Motul???

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

jtng
Młodszy Forumowicz
Posty: 54
Rejestracja: 2009-04-29, 21:18
Model: 2005
Silnik: V6 3.8
Kolor: mineral grey

Motul???

Post autor: jtng » 2009-08-28, 16:17

ktos z was testował?

jakieś opinie

do tej pory jeździłem zazwyczaj na motulu jako jednym z najlepszych ale tu na forum jakaś panika z motorcraftem wiec zglupialem czemu az tak :wstyd:

http://www.ew2.lubesinfo.com/frameset.a ... 3&langid=1


JTNG
-------------
www.jtng.pl , www.bmcairfilters.pl , www.h-r.com.pl , www.ragazzon.pl , www.kwpolska.pl

Awatar użytkownika
LIZZARD
Forumowicz
Posty: 183
Rejestracja: 2008-09-09, 00:30
Model: DODGE MAGNUM
Kolor: Torch Red

Re: Motul???

Post autor: LIZZARD » 2009-08-28, 16:28

jtng pisze:ktos z was testował?

jakieś opinie

do tej pory jeździłem zazwyczaj na motulu jako jednym z najlepszych ale tu na forum jakaś panika z motorcraftem wiec zglupialem czemu az tak :wstyd:

http://www.ew2.lubesinfo.com/frameset.a ... 3&langid=1
Linka się nie otwiera....
Mogę napisać, że w bmw stosowałem Motul 8100 xcess 5W40, zero zużycia, zero problemu w zimie i odma (530D) po 50 tys. km w zasadzie nie wymagała wymiany, poprzednio lałem Mobil S 10W40 i odma wypadła jak klocek :rotfl: . MOTUL IMHO to rewelacyjny olej i sprawdzony (60 tys. km) łączny przebieg w BMW 260 000 km.
Gdyby MOTUL robił do V8 20W50, lałbym bez chwili zastanowienia :D .

[ Komentarz dodany przez: alfatech: 2009-08-28, 16:35 ]
chyba 5w20 :hyhy:


Jedyny alkohol jaki obecnie mogę spożywać to Piña colada...

jtng
Młodszy Forumowicz
Posty: 54
Rejestracja: 2009-04-29, 21:18
Model: 2005
Silnik: V6 3.8
Kolor: mineral grey

Post autor: jtng » 2009-08-31, 21:29

ma 5W30 i taki proponuje do 4,6

i wszystkie produkty do kazdego mustanga

ten link to zeczywiscie jakis skrypt ale kliknij w renew... i otworzy sie katalog, znajdziesz kazdego mustanga, kazdy produkt, wogoole kazde auto

dalej nie wiem jednak skąd taki tu nacisk na stosowanie tylko tego co zalecają z motorcrafta... czy cos w tym jest czy tylko taka nadmierna ostroznosc?


JTNG
-------------
www.jtng.pl , www.bmcairfilters.pl , www.h-r.com.pl , www.ragazzon.pl , www.kwpolska.pl

Awatar użytkownika
LIZZARD
Forumowicz
Posty: 183
Rejestracja: 2008-09-09, 00:30
Model: DODGE MAGNUM
Kolor: Torch Red

Post autor: LIZZARD » 2009-08-31, 21:50

jtng pisze: dalej nie wiem jednak skąd taki tu nacisk na stosowanie tylko tego co zalecają z motorcrafta... czy cos w tym jest czy tylko taka nadmierna ostroznosc?
Nie traktuj tego jako naciski, naciski :rotfl: to upodobanie do przestrzegania norm specyfikacyjnych ;)


Jedyny alkohol jaki obecnie mogę spożywać to Piña colada...

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-09-16, 14:17

ja znowu zamiast 5k mil bede zmienial przy 10k (stosuje redline ktory przy jezdzie miejskiej zaleca 10-12k i highway 12-18k mil). Zakladajac ze ford zmienil specyfikacje ze zmian 5k na 7,5k w 2007 bez zmian konstrukcyjnych stosujac polsyntetyk (oryginalny motorcraft), to dla syntetyka 10k jest OK. Niektorzy w US zalecaja wymiane filtra tylko przy 5k, a olej przy 10k jezeli syntetyk. Redline zaleca wymiane filtra co 7,5-10k.

jezeli chodzi o 20w50.... ;)



paytoplay
Forumowicz
Posty: 404
Rejestracja: 2009-05-04, 00:08
Silnik: V6 3.7
Kolor: Sterling Grey
Kontakt:

Post autor: paytoplay » 2009-12-27, 02:56

"to upodobanie do przestrzegania norm specyfikacyjnych" - niezłe :] normalnie aż sobie chyba gdzieś to zapisze :D

ja kupiłem amsoil 10 w 30 zdaje sie, od goscia co sprzedaj to na allegro - tak mi zachwalał że w sumie trochę z lenistwa i braku czasu kupiłem to... Mówi że zajebisty, że leją to do subaru itd.. ale walić.
Kupiłem go bo amerykańsko brzmiąca nazwa była :] i w sumie nie wiem dlaczego jeszcze - chyba tylko dlatego że mi go gościu tak zachwalał, a ja miałem świadomośc, że muszę zmienić olej a jakoś weny nie mialem. Gadalem z Olafem - mówi, że spoko, Filtr też kupiłem AMSOIL od tego gościa, mowi ze takei same pakują do mazd V6 - może komuś się to przyda - ja nie wiedziałem.
W każdym razie nie wiem co to za olej ale mam go zamiar wlać :] - jeśli ktoś ma jakieś info, że nie powinienem, albo że to jakiś lipny olej to dajcie znać, bo i tak mam wyrzuty sumienia, że katuje ten mój samochód świństwami :]

Teraz jeżdżę od 15 tys km na castrolu jakimś bo mi wlali w mustang trading i skasowali za to 450 zł - ku.wa mać co za ludzie - i gość mi pitolil że wlał mi mobil, po czym po miesiącu patrze na metkę - a tam metka, faktycznie mobila, tylko informacją, że castrol jest w środku... Chyba normalnie naucze się samemu reperować samochody, bo mnie już ci ludzie z warsztatów tak irytują...


Bart

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2009-12-27, 05:03

wszystkie oleje sa dobre ktore nie sa przelewane w PL, mobil jest... w srodku moze by np. lotos.... w ostatniej hurtowni w ktorej bylem widzialem jak gos do beczki mobila pompowal lotosa... dlatego amsoil, redline czy royal purple w obojetnie jakiej kolejnosci bedzie 100% lepszy niz jakikolwiek olej kupiony w PL w sklepie, te sa przynajmniej oryginalnie pakowane, ciezko podrobic. W testach w US redline, amsoil, royal czy mobil sa w takiej samej jakosci (mobil ten z US nie z EU). Moul w oryginale z olejow EU tez bardzo dobry, w moto sprawdza sie wysmienicie,



Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Post autor: michal@ » 2009-12-27, 09:26

moim zdaniem lepiej nie experymentować z olejami różnych lepkości jak lać to tylko taki co zaleca producent,jeśli chodzi o firmę to mniej ważne no może nie lotos i temu podobne....
Najważniejsza jest data użyteczności oleju,często sprzedawane są na naszym rynku oleje 3-5-cio letnie,a nawet starsze,prawie nikt nie zwraca na to uwagi,a przecież nawet zwykła opona zimowa mająca 5 lat nie spełnia swojego zadania,a co dopiero olej :przestraszony:


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

paytoplay
Forumowicz
Posty: 404
Rejestracja: 2009-05-04, 00:08
Silnik: V6 3.7
Kolor: Sterling Grey
Kontakt:

Post autor: paytoplay » 2009-12-27, 12:25

no dobra to leje tego amsoila, tylko datę sprawdzę bo na to uwagi w ogóle nie zwróciłem :/

dzieki wielkie za info.


Bart

Awatar użytkownika
Olaf
Forumowicz
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: królewski błękit : )
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Olaf » 2010-01-03, 23:17

Paytoplay,

jej, ja też mam Castrola i - już kiedys pisałem - Castrol był najlepszy w latach 90-tych, za to teraz ... (mówił mi dyr. techniczny) Toyota zerwała z nim kontrakt globalny bo podobno sporadycznie zaczeły się zacierać na gwarancji silniki Toyoty... no mi szczęka opadła :wstyd:



Bolek
Forumowicz
Posty: 771
Rejestracja: 2009-07-07, 22:46
Silnik: V6 3.7
Kolor: Silver
Kontakt:

Post autor: Bolek » 2010-07-13, 09:40

Odgrzeje kotleta :rotfl:
Mam dylemat czy przechodzić na Royala 5w20 czy Motula 5w30 czy zostać przy zalanym na dzień dzisiejszy Mobilu 0w40 :/
Rozmawiałem dzisiaj z panem z http://www.motul.krakow.pl/ i powiedział jednoznacznie że do Mustanga GT 4.6 na nasze warunki klimatyczne najlepszym rozwiązaniem jest Motul 8100 Eco-Nergy 5W-30 wymieniany co 7.5-10tyś.km.Olej w 100% syntetyczny mający duzo lepsze właściwości smarne od Castrola,Mobila ,Shella itp. Podobno 5w20 to nie na nasze warunki i przy upałach rzędu +40 stopni traci swoje właściwości,z drugiej strony skoro stosowanie 5w20 jest możliwe na Florydzie to uważam że zerwanie klina smarowego w PL jest o wiele bardziej niż trudne porównując panujące u nas temperatury... Z drugiej strony w Europie ani Castrol ani Mobil ani Shell czy Motul nie robią 5w20 bo to nie olej na europejskie warunki czyli mroźne zimy i upalne lata :oczami:



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-07-13, 10:26

ja czytalem ze te 5w20 gorzej dzialaja w niskich temperaturach.
5w20 jest chyba do -10 a 5W30 do -30


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
Olaf
Forumowicz
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: królewski błękit : )
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Olaf » 2010-07-13, 10:42

he, he, rzeczywiście dobra była ta uwaga dot. Florydy - tam przecież jest zaj......cie gorąco przez pół roku, w ogóle nieporównywalne do nas (+ wilgotność duuuuużo większa). Z drugiej mańki (tj. północy) czy w rejonie Chicago czy NY zimy są mroźne jak u nas, spoko. więc ten olej 5W20 to chyba taki nieźle 'uniwersalny''...

Inaczej trzebaby było co pół roku zmieniać olej z ''zimowego'' na ''letni'' ; )))

Ja to myślę, że oczywiście są pewne róźnice w olejach ale najważniejsze jest to żeby WYMIENIAĆ OLEJ co 10 000km (co by sie pozbywac opiłków etc.) a nie jak 'oszczędni' co 30 tys. km

Faktem jest, że kupować olej ''z beczki'' w warsztacie to trzeba być samobójcą (zbyt dużó złodziei mamy w kraju niestety), ja to tylko w oryginalnych pojemnikach ''z łapki do łapki'' i patrzę na ręce czy to mój olej wlewa facet czy nie mój... :papa:



Bolek
Forumowicz
Posty: 771
Rejestracja: 2009-07-07, 22:46
Silnik: V6 3.7
Kolor: Silver
Kontakt:

Post autor: Bolek » 2010-07-13, 11:56

pudel pisze:ja czytalem ze te 5w20 gorzej dzialaja w niskich temperaturach.
5w20 jest chyba do -10 a 5W30 do -30

Hm.Troche niemożliwe żeby ten olej tracił swoje właściwości przy -10 bo w USA zimowe temperatury rzędu -10 to norma :)



Awatar użytkownika
Madasek
Forumowicz
Posty: 504
Rejestracja: 2008-08-30, 23:10
Model: 2007 Shelby GT
Silnik: inny V8
Kolor: Czarny srebrne pasy

Post autor: Madasek » 2010-07-13, 12:21

heh widze ze tworzycie autorskie teorie o wlasciwosciach :)

wkleilem linka w temacie olejowym ale widze boleknh że nie czytales:


http://dray.pl/bmw/oleje.pdf


lektura troche dluga ale wyjasni conieco na temat cyferek 5W 0W itp ;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”