Brak świateł STOP
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 13
- Rejestracja: 2011-02-12, 19:01
- Model: Cabrio
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: srebrny
Brak świateł STOP
Czy ktoś z was wie może, jaka może być przyczyna tego, że nie świecą światła STOP?
Mustangi jechały długo, w zawieji i mrozie, są niezniszczalne, staneły wszystkie...tankują
- pudel
- Forumowicz
- Posty: 1406
- Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
- Model: 2002 V6,2007 V8
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Szary metalik & Torch red
- Kontakt:
Re: Brak świateł STOP
przepalony bezpiecznik? Przepalone żarówki? Przepalony pstryczek przy hamulcu?
GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....
- Darenty
- Forumowicz
- Posty: 488
- Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
- Model: S197 GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver Metallic
- Lokalizacja:: Przemyśl
Re: Brak świateł STOP
A instalacja seryjna?
You can never have too much power, just not enough traction.
Re: Brak świateł STOP
Jak nie to co pudel napisał to będzie to co sugeruje Darenty czyli SJB powiedziało papa
SJB to komputer wyposażenia i elektroniki.Znajduje się obok prawej nogi pasażera
SJB to komputer wyposażenia i elektroniki.Znajduje się obok prawej nogi pasażera
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 13
- Rejestracja: 2011-02-12, 19:01
- Model: Cabrio
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: srebrny
Re: Brak świateł STOP
jeśli chodzi o bezpieczniki,to sprawdziłem wszystkie "zwykłe" i te są dobre.
3 żarówki na raz mogłyby się spalić czy może spalenie jednej z 3,wyłącza pozostałe dwie?Bo tylko wtedy mogłaby to być żarówka.
Jeśli chodzi o czujnik przy pedale,to o ile wiem,to czujnik ten jest jeszcze odpowiedzialny za możliwość wciśnięcia guzika przy drążku biegu (wersja automat),więc chyba jakby on był przyczyną,to jednocześnie nie mógłbym wybić biegu z pozycji "P"?A mogę bez problemu,po wciśnięciu hamulca.
Poprawcie mnie jeśli gdzieś się pomyliłem.
Co do instalacji,to nie wiem.Ja nic nie przerabiałem,a czy poprzedni właściciel to nie wiem.Mam pomarańczowe migacze,ale na stacji diagnostycznej facet powiedział,że przeglądu nie przejdzie,bo mam złe lampy tylne,więc zawsze muszę przegląd załatwiać,ale gliny się do tego nie czepiają.I ja sam nie widzę,żeby było coś niezgodne z normą europejską.
3 żarówki na raz mogłyby się spalić czy może spalenie jednej z 3,wyłącza pozostałe dwie?Bo tylko wtedy mogłaby to być żarówka.
Jeśli chodzi o czujnik przy pedale,to o ile wiem,to czujnik ten jest jeszcze odpowiedzialny za możliwość wciśnięcia guzika przy drążku biegu (wersja automat),więc chyba jakby on był przyczyną,to jednocześnie nie mógłbym wybić biegu z pozycji "P"?A mogę bez problemu,po wciśnięciu hamulca.
Poprawcie mnie jeśli gdzieś się pomyliłem.
Co do instalacji,to nie wiem.Ja nic nie przerabiałem,a czy poprzedni właściciel to nie wiem.Mam pomarańczowe migacze,ale na stacji diagnostycznej facet powiedział,że przeglądu nie przejdzie,bo mam złe lampy tylne,więc zawsze muszę przegląd załatwiać,ale gliny się do tego nie czepiają.I ja sam nie widzę,żeby było coś niezgodne z normą europejską.
Mustangi jechały długo, w zawieji i mrozie, są niezniszczalne, staneły wszystkie...tankują
- pudel
- Forumowicz
- Posty: 1406
- Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
- Model: 2002 V6,2007 V8
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Szary metalik & Torch red
- Kontakt:
Re: Brak świateł STOP
sprawdzales bezpieczniki i pod maska i pod kierownica? Nie wiem czy to mozliwe aby sie wszystkie zarowki spalily ale od tego bym zaczol sprawdzanie ja mialem przerobione swiatla ale zmienilem znow na czerwone czasem jakis kabelek nie laczy masz troche czasu spojzyj jak to masz rozwiazane...
GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....
- YoDa
- Forumowicz
- Posty: 964
- Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
- Model: V6 3,7 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Performance White
- Kontakt:
Re: Brak świateł STOP
Moim zdaniem coś się odpięło , chyba trzeba całą istalację przelecieć. Mustang to twardy samochód i wszystko najlepiej polutować
Pozdrawiam
Yoda
Yoda
Re: Brak świateł STOP
moim skromnym zdaniem to na pewno nie żarówki, nie spaliły się przecież wszystkie na raz
weź kogos kumatego w elektryce serwisówkę ze schematami do ręki i trzeba sprawdzać każdy obwód kabel po kabelku
a pierwsza sprawa zdiagnozuj czy ktoś pchał palce do SJB przy okazji przeróbki świateł
weź kogos kumatego w elektryce serwisówkę ze schematami do ręki i trzeba sprawdzać każdy obwód kabel po kabelku
a pierwsza sprawa zdiagnozuj czy ktoś pchał palce do SJB przy okazji przeróbki świateł
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 13
- Rejestracja: 2011-02-12, 19:01
- Model: Cabrio
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: srebrny
Re: Brak świateł STOP
Bezpieczniki sprawdzałem i te pod maską i te przy prawej nodze pasażera.Bezpośrednio pod kierownicą,chyba bezpieczników nie ma?
Jeśli chodzi o SJB,to wolę go zostawić na sam koniec,bo myślę,że jakby to był SJB,to musiałoby coś jeszcze nie działać.
Dodam jeszcze 2 zastanawiające fakty:
1. Przy minusie akumulatora,od jakiegoś czasu zbiera się dużo osadu,jakby się jonizował.Tak dużo,że po jakimś czasie nie widać końcówki klemy.Ponadto akumulator ma bardzo częste tendencje do rozładowywania czasami,a czasami nie.Czasami stoi 2 dni i jest bardzo mocny,a czasami na drugi dzień ledwo ciągnie rozrusznik i resetuje ustawienia radia.Czyżby jakieś zwarcie?
2. Jakiś czas temu szyba od strony pasażera nie dochodziła do samej góry po zamknięciu drzwi,a znowu po jakimś czasie znowu działa tak jak trzeba,dochodzi do końca
OK.Jutro sprawdzę przewody,tzn.zmierzę miernikiem przejścia pomiędzy lampami stopu,a przewodem wchodzącym do czujnika STOP'u przy pedale (sprawdzę jak będzie pogoda)
Jeśli chodzi o SJB,to wolę go zostawić na sam koniec,bo myślę,że jakby to był SJB,to musiałoby coś jeszcze nie działać.
Dodam jeszcze 2 zastanawiające fakty:
1. Przy minusie akumulatora,od jakiegoś czasu zbiera się dużo osadu,jakby się jonizował.Tak dużo,że po jakimś czasie nie widać końcówki klemy.Ponadto akumulator ma bardzo częste tendencje do rozładowywania czasami,a czasami nie.Czasami stoi 2 dni i jest bardzo mocny,a czasami na drugi dzień ledwo ciągnie rozrusznik i resetuje ustawienia radia.Czyżby jakieś zwarcie?
2. Jakiś czas temu szyba od strony pasażera nie dochodziła do samej góry po zamknięciu drzwi,a znowu po jakimś czasie znowu działa tak jak trzeba,dochodzi do końca
OK.Jutro sprawdzę przewody,tzn.zmierzę miernikiem przejścia pomiędzy lampami stopu,a przewodem wchodzącym do czujnika STOP'u przy pedale (sprawdzę jak będzie pogoda)
Mustangi jechały długo, w zawieji i mrozie, są niezniszczalne, staneły wszystkie...tankują
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 13
- Rejestracja: 2011-02-12, 19:01
- Model: Cabrio
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: srebrny
Re: Brak świateł STOP
Korzystając z podręcznika "STOP lamp testing", chcę pomierzyć SJB.
Mam w związku z tym pytanie. Może ktoś wie.
Mam mierzyć napięcie na tym co wyjąłem czy na tym co dalej jest wmontowane (czyli na tym z czego wyjmuję część)?
Przypuszczam, że na tym czego wyjąć się nie da.
Mam w związku z tym pytanie. Może ktoś wie.
Mam mierzyć napięcie na tym co wyjąłem czy na tym co dalej jest wmontowane (czyli na tym z czego wyjmuję część)?
Przypuszczam, że na tym czego wyjąć się nie da.
Mustangi jechały długo, w zawieji i mrozie, są niezniszczalne, staneły wszystkie...tankują
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 13
- Rejestracja: 2011-02-12, 19:01
- Model: Cabrio
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: srebrny
Re: Brak świateł STOP
No. Już nie trzeba. Naprawiłem sam. STOP działa
Mustangi jechały długo, w zawieji i mrozie, są niezniszczalne, staneły wszystkie...tankują
- Darenty
- Forumowicz
- Posty: 488
- Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
- Model: S197 GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver Metallic
- Lokalizacja:: Przemyśl
Re: Brak świateł STOP
Co było przyczyną?
You can never have too much power, just not enough traction.
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 13
- Rejestracja: 2011-02-12, 19:01
- Model: Cabrio
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: srebrny
Re: Brak świateł STOP
Darenty, byłeś najbliżej rozwiązania zagadki niedziałających świateł.
Wyobraźcie sobie, że ten elektryk, który przerabiał instalację, zastosował przekaźnik "Elmot TYP-541" (takie gówienko stosowano w Polonezach ) do zapalania lamp STOPU.
Jak się okazało, moje przypuszczenia co do jonizacji "-" klemy akumulatora były trafne.
Przekaźnik się zgrzał, co jest normalne dla przekaźników, a zwłaszcza przy stosowaniu ich tam, gdzie są niepotrzebne.
Pominąłem przekaźnik i STOP świeci, a i akumulator ma teraz końską dawkę mocy
Wyobraźcie sobie, że ten elektryk, który przerabiał instalację, zastosował przekaźnik "Elmot TYP-541" (takie gówienko stosowano w Polonezach ) do zapalania lamp STOPU.
Jak się okazało, moje przypuszczenia co do jonizacji "-" klemy akumulatora były trafne.
Przekaźnik się zgrzał, co jest normalne dla przekaźników, a zwłaszcza przy stosowaniu ich tam, gdzie są niepotrzebne.
Pominąłem przekaźnik i STOP świeci, a i akumulator ma teraz końską dawkę mocy
Mustangi jechały długo, w zawieji i mrozie, są niezniszczalne, staneły wszystkie...tankują
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2423
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
Re: Brak świateł STOP
jeżeli pominołeś przekaźnik to szykuj się na spalenie SJB długo nie pochodzi na pełnym obciążeniu lepiej było wymienić przekaźnik
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 13
- Rejestracja: 2011-02-12, 19:01
- Model: Cabrio
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: srebrny
Re: Brak świateł STOP
Nie rozumiem istoty stosowania przekaźnika, jeśli tę rolę pełni tutaj pstryczek przy hamulcu.
Mustangi jechały długo, w zawieji i mrozie, są niezniszczalne, staneły wszystkie...tankują