popsuty prędkościomierz

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

paytoplay
Forumowicz
Posty: 404
Rejestracja: 2009-05-04, 00:08
Silnik: V6 3.7
Kolor: Sterling Grey
Kontakt:

popsuty prędkościomierz

Post autor: paytoplay » 2010-01-23, 17:05

witam,

co jakiś czas pojawia się u mnie problem z prędkościomierzem, chodzi o to, że wskazówka nie schodzi o zera i "przesuwa dolną granicę zera" do góry ( np do 60 mil ). Pewnego dnia jadę sobie ulicą Oboźną pod górę - tam jest dosyć ciasno i stromo i jazdę tamtędy max 60 kmh. Patrzę na licznik a tu prawie 80 mil ! wkurzyłem się i zatrzymałem, wskazówka mi opadła jakoś pod 60mph ( nie pamiętam dokładnie ile - ale to chyba nieważne). Odpaliłem samochód ponownie - wskazówka lekko opadła. Powtórzyłem czynność kilkukrotnie i spoko - problem znikną na jakiś czas, ale ostatnio pojawił się znowu. Więc odpaliłem zgasiłem kilka razy i wszystko wróciło do normy.
Niby można z tym życ, ale zacząłe się trochę niepkoic...

Ma ktoś może pomysł co to moze byc i jak to wyeliminowac?

z góry dzięki za odp.
pozdr.


Bart

Awatar użytkownika
Darenty
Forumowicz
Posty: 488
Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver Metallic
Lokalizacja:: Przemyśl

Post autor: Darenty » 2010-01-23, 18:23

Prawdopodobnie coś albo się poluzowało Ci w podłączeniu zegarów, może zasniedziało i nie ma odpowiedniego styku i świruje. Ja zaczął bym od demontażu zegarków i sprawdzenia kostek/połączeń przy nich.. trzeba szukać :|

EDIT:
Jakbyś chciał, a niewiedział jak się do tego zabrać to mogę wrzucić Ci tu instrukcję demontarzu ich z Haynesa jeśli nie masz :)


You can never have too much power, just not enough traction.

paytoplay
Forumowicz
Posty: 404
Rejestracja: 2009-05-04, 00:08
Silnik: V6 3.7
Kolor: Sterling Grey
Kontakt:

Post autor: paytoplay » 2010-01-23, 21:37

kurde demontaż zegarów to chyba dużo roboty :/ - no ale spoko, tylko pewnie w takim razie dopiero na wiosnę się za to zabiorę, bo teraz to taka pogoda jest ze szkoda gadać..
Jakbyś mogł to gdzieś wrzucic to bede zobowiązany :)

pozdr. i dzieki!


Bart

andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 398
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Post autor: andronik » 2010-01-24, 13:53

Demotnaż zegarów nie jest taki trudny:

- podważasz obudowe nawiewu z lewej strony i wychodzi cała obudowa zegarów - jest na zatrzaskach
- zegary trzyma kilka śrub - wystarczy odkręcić :)


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

Awatar użytkownika
Darenty
Forumowicz
Posty: 488
Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver Metallic
Lokalizacja:: Przemyśl

Post autor: Darenty » 2010-01-24, 15:15

How to: :)
Tylko tak jak tu piszą odłącz akumulator lepiej, żebyś w czapkę niedostał dłubiąc sobie :rotfl: (przekręcasz kluczyk w pozycję LOCK, odłączasz akumulator i czekasz minimum 2 minuty - tyle potrzeba by zasilanie podtrzymujące się wyczerpało na którym poducha może strzelić :P ), no i zabezpiecz kabel od akumulatora, żeby przypadkiem gdzies niezeskoczył z powrotem na kleme :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


You can never have too much power, just not enough traction.

paytoplay
Forumowicz
Posty: 404
Rejestracja: 2009-05-04, 00:08
Silnik: V6 3.7
Kolor: Sterling Grey
Kontakt:

Post autor: paytoplay » 2010-01-27, 11:36

super!


dzieki wielkie za wskazówki, jak tylko sie cieplej zrobi to wydłubie ten cały sprzęt i zobacze czy sie cos nie poluzowalo :)

jeszcze raz dzięki i pozdr.!


Bart

andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 398
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Post autor: andronik » 2010-01-27, 12:41

paytoplay pisze: zobacze czy sie cos nie poluzowalo
Tak szczerze to wątpie że coś się poluzowało, bardziej mi to wygląda na walnięty galwanometr w prędkościomierzu.


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

paytoplay
Forumowicz
Posty: 404
Rejestracja: 2009-05-04, 00:08
Silnik: V6 3.7
Kolor: Sterling Grey
Kontakt:

Post autor: paytoplay » 2010-01-27, 12:53

no ja szczerze mówiąc tez wątpię :) ale odkręcę i zobaczę bo tyle jestem w stanie zrobic... Chociaz w tym moim wszystko tak klekocze i lata na wertepach... ze moze, nie wiem - odpadło tam coś czy jak :) Jeszcze ewentualnie zostaje możliwość ze to przez mróz... ale zobaczymy...

P.S

zakładając ze mam walnięty ten prędkościomierz to widziałem na allegro jakieś od V6 tylko ze maja 4 wskazówki po środku, a nie 2 i wyświetlacz pod prędkościomierzem. Czy ewentualnie jak kupie coś takiego i podłącze do mojego to będzie normalnie dzialac :/?

Rozumiem ze przebieg będę miał przeszczepiony z tego predkosciomierza co kupię tylko ewentualnie gdzieś w komp. będę miał mój?


Bart

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-01-27, 12:54

albo mroz go dopadl i przymarzl, ja bym raczej na to stawial... zobacz czy to sie bedzie dzialo po dluzszej jezdzie jak cieplo w aucie jest.



andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 398
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Post autor: andronik » 2010-01-27, 13:06

paytoplay pisze:zakładając ze mam walnięty ten prędkościomierz to widziałem na allegro jakieś od V6 tylko ze maja 4 wskazówki po środku, a nie 2 i wyświetlacz pod prędkościomierzem. Czy ewentualnie jak kupie coś takiego i podłącze do mojego to będzie normalnie dzialac ?

Rozumiem ze przebieg będę miał przeszczepiony z tego predkosciomierza co kupię tylko ewentualnie gdzieś w komp. będę miał mój?
Działa bez problemu - wszystkie opcje są dostępne wtedy - spalanie itp.. Zerknij sobie jeszcze przed ewentualnym zakupem pod zaślepki gdzie normalnie jest sterowanie kompem. Jak są wyprowadzone kostki (na 99% będą) to śmiało możesz taką przekładkę robić. No i w cenie tych zegarów wytarguj od razu przyciski do kompa.

Tylko przebieg będziesz miał inny niestety, bo jest zapisany w zegarach :kwasny:


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

paytoplay
Forumowicz
Posty: 404
Rejestracja: 2009-05-04, 00:08
Silnik: V6 3.7
Kolor: Sterling Grey
Kontakt:

Post autor: paytoplay » 2010-01-27, 13:09

andronik pisze:Działa bez problemu - wszystkie opcje są dostępne wtedy - spalanie itp.. Zerknij sobie jeszcze przed ewentualnym zakupem pod zaślepki gdzie normalnie jest sterowanie kompem. Jak są wyprowadzone kostki (na 99% będą) to śmiało możesz taką przekładkę robić. No i w cenie tych zegarów wytarguj od razu przyciski do kompa.

Tylko przebieg będziesz miał inny niestety, bo jest zapisany w zegarach :kwasny:
dzieki wielkie za info :)


Bart

paytoplay
Forumowicz
Posty: 404
Rejestracja: 2009-05-04, 00:08
Silnik: V6 3.7
Kolor: Sterling Grey
Kontakt:

Post autor: paytoplay » 2010-01-28, 01:23

mam jeszcze takie pytanie, bo znalazłem jakieś zegary na ebay w miarę tanie i w opisie jest, że to jest wersja do manuala... Czy zegary od manuala i automatu się czymś różnią :/???


Bart

paytoplay
Forumowicz
Posty: 404
Rejestracja: 2009-05-04, 00:08
Silnik: V6 3.7
Kolor: Sterling Grey
Kontakt:

Post autor: paytoplay » 2010-01-28, 01:30

i jeszcze jedno pytanie, czy prędkościomierz od v8 ewentualnie pasowałby?


Bart

Awatar użytkownika
Darenty
Forumowicz
Posty: 488
Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
Model: S197 GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver Metallic
Lokalizacja:: Przemyśl

Post autor: Darenty » 2010-01-28, 02:25

Prędkościomierze w V6 i V8 się nieróżnią, jedyne różnice to ilości wskaźników w zależności od wersji wyposarzenia :)


You can never have too much power, just not enough traction.

Awatar użytkownika
horse
Forumowicz
Posty: 636
Rejestracja: 2009-02-09, 22:43
Model: Mustang Convertible
Silnik: V6 4.0
Kolor: Torch Red
Kontakt:

Post autor: horse » 2010-01-28, 09:46

Darenty a przypadkiem w V8 nie jest wyskalowany do 240 Twoj licznik, bo moj jest tylko do 200 wiec tu moga byc przeklamiania bo i pewnie inny komputer jest w V8, ktory tym steruje


Jam jest Wujek Staszek Mistrz Ciętej Riposty!!! :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”