, na ile to poważne i jakie koszty może nieść za sobą naprawa. Wygląda jednak że łożysko, co w sumie jest pocieszeniem, bo sprzęgło wymieniane w listopadzie.
Sprawdzę jeszcze metodę dr. killera z szybkim puszczeniem sprzęgła a jak znajdę chwilę jadę do specjalisty.
Jeszcze raz dzięki.
ps. jak będzie po naprawie - dam znać.
Pzdr
Pudel - Rafał mi odpisał, a że znalazłem jeszcze inną diagnozę to wpisałem do tematu - z myślą że ktoś inny może coś jeszcze doda. Nie kwestionuje odpowiedzi Rafała i wcale nie pisałem z przekonaniem że wiem lepiej

Na forum jest wielu użytkowników i każdy ma większe lub mniejsze doświadczenia z usterkami mustanga. Myślałem, że drążenie tematu i oczekiwanie na odpowiedź więcej niż jednego forumowicza nie jest czymś złym - z resztą nie ważne, to nie na temat.
Wracając do tematu - samochód oddam do mechanika, a że jestem laikiem w temacie mechaniki, chciałem się dowiedzieć co to może być, na ile to poważne i jakie koszty może nieść za sobą naprawa. Wygląda jednak że łożysko, co w sumie jest pocieszeniem, bo sprzęgło wymieniane w listopadzie.
Sprawdzę jeszcze metodę dr. killera z szybkim puszczeniem sprzęgła a jak znajdę chwilę jadę do specjalisty.
Jeszcze raz dzięki.
ps. jak będzie po naprawie - dam znać.
Pzdr
Re: dziwny dźwięk - sprzęgło??
To sie sprawdza na jednakowych obrotach (najlepiej 2000) i tylko się zmieniaja biegi. nie chodzi tu o jazdę ekonomiczną czy "dawanie w pedał". Chodzi o jednostajną prędkość silnika a różne przełożenie skrzyni (1,2, 3......5) by to zdiagnozować.
Jak dajesz "w palnik" to łożysko pod dużym obciążeniem ustawia się w dawnym /prawidłowym/ położeniu i może nie być go słychać wogóle. Dlatego jest słyszalne przy ekonomicznej jeździe (mniejsze obciążenie powoduje że "tańczy" w swojej obudowie. Im bardziej dobite tym głośniej pracuje....
Poza tym jeśli łożysko oporowe padnie raz to już będzie to regularne wynienianie co 60-90k (km). Wię szykuj się w niedługim czasie na ponowną wymianę ( w zależności od tego jak szybko biją km na liczniku).......
Co do samej wymiany: Jeśli luz w łożysku jest mały i nic nie uszkodziło więcej to tylko załpaciśz za łożysko i robociznę. a jak uszkodziło jeszcze wał.... lub powiększyło gniazdo w obudowie skrzyni, w którym się znajduje no cóż no to Cię czeka większy wydatek.,..
Jeśli nie jest tak rozbite to powinno mieć na sobie wybite numery. Spisz je, zajdź do sklepu i po podaniu tych numerków będziesz miał nowe. Chyba że będą miały jakiś standard nazewnictwa U.S. To wówczas pozostaje suwmiarka u sprzedawcy. Pod warunkiem że to nie jest "łożysko do przenoszenia dużych obciążeń" bo te to są dopiero kosmiczne i w wyglądzie i w cenie.
Jak dajesz "w palnik" to łożysko pod dużym obciążeniem ustawia się w dawnym /prawidłowym/ położeniu i może nie być go słychać wogóle. Dlatego jest słyszalne przy ekonomicznej jeździe (mniejsze obciążenie powoduje że "tańczy" w swojej obudowie. Im bardziej dobite tym głośniej pracuje....
Poza tym jeśli łożysko oporowe padnie raz to już będzie to regularne wynienianie co 60-90k (km). Wię szykuj się w niedługim czasie na ponowną wymianę ( w zależności od tego jak szybko biją km na liczniku).......
Co do samej wymiany: Jeśli luz w łożysku jest mały i nic nie uszkodziło więcej to tylko załpaciśz za łożysko i robociznę. a jak uszkodziło jeszcze wał.... lub powiększyło gniazdo w obudowie skrzyni, w którym się znajduje no cóż no to Cię czeka większy wydatek.,..
Jeśli nie jest tak rozbite to powinno mieć na sobie wybite numery. Spisz je, zajdź do sklepu i po podaniu tych numerków będziesz miał nowe. Chyba że będą miały jakiś standard nazewnictwa U.S. To wówczas pozostaje suwmiarka u sprzedawcy. Pod warunkiem że to nie jest "łożysko do przenoszenia dużych obciążeń" bo te to są dopiero kosmiczne i w wyglądzie i w cenie.
- cezar
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 58
- Rejestracja: 2011-06-14, 13:44
- Model: coupe 2007
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: grabber orange/black stripes
Re: dziwny dźwięk - sprzęgło??
Mam jeszcze jedno pytanko - załączam rysunek.
Czy łożysko o którym mowa to część 7A508?
Czy łożysko o którym mowa to część 7A508?
- Załączniki
-
[Rozszerzenie gif zostało wyłączone i nie będzie dłużej wyświetlane.]
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2447
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
Re: dziwny dźwięk - sprzęgło??
A ja mówię że nie.
Bo:
O ile mój wzrok mnie nie myli to jest rysunek sprzęgła (i to ledwo widoczny jak na moje oczy - dobrze że mam okulary). Tylko jakiś dziwny, niekompletny....>? Sama tarcza cierna z przodu? Mi to wygląda na część sprzęgła osadzona na wale, który wchodzi do skrzyni. To co wskazałeś to mi wygląda na część mocująćcą cały ten element na wale (czasem zwany "czopem" czesem inaczej - Bogiem nie jestem wszystkiego nie wiem)... Przypatrz się - ta część którą pokazałeś ma wewnątrz frez (jakbyś miał lepsze zdjęcie to tam wszystko widać) i jest osadzona na wale (który jest wewnątrz obudowy ostatniej - jest też zafrezowany - bo inaczej nie mógłby), do niej przykręca się obudowę sprzęgła (7563) itd tid.... To jest nieruchome. To nie jest łożysko.
Łożysko oporowe jest za sprzęgłem. W obudowie SKRZYNI, przez którą przechodzi wał sprzęgłowy. Poszukaj następnego obrazka z kolei. Tam powiinno byc na bank...
Takie jest zdanie z mojej strony. jeśli się mylę no cóż... ale wydaje mi się że jednak nie.
Bo:
O ile mój wzrok mnie nie myli to jest rysunek sprzęgła (i to ledwo widoczny jak na moje oczy - dobrze że mam okulary). Tylko jakiś dziwny, niekompletny....>? Sama tarcza cierna z przodu? Mi to wygląda na część sprzęgła osadzona na wale, który wchodzi do skrzyni. To co wskazałeś to mi wygląda na część mocująćcą cały ten element na wale (czasem zwany "czopem" czesem inaczej - Bogiem nie jestem wszystkiego nie wiem)... Przypatrz się - ta część którą pokazałeś ma wewnątrz frez (jakbyś miał lepsze zdjęcie to tam wszystko widać) i jest osadzona na wale (który jest wewnątrz obudowy ostatniej - jest też zafrezowany - bo inaczej nie mógłby), do niej przykręca się obudowę sprzęgła (7563) itd tid.... To jest nieruchome. To nie jest łożysko.
Łożysko oporowe jest za sprzęgłem. W obudowie SKRZYNI, przez którą przechodzi wał sprzęgłowy. Poszukaj następnego obrazka z kolei. Tam powiinno byc na bank...
Takie jest zdanie z mojej strony. jeśli się mylę no cóż... ale wydaje mi się że jednak nie.
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2447
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
Re: dziwny dźwięk - sprzęgło??
GOVER
to jest wyciskacz sprzęgła z łożyskiem wyciskowym i to jest komplet jako jedno do wymiany
przykłady z inny ch sam.
http://allegro.pl/lozysko-lozysko-oporo ... 55148.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/lozysko-oporowe-sprze ... 65463.html" onclick="window.open(this.href);return false;
to jest wyciskacz sprzęgła z łożyskiem wyciskowym i to jest komplet jako jedno do wymiany
przykłady z inny ch sam.
http://allegro.pl/lozysko-lozysko-oporo ... 55148.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/lozysko-oporowe-sprze ... 65463.html" onclick="window.open(this.href);return false;