Przełożenie wydechu z GT do V6

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Hans
Forumowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
Model: 500
Kolor: Black
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Przełożenie wydechu z GT do V6

Post autor: Hans » 2010-11-06, 01:34

Witam.

Możliwe, że w najbliższym czasie będę miał możliwość kupienia używanego wydechu od GT. Pytanie na śniadanie brzmi - czy nie będzie problemu z instalacją w mojej V6? Chodzi o średnicę rur. Wiem, że zaraz za katalizatorami mogę ciąć rury u siebie i przyspawać dualpipe. Pytanie - czy da się i jaki może mieć wpływ na wydajność silnika?
Słyszałem, że chodzi m.in. o przepływ i ogólnie o ruch powietrza który przy źle dobranym wydechu może spowodować duszenie się auta z powodu niewydolności źle dobranego wydechu.


.:: :evil: my other ride is your mom :evil: ::.

Awatar użytkownika
celibad
Członek Honorowy MKP
Posty: 1232
Rejestracja: 2008-08-26, 09:21
Model: GT 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: yellow triple
Kontakt:

Post autor: celibad » 2010-11-06, 09:59

ja mam u siebie wyrzucone całkowicie x-pipe i dorobione dwie oddzielne rury od katalizatorów i chodzi zajebiście ....


"najlepszym lekiem na wszystkie problemy jest zwykła woda. dwie krople na szklankę wódki i wszystko przechodzi jak ręką odjął"

Jak mam czas to leże i odpoczywam, a jak nie mam czasu to tylko leże.

ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
sławekw
Forumowicz
Posty: 809
Rejestracja: 2010-04-19, 21:19
Kontakt:

Post autor: sławekw » 2010-11-06, 11:01

Dobrze jest zmierzyć. Jeżeli masz możliwość weź suwmiarkę i zmierz średnicę wydechu od GT a potem dualpipe. Jeżeli pole powierzchni będzie większe po przejściu na dualpipe powinno zajść takie zjawisko jak w dyfuzorze. Może zwiększyć się przepływ, ale nie musi.
Hans pisze: Słyszałem, że chodzi m.in. o przepływ i ogólnie o ruch powietrza który przy źle dobranym wydechu może spowodować duszenie się auta z powodu niewydolności źle dobranego wydechu.
ja o tym niedawno pisałem ;)


Nic na siłę, wszystko młotkiem :D i wyklepie się coś takiego:
Obrazek

Awatar użytkownika
tomaho
Forumowicz
Posty: 256
Rejestracja: 2009-07-06, 20:54
Model: Bullitt 2019
Silnik: V8 5.0
Kolor: Highland Green
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: tomaho » 2010-11-06, 13:38

hey, wydaje mi sie ze klopotu z przystosowaniem wydechu od GT do naszych V6 duzego nie ma...tak sie zlozylo ze nie bylo mnie przy tej operacji ale warsztat pod poznaniem w Chybach zrobil taka przerobke za bagatela 350zl i wszystko ladnie smiga i brzmi ;]]]] :rotfl:


w życiu jak w pozycji od tyłu...najważniejsze jest abyś był własnie z tyłu...

ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”